skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> miguelias: Kdyby si začalo teď, tak do konce příštího roku to možná stihneš.
chtelo by to online CRSD (centralni registr skladovych zasob): id dilu, pocet kusu, id skladu. Pri kazde zmene by to jednotlivi skladnici aktualizovali. Abychom vsichni vedeli kde co je a pak by se i zmenila inzerce. Kdybych neco shanel tak bych primo oslovil jednotlive sklady
. Mam se do toho pustit? Vetsina kodu by byla prevzata z CRS systemu pro covid 


Mám ode dneška volno až do konce roku.
Že bych si udělal ten seznam ND ?
Že bych si udělal ten seznam ND ?

-> Eidy: to je dobry napad
len sa mi do toho moc nechce , kedze mam viac ako 500 poloziek
. Lenze potom sa mi stava to iste ako kolegovi podo mnou . Kupim na burze nieco co uz mam x-kusov


-> Eidy: Ten seznam zní jako dobrá věc. Často se mi stává, že něco sháním a až to koupím, tak zjistím, že to mám už 2x, nebo naopak něco nekoupím, protože si myslím, že to mám a pak zjistím, že ne.
-> Eidy: to byl ten lahváč zaprášenej, nebo proč že jsi ho myl? 

Nasál jsem zase pár dílů, tak jsem je umyl, seřadil a zítra zapíšu do seznamu. Krásný předvánoční pátek. 

-> vhml: Jak pisu. Ochcijes okresni přebor, mozna mistrak. Ale venku Te poslou zpátky.. Takova je realita.. A vzdycky je to ve finale o tech jednotlivych lidech. A ze jsem se za svuj život setkal s ruznymi techniky..
-> MVM: Jo, kolíček se mi taky párkrát sekl

-> Bukaj 11.12.20 10:53:04: Tak tu černou používáme po dědovi taky. Pro velký úspěch
Ta mě jednou vykloubila zápěstí ..se kurwa sekl ten kolicek.


-> Bukaj 11.12.20 10:54:06: přesně, nic silnějšího neexistuje, tim by šel pohánět i kolotoč :D
-> Bukaj: Když se připočte Tvůj roční proběhem km v zadohrabu, jseš patrně statisticky už mrvej..



-> StepaNoFUN: Takže říkáš, že je vlastně docela klika, že žiju?
Ta velká Narexka je super, tu jen tak nic nezastaví (blbý je, když se kousne vrták, ale plánuju jí použít jako stojanovku, až si postavím dílničku) a tu malou celohliníkovou ČKD už nepoužívám od doby, co mám aku Hiltinu (navíc jsem od ní ztratil kličku na sklíčidlo)

Ta velká Narexka je super, tu jen tak nic nezastaví (blbý je, když se kousne vrták, ale plánuju jí použít jako stojanovku, až si postavím dílničku) a tu malou celohliníkovou ČKD už nepoužívám od doby, co mám aku Hiltinu (navíc jsem od ní ztratil kličku na sklíčidlo)

-> vhml 11.12.20 09:30:27: TN-C/TN-S je v podstatě jedno u obojího je PE+N spojený
u jednoho v rozvaděči u druhýho až v zásuvce 


-> vhml 11.12.20 09:26:58: No je to varianta která se dala pred x lety nazpět. Soudoby věci maji hologram. FIA nádrže mas i k tomu papiry, takže jdeš na technickou přejímku se šanonem papírů,certifikátů,homolg
aci .. (Záleží jakej přebor jedeš a podle toho se to odviji.) Vic asi netřeba rozvijet..

-> StepaNoFUN 11.12.20 09:14:41: já myslel, že 3 žilovej je vždycky lepší než 2. V tomhle mám ještě dost mezery jak to vlastně celý funguje koukám. Na nějaký postarší narexce máme taky dodělanou 3 žilovou zástrčku ( kdo ví jak je to v ní vůbec zapojený ). Ale pak celej barák je beztak TN-C
-> T 10.12.20 20:21:10: propadlou homolagaci ti obnoví každá lepší reklamka 

-> StepaNoFUN:
No jo, sem kokot.
No jo, sem kokot.

-> Borderer: Ne. Spotřebiče třídy I maj 3 žilovej kabel. Ale mockrát se stalo, že PE (kostra) se na těch vrtačkách uklepala, zlomila atd., ale vrtačka pořád fungovala, takže to nikdo neřešil, protože to nevěděl. Pak se prošlehlo vinutí (nebo do toho jen nalítal níže zmíněnej vodivej bordel mezi statorový vinutí a plášť motoru. A držet pevně v ruce vrtačku, která začne tlouct fak nechceš, protože se jí nepustíš.
Vrtačky třídy II maj izolaci udělanou tak, že plášť motoru je plastovej, od větráku maj plastovou clonu proti bordelu a vylepřenou izolaci rotoru, takže kovová převodovka nevadí. Ještě jsem fakt neviděl takovouhle vrtačku tlouct na převodovce.
A do spotřebičů třídy II (obecně) je dokonce zakázaný dotáhnout ten PE (žlutozelenej). Třeba u světel atd se to "neřeší", ale u ručního nářadí vcelku jo. Takže 3žilovej kabel k vrtačce je prostě nepřípustnej.
-> palinator: To je blbost. Kdybys měl 2žilovej kabel a používal N zároveň jako PE (neboli PEN), tak stačí rozdvojka a tluče to. ;-)
Vrtačky třídy II maj izolaci udělanou tak, že plášť motoru je plastovej, od větráku maj plastovou clonu proti bordelu a vylepřenou izolaci rotoru, takže kovová převodovka nevadí. Ještě jsem fakt neviděl takovouhle vrtačku tlouct na převodovce.
A do spotřebičů třídy II (obecně) je dokonce zakázaný dotáhnout ten PE (žlutozelenej). Třeba u světel atd se to "neřeší", ale u ručního nářadí vcelku jo. Takže 3žilovej kabel k vrtačce je prostě nepřípustnej.
-> palinator: To je blbost. Kdybys měl 2žilovej kabel a používal N zároveň jako PE (neboli PEN), tak stačí rozdvojka a tluče to. ;-)
-> Borderer:
No jasan... a ještě díky nějakýmu úbytku na N můžeš na kostře naměřit proti skutečný zemi nějaký napětí.
No jasan... a ještě díky nějakýmu úbytku na N můžeš na kostře naměřit proti skutečný zemi nějaký napětí.
-> StepaNoFUN: Jenom pro blba....To jakože je to dvoužíla a plášť je uzemněn stejným kabelem jako vinutí? Tzn. při poruše N se to ukostří přes člověka a jede to dál?
-> T 10.12.20 21:39:42: Kola se daji srovnat, deleny bbs vymenis limce, speedliny jsou spotřební materiál, nez skonci homologace auto se proda atd.. Motory se delaji revize driv nez je dira v bloku atd..
-> MVM: jasný, ale pokopany kola, prošlé homologace, proražene bloky, co já vím..... Tak někdy osobně



-> MVM: na jednu stránku je mi to jasný, ale na druhou vlastně ne.... Kam to všechno jde? Vždyť se toho strašně zničí a vyhodí.... Si to rozeberou známosti nebo je tak přísná likvidace? Kola, motory, carbony, sedačky po homologaci,......
-> MVM: Alespoň se nehádáme. ;-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ...nejlepe po oprave zastrcky vymenou za "dvojkolikovou " :-)
-> T: Kdyby bylo všecko tak jednoduchý,byl bych prvni kdo by to měl doma. Zavodni BBS byly stejne hezčí..
Tyjo jedna vrtačka tolik radosti 

-> King: Nojo, kde jsou časy, když autodráha nebo vláčky pro děti byly napájeny autotrafem




-> Matthes, záškodník z TechWebu: U vrtacky to docela chapu, ale u audiokomponentu s kovovym plastem a ve tride II je spousta opatreni, ktery moje predstavy o bezpecnosti plne uspokojujou, takze muj preamp i oba koncovy zesiky jsem konstruoval ve tride II. Je tam namatkou bezpecnostni trafo s lepsi izolaci mezi primarem sekundarem, vsechny primarni kabliky musej mit dvojitou izolaci, vsechny casti pred primarem trafa (filtr, softstart, pojistky...) museji mit i vevnitr plastovej kryt a jsou prisnejsi pozadavky na minimalni vzdalenost zivejch casti od šasi. Nic nebrni a jako bonus se clovek vyhne problemum se zemnima smyckama.
-> StepaNoFUN: Říkám si, že se do tý plastový části dostane na stěny kovovej prach, kterej spojí motor (prostor motoru) s kovovou části a pak při závadě na motoru bude kovová část pod napětím...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Pokud je ta izolace udělaná dobře, tak není problém... To je jako hodnotit IP25 u bojleru. Bylo mi řečeno - jsi zkušebna? Nejsi tak drž hubu a zapoj to nad tou vanou.
BTW - pro tu prdel můžu zkusit starou Narexku (tu modrou) zkusit na izolaci napětím 2,5kV... Myslím, že projde. ;-)
BTW - pro tu prdel můžu zkusit starou Narexku (tu modrou) zkusit na izolaci napětím 2,5kV... Myslím, že projde. ;-)
-> StepaNoFUN: Jo už rozumim :-) Celkově spotřebiče, který jsou třída 2 a maj kovové vnější části, ve mě úplně důvěru nebuděj...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak to byla ta inovovaná verze. To co dával NVM je hliník. ;-) A to byla třída I. ;-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 10.12.20 19:01:28: Tyvoe, tu jeste nekde mam asi 

-> StepaNoFUN: Jo, je to plast, ale převodovka je kov. To mě nenapadlo z tý jeho fotky... S jinou takovou vrtačkou jsem se nesetkal.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Není ta Tvoje plastová? Myslím plášť motoru.
Tahle vypada duveryhodneji no... Ale taky je kovova z casti.
-> MVM: tu vrtačku mám doma v zánovním stavu i s krabicí a vším, co k ní patří.
-> MVM: Nevyřadil. Ale nepodepsal bych se pod to. Řekl bych, že to jsem neviděl, změřil izolaci a odpor PE a vrátil vám to.
Jako ale třeba prodřený a popraskaný prodlužováky jsem klukům v práci rovnou stříhal po metru.
Nebo když si nějakej ko*ot koupí 2 žilovej prodlužovák a protože mu tam nejdou všechny vidlice, tak odbrousí ty zarážky, takže provozuje vše bez PE. :-D To pak má stejnej osud, jen to vidím.
Jako třeba nesmí bejt redukce z 32A zásuvky na 16A zásuvku. Ty prostě říkám, že jsem neviděl...
Jako ale třeba prodřený a popraskaný prodlužováky jsem klukům v práci rovnou stříhal po metru.
Nebo když si nějakej ko*ot koupí 2 žilovej prodlužovák a protože mu tam nejdou všechny vidlice, tak odbrousí ty zarážky, takže provozuje vše bez PE. :-D To pak má stejnej osud, jen to vidím.
Jako třeba nesmí bejt redukce z 32A zásuvky na 16A zásuvku. Ty prostě říkám, že jsem neviděl...
-> StepaNoFUN:
Ale to platí i pro případné prodlužovací přívody
Ale to platí i pro případné prodlužovací přívody

-> StepaNoFUN: No jak to čtu, Ty bys nam vyřadil pulku veci v dílně
Dobře, berujako dobrou radu polepšim se..

-> MVM: Zahazovat ji nemusíš. Jen je dobrý alespoň občas změřit odpor uzemění z vidlice kabelu proti plášti a dělat s tím radši v rukavicích a ne ve vlhku. ;-)
A ideálně to mít v zásuvce chráněný chráničem 30mA. ;-) To sice dostaneš ránu, že si sedneš na zadek, ale nezabije Tě to.
A ideálně to mít v zásuvce chráněný chráničem 30mA. ;-) To sice dostaneš ránu, že si sedneš na zadek, ale nezabije Tě to.
-> Tomaso435 10.12.20 18:09:23: Nemusí to bejt pravda. Pokud to má jen 2 žilovou šňůru (z výroby) a označení spotřebiče třídy II (2 soustředný čtverce), tak je to v pořádku.
Další věc, co nesmí bejt je, když někdo utrhne vidlici u vrtačky a dá tam nějakou univerzální šroubovací. Na spotřebiči třídy II zase striktně - 2pólová vidlice a nerozebírací.
Další věc, co nesmí bejt je, když někdo utrhne vidlici u vrtačky a dá tam nějakou univerzální šroubovací. Na spotřebiči třídy II zase striktně - 2pólová vidlice a nerozebírací.