skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
15:03:21
27.12.2011
27.12.2011

Marra - zrušená registrace
ačkoli jsem to chtěl dokončit, priority jsou jinde. kdyby někdo chtěl malého eatona, asi bude k dispozici. Na místě mně to šlapalo, ale ani nevím, kdy zpojízdním zbytek auta a nemám čas a teď ani zdraví.
22:18:47
22.12.2011
22.12.2011

Qwak
-> pavucina: 

22:16:35
22.12.2011
22.12.2011

pavucina
15:45:02
22.12.2011
22.12.2011

MOLSO
-> pistaa: hej gabo a jeho roztraseny pohlad kamerou na roztraseny otačkomer PAL 

15:05:40
22.12.2011
22.12.2011

Gemini
-> mereksk: mne to tahalo ako TDicko :)
video z Bojnic
youtube.com/v/ABc2N-Cxdn I
video z Bojnic
youtube.com/v/ABc2N-Cxdn I
14:32:54
22.12.2011
22.12.2011

pistaa
-> MOLSO: gabo a jeho turbo? no ide o to ako chces ohodnotit zatah podla videa.. ale par ich samozrejme mam. a taha to .. ehm, poviem to tak zvykol som si cize mohlo by i malo lepsie..
Slubene videa:
SK Ring:
Sturec:
Slubene videa:
SK Ring:
Sturec:
11:40:39
22.12.2011
22.12.2011

Nwkt
-> havlik: Mě to s turbem moc netahá
míň jak tobě 


09:04:02
22.12.2011
22.12.2011

MOLSO
-> havlik: gaboooooo volake videa mal ... 

08:53:00
22.12.2011
22.12.2011

havlik
-> MOLSO: mě to s turbem tahá jako kráva ale video nemam:D
08:51:04
22.12.2011
22.12.2011

MOLSO
-> mereksk: videom sa dá merať ťahavosť ?
08:50:29
22.12.2011
22.12.2011

mereksk
Máte niekto video ako vám to ťahá z turbom ?
23:06:52
12.12.2011
12.12.2011

pistaa
-> vhml: mne sa paska roztiekla.. zvod svieti svetlo zlto pravidelne :)
21:58:35
12.12.2011
12.12.2011

vhml
-> Nwkt: nám se rozsvitila jen páska :-D
21:56:29
12.12.2011
12.12.2011

Nwkt
-> Bery: To se rozsvítilo i s páskou?
21:55:13
12.12.2011
12.12.2011

Bery
-> Čokin: mě se rozsvítily a stálo mě to novou náplň do hasičáku
20:33:40
12.12.2011
12.12.2011

mario609
Cafte paani, mam v garazi upravenu 781 136X a chcem na nu zavesit turbitko tak sa chcem spytat - aky tlak motor znese a ci vydrzi hlava a piesty respektive aka znese a kde sa da zohnat (hlava+piesty) diiiiiiky za odpoved 

20:06:58
12.12.2011
12.12.2011

Čokin
-> Jarda/felda: Kde dělám chybu, že se mě taky tak svody od Krejčího nerozsvítí......že by to bylo těma vánocema ?
23:46:38
11.12.2011
11.12.2011

Sejki - zrušená registrace
-> Jarda/felda: to ma nekdo do MBcka jo? :)
09:45:28
11.12.2011
11.12.2011

Marra - zrušená registrace
kompresor se mi už točí, dotáhl jsem domů řemen z feldy 1,6 a pasuje výborně. Brzy natočím video, to je jekot panečku - husí kůže:) a ten objem vzduchu co z toho leze už na volnoběh je masakr:)
09:37:49
28.11.2011
28.11.2011

Gemini
-> Marcius: LE2 jet z Una turba je dobra volba, takisto male turba ako IHI vl2,3,7 alebo Garett T2.........najlacnejsiu schopnu ecu kupis asi DTA
21:32:25
27.11.2011
27.11.2011

lukas4
Sice to neni motor ze škodovky, ale mít tam tohle to by byla mochrovinka. Zajímavá barva 

17:53:00
27.11.2011
27.11.2011

Tomášš
-> Marcius: přesně tak 

22:38:26
26.11.2011
26.11.2011

Bagrr- máma mele Emu
po rozložení na molekuly
22:36:26
26.11.2011
26.11.2011

Bagrr- máma mele Emu
elemag řemenice citroen klimakompresoru :-)
18:02:31
26.11.2011
26.11.2011

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Tomášš: já mám na rapidoj teďka solex 32 PBISA , což je podobnej karbec a musím říct, že opravdu studený starty i celková kultura je úplně někde jinde než jikovy....

16:15:36
26.11.2011
26.11.2011

Sejki - zrušená registrace
Tomášš 26.11.11 15:45:04 napsal:
Já po svých zkušenostech doporučuju dát si práci se sháněním solexu
32 dis funguje bezvadně výborný studený starty sytič se dá hned skoro
dolu a frčí se bez škubání atd.Turbo mám z dieslu a zatím šlape něco
přes 10tisíc najeto.
Tak Solex 32 DIS mam presne doma i s regulatorem tlaku paliva :) Ale musel by me nekdo asi hodne premlouvat abych ho nechal...
Já po svých zkušenostech doporučuju dát si práci se sháněním solexu
32 dis funguje bezvadně výborný studený starty sytič se dá hned skoro
dolu a frčí se bez škubání atd.Turbo mám z dieslu a zatím šlape něco
přes 10tisíc najeto.

Tak Solex 32 DIS mam presne doma i s regulatorem tlaku paliva :) Ale musel by me nekdo asi hodne premlouvat abych ho nechal...
15:45:04
26.11.2011
26.11.2011

Tomášš
Já po svých zkušenostech doporučuju dát si práci se sháněním solexu 32 dis funguje bezvadně výborný studený starty sytič se dá hned skoro dolu a frčí se bez škubání atd.Turbo mám z dieslu a zatím šlape něco přes 10tisíc najeto.

17:19:38
24.11.2011
24.11.2011

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
navíc pochybuju, že levný jednotky umožňují flashování paměti přes kabel, musí paměť ven apod... moc sraní, i kdyby to bylo v patici... proto mě stále láká ten jetronic le2, ač mě zlehka vypekl
17:15:25
24.11.2011
24.11.2011

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> darklord: většinou ty přestavby pak nefungují... navíc immo se serou i na sériových autech, nechci, aby mě to 150 km od baráku nechalo stát kvůli blbosti, to už fakt asi radši nějak dopatlám ten karburátor
16:55:16
24.11.2011
24.11.2011

darklord
-> Marcius: a preco imobilizery strasia? omg, sak to je ten najmensi problem...
16:50:14
24.11.2011
24.11.2011

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
→ Marcius: nebolo by lepsie miesto LE-cka skusit ladit nieco
novsie plne elektronicke? Predsalen nabastlit LE uz bez turba je podla mna
zbytocne sranie…
a co za jednotku bys doporučil, zavrhneme-li varianty jako haltech, motec apod. drahe srandy (pro me pouziti skoro zbytecne) ... megasquirt nechci, řada lidí mě od něj odrazovala, že naladit motor na výkon není problém, ale přechody nejsou nic moc. Zase já nemám auto čistě na závody a chci se taky trochu kultivovaně povozit... taky mě stejně jako většinu lidí straší imobilizéry na továrních jednotkách, takže nevím jestli podle mých kriterií jde najít řešení
novsie plne elektronicke? Predsalen nabastlit LE uz bez turba je podla mna
zbytocne sranie…
a co za jednotku bys doporučil, zavrhneme-li varianty jako haltech, motec apod. drahe srandy (pro me pouziti skoro zbytecne) ... megasquirt nechci, řada lidí mě od něj odrazovala, že naladit motor na výkon není problém, ale přechody nejsou nic moc. Zase já nemám auto čistě na závody a chci se taky trochu kultivovaně povozit... taky mě stejně jako většinu lidí straší imobilizéry na továrních jednotkách, takže nevím jestli podle mých kriterií jde najít řešení

12:48:51
24.11.2011
24.11.2011

darklord
-> Josifek: myslim ze nakupna cena je to posledne na co narazam. ale kolko srania s tym budes mat...
11:18:04
24.11.2011
24.11.2011

Josifek
-> darklord: vzhladom na kupnu cenu ma to az tak netrapi... ma najazdene 176 000 a uvidime co to vydrzi...
11:13:45
24.11.2011
24.11.2011

darklord
-> Josifek: teplota benzinovych spalin je vyssia ako u nafty, z toho je jasne vyssie tepelne namahanie. Keby si to turbo kupil uplne nove tak by som sa mozno nebal, to by hadam par tisic najazdilo. Ale kedze nove nieje a isto ma toho hodne za sebou je to hlupost pokial chces aby to chvilu aj vydrzalo.
10:52:17
24.11.2011
24.11.2011

Josifek
-> darklord: Zhori koli comu ? koli vyssej teplote vyfukovych plynov/potrubia alebo koli vyssim otackam ?
10:30:21
24.11.2011
24.11.2011

darklord
-> Josifek: mozno to ze ti to dizlove turbo zhori? 

10:18:31
24.11.2011
24.11.2011

Josifek
Vdaka sa zreakcie... MPI som povodne chcel, ale nakoniec asi kaslem na to po tom co som cital ake problemy maju ludia s IMMO, zhanat celu elektriku a vsetko to by ma vyslo viacej jak tam dat nejaky iny motor... inac myslel som si ze to turbo bude dobre prave preto ze je male a nebude vela do toho motora tlacit, co je zle okrem toho ze je to turbo na diesel ?
07:54:39
24.11.2011
24.11.2011

darklord
-> Josifek: no zrovna T15 chudacika dizloveho by som do skodovky nedaval, ten bude mat kratku zivotnost aj keby bolo cerstvo po repase. Ale to holt niekomu nejde vysvetlit ze na benzin treba turbo ktore to vydrzi. Z dostupnych asi IHI VL2/3
-> Marcius: nebolo by lepsie miesto LE-cka skusit ladit nieco novsie plne elektronicke? Predsalen nabastlit LE uz bez turba je podla mna zbytocne sranie...
-> Marcius: nebolo by lepsie miesto LE-cka skusit ladit nieco novsie plne elektronicke? Predsalen nabastlit LE uz bez turba je podla mna zbytocne sranie...
07:48:22
24.11.2011
24.11.2011

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Josifek: jinak tu miniaturní GT15 (jestli to je ta co se dávala do opel 1.7TD) myslím už někdo zkoušel a odešla... zamyslel bych se, jestli není lepší tam rovnou vrazit něco normálního, co tě bude těšit, že to pojede a že tomu turbu nebudeš ubližovat 

07:43:25
24.11.2011
24.11.2011

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Josifek: já jsem zkoušel BSko ze 100ky a jako jet to jelo, ale neměl jsem větší trysky, zkusil jsem ty největší co jsem měl a bylo to i tak chudy. Myslim že sedr by na to šel dobře použít, ale v takovým případě bych si být tebou pořídil alespoň EGT budík, lépe i širokopásmovou lambdu k tomu, budeš mít slušnej základ na ladění. Ale nevim, zamyslel bych se i nad myšlenkou vstřikování ... jinak k tomu karburátoru je potřeba sehnat i regulátor tlaku paliva a el. čerpadlo, co se úpravy týká tak hlavně zatěsnění míst, kde by to foukalo (nejlepší je si udělat takovou stolici a tlakovat karbec kompresorem), doporučuju i osičky klapek vyndat, udělat zápichy pro o-kroužky, a důležité --- zalepit veškerý fitinky na karburátoru - hlavně tu benzínovou... jsou to věci, který rády vypadávají už v atmo provozu a podpálit si auto by byla škoda. tím že dáš dvoukomorák, můžeš si jednu komoru nastavit normální a druhou spřáhnout mechanicky a pokrývat vyšší zatížení, ale jak říkám, nevím jestli budeš spokojen a tipuju že problémů bude víc než ježdění... vstřikování je fakt lepší, i z hlediska kultivovaných studených startů a přechodových jevů... dost uvažuju že opráším Jetronic LE2 co mi nechtěl moc běhat, nechám si někde převařit sání z MPi, aby bylo trochu níž a vrátím se k tomu... celkově když se toto udělá, je to dobrá příprava na standalone 

23:45:25
23.11.2011
23.11.2011

Marra - zrušená registrace
-> Josifek: pokud seženeš i el. pumpu benzinovou, dá se karbec upravit por přetlak, ale není to ideální. Můžeš zkusit dát karburátor před turbo, aby tlačil karbec už hotoou směs, ale chce to dost ladění. nám to takhle celkem fungovalo..
20:56:30
23.11.2011
23.11.2011

Josifek
Podarilo sa mi kupit turbo Garrett T15, malicke turbo, myslim vhodne na danu aplikaciu... Stale vsak rozmyslam co s karburaciou... zhanat rok nejaky bajny R5 karbec o ktorom kazdy pocul a hovoril ale nikdy nikto nevidel naladu nemam... najskor to dam na SEDR... skusal to niekto ?
10:57:02
23.11.2011
23.11.2011

Marra - zrušená registrace
ihi z una, garretta z punta gt a podobné, T2 ka z turbodieselového 1,9 fiatu nám nabíhala kolem 2700, půl baru měla v 3400.
08:54:21
23.11.2011
23.11.2011

Luky
-> vhml: 

08:48:28
23.11.2011
23.11.2011

vhml
-> Gemini: a z ceho volit turbo rozumné velikosti? Popř. čím se při výběru řídit.
08:37:39
23.11.2011
23.11.2011

Gemini
Marra 21.11.11 22:14:11 napsal: → vhml: tak jasně, ale jde spíš o průběh krouťáku, který čekám výš, ale stále aspoň s malou špičkou. Turbo je fajn, ale na tak malém motoru, pokud nebudeš mít ultra krátkou skříň, bude vždycky trochu lagovat. Od kompresoru čekám nástup hned, to je ta výhoda. počítám, že v ideální případě bude nejlepší použitelnost motoru od těch 2000 – 5000 – což by bohatě stačilo, navíc netřeba až tak moc koní, spíš ten točák. Docela by mě zajímalo, co by takový kompresor provedl s tvým motorem:)
taky pravda – řemenice je z fiata, nejdřív kouknu tam, jestli není nabídka nějakých krátkých. Ale zajdu do kelly, mám tam kámoše, něco najdem.
ked bude turbo spravnej velkosti, lag bude minimalny......teda ako v mojom pripade.....motor isiel od 1500 ot, pri 2000ot to bola palba - 200Nm a nepolavil do 5000......staval som motor do mesta a to sa podarilo, na preteky nepouzitelny :)
a tie papierove ojnice a slabucka 3x ulozena kluka vydrzia do 220-230 PS tipujem (krutak je vyskusany , staci ho presunut do vyssich otacok velkym turbom a 300kou vackou)
taky pravda – řemenice je z fiata, nejdřív kouknu tam, jestli není nabídka nějakých krátkých. Ale zajdu do kelly, mám tam kámoše, něco najdem.
ked bude turbo spravnej velkosti, lag bude minimalny......teda ako v mojom pripade.....motor isiel od 1500 ot, pri 2000ot to bola palba - 200Nm a nepolavil do 5000......staval som motor do mesta a to sa podarilo, na preteky nepouzitelny :)
a tie papierove ojnice a slabucka 3x ulozena kluka vydrzia do 220-230 PS tipujem (krutak je vyskusany , staci ho presunut do vyssich otacok velkym turbom a 300kou vackou)
08:03:15
23.11.2011
23.11.2011

Bery
-> Marra: zas tak zlý to není-když se to umí dobře poskládat,vydrží to víc než dřevo na stojato a ženská na ležato!
23:53:51
22.11.2011
22.11.2011

Marra - zrušená registrace
-> pistaa: ale o ojničních šroubech a čepech nepadlo ani slovo. Ojnice z STIčka vypadají, že se v ruce ohnou a co vydrží.. všechno je to o výrobní přesnosti a kvalitě a taky kvalitě materiálů:)