skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jak poznat jaka prevodovka to je?
-> xerox422: díky ...
-> Lůďa: Jen tak mimo mísu, já tam snad žádnej plech nikdy neměl.
-> Lůďa: možem zajtra dodam, ono to pasuje tak isto ako to tam aj bolo pred favo motorom, totiž tým ohnutým docieliš to že konečne opreš plech o prevodovku a možes našrobovat šroby do hora do bloku cez diery v plechu ktore si predtým ohol, zašrobovaním sa opat narovnaju.
-> xerox422: Náhodou by jsi to nemohl prosím vyfotit, jak ti to teď po přihnutí pasuje?
-> stepan: No je pravda, že by to bylo nejjednodušší řešení 

-> Lůďa: Jo, klidně.
-> stepan: Jak neřeš? Že bys tam nechal tu škvíru?
-> Lůďa: tak toto som riešil včera, presne tie iste plechy mam aj ja. ten zltý/zinkovany bol na favorite z ktoreho mam motor, mne tam nepasoval ani jeden najprv, potom som zistil ze ten zinkovany tam určite nepasuje lebo ma inak spodne diery. Cierny som tam napasoval (ten ktory som mal aj na 120 motore model 87) ale tak ze som najskor musel ohnut tie rohy smerom dole, pak tam pasoval.
jo a tiež mam hlinikovu vanu
Staršie typy mohli byt trocha ine tie čierne.

Staršie typy mohli byt trocha ine tie čierne.
-> Lůďa: Neřeš, co teprve jak ten plech pasuje na motor z fabie. 

Tenhle mi tam pasuje nejvíce, u těch staršího provedení tam nevleze kvůli vaně.
-> isti: Děkuju, netušil jsem že už se to někde řešilo.
Už jsem trochu zoufalý, tak snad mi poradíte. Mam FA motor s Alu vanou nasazený na 4Q převodovce. Kolik se dělalo druhů těch krycích plechů (viz. obrázek - díl č.16)? Doma jsem vyhrabal 3různé druhy, ale ani jeden přesně nepasuje, tak už nevím který by tam měl být? díky ...
-> vmat93:
5q www.skodateam.cz/Prevodov ka_Skoda_120-img_ZKBp.jpg
4q dily.iautodily.cz/foto_ob r-26384-a.jpg
Poznáš to dle mezikusu za předním víkem, buď tam je, nebo ne ;).
5q www.skodateam.cz/Prevodov ka_Skoda_120-img_ZKBp.jpg
4q dily.iautodily.cz/foto_ob r-26384-a.jpg
Poznáš to dle mezikusu za předním víkem, buď tam je, nebo ne ;).
Dá se nějak laicky vizuálně rozpoznat 4q a 5q převodovka na řadu 742? Měním starou 5q, podařilo se mi zadarmo získat jednu od příbuzných, která se jim doma válela ve stodole. Podle nich by to 5q měl být, ale potřeboval bych o tom ujistit, než se pustím do montáže...
No já mám třeba kyvku se 3,9 .
teda a rozdíl oproti4,22 moc nepocituju ba naopak.a je to tak liší se to počtem těch zubu

-> Petr Miklík: kdyz vyndas spojkovy valecek tak muzes spocitat kola na diferaku a mas to zaruceny co tam je :-)
No co si pamatuju, dyz sem jezdil s 5q 4,22 (kyvka) tak mam pocit, ze na 3ku otackomer "predbihal" tachometr, dyzdo ted co mam tu 3,9 (jiny auto - vlecka) tak na 3ku dou rucicky tacho i ot. temer rovnobezne... Vim, ze je to VELMI laicke, ale mozna by to slo - Ale opravdu nic NEZARUCUJU!!! tak me nekamenujte .-) (tu 4,22 si zas tak presne nepamatuju) PS: oboje kulaty budiky
Zátah to bude mít lepší se 4.22, to je jasný.
myslim, že na 4.22 i 4.44 má pastorek 9 zubů a talířový kolo 38 resp. 40, tomu odpovídá ten poměr.
jestli to má lepší zátah než origo kejvačka tak to může ještě mít stálej převod z hundrtky, 4,44. Ale moc pravděpodobný to není.
a nemaji treba rozilny cisla na blocich vyrazeny?
takze ale pokud je to original kyvacka tak je to 4,22ka.no je to mozny ale zda se mi ze to ma lepsi zatah uvidime az to dam na sve car no.
a rozdíl je v tom že se stálým převodem 3.9 jedeš při stejnejch otáčkách (a zařazenou nějakou rychlostí
) rychleji, než se SP 4.22. A potom v počtech těch zubů v diferenciálu.

nejjednodušší je to asi podle tachoměru. na techwebu si najdeš kterým otáčkám odpovídá jaká rychlost. pro oba stálý poměry.
a jinak můžeš spočítat zuby na pastorku a talířovým kole. teď nevím, který z nich se liší, myslim na talířovým kole. někdo to tu určitě ví přesně. můžu to dohledat v literatuře.
a jinak můžeš spočítat zuby na pastorku a talířovým kole. teď nevím, který z nich se liší, myslim na talířovým kole. někdo to tu určitě ví přesně. můžu to dohledat v literatuře.
-> Petr Miklík: z obecnýho hlediska,pokud je to originál a nepředělávaný,tak na vlečenou nápravu je to 3.9 a na kyvadlovou 4.22
a jakej je v tom rozdil?
jak poznam jaka je to prevodovka jesi 4,22 nebo 3,9tka ?mam 5tikvalta samozrejme