skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Favorit+nápravnice felicie 1,9d
Tak nakonec to byly přední silenbloky ramen, zajímavé, právě ty se kazí docela málo.
geometrie žádné zlepšení nepřinesla, fotky zadního silenbloku ramene na nápravnici, ve středu auto má jit na třesačku, žeprý snad tam by mohli poznat co tomu schází.
Fotky:
mira393.rajce.idnes.cz/Za dni_silenblok_ramene
Fotky:
mira393.rajce.idnes.cz/Za dni_silenblok_ramene
Nech sa vyjadri...
-> Lamac: já to chápu tak že vyměnil feldim napravnici za feldi, když tam měl stabilizátor už před výměnou
-> mira76 19.02.17 18:59:17: Neviem ako ti to tam pasovalo,ale diery na napravnici určené pre upevnenie zadného silentbloku nepasujú s dierami favorit.Prečo sú aj v tom odkaze navrtané nanovo o nejaký cm vedľa?Felďácky silent ide v podstate iba jednou skrutkou cez napravnicu,druhá ide cez výstuhu podlahy,obidve ramená tohto držiaka ani niesu vrovine,jedno je nižšie,druhé vyššie,favorit ich má v rovine,obidva idú cez nápravnicu rovno do podlahy,a diery sú naproti zosilnenej felicii inde.Hoď fotku tej zbastleniny.
V komentároch k článku som použitie feliciackych silentov ramena nenašiel nikde,akurát jeden tam spomína silen z feldy-ale na prevodovku..
Feliciacke silenty,pokiaľ viem,oficiálne a dokazateľne namontoval iba jeden člen z techwebu,ale on upravoval karoseriu a použil výstuhy podlahy z felicie.
V komentároch k článku som použitie feliciackych silentov ramena nenašiel nikde,akurát jeden tam spomína silen z feldy-ale na prevodovku..
Feliciacke silenty,pokiaľ viem,oficiálne a dokazateľne namontoval iba jeden člen z techwebu,ale on upravoval karoseriu a použil výstuhy podlahy z felicie.
kombinace hp+stabilák tam už byla a bylo to OK, teď je tam ta nápravnice a plave to, napřed zkusím dodělat tu geometrii na zadku a pak to budu řešit dál.
-> mira76: Zkus vyndat stabilizátor, každý ti řekne že buď HP nebo stabilizátor...
musí se to o 10mm posunout níž, protože je ta nápravnice sklepaná do rovna, všichni to mají o 10mm níž...
nějaký jiný uživatel píše že tam že použil silenbloky z feliny(je to v diskusích pod tím), to jsem udělal taky....mám zcela nový držák (objímku silenbloku) díry pasují- ve předu na nápravnici , v zadu na fav. kastlu, takže se nic neměnilo, jen osa ramene ulož. v silenbloku je o 10mm blíž k vozovce.
Ano robilo to veľa ľudí,aj ja.A každému to fungovalo.Ale nikto neposúval silenblok s držiakom o 10 mm.Aj na odkaza z pandy sú navrtané diery nanovo,ale presne tak aby tam pasovalo uloženie z favorita,takže rameno zostáva presne v tej istej polohe ako má,nakoľko felicia má skrutky niekde inde.Posunutím celého silentu rozhodíš os ramena,takže obidva silenty ti odíjdu skôr.
-> mira76: Ale všichni dávají Fáčkový silenbloky,i v tom článku je Fáčkovej.
co ty na to Molso, mnoho lidí to na serveru skoda.panda to udělalo a fungovalo to, nevím proč to nefunguje mě...jasně budu muset se na to podívat na zvedáku, teď tady nic na dálku nevyřešíme...
Prostě me to příjde při projíždění zatáček takově jakési nestabilní jako když na vodě....
No už 2 roky jezdím v polu 6R(1,2Tsi) oproti fáčku mnohem lepší sedačky, vedení těla, ale toto je jiný pocit-takový při průjezdu zatáčkou nestabilní.
Jenom dodatek:geometrie byla dělaná jen na přední nápravě, zadek se musí udělat(nosníky jsou vyměněné) takže se to musí v rámci děr lehce zkorigovat teď je to pr. strana +3,1, levá -1,3mm
Prostě me to příjde při projíždění zatáček takově jakési nestabilní jako když na vodě....
No už 2 roky jezdím v polu 6R(1,2Tsi) oproti fáčku mnohem lepší sedačky, vedení těla, ale toto je jiný pocit-takový při průjezdu zatáčkou nestabilní.
Jenom dodatek:geometrie byla dělaná jen na přední nápravě, zadek se musí udělat(nosníky jsou vyměněné) takže se to musí v rámci děr lehce zkorigovat teď je to pr. strana +3,1, levá -1,3mm
-> mira76: Taky je možnost že to způsobuje kombinace HP a stabilizátoru

-> mira76: nemáš zač, a kdybys náhodou jetě něco potřeboval, stav se založ téma a zaptej se :-)

to máš fuk, každopádně díky za chytrou radu a pomoc.....
ješt že nejsem De Tomaso 

De tomaso je moc chytrý, toto už někdo dělal.......a asi to fungovalo.........skoda.panda.cz/clanek.php
?id=480
rameno chodilo dobře, volně.
tý hele, co takhle založit téma "Míra a jeho problémy" ? ty na tom děláš takový kokotiny že to snad nemůže bejt ani pravda.
Pokud si vyosil rameno, tak se to někde kříží pač to nemá plynulej chod při propružení a rameno nejde tam kam při propružení má. Takže za mě ano. zkurvil si to.
Pokud si vyosil rameno, tak se to někde kříží pač to nemá plynulej chod při propružení a rameno nejde tam kam při propružení má. Takže za mě ano. zkurvil si to.
Dotaz pro odborníky a hlavně ty kdo již montovali takovou nápravnici do favorita.
Nechal jsem udělat geometrii po výměně nápravnice.
Je použity stabilizátor a zpevněná ramena z 1,9D, tlumiče HP.Kola 13", ráfky 5,5. 165/70R13.
Řečeno slušně: plave to jak kačena.
Problém byl ze zadními silenbloky ramen.
U orig. nápravnice- u felicie je malý prolis pro silenblok, to ale nešlo použít, museli bychom zasahovat do karosérie favorita, proto jsme vyklepali nápravnici do roviny a udelali novou objímku silenbloku, resp. jsme zvýšili cca. o 10mm výškuosy uložení silenbloku směrem k silnici(ven z nápravnice).
Otázkou je zda posunutí osy zadního uložení ramene o 10mm oproti původního uložení směrem ven z nápravnice tak moc dokáže rozhodit stabilitu auta.
HP thumiče jsou na nejvyšším stupni(a taky tak musí zůstat protože užívám i po polních cestách).
Proč silenblok z felicie:protože je velký a dobře tlumí rázy oproti favoritáckému.
Nechal jsem udělat geometrii po výměně nápravnice.
Je použity stabilizátor a zpevněná ramena z 1,9D, tlumiče HP.Kola 13", ráfky 5,5. 165/70R13.
Řečeno slušně: plave to jak kačena.
Problém byl ze zadními silenbloky ramen.
U orig. nápravnice- u felicie je malý prolis pro silenblok, to ale nešlo použít, museli bychom zasahovat do karosérie favorita, proto jsme vyklepali nápravnici do roviny a udelali novou objímku silenbloku, resp. jsme zvýšili cca. o 10mm výškuosy uložení silenbloku směrem k silnici(ven z nápravnice).
Otázkou je zda posunutí osy zadního uložení ramene o 10mm oproti původního uložení směrem ven z nápravnice tak moc dokáže rozhodit stabilitu auta.
HP thumiče jsou na nejvyšším stupni(a taky tak musí zůstat protože užívám i po polních cestách).
Proč silenblok z felicie:protože je velký a dobře tlumí rázy oproti favoritáckému.