
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
-> Fire: na to lajose neukecas - lajos a nejaky jiny kola nez plechy - nee

-> Labros: mas to very GOOD
,a co kola takhle koupit nejaky, to by pak vypadlo fakt brutálně, jen nějaký decánko udělaný, pokud možno JUPITERY jak má Dušan.Jo a kdy dorazis opet do BRna ???


-> trestament: hm tak lak mi tak nepraská akorát mám ďubky od krup a na dvou místech jsem měl na přední haubně prasklou tlustou vrstvu kytu pod lakem. No teď koukám, že jsi mladší než svoje auto, ale starší než moje auto

-> Labros: neopravovanou hehe, kdybys ji videl na vlastni oci, mluvil bys hodne jinak :-)))) ten lak je strasnej, vsude praska, spousta mist uz je prestrikavanych pac nevim kdo to lakoval nez se to dostalo ke mne, ale pekne to sprasil, a ta 4185 proste nesedi, budu muset nekoho splasit, kdo taky bude porovnavat dokud to nebude aspon trochu sedet, ten odstin
-> trestament: Musim teda říct, že ty máš tu 4185 móc pěknou, a zatím zřejmě skoro neopravovanou (ani nevim že v roce 84 se už modř blankytná vyráběla)
-> Labros 31.10.06 10:12:49:

-> Honza M: Máš foto?

-> trestament: Čau, je to opravdu 4185, já si teda nechávám do něj ještě přimíchávat bílou, říkám chlápkovi namíchejte mi to podle přední haubny, on tam přidá bílou, vyzkouší, přidá ještě jednou, znovu vyzkouší, řekne teď to sedí, já to pak stříknu a stejně je to modřejší

-> Labros: Náhodou takový apolla by tam sedly

-> Labros: cau, chci se zeptat, kdyz nekde opravujes treba lak, jakej odstin pouzivas, ja mel za to ze tohle bude 4185, ale je to podle me dost jiny a myslim ze mame stejnou barvu auta
-> Labros: sak to rikam porad nejlepsi jsou kola od trakare

-> havlik: no budu nad tim ještě uvažovat, ale zatim pro mě prostě na škodovku nepatřej. Na jiný auto klidně, i na rapida, erko, ale na stodvácu sem zatim pořád nezlomnej

-> Labros: já myslel nějaký origo kola

-> havlik: a připadá mi, že ta kolová mánie je úplně pošahaná, někdy když vidim nějakou plechovku a na ní nějaký luxusní kola tak ještě desetkrát víc vyleze ten hranatej konzumní normalizační design, pro kterej mám škodovku rád, ale spíš jako svědka tý doby a nostalgickou vzpomínku na mládí, než jako věšák na hypersupermoderní lesklý věci. Je to můj podivnej názor, nikomu ho nevnucuju, a taky si ho nenechám vzít.
-> havlik: Nikdy
Mohl bych si koupit jaký kola bych chtěl, ale zastávám zásadu, že na spotřebku Š120 patří plecháče


-> Labros: ak dy na to koupíš nějaký pořádný kola?
-> Labros: to přijde

-> VeTëV: Jo snad bude jezdit i nadále - připravuju se totiž zapojit elektrickou pumpu - už je namontovaná a za celou cestu z Brna do Prahy neupadla

VeTëV:
Čoveče byl s tim až v Brně
.
Čoveče byl s tim až v Brně

-> Labros: a smoula jest ejezdi?
