ta banner běhá se startérem z feldy. do spotřebáka ideální řešení.
a nehezky dostává zabrat, skoro pořád. a zatím se drží. tak uvidíme. a je to snad 45 Ah.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autobaterie
prohledat
210 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 04.02.2012 do 12.01.2017, založil/a skodovak105
-> Tomaso435: Tak za pokus nic nedas, kolega ma servis a nejaky uz pres nej sly, prodal a vim ze min 2-3 reklamoval a jedna byla dokonce jeho :) a uznaly ale je fakt ze je pro ne vic jak obyc zakaznik.
A mas treba zmereny i dobijeni az primo na baterce? A taky odber v klidu?
A mas treba zmereny i dobijeni az primo na baterce? A taky odber v klidu?
-> srdcar 120L: co koukam tak maj 300_400A ale... ta cena mě už nejní sympatická.. cena šla co rok to kilo nahoru... už nestojí 800 ale 1400... což nevim jestli chci davat...
nebo tomu pomoct starterem z feldy aspon ...
nebo tomu pomoct starterem z feldy aspon ...
-> Kuladmin: ja mam taky 3 roky záruku... ale ještě mi ani jednou zaruku neuznaly... baterky věčinou sami od sebe přestali jit.
starej hnědej - baterka využívaná denně. pravidelně dobíjená dolejvaná. lehce přez 2 roky a je pyč.
zelenej- baterka starter daná jetá 500km. 2x za rok nabíjená. vyndaná daná do novýho hnědýho jako náhradu za starline co v něm byla, a po roce a kus ježdění je KO.
Předtim stejná černá se zeleným nápisem nevim co to bylo ale vydržela lehce přez 2 roky....
že by to bylo favoritama? :D
-> Karel.: to mi připomíná omejvanou větu "tuhle chlapy berou pořád a nikdo se s ní nevrátil.... jednou si pamatuju jedna reklamace ale tam to bylo že mu to nedobíjelo takže v pohodě a to to tu už podávám 3 roky ... "
starej hnědej - baterka využívaná denně. pravidelně dobíjená dolejvaná. lehce přez 2 roky a je pyč.
zelenej- baterka starter daná jetá 500km. 2x za rok nabíjená. vyndaná daná do novýho hnědýho jako náhradu za starline co v něm byla, a po roce a kus ježdění je KO.
Předtim stejná černá se zeleným nápisem nevim co to bylo ale vydržela lehce přez 2 roky....
že by to bylo favoritama? :D
-> Karel.: to mi připomíná omejvanou větu "tuhle chlapy berou pořád a nikdo se s ní nevrátil.... jednou si pamatuju jedna reklamace ale tam to bylo že mu to nedobíjelo takže v pohodě a to to tu už podávám 3 roky ... "

-> Tomaso435: Když tak hledej baterku s co nejvyšším startovacím proudem. Dnes jsou baterky víceméně konstruované na zpřevodované startéry a klasický startér jim dá pořádně zabrat, proto ti tak rychle odcházejí, rozpadají se v nich rychle desky. A dnes není trend, aby baterka vydržela víc jak 3-4 roky. Staré asfaltové dokázaly při dobré údržbě vydržet i 9 let, což je dnes sci-fi.
-> Tomaso435: Hele a kdyz menis cca kazdy 2 roky baterku tak chyba bude jeste asi i jinde nemyslis??
Ja mam ted uz pres 6 let ve felde Mammut coz je od Bannerky a dle meraku balonku ma 45% v lete v cajku akorad ted uz v zime jsem ji musel cca po mesici trosku pomoci nabijeckou aby zbytecne nestradala pac je to 55Ah mam ji ve felde a jezdim prevazne moc kratky trasy cca 8km. A az dojde jdu su pro Yuasa pac ty maji u nas za supr peniz - nejlevnijsi i co maji vubec.
Ja mam ted uz pres 6 let ve felde Mammut coz je od Bannerky a dle meraku balonku ma 45% v lete v cajku akorad ted uz v zime jsem ji musel cca po mesici trosku pomoci nabijeckou aby zbytecne nestradala pac je to 55Ah mam ji ve felde a jezdim prevazne moc kratky trasy cca 8km. A az dojde jdu su pro Yuasa pac ty maji u nas za supr peniz - nejlevnijsi i co maji vubec.
-> Tomaso435: Co to ve skutecnosti je nevim netusim ale jsou to smejdy akorad mam pocit ze maji 3 roky zaruku tak bys mohl jeste reklamovat ne? jestli jsem dobre pochopil cos napsal. Myslim tu Starline.
-> Tomaso435: teď nechci kecat,ale skoro 4 oroky ji prodávám a ani 1 reklamace, krom jedné, kde se stejně zjistilo, že to borcovi nedobíjí.Já sám ju měl ve feldě, dala se i do sharana atd. a bez jedinýho problému
Jediný v čem kecaj tak prý jsou Ah není to extrém, ale mají prostě míň než udávaj. Jinak za super peníze je Caryon a tu jsem za 2 roky prodal snad všem kámošům a lidem z rodiny a všichni spokojeni


-> jaromír: aha takže vartu nebrat :-D sakra...
pač ta moje starter je licence varty no... :-/
baterku si představuju do litra... pač to fakt nemá smysl.. už sem za 6 let koupil asi 3 baterky a všechny sou v prdeli.. nechápu... dřív to vydrželo 6 let...
pač ta moje starter je licence varty no... :-/
baterku si představuju do litra... pač to fakt nemá smysl.. už sem za 6 let koupil asi 3 baterky a všechny sou v prdeli.. nechápu... dřív to vydrželo 6 let...
mam 55ah. banner za tisícovku (zdědil sem ji)
a 65???ah. BOSCH za dvojku.
oboje skoro 2 roky od koupě bez problémů.
co sem čet ta banner je kus od kusu
a nekupuj vartu!
a 65???ah. BOSCH za dvojku.
oboje skoro 2 roky od koupě bez problémů.
co sem čet ta banner je kus od kusu
a nekupuj vartu!
-> Tomaso435: taky jsem na mě dnes koukal, když jsem kupoval "nový" spínač brzdových světel, ale řekl jsem si NE

takže děcka.. autobaterie starline 74Ah...
co to bylo puvodně než to přelepily na značku starline? tuší někdo ? ja jen jakou to mívá výdrž :)
případně co by ste doporučili za baterku.
mam dva a pul roku starter 55Ah a je více méně KO. do zimi nutno koupit jinou...
co to bylo puvodně než to přelepily na značku starline? tuší někdo ? ja jen jakou to mívá výdrž :)
případně co by ste doporučili za baterku.
mam dva a pul roku starter 55Ah a je více méně KO. do zimi nutno koupit jinou...
-> dragon_cb_cz: teorie jasná je. Měl jsem strach aby to ale v praxi neskrývalo nějaký zádrhel.
I když už to tady -> Markop: velice hezky vysvětlil, dovolím si tu podpořit ZLR, alias zdravý lidský rozum.
Když někdo přemejšlí, jestli náhodou nebude mít problém dobíjet větší baterku, měl by si uvědomit, že vždy dobíjí jen to co v ní chybí - to co z ní při startování a podobně vezme. A vezmu stejně z malé i z velké. Je to stejné jako když projedu 30 litrů paliva - dočerpat je do malé i velké nádrže trvá stejně dlouho.
(Samozřejmě pokud jsou splněny předpoklady které už byly uvedeny - tzn že nabíjím konstantním napětím a ne konstantním proudem, což je splněno do té doby dokud má alternátor proudovou rezervu - což má u sériového auta prakticky vždy).
Když někdo přemejšlí, jestli náhodou nebude mít problém dobíjet větší baterku, měl by si uvědomit, že vždy dobíjí jen to co v ní chybí - to co z ní při startování a podobně vezme. A vezmu stejně z malé i z velké. Je to stejné jako když projedu 30 litrů paliva - dočerpat je do malé i velké nádrže trvá stejně dlouho.
(Samozřejmě pokud jsou splněny předpoklady které už byly uvedeny - tzn že nabíjím konstantním napětím a ne konstantním proudem, což je splněno do té doby dokud má alternátor proudovou rezervu - což má u sériového auta prakticky vždy).
-> Markop: To mi povídej. Když vezu novýho Irisbuse a kouknu do elektrárny,tak to káblování je snad poloviční než na Sedmistovkách,tišťák se všemi propojkami,jističi,pojist
kami atd. vystavenej na odiv bez krytu. Hodit hrst kancelářskejch sponek a auto dojezdilo...
-> vhml: No, to mi je celkem jasné že to nejsou škůdky, ale to se nevylučuje, blbci jsou ve všech automobilkách a mědí se šetří :-D
-> Markop: ani jedno není škodovka a soudruzi z koncernu snad nebyli blbci :-D
No, to jenom jestli tam taky oba máte pořádnou kabeláž ;-)
-> vhml: A já k tomu mam ještě webasto a vyhřejvaný sedačky na trasu cca 10km a nabíjí se v pohodě
-> vhml: Ne, bude to akorát.
Takže se netřeba bát o 20Ah větší baterky? Nafťácí maj 100Ah, dost možná se stejným altíkem.
Alternátor je tam 120A, naprázdno to nabíjí 14,1V , se světlama a klimou, což je nějaká běžná zátěž to dává kolem 13,8V bez ohledu na otáčky.
A vyhřejvanýma zrcátkama, předním oknem, i zadním oknem to na volnoběh dobíjí 12,3V a celej motor se sotva točí :-D
Alternátor je tam 120A, naprázdno to nabíjí 14,1V , se světlama a klimou, což je nějaká běžná zátěž to dává kolem 13,8V bez ohledu na otáčky.
A vyhřejvanýma zrcátkama, předním oknem, i zadním oknem to na volnoběh dobíjí 12,3V a celej motor se sotva točí :-D
-> U-Geen: Prostě platí, že u běžných kapacit olověných akumulátorů je zhruba lineární poměr mezi její kapacitou a napěťovým spádem při nabíjení. Velkému akumulátoru se po rozběhnutí altu tolik nezvedne elektromotorické napětí a tím bude z altu odebírat větší proud, než akumulátor malý, kterému se vnitřní napětí zvedne více. Tak jak vnitřní napětí roste proti napětí altu, nabijecí proud klesá.
Toto ale přestává platit u opravdu velkých kapacit, tam už je patrný rozdíl. Takže když si dá do auta 160Ah aku, bude se mu nabíjet pomaleji než třeba 70Ah, a to i kdyby měl dostatečně výkonný alternátor.
Toto ale přestává platit u opravdu velkých kapacit, tam už je patrný rozdíl. Takže když si dá do auta 160Ah aku, bude se mu nabíjet pomaleji než třeba 70Ah, a to i kdyby měl dostatečně výkonný alternátor.
-> Markop: aha, diky za objasneni :-)
-> U-Geen: Alternátorem který má rezervu aspoň 30A to bude trvat podobnou dobu. Větší akumulátor se nabijí větším proudem, protože má větší napěťový spád (rozdíl mezi napětím alternátoru a vnitřním napětím aku) a alternátor nemá charakteristiku nabíječky - je to napěťově stabilizovaný zdroj.
Nabíječkou s proudovým nabíjením to potrvá samozřejmě o cca 40% déle.
Nabíječkou s proudovým nabíjením to potrvá samozřejmě o cca 40% déle.
-> Markop: takze 50Ah se ze stejne urovne vybiti jako 70Ah (dejme tomu 10% nabito) dobiji stejnou dobu?
-> U-Geen: Nebude se déle dobíjet a není důvod aby se nedobíjela do provozního nabití.
-> vhml: Dej jí tam, 25km je dostatečná vzdálenost při které dobře fungující nabíjecí soustava vozu akumulátor normálně dobije.
-> vhml: Dej jí tam, 25km je dostatečná vzdálenost při které dobře fungující nabíjecí soustava vozu akumulátor normálně dobije.
-> U-Geen: vejde. Je tam prostor na naftovou 100Ah.
O to dobíjení do plna mi právě jde. Jestli to je nebo není problém. Standartní trasu mám 25km
O to dobíjení do plna mi právě jde. Jestli to je nebo není problém. Standartní trasu mám 25km
-> vhml: no taky aby se ti tam vesla. Kazdopadne vetsi baterka - dyl se dobiji - nemusi se uplne dobit, to pro ni asi neni uplne optimalni (laickej nazor). Ja ted bral do japonce Vartu 60Ah, oproti puvodni ma startovaci proud o 300A vyssi (aktual 540A) tak uvidime :-)
-> Markop: ten to ma prirozene taky vetsi.
Ja kdysi cetl nejaky pojednání ze v pripade kratsich tras je vetsi baterka spatne. Nevim co na tom bylo pravdy. A v APM je akce na předepsanou 65Ah za 1000 a 88Ah za 1300.
CarFitka to je.
Ja kdysi cetl nejaky pojednání ze v pripade kratsich tras je vetsi baterka spatne. Nevim co na tom bylo pravdy. A v APM je akce na předepsanou 65Ah za 1000 a 88Ah za 1300.
CarFitka to je.
-> vhml: Důležitější je startovací proud, který vyjadřuje elektrickou tvrdost a tedy výkon akumulátoru, ale i větší kapacita se hodí, na škodu to tedy rozhodně není.
Klucí. Jakou zvolit autobaterku ohledně kapacity? Může být na škodu pokud zvolím větší když je za podobnou cenu?
-> Power of Bass: jj, Battery Import... Mě rodina v Oktávce baterku zabila (Varta Blue Dynamic, sloužila 6.5 roku) a tudíž jsem včera jel nouzově s 1.9TDi na 44Ah 380A baterce - chudák :) Takže jsem to potřeboval rychle řešit, ale 74ku co jsem tam měl původně neměli skladem a nechtělo se mi jezdit do centra když to nebude "přesně ono", tak jsem si nakonec trochu připlatil a ve vedlešjí "vesnici" (OK, "městské části"
) koupil Banner: pb-autobaterie.cz/power-b
ull/56-banner-power-bull-p
7209-72ah-12v-680a.html A oktávka hned startuje jako víno :)
Jinak o možnosti editace vím, ale dělám to nerad - v práci když se takhle mění poznámky v ticketovacím systéímu, tak z toho bývá akorát bordel

Jinak o možnosti editace vím, ale dělám to nerad - v práci když se takhle mění poznámky v ticketovacím systéímu, tak z toho bývá akorát bordel

-> Power of Bass: Taky dobře dneska se daří...

napiču prace uplně k hovnu! ... asi by se to i povedlo ,kdybych kkt nezkoušel to natocit cimz spadlo napeti na baterce a radio se vyresetovalo - cemuž sem se tou pulhodinovou operaci snazil zabranit,jeste sem se u toho akorat pekne nasral,pac to byl taky dobry omrd ,zapojeni ,manipulace,improvizace s naradim a 18kg baterii v predklonu akorat zada se ozvaly
narvat tam tu macatou baterku o maximalnich rozmerech kastliku pro ni taky neni jen tak,porad nekde neco zavazi,navic tam mam ponekud nesikovne natazeny hruby kabel od plusu k pojistce na zesilovač(e).. říkám, jak tam pak dám tu novou, minimálně 3roky to nechcu ani vidět
tu "malou Yuasu" už nabíjím,tak jsme zvědav, měla permanentně takhle před startem,po dvou dnech stání venku 11,90-95 ... na té prozměnu nehctěly jít povolit dolévací závity
to je neco na moje pocuchane nervy ted tak akorat 



tu "malou Yuasu" už nabíjím,tak jsme zvědav, měla permanentně takhle před startem,po dvou dnech stání venku 11,90-95 ... na té prozměnu nehctěly jít povolit dolévací závity


Mínusový na kostru, plusový na svorku starteru ;-)
tak hoď startovací kabel s mínusem někam na motor a plus podržíš rukou :-)
-> Alesh: jj neboli paralelne
, jen musim kable na svorky,snad to nezklouzne a nevyzkratuju to :D pri prehazovani tech baterek, maly napetovy rozdil mezi nema to na tu chvili snad neva..ona ta starlinka tam beztak bude jen jako "napetova zaloha" pro radio, nedelam si iluze ze bude startovat (videl sem ty clanky kdyz sem posledne dolival vodu..)

plus na plus a mínus na mínus :-P
ryhclý dotaz prosím expres odpoved kdokoli bud evedet a precte to ihned! diky! jak mam propojit dve baterky,jedna v aute druhe prijd evymenit misto ni,ale podrebuji mit auto permenentne pod napetim.. muzu pouzit paralelni pripojeni baterii mezi sebou start kabelama? musim se ujistit nez to zachvili pujdu udelat :P
-> Vít Heřman: mysliš tuhle? www.battery-import.cz/var
ta-silver-dynamic/autobate
rie-varta-silver-dynamic-7
7ah--12v--e44 jeden z tech nejlevnejsich co mi Heureka nabizi.. jenže to bude problém,Praha, Brno nebo i Ostrava (tu mám nejblíž přesto cca 100km) kde takove obchody připadně mají sídlo jsou pro mně ponekud z ruky..
Dneska mi kámoš poslal zakolik by mi to sehnal on - 2600,- no,neni to 2900,- ale taky ani 2140,- ... jako kdyz kupuju neco za 2-2,5 tak je 500 rozdil,ktery rad usetrim.
no právě stim Starlinem mi prijde byly problemy od zacatku .. tu Yuasu nechci znicit,ta musi vydrzet tu mam do "kila",dyt ani nic neodjezdila... ikdyz to bude ojeb to predelavat asi ji teda zkusim prehodit za ten starline kery vozim ted jako nouzoveho pomocnika kdyby to nechtelo chytnout (precijen proste 44Ah s nejakyma 360A ja ponekud na hraně.. a dam jí apson nabít ..jeslti s emi teda podari domluvit si doma odvoz at to netaham v rukach a povolim svorky (nemam klasiky,ale "audio" na imbus s matkou kerou neni zaco chytit tak s e to protaci
,ale bylo treba nejak zapojit tu 50tku kabel a dalsi
..)
- btw ta mala "tuzka" vedle "infa" a "online" slouzi k editaci,tak nemusis davat 2rispevky zasebou ale editaci vepsat do jednoho
Dneska mi kámoš poslal zakolik by mi to sehnal on - 2600,- no,neni to 2900,- ale taky ani 2140,- ... jako kdyz kupuju neco za 2-2,5 tak je 500 rozdil,ktery rad usetrim.
no právě stim Starlinem mi prijde byly problemy od zacatku .. tu Yuasu nechci znicit,ta musi vydrzet tu mam do "kila",dyt ani nic neodjezdila... ikdyz to bude ojeb to predelavat asi ji teda zkusim prehodit za ten starline kery vozim ted jako nouzoveho pomocnika kdyby to nechtelo chytnout (precijen proste 44Ah s nejakyma 360A ja ponekud na hraně.. a dam jí apson nabít ..jeslti s emi teda podari domluvit si doma odvoz at to netaham v rukach a povolim svorky (nemam klasiky,ale "audio" na imbus s matkou kerou neni zaco chytit tak s e to protaci


- btw ta mala "tuzka" vedle "infa" a "online" slouzi k editaci,tak nemusis davat 2rispevky zasebou ale editaci vepsat do jednoho

-> Power of Bass: Jinak pokud je to 4 roky stará Yuasa tak po nabití by měla ještě běhat jako víno - hlavně jí nesmíš takhle vybitou nechávat dlouhodobě. Ale i levná baterka většinou 4 roky v pohodě vydrží...
-> Power of Bass: Asi taky záleží jakou značku chceš koupit, já mám už delší dobu vyhlídnutou firmu tady v Praze kde maj Varty za fakt pěkný peníze ale třeba na baterky Sznajder jsem všechny levnější distributory našel nejmíň 100km od Prahy... Takže bych asi chvíli hledal nějakej eshop co má výdejní místo poblíž tebe abys nemusel platit poštovný - kolikrát je lepší pro to někam 30km dojet když máš jistotu že si to při převzetí můžeš zkontrolovat.
-> Radza: pracuje se na tom,ona mě ta "dvojka" nepoloží,ikdyž kdyby všechno fachalo jak má tak to není ono ,ten spravny adrenalin :D ale šak ono se ale zase neco najde ... 
takže novinka, obchod,sklady vyprodane, cena o 800kc vic oproti netu kde jsou vsude skladem,nechapu ...trojku fakt ale nedam a stejne neni.. Jen nemam zkusenost odkud brat at to neni stare a dojde v poradku...

takže novinka, obchod,sklady vyprodane, cena o 800kc vic oproti netu kde jsou vsude skladem,nechapu ...trojku fakt ale nedam a stejne neni.. Jen nemam zkusenost odkud brat at to neni stare a dojde v poradku...
-> Power of Bass: kup novou a budeš mít svatej klid

-> Vít Heřman: točí a motor chytne.jak říkám,když má baterka,která je na solidní úrovni 12V v tomto počasí,tak startuje,ale když je to baterka,která má odtočíno a je nabitá na 12V,tak otočí tak max 3x a končí její pouť..takhle jsem to myslel

-> Vít Heřman: mel sem snad 11.9x V a cca -15 a chytá to ještě ..
baterka skoro nejezdená,ale už taky bude mít 4roky (Yuasa).. no dostává asi ale poradne kapky,ale ted máme cestu nesjiznou,takže se stim nikam nepotahnu.. ono tech 150-200m co je bezna vzdalenost k baraku kam se da autem po vetsinu roku jeste dostat je vpoho,ale 1km do kopce (trasa prekonavajici 100vyškovych metrů vzhůru !
) v tomhle materialu pod nohama este , to uz ani nahodou ..
nemluve o tom,že se mi FAKT nechce porad znova nastavovat to zartracene radio
(neni to jen o ladeni stanic,ale vyjizdeni displeje,ktere dycky puhodiny koumam jak se do toho vubec leze,kdyz uz to 1x-2x do roka musim znova nastavit, nastaveni zvuku ...)




-> Martin/125/: to by me vopravdu bavilo :-D
v noci tu máme kolem -15 vyndavam na každou noc a davam do tepla...jinak to nenastartuji...baterka drží výborně když nebyly takoveto velké mrazy...ale jak začlo bejt pod -10 v noci tak nedrží...
-> Radza: No, v tomhle mrazu si teda nejsem jisty ze 12V (jakoze 12.0) ti s motorem otoci a mel bych o tom sve pochybnosti i v mrazu podstatne nizsim. Podle tabulky tady (a i mych zkusenosti): www.autobaterie.com/rady-
a-tipy to znaci nabiti nekde okolo 15-20%, coz uz je hodne malo - na to ze natoci auto v -20ti bych se fakt nespolehal. Specialne pokud ta baterka bude uz starsi, tak ze sebe potrebny startovaci proud proste nevymackne...
-> Radza: tím máš na mysli asi schopnost baterky dodat proud,že :)
no bych řek,že jo , bude jiste rozdíl jestli dá 480A (moje 44Ah) nebo 680 (standart 74Ah) či 750A(74Ah Varta),tím spíš v těch mrazech kdy tyto hodnoty nepříjemně klesají...
edit-kecám,ona ta 44Ah má snad jen 360A ?!ů tak to musí dobře dostávat na prdel...
nic,kupuju novou..
no bych řek,že jo , bude jiste rozdíl jestli dá 480A (moje 44Ah) nebo 680 (standart 74Ah) či 750A(74Ah Varta),tím spíš v těch mrazech kdy tyto hodnoty nepříjemně klesají...
edit-kecám,ona ta 44Ah má snad jen 360A ?!ů tak to musí dobře dostávat na prdel...
