skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ventilator kúrenia S120 v zime nefunguje
-> srdcar 120L: zaujímavý nápad a rozhodne to asi stojí za to.
-> Klubko_: Dají se nahradit kuličkovými, chce to oboustranně zakrytý, mám to asi 15 let a dosud spokojenost. Občas jen 800 smirkem očistím kolektor, jinak nic. Motůrek topení nechávám běhat prakticky pořád, jakmile běží motor, běží i větrák. Pasují ložiska z vysavače, tuším, že 609. Vnější průměr 19 mm, vnitřní průměr 6 mm. Po vyjmutí původních pouzder to chce jen lehce vzít díry výstružníkem podle ložisek, aby nebyly moc fest. Já mám stavitelný výstružník na svisláky, má rozměr od 19 do 22 mm, takže perfektně vyhovuje. Postačuje zajistit spodní ložisko proti vypadnutí. Já to řešil provrtáním 1 mm děr v tělísku motůrku na tečnu pod ložisko a zajistil jsem to 1 mm ocelovým drátem.




napadá mě ty bronz. futra nahradit kuličkovyma ložiskama. Co na to odborníci?
-> Evž@: njn, neuspokojivej stav. Taky mi to tak fungovalo, ale včera jsem se s tím nedomluvil vůbec. Zapnul jsem a hned to hvízdalo.
-> Evž@: njn, neuspokojivej stav. Taky mi to tak fungovalo, ale včera jsem se s tím nedomluvil vůbec. Zapnul jsem a hned to hvízdalo.

-> Klubko_: otcovi to dělá to samé ale až za hranicí -10°C ale jen chvilku než se to trochu ohřeje...otázka jestli to sou futra
-> Klubko_: hmm, tomu bych věřil, že to bude fungovat
.

-> krtik: trochou bílé vazelíny LV 2-3
-> Klubko_: Čím jsi to mazal?
U feldy jsem tam našplíchal nejdřív WDčko - no to nebyl dobrý nápad, po chvíli to dělalo zas. Teď je tam od léta myslím konkor silicon sprej a dobré
.
U feldy jsem tam našplíchal nejdřív WDčko - no to nebyl dobrý nápad, po chvíli to dělalo zas. Teď je tam od léta myslím konkor silicon sprej a dobré

kuci, dá se nějak zbavit hvízdání ventilátoru? Před 14 dnama jsem ventilátor celej rozdělal vyčistil a lehce promazal. Napřed dobry, ale teď při teplotách kolem -5°C jinak než s hvízdáním nejede
Dá se s tím ještě něco udělat nebo už jsou v čudu ty bronzovy futra?

-> miso251SK:
Ventilátor topení u 742 má uložení v bronzových kluzných ložiskách (podobně, jako ventilátor chladiče a startér) a dost trpí prachem a vlhkostí. V zimě je namáhání větší...
...ventilátor jde při troše snahy vymontovat bez celkové demontáže topení, stačí topení popustit o kus níže (vyšroubovat zpod palubky 4 matky M7), odpojit kostřicí vodič z konzole motorku stěračů (stačí povolit šroubek M5), shora topení (ve žlabu pod oknem) vyšroubovat tři malé vrutíky, které drží motorek s vrtulí v tělese topení a motorek vytáhnout.
Pak už ti to bude vše jasné, vrtuli jde lehce sundat po stažení zajišťovacího kroužku a pak už záleží jen na tobě, jak moc chceš motorek rozebírat a čistit a mazat.
Většinou moc nepomůže, ale můžeš to zkusit, promazat jen horní ložisko motorku (svrchu topení malý plastový obdélníkový kryt - většinou mléčné barvy, popřípadě jako rychlooprava se v zoufalosti stříká trubičkou Konkor 101, nebo aspoň WD40 do útrob běžícího motorku - ale to je řešení velmi dočasné, než se to celé obalí prachem a nastane nutnost to rozebrat. A navíc to pak "voní" v interiéru
Ventilátor topení u 742 má uložení v bronzových kluzných ložiskách (podobně, jako ventilátor chladiče a startér) a dost trpí prachem a vlhkostí. V zimě je namáhání větší...
...ventilátor jde při troše snahy vymontovat bez celkové demontáže topení, stačí topení popustit o kus níže (vyšroubovat zpod palubky 4 matky M7), odpojit kostřicí vodič z konzole motorku stěračů (stačí povolit šroubek M5), shora topení (ve žlabu pod oknem) vyšroubovat tři malé vrutíky, které drží motorek s vrtulí v tělese topení a motorek vytáhnout.
Pak už ti to bude vše jasné, vrtuli jde lehce sundat po stažení zajišťovacího kroužku a pak už záleží jen na tobě, jak moc chceš motorek rozebírat a čistit a mazat.
Většinou moc nepomůže, ale můžeš to zkusit, promazat jen horní ložisko motorku (svrchu topení malý plastový obdélníkový kryt - většinou mléčné barvy, popřípadě jako rychlooprava se v zoufalosti stříká trubičkou Konkor 101, nebo aspoň WD40 do útrob běžícího motorku - ale to je řešení velmi dočasné, než se to celé obalí prachem a nastane nutnost to rozebrat. A navíc to pak "voní" v interiéru

Zdravím
Problém: Pri nižších teplotách sa rapídne znížia otáčky ventilátora, pod 0 už sa vôbec neroztočí. Po roztočení sú otáčky na max. také nízke, že účinnosť vetrania je prakticky nula.
Cez letne obdobie ventilátor funguje bez problémov. Predpokladám, že bude treba očistiť ložiská. Má s tým niekto skúsenosti, prípadne nejakú foto?
Problém: Pri nižších teplotách sa rapídne znížia otáčky ventilátora, pod 0 už sa vôbec neroztočí. Po roztočení sú otáčky na max. také nízke, že účinnosť vetrania je prakticky nula.
Cez letne obdobie ventilátor funguje bez problémov. Predpokladám, že bude treba očistiť ložiská. Má s tým niekto skúsenosti, prípadne nejakú foto?