-> CpEaRjHaY-průserář: tohle schéma jsem kdysi dělal, zkus na to mrknout :
fbcdn-sphotos-e-a.akamaih
d.net/hphotos-ak-xap1/.../
19219_574656012548761_3807
97556_n.jpg?oh=1755526...
pojistka S1 (10A) jistí ECU a diagnostickou zásuvku
pojistka S4 (15A) jistí čerpadlo paliva, vstřikovače, el.mag. ventil nádobky s akt. uhlím
pojistka S20 (15A) jistí zapalovací lištu, ECU, lambda sondu a imo box
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor felicia s Rj do škoda 120
Je to tak? Otáčkoměr tedy natáhnu od modulu zapalování. Je tam +,- a pak jeden kabel co jde do řídící jednotky takže k němu. Žlutý kabel tedy zůstane nezapojen. Šedý tedy bude napájení palivového čerpadla, černý je jasný. Ten silný červený (+30) můžu natáhnout přímo od altíku a ten slabý (+15) můžu použít ten co jde k indukční cívce? Děkuju za jakoukoliv radu 

Takže po rozmotání jedné elektroinstalace a pročtení několika schémat tak jsem dospěl k tomuto:
-> CpEaRjHaY-průserář: Zde je schéma. Jednotky jsou totožný, podle konektoru ŘJ to určitě zvládneš. ;-)
Možná mám i origo favorití schéma (někde v dílně na papíře), tak pokud nebude stačit tohle, tak se ozvi přes SZ (prostě se připoměň) a zkusím pohledat.
Možná mám i origo favorití schéma (někde v dílně na papíře), tak pokud nebude stačit tohle, tak se ozvi přes SZ (prostě se připoměň) a zkusím pohledat.
-> Stepan FUN: No právě že co se týče barev kabelů tak to nesouhlasí a navíc má fačko relé čerpadla vedle nádobky s uhlím a felda v pojistkové skříňce. Nebo j to tejné jen prostě změnily barvy kabelů? Díky

-> CpEaRjHaY-průserář: schéma je totožný s FEL do 1995. ;-)
Tak řeším drobný problém. Elektroinstalaci budu používat ne z feldy ale z favorita BMM nemáte někdo schéma této elektroinstalace? Nemůžu to nikde najít, všude akorát buď felda nebo favo karbec
Budu rád za jakoukoliv radu a poznatek


-> exwrcteam: ono by se to dalo napáchat i do původního obalu topení, musel bys nějak vyřešit klapky, kterýma se reguluje poměr studený / teplý vzduch a fungovat by to fungovalo :), on je totiž drobný problém s místem a dostat feldí topení za sériovou palubovku se sice dá, ale kam dáš ovládání...
-> Marcius: to je solidni informace bude to chtit vyvoj na spotrebaku:)
ještě se zeptám na přepákování vstřikovače. Stačí chod škodováckýho plynovýho pedálu na chod vstřikovače aby šel dát plný plyn. A co bovden ten vzdálenostně stačí, pouze přehodit na opačnou strnu a vyměnit koncovku nebo je to taky problém?
-> exwrcteam 11.11.14 20:23:26: no, sobotní zkouška za chladného počasí ukázala, že hodně dobrý, topí to líp než kamarádova škodovka (kde má všechno OK)
jako felda mě topí ještě o něco víc, ale myslím, že na škodovku je to plně dostačující... alespoň tam není kohout... akorát bych bral silnější větrák, zatím mám škodovkovej, feldovej by se mi elegantně bez řezání do kastle asi nevešel...
-> CpEaRjHaY-průserář: naklonění vstřikovací jednotky nevadí ničemu než estetice. Ten systém je pod tlakem, bez vzduchu, bez vyrovnávací komory...

-> CpEaRjHaY-průserář: naklonění vstřikovací jednotky nevadí ničemu než estetice. Ten systém je pod tlakem, bez vzduchu, bez vyrovnávací komory...
ještě by mě zajímalo jestli bude vstřikovači vadit že nebude vodorovně? Nebo musím taky řešit pod něj vyrovnávací podložku jako u karburátoru? Myslím si že by mu to vadit nemělo, žádnou hladinu nemá. Ale raději se zeptám znalejších

Pracovní tlak vstřikovače je tušim 0,8 - 1,2 baru takže facet opravdu ne. Už sem nad tím taky uvažoval.
vždyť má ta jednotka tlakovej regulátor né,? tak vocogou?
Aha tak to je pak jasný, ale tak každopádně původní vývod si myslím použít lze.
-> Majki: bmm okolo 1 baru..
-> ochoda: nevím jak u BMM ae MPI čerpadlo tlačí 3,5 baru a facetka 0,35 baru takže k mpi ne...
Jen se tak vtírnu, nejde jako čerpadlo použít taková ta malá hranatá Facetka? (dost lidí ji tu má) A benzin by si to bralo jako původní pumpa?
-> Marcius: jak topi to feldacky topeni?:))
-> Dušan: Díky

1, 15 je +
-> CpEaRjHaY-průserář: to bych musel dolu do auta
a já mám sádru .. ale někdo chytrej ti to určitě řekne dřív 


-> Qwak: Vývod 15 nebo 1?

-> CpEaRjHaY-průserář: u mpi je otáčkomeř tuším z jednotky.. ale u bmm to dej normálně z cívky
-> Marcius: Krásná práce ale tohle už je mimo mé schopnosti. navíc u takového auto je to pro mě nesmysl to řešit tvou cestou. já to mám na každodenní používání zejména na dojíždění do práce. Čerpadlo asi hold budu muset použít externí a nenechat míň jak čtvrt nádrže protože do takové věci se mi opravdu nechce jít. Nemůžu si dovolit odstavit auto na měsíc nebo déle. Vše řešim výměnou díl za díl přes víkend.
Jinak proč poladit ten otáčkoměr, nebude fungovat správně? Snažím se jít co nejjednodušší cestou a zároveň funkční spolehlivou.
Jinak proč poladit ten otáčkoměr, nebude fungovat správně? Snažím se jít co nejjednodušší cestou a zároveň funkční spolehlivou.

-> Marcius: moc hezky vyřešený
taky bych to takhle potřeboval

-> CpEaRjHaY-průserář: přetlakový ventil to udrží, v těch čerpadlech není drastický rozdíl... co se týká elektriky, tam je to u mě trochu celý jinak... V rámci modernizace interiéru jsem sáhl i na elektriku - starou jsem vyhodil a nahodil upravenou feldu - místy trochu modernizovanou oktávkou apod... zásadně používám koncernový díly.... Co se týká plováku - já mám budíky ze čtverky golfa, takže mě funguje všechno. Tobě ale nic nebrání v použití původního plováku a budíku. Jen ten otáčkoměr poladit.
hadice a introš ... po negativních zkušenostech s hadicema pod autem a vzhledem k faktu, že to stavím jako sporťáček na víkendy mě vůbec netrápí nějaká praktická využitelnost (zadní sedačky nejsou a nebudou - jen čalouněné desky a kotvení na pásy) prostě jsou vevnitř. Stejně tak téměř celá elektrika, brzdové a spojkové rozvody, voda k topení (topení mám feldový, bez řezání do kastle).... palivo a voda ústí do průchodky v motorové mezistěně (na fotce vpravo u hrdla nádrže), od tama stačily pouze krátké propoje k motoru, vypadá to hodně přehledně.
hadice a introš ... po negativních zkušenostech s hadicema pod autem a vzhledem k faktu, že to stavím jako sporťáček na víkendy mě vůbec netrápí nějaká praktická využitelnost (zadní sedačky nejsou a nebudou - jen čalouněné desky a kotvení na pásy) prostě jsou vevnitř. Stejně tak téměř celá elektrika, brzdové a spojkové rozvody, voda k topení (topení mám feldový, bez řezání do kastle).... palivo a voda ústí do průchodky v motorové mezistěně (na fotce vpravo u hrdla nádrže), od tama stačily pouze krátké propoje k motoru, vypadá to hodně přehledně.
-> Qwak: Aha, díky. No já a elektrika moc dohromady nejde.
-> Marcius: Díky za rozsáhlé psaní a dokumentaci, takové věci jsou k nezaplacení.
Jen musim podotknou že tam chci BMM a ne MPi. Otáčkoměr by měl snad fungovat i původní. A s tím čerpadlem MPi potřebuje větší tlak čerpadla než BMM nebo se pletu?
Nebude dělat vyšší tlak neplechu vstřikovači hlavně teda tomu přetlakovému ventilu? A jak tam vyřešený plovák na budík? to máš plovák na čerpadle a budík 120kový nebo ho máš také překopaný jak ten otáčkoměr? A ještě jedna věc ty ti vedou hadičky interiérem pod zadníma sedačkama?
Ty je máš ty sedačky zespodu vykuchaný nebo jak to máš vyřešené aby ti sedačky netlačily na hadičky?

-> Marcius: Díky za rozsáhlé psaní a dokumentaci, takové věci jsou k nezaplacení.

Nebude dělat vyšší tlak neplechu vstřikovači hlavně teda tomu přetlakovému ventilu? A jak tam vyřešený plovák na budík? to máš plovák na čerpadle a budík 120kový nebo ho máš také překopaný jak ten otáčkoměr? A ještě jedna věc ty ti vedou hadičky interiérem pod zadníma sedačkama?

zástavbově to myslím není nic strašnýho, přes zimu udělám nějaký plastový zakrytování. důležitá pro mě byla, je a asi vždycky bude funkce.
Pokud se vám to zdá zbytečné, tak si sami zkuste co jsem si já zkusil a uvidíte, že vás to povede stejným směrem jako mě... nebo alespoň ty náročnější z vás.... když něco dělám, tak pořádně
a ještě bych dodal, že nezapomínat na heslo "dvakrát měř a jednou řež", jinak to budete pracně vařit zpátky 
Pokud se vám to zdá zbytečné, tak si sami zkuste co jsem si já zkusil a uvidíte, že vás to povede stejným směrem jako mě... nebo alespoň ty náročnější z vás.... když něco dělám, tak pořádně


foto 6 - na levé straně - držák - oříznutý doraz - vychází totiž do šikmé části nádrže...
foto 5 - obdobně byla nahrazená i vratková hadice.... s nějakým "zatěsňováním" se vůbec neprďte, čerpadlo je koncipované tak, že se po natlakování okruhu zcela naplní (celá vyrovnávací nádobka) a začne přetékat....
foto 4 - náhrada "tlakové" plastové hadice - jinak to snad nejde udělat, když nechci přesáhnout obrysový profil čerpadla... na origo hadice zapomeňte, dostat to dovnitř je porod, ale ven to je ještě horší :)
foto 3 - náhled na čerpací jednotku tak, jak jde do nádrže - pod tou černou stahovací páskou jsou dva šroubky a matice
-> CpEaRjHaY-průserář: otáčkoměr jsem na MPi kdysi řešil lepší elektronikou, kterou jsem dal do článku skoda-virt.cz/cz/.../9972
-otackomer-skoda-742
Co se týká palivového čerpadla, tak ze začátku (abych zjistil, zda to MPi pro mě má nebo nemá smysl) jsem použil externí čerpadlo... V poslední fázi jsem ho umístil na příčku mezi nádrží a převodovkou a nechal jsem ho sát z mezikusu vloženého mezi spojovačku nádrže (poslední dvě foto img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../4769_2012-11 -13_17-53-25_26.jpg ). Fungovalo to, ale stejně jsem, měl dva problémy. Prvním byla jednoznačně hlučnost (když se šlo kolem zadní části auta, bylo prostě slyšet jak běží) a druhý problém že to prostě "s málo benzínu" (řekněmě 5-7l) něchtělo stabilně jet (stačil kruháč a bylo zle)... tak jsem po určité době zkusil asi to nejlepší co se dá - ponornou čerpací jednotku. Konkrétně jsem ji vzal z octavie (má palivové rychlospojky a na rozdíl od feldy 4bod je na něm všechno v jedné ose...). V nádrži (190mm od osy otvoru pro plovák - asi nejhlubší místo nádrže) se udělala díra a navařila příruba pro čerpadlo. Následně se to zaletovalo, nabarvilo a v kastli se udělala patřičná díra. Na hrany plechu jsem dal pěnovou lemovku a tím zatěsnil možnost přenášení hluku zvenku do kabiny. Samotné úpravy čerpadla spočívali v odstranění přítlačné pružiny horního víka a jeho pevnému zajištění polohy (sešroubováním) s držákem, dále pak seříznutí spodního dorazu na držáku víka (742 nádrž nemá rovné dno) a náhrada plastových hadic/trubek pryžovými (specifikace SAE 30R6 - vnějšímu "obalu" nevadí máchání v benzínu) s ohnutými měděnými trubkami (ostré zlomy by hadice nezkously...). Výsledek je ten, že to saje hned, ať tam je toho sebemíň a abych slyšel běžet čerpadlo, musím si k němu dát ucho :). Dalším fajn zjištěním je, že se to čerpadlo táhne napříč koncernem - všemi benzínovými motorizacemi, takže výkonový potenciál i pro upravené škodovky rozhodně má...
no a abych trochu motivoval a jen nekecal, tak přidám pár foto... co já bych v době koumání dal za to, že bych viděl alespoň, že to tam někdo dostal... když jsem pátral i na virtu, ve fóru jsem samozřejmě narazil na názor, že to tam nejde dostat... tak oprava - jde to tam dostat
stačí jen chtít...
Co se týká palivového čerpadla, tak ze začátku (abych zjistil, zda to MPi pro mě má nebo nemá smysl) jsem použil externí čerpadlo... V poslední fázi jsem ho umístil na příčku mezi nádrží a převodovkou a nechal jsem ho sát z mezikusu vloženého mezi spojovačku nádrže (poslední dvě foto img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../4769_2012-11 -13_17-53-25_26.jpg ). Fungovalo to, ale stejně jsem, měl dva problémy. Prvním byla jednoznačně hlučnost (když se šlo kolem zadní části auta, bylo prostě slyšet jak běží) a druhý problém že to prostě "s málo benzínu" (řekněmě 5-7l) něchtělo stabilně jet (stačil kruháč a bylo zle)... tak jsem po určité době zkusil asi to nejlepší co se dá - ponornou čerpací jednotku. Konkrétně jsem ji vzal z octavie (má palivové rychlospojky a na rozdíl od feldy 4bod je na něm všechno v jedné ose...). V nádrži (190mm od osy otvoru pro plovák - asi nejhlubší místo nádrže) se udělala díra a navařila příruba pro čerpadlo. Následně se to zaletovalo, nabarvilo a v kastli se udělala patřičná díra. Na hrany plechu jsem dal pěnovou lemovku a tím zatěsnil možnost přenášení hluku zvenku do kabiny. Samotné úpravy čerpadla spočívali v odstranění přítlačné pružiny horního víka a jeho pevnému zajištění polohy (sešroubováním) s držákem, dále pak seříznutí spodního dorazu na držáku víka (742 nádrž nemá rovné dno) a náhrada plastových hadic/trubek pryžovými (specifikace SAE 30R6 - vnějšímu "obalu" nevadí máchání v benzínu) s ohnutými měděnými trubkami (ostré zlomy by hadice nezkously...). Výsledek je ten, že to saje hned, ať tam je toho sebemíň a abych slyšel běžet čerpadlo, musím si k němu dát ucho :). Dalším fajn zjištěním je, že se to čerpadlo táhne napříč koncernem - všemi benzínovými motorizacemi, takže výkonový potenciál i pro upravené škodovky rozhodně má...
no a abych trochu motivoval a jen nekecal, tak přidám pár foto... co já bych v době koumání dal za to, že bych viděl alespoň, že to tam někdo dostal... když jsem pátral i na virtu, ve fóru jsem samozřejmě narazil na názor, že to tam nejde dostat... tak oprava - jde to tam dostat

-> CpEaRjHaY-průserář: tak za 1, zapojení otáčkoměru ne to samý jako u 120,do cívky ( telefunkenu
), palivové čerpadlo mám venkovní z e30 ale jestli je to nejlepší volba to teda nevím, a vračečku bych už určitě na tu přepadovku nedával .. Buť tam kde se spojují nádzžě .. nebo uplně ideálnějc do "catchtank" kvuli přelejvání benzínu .. protože to je pěkná mrcha


Využiju téma. Plánuju BMM do své škůdky a zajímá mě několik věcí. Jaké použít palivové čerpadlo, jak na zapojení otáčkoměru. A ještě by mě zajímalo jestli to zpětné vedení paliva je vhodné umístit v podstatě na dno nádrže. Není lepší to natáhnout spíš do té přepadové trubky u hrdla než jak je to v tom článku? Případně jestli máte někdo pár tipů a rad tak budu jedině rád

-> Termixs: Má jinej počet zubů
Tak prehodim ozubenie na zotrvák BMM a zuby s 105 m alebo Rapid a funguje normalka hej inač feldove ozubenie ma presne ten istý počet zubov len blišie pri sebe ?
-> Termixs: Tak zkusit to můžeš no. Ty s tím budeš mít práci navíc.
-> Termixs: To nejde.
A čo tak kombinácia nehám celý zotrvák ako je aj ozubenie lamela 190 škodovácka a dám felda štartér s pastorkom a reduktorom do škodovky .
-> Termixs: S klasickým zotrvačníkom by to určite nefungovalo,ja som mal na bmm zotrvačníku nalisovaný veniec z rapidy a používal som to s rapid štarterom.
-> Termixs: A ideálně na ten setrvák dát věnec ze 105M-Rapid a startér buď originál 742 nebo přestavěnej z mpi, a nevymejšlet obrušování příruby a podobný prasečinky.
-> Termixs: nie nemozes musis nechat zotrvak na bmm
-> Termixs: Neblbnulo by. Vůbec by nefungovalo.
skoda-virt.cz/cz/.../8248
-bmm-spi-felicia-1-3-to-s1
05-rapid
No a zauímalo by ma nemožem nehať klasiku zotrvak zo škody rapid blblo by potom čidlo otáčok ??A + prestavany starter felda do škodovky ??
No a zauímalo by ma nemožem nehať klasiku zotrvak zo škody rapid blblo by potom čidlo otáčok ??A + prestavany starter felda do škodovky ??
-> Termixs: v clankach je schema
Zvažoval som aj možnosť vytiahnut celú elektrickú inštaláciu a postupne viraďovať čo mi netreba ale videl som to aj tu že to už niekto mal zo schémov by to bolo lahšie .