skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Odpojovač baterie - noname/omp?
prohledat
69 příspěvků (zobrazeno 51 až 69) od 30.11.2014 do 18.04.2016, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tuner#2: Masse je kostra a přerušuje tady + od baterky
-> MISCHO 30.11.14 19:40:46: Tomu zapojení moc nerozumím... Proč je to hlavní na + pólu a co už vůbec nechápu, jak kabel o průřezu přes 30mm2 rozdvojíma dám na nějakou pidi svorku těch pomocných kontaktů? BTW co je masse a jaký odpor by tam měl být?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 30.11.14 19:33:47: Já šel do 6-ti pólu a nelituju. Umístěný na přístrojovce s oddělávatelným táhlem kvůli alarmu. Zapojení jednoduchý, funkční 
V garáži vždy odpojím, odnesu "klíč" domů. Ikdyž alarmu se to přestává líbit. . .

V garáži vždy odpojím, odnesu "klíč" domů. Ikdyž alarmu se to přestává líbit. . .
-> Tuner#2: Já mám ten 6ti pólovej ze speedpro a taky to odpojuju v garáži vždycky, jen ho mám zatim zapojenej jen jako dvoupólovej, nějak sem se k tomu ještě nedostal.
-> ochoda: Právě že ti hlavní odpojí baterku a ty další dva páry kontaktů, jeden spínací, druhej rozpínací. Když shodíš odpojovač, spojí to + pol za odpojovačem s odporem a ten "spálí" zbytkovej proud a chcípne motor 

-> Nwkt 30.11.14 19:30:26: Když to ale dám na kostru, tak rozepnu okruh, tak to musí zdechnout ne? I když vlastně altík je ukostřenej sám o sobě co?
-> T 30.11.14 19:30:58: Takže ho používáš často a maká? Taky bych to rád v garáži odpojooval, že by bylo auto bez proudu. nevšimnul, kde přesně ho máš, máš foto na inspiraci?
-> T 30.11.14 19:30:58: Takže ho používáš často a maká? Taky bych to rád v garáži odpojooval, že by bylo auto bez proudu. nevšimnul, kde přesně ho máš, máš foto na inspiraci?
-> stepan: Jsou tací co s autem bez baterky jeli 15km a přežilo 

-> Tuner#2: Jo, jinak motor dál běží, vyzkoušeno. Alternátor to nezničilo, ale znova bych to radši nezkoušel.
I 2 polovej lze zapojit tak aby to vypnulo i motor.
Na umístění v podstatě nezáleží, natáhneš si k sobě lanko.
Na umístění v podstatě nezáleží, natáhneš si k sobě lanko.
-> ochoda: Dle nálady každého soudruha, těma co se spojej můžeš přes odpor ukostřit cívku a tim chcípnout motor, těma rozpojovacíma můžeš třeba odpojit pumpu nebo alternátor.
-> stepan 30.11.14 19:29:31: Takže vypnout klíček a pak až trhnout za odpojovač?
A nebo teda koupit ten 6ti pól, ale to už je za jiné peníze a zas tahání kabelů
A nebo teda koupit ten 6ti pól, ale to už je za jiné peníze a zas tahání kabelů

-> stepan: Omlouvám se za vetření, ale na čem jsou pak napojený ty zbylý 4 póly?
-> Tuner#2: mam nějaký ze speedpra, což asi bude ten za těch 125 kč a dokud nezapojím "klíček" tak nemůžu nic, takže si myslím, že to funkční je....jsi prostě bez kostry a baterka bez kostry asi nefunguje, ne ?
ale odpojit to s nastartovaným motorem jsem nezkoušel :-/
co se týká otázek 1 a 2 je to na Tobě, já ho mám v interiéru, že ho odpojuji vždy, když stojí auto v garáži....pokud chceš mít auto pod proudem pořád a mí to jen kvůli nehodě, tak stačí lanko....
ps : všimnul jsi si někdy, že bych měl v interiéru odpojovač ?

ale odpojit to s nastartovaným motorem jsem nezkoušel :-/
co se týká otázek 1 a 2 je to na Tobě, já ho mám v interiéru, že ho odpojuji vždy, když stojí auto v garáži....pokud chceš mít auto pod proudem pořád a mí to jen kvůli nehodě, tak stačí lanko....
ps : všimnul jsi si někdy, že bych měl v interiéru odpojovač ?


-> Tuner#2: Odpojením baterky ti motor nechcípne, když ti dodává elektriku altík
A budeš ho používat i jindy než třeba v případě nouze? pokud jo, natáhl bych kabel do kabiny abys ho měl poruce, pokud ne, natáhl bych si do interieru jen lanko. Mám nějakej dobovej odpojovač celokovovej dvoupolovej a na mínusovým káblu. To chcípání motoru je zajímavý, je pravda, že jsem to nezkoušel a to s tim altíkem se mě nelíbí. Pokud někdo vyvrátí to vypalování alternátoru tak ti zajdu skusit jesi to chcípne motor, ale měnit alternátor se mi kuli tomu pak nechce. 

-> Tuner#2: 2 pólovej odpojovač motor nechcípne, na to potřebuješ 6 pólovej. Při samotnym odpojení baterie motor dál běží z alternátoru.
Mám pár dotazů na odpojovač. Baterie bude v kufru v předu, plusový balej je veden pod autem vedle trubek na vodu, takže nejraději bych ho dal na mínusový kabel a mám dvě možnosti:
1. Kabel táhnout až do interiéru, tam dát odpojovač někde na úrovni řadičky abych na něj dosáhnul a z něj přikostřit na středový tunel na kasli.
2. Dát odpojovač k baterce v kufru, ukostření nechat na stěně kufru jako jsem měl doteď a do interiéru jen protáhnout lanko co by odpojovač odpojilo. Bylo by to vzhledově čistější řešení.
Jaký odpojovač koupit? Ve speedpru mají kluci teď celkem levný za 125,- a nebo dát 390,- za OMP, který ale není skladem?
Stačí na škodovku 2 pólový?
Když to budu mít na mínus kabelu, chcípne to běžící motor při nehodě? Proč to odpálí altík jak tu někdo taky psal? Ty starší diskuze moc jasné nejsou, proto jsem si založil vlastní.
Díky všem.
1. Kabel táhnout až do interiéru, tam dát odpojovač někde na úrovni řadičky abych na něj dosáhnul a z něj přikostřit na středový tunel na kasli.
2. Dát odpojovač k baterce v kufru, ukostření nechat na stěně kufru jako jsem měl doteď a do interiéru jen protáhnout lanko co by odpojovač odpojilo. Bylo by to vzhledově čistější řešení.
Jaký odpojovač koupit? Ve speedpru mají kluci teď celkem levný za 125,- a nebo dát 390,- za OMP, který ale není skladem?
Stačí na škodovku 2 pólový?
Když to budu mít na mínus kabelu, chcípne to běžící motor při nehodě? Proč to odpálí altík jak tu někdo taky psal? Ty starší diskuze moc jasné nejsou, proto jsem si založil vlastní.
Díky všem.