skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
pomoc pri zapojení tiristorového zapalovania
Dovolil bych si nesouhlasit s tvrzením, že je to horší než klasika. Provozoval jsem to cca 2 roky, než jsem dal motor z fa. a ničím z popisovaného systém netrpěl ba naopak. Mezeru mezi kontakty jsem nastavil na 0,2 mm a následně upravil předstih pochopitelně. Jedinou výhodou je delší životnost kontaktů, delší sepnutí kontaktů a tím lepší energie jiskry ve vyšších otáčkách. Jinak nic. Najezdil jsem s tím 12000 km a žádná nečistota ani opalování kontaktů nenastalo. Jinak ale žádný pozorovatelný rozdíl oproti klasice. Dle mého na běžný provoz vzhledem k ceně kontaktu a jejich dostupnosti zbytečné. Starty stejné, výkon stejný, spotřeba rovněž... Výhodou oproti bezkontaktu je to, že na cestě kolem světa jednoduše opravitelné a bez úprav možno provozovat za 5 minut klasiku...
-> Vrba: To uz jsem psat nechtel, abych nekazil radost :-)
Nechci kazit radost,ale vzhledem k jednoduchosti to vypada na cisté odlehceni kontaktů malym stejnosmernym proudem. V dusledku se budou kontakty bud zanaset necistotou a nebo se bude prepalovat material z jednoho na druhy. Vsechny tyto snahy o odlehceni kontatů nakonec byvaji horsi nez original reseni s kondenzatorem a civkou.
-> Rempo : Tak to je stopro tranzistor. Pak uz bude asi hracka propisknout ty privody. Vyvod pro primar zapalovaci civky by mel piskat proti izolovanemu pouzdru toho zrezleho tranzistoru. Vyvod ke kontaktu rozdelovace bych tipoval, ze bude piskat proti levymu vyvodu toho vykonovyho odporu (cihlaku). Pokud je to slusne udelany, tak bych cekal, ze kostra krabice bude spojena s minusem. Vyvod na plus (15) pravdepodobne bude piskat na druhej vyvod toho vykonovyho odporu....
-> King 04.02.17 11:08:17: rozmer tej škatuľky je 11,5 cm x7cm x 4cm na foto je 1€ minca položena pri tom tranzistore
-> King 04.02.17 11:08:17: prepáčte pomýlil som sa je to tranzistorové otec vraví ze modri ide na 100% na ramienko a zeliny je 100% kostra ale nie je si istý s červený a čierny tie išli asi na indukčnú cievku a ten kábel co ide s indukčnej cievky na ramienko je vlastne nahradzovaný touto škatuľkou
-> Rempo : Nicmene by pomoci meraku melo jit pisknout, kam kterej drat vede (chce to ale nekoho, kdo je i bez dokumentace schopnej tohle rozklicovat). BTW: pise se "tYristor " a nejsem si uplne jistej, jestli je to zapalovani skutecne tyristorovy - ta vykonova soucastka na vrchu krabicky vypada na pouzdro TO-3, ve kterym Tesla zadnej tyristor nevyrabela - pak by to byla tranzistorova klasika. Ale mozna je to pouzdro typu "mensi vajicko " a pak by to byl skutecne tyristor KT1xx (neni to na fotce s cim velikostne porovnat)
-> Tomaso435 02.02.17 20:14:50: mali sme to otvorene nieje to vidno pretože káble idú pod polosny spoj a nedá sa to vybrať lebo je to zrejme prilepené
tady by asi bylo na místě to rozebrat aby bylo vidět kterej drát jde k čemu..... pak by teoreticky šlo dojít nějak logicky k závěru co kam příjde.
potrebujem poradiť pri zapojenia tiristorového zapaľovania na motor zo škody 110L otec si to kúpil do škodovky od kamaráta ktorí chodil na voľáku elektro technickú školu v Banskej Bystrici oni to tam vyrábali na prax a potom to škola predávala ja si to chcem dat do buginy len otec si už nepamätá zapojenie a schému nemáme jedine co si otec pamätá je ze bolo tích schém viac podla tipu auta a malo to za úlohu znitovať spotrebu a opotrebenie kontaktov zapaľovania a sviečok a ešte si matne spomína že modri kábel išiel na ramienko a zeleni bol kostra ale nie je si tým istý sú na nom štyri káble modri bez očka zelený s ockom čierny s očkom a červený s očkom za každú radu vám budem veľmi vďačný