skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přední světla Škoda 1000mb 1964
-> rafilik: Tak, tak, první MB převzala paraboly od svého předchůdce - Škody Octavia...
-> Bukaj:
Děkuji za osvětlení problematiky světel
Budou to nejspíš ty z té karosy, protože to bylo i s hrncema a rámečkama na 1000MB což je podle fotek asi stejné i na ten autobus. Takže na první model zkrátka patří ty hustě šrafované skla...
Děkuji za osvětlení problematiky světel

-> rafilik 19.11.18 09:04:03: Dálková parabola 110 R/LS, T 603 atd...
Edit: Jo, a ještě taky ta Karosa Šx, ale přední dálková, nikoli couvačka...
Edit: Jo, a ještě taky ta Karosa Šx, ale přední dálková, nikoli couvačka...
Zdravím pánové , sehnal jsem tyto přední světla na 1000 MB komplet i s hrncema a rámečkama. Nepozná náhodou někdo z čeho by to mohlo být ? Nemá díru pro parkovačku , proto mě napadlo že bych jej mohl použít jako prvomodelové světlo , co mě ale znejistělo , že v kresbě skla není ten výkroj pro osvětlení krajnice. Tak doufám že se nejedná o nějaké zpátečkové světlo z šaliny
Děkuji za vaše názory

Děkuji za vaše názory
Opět děkuju 

-> Bukaj: To zkosení už ani nevím, kolikrát jsem zapomněl.. A že jsem potkal vloni už asi třetí roh, kterej měl mít úkos a neměl (nebo naopak?), pamatuju si, že..
-> rafilik: embéčko je vpředu širší, takže při shodný dýlce středů musí být přední oblouky delší a zadní kratší. Měřeno po oblouku přední: 440 mm, zadní: 425 mm.(
(a odstřiženej roh spodního lemu mají mít zadní..
)
-> rafilik: embéčko je vpředu širší, takže při shodný dýlce středů musí být přední oblouky delší a zadní kratší. Měřeno po oblouku přední: 440 mm, zadní: 425 mm.(
(a odstřiženej roh spodního lemu mají mít zadní..

-> rafilik: Rožky předních a zadních nárazníků poznáš od sebe na první pohled dle toho, že zadní (nebo přední? - vždy si to pletu) mají spodní okraj v místě napojení na středový díl zkosený - přirovnal bych to k "ustřiženému rohu". Jinak se liší délkou, ale to na pohled nepoznáš, pokud nemáš srovnání s druhým.
A nápisy nad bočními lištami jsou čistě prototypová záležitost...

A nápisy nad bočními lištami jsou čistě prototypová záležitost...
No a pánové ještě poslední dvě otázky a pak už se přesunu do správného vlákna : Jaké jsou rozdíly mezi předními a zadními rožky nárazníků a na kterých modelech se vyskytoval nápis škoda nad bočníma lištama předních blatníků , nebo to byl jen prototyp ?
Díky
Díky

Tak super
Mám ty správné
Zajímavé je že i struktura té bílé koženky je jiná , hodně hrubá , jako na starých octaviích. Na druhé sadě sedaček co mám ( konec 2. série) je bílá koženka už taková jemná.


-> saskyn2: Jo, to bude ono.. a prototypový určitě alespoň některý ani ty díry neměly..
-> Jozka: Jo to je vlastně pravda. Tam je ještě u víčka nádrže nápis Favorit atd.
-> Danster: Já vím, že tam někde taková zrnitost (která se úplně ani porovnat se skutečnosti nedá) je, ale neberu jí jako průkaznou, neb jsou to pomíchaný fotky z prvomodelů a prototypů bez ladu a skladu.
-> Jozka: Myslím že ten plech je vidět v návodu k obsluze z let žábrovek.
-> saskyn2: Jo, když ne úplně kulatý, tak určitě kulatější a "víc plechu, nežli děr"..
Foto nakonec nemám - potkal jsem se sice po létech vloni v červenci letmo s autem z nějaký 3. série a hodně původním, ale fotek udělal jen několik - předpokládal jsem, že zmapuju později podrobněji, ale nezdařilo se bohužel.
Foto nakonec nemám - potkal jsem se sice po létech vloni v červenci letmo s autem z nějaký 3. série a hodně původním, ale fotek udělal jen několik - předpokládal jsem, že zmapuju později podrobněji, ale nezdařilo se bohužel.
-> Jozka: Myslím že první měli v plechách zadních sedaček kulatý díry, další serie už oválné.
-> rafilik: Plech - příčka v karosérii se sice taky měnila, ale odchylný prolisy má vůči zbytku produkce snad asi až model 69, předchozí by měly mít výlisek shodnej, když nepočítám právě panty vzpěr pro lůžkovou úpravu (mám dojem, že pevnej byl střední, krajní na šrouby), ale myslel jsem ty šedý části opěradel a sedáků. Jsou jinak vystřižený i lisovaný, ale to by bylo na fotku - nevím, jestli nějakou najdou.
Ona ta konstrukce je vlastně malinko jiná i u předních sedadel, zpočátku se používalo trochu složitější dvojdílný provedení ozubení ve spoji mezi sedákem a opěradlem a byl k němu asi i šroub (pant) jiný dýlky.
Ona ta konstrukce je vlastně malinko jiná i u předních sedadel, zpočátku se používalo trochu složitější dvojdílný provedení ozubení ve spoji mezi sedákem a opěradlem a byl k němu asi i šroub (pant) jiný dýlky.
-> Jozka:
Myslíš ty svislé plechy co jsou pod sedačkama nebo spodní (šedivá ) část sedáku ? jaký je tam prosím rozdíl ?
Zadní světla jsem objevil jedno úplně bez nápisů (teda jen na červené ploše je něco málo) ale je to nějaký divný materiál - asi HIRSCAR
no a další už se jeví normálně ale taky tam těch nápisů moc nemají... Takže to bude asi to jak říkáš že čím vice nápisů tím novější
Myslíš ty svislé plechy co jsou pod sedačkama nebo spodní (šedivá ) část sedáku ? jaký je tam prosím rozdíl ?
Zadní světla jsem objevil jedno úplně bez nápisů (teda jen na červené ploše je něco málo) ale je to nějaký divný materiál - asi HIRSCAR

-> rafilik: Jo, s obvyklejším novějším provedením se shoduje jen ta plastová černá svorkovnice.
Pro detailisty je "nekatalogových" ; rozdílů dost i zvenčí, počínaje označením skel i "skel" na koncových světlech (čím víc značek, tím novější) a konče trojdílnými AL okapy (ty ale tuším v katalozích jsou). A když už jsi zmínil ty kliky, tak prvomodely mají nejsubtilnější vnější provedení z asi tří možných (a s odchylkama i ve vnitřním mechanismu). Možná víc rozdílů je ale na karosérii samotný ve tvarování nebo i tloušťce různých plechů, ale toho si krom třeba odchylek na B sloupcích nebo jinýho provedení spodku dveří (zevnitř) všimne málokdo.
Nejhorší jsou ale sedačky - první kusy měly vzadu jiný ty nosný základní plechy a pokud někdo zmodernizoval, tak prostě nejsou a už nebudou.
Pro detailisty je "nekatalogových" ; rozdílů dost i zvenčí, počínaje označením skel i "skel" na koncových světlech (čím víc značek, tím novější) a konče trojdílnými AL okapy (ty ale tuším v katalozích jsou). A když už jsi zmínil ty kliky, tak prvomodely mají nejsubtilnější vnější provedení z asi tří možných (a s odchylkama i ve vnitřním mechanismu). Možná víc rozdílů je ale na karosérii samotný ve tvarování nebo i tloušťce různých plechů, ale toho si krom třeba odchylek na B sloupcích nebo jinýho provedení spodku dveří (zevnitř) všimne málokdo.
Nejhorší jsou ale sedačky - první kusy měly vzadu jiný ty nosný základní plechy a pokud někdo zmodernizoval, tak prostě nejsou a už nebudou.

Zajímaly mě spíše ty "venkovní" rozdíly. Tj. přední , zadní lampy , kliky dveří atd... Ale i tak jsem rád že jsem se dozvěděl jaké světla patří na předek ;) Tak mě napadá že to muselo mít i spešl objímku té žárovky...
-> Bukaj: Mám představu, že to bylo o něco lepší, než karbidová lampa.. ale na auto to kvůli porovnání montovat nebudu..
-> rafilik: Ani to nafocený mít nebudu, jsem to koncem minulýho století moc neřešil a většinu detailů už i zapomněl. Vybavuju si teď tak akorát XXL "pumpičku" ostřikovačů (ta se ale používala déle) nebo vzpěry lůžkové úpravy, opatřené čepy pro vymezení polohy.
A asi bych tohle téma nechal pro světla a šel spíš do:
skoda-virt.cz/cz/.../1588 76-rozdily-mbcek-co-je-ori ginal?gotopost=

-> rafilik: Ani to nafocený mít nebudu, jsem to koncem minulýho století moc neřešil a většinu detailů už i zapomněl. Vybavuju si teď tak akorát XXL "pumpičku" ostřikovačů (ta se ale používala déle) nebo vzpěry lůžkové úpravy, opatřené čepy pro vymezení polohy.
A asi bych tohle téma nechal pro světla a šel spíš do:
skoda-virt.cz/cz/.../1588 76-rozdily-mbcek-co-je-ori ginal?gotopost=
-> rafilik 06.02.18 18:48:13: Jaké konkrétně díly by tě zajímaly? V průběhu výroby se toho měnilo spousta...
-> Jozka 06.02.18 12:28:27: Svítilo to dost naprd - jednak podle použité asymetriccké žárovky a škvírce v ní (co výroce, to jiný tvar škvírky, některé novější asymetriky už tu škvírku ani neměly) a jednak podle použité žárovičky obrysovky (zpočátku byly tuším 2W a tím "okýnkem" svítily dosti bludičkoidně

-> Jozka:
Mohl bys ukázat nějaké další prvomodelové díly které se později z nějakého důvodu nahrazovaly?
Mohl bys ukázat nějaké další prvomodelové díly které se později z nějakého důvodu nahrazovaly?
-> ondie: Mě by zajímalo, jak moc to svítilo - nebo "svítilo". Nikdy jsem to takhle neviděl v akci..
-> Jozka: Ahaáá
já sem skoro myslel,že tam žádná nebyla,ale na 64tej se mi to moc nezdálo 


-> Bukaj: Jo, můžeš najít novej originál a ono to bude něco jinýho, jen tam někdo plácnul MB rámeček.. Tu co jsem vespod vsunul jako první, ke mě připutovala se spoustou prvomodelovejch dílů (některý jsem předtím ani neviděl) a desén skla vcelku odpovídá kresbám v katalogu a dobovejm fotkám - ale nehádal bych se o její prvotnost z těch důvodů, který jsi vypsal
-> ondie: Děsnej bazmek to byl..
-> ondie: Děsnej bazmek to byl..
Ono v tom ještě dělá dost velký guláš to, že paraboly byly shodné velikosti se staršími škodovkami (Spartak, Octavia, Felicia), Jawami, autobusy, náklaďáky a možná i jinými stroji z padesátých až sedmdesátých let, takže dá se říci, že univerzální díl. A retrospektivně je poměrně nesnadné určit přesnou časovou posloupnost jednotlivých variant, zvláště, když se ani neví, kolik jich vlastně bylo a homologace se začaly na skla značit až od roku 1966...
-> ondie: obrysovka je přímo v patici žárovky. Tak jak na pinckach.
Ty světla se ještě nepovedly úplně probádat a kvůli dobový "spotřebnosti" tohohle artiklu právě hlavně jejich evoluce, který se montovaly ještě v průběhu výroby - tak snad to předseda schválí..

-> Jozka 06.02.18 08:44:35: A kde je teda obrysovka ?
Moc děkuju ;) Dost mi to pomohlo 

-> rafilik: Nejstarší, co mám (obrysovka ještě není vetknutá do zrcadla).. To dole.
Ahoj ve spolek,
Jaké přední světla se montovaly na první série tisícovek ? Zajímalo by mě jak vypadalo to sklo. Děkuju za názory.
Jaké přední světla se montovaly na první série tisícovek ? Zajímalo by mě jak vypadalo to sklo. Děkuju za názory.