-> Toušík: Odpojovač dej kamkoli, Dával jsem dozadu cca doprostřed. Nejsou k tomu potřeba dlouhý kabely od baterky (váha, ztráty) a je to ideální na táhla. Dopředu si vytáhneš druhý táhlo kam bude libo (měli jsme vedle řadičky) a na zapnutí se na něj vždycky natáhneš.
Rampu jsem dával přes vypínače a relé. Relé byly v kufru a jako přívod k nim posloužil jeden silnej kabel přímo od baterky (myslím že jsem dával 10mm2), za relátkama byly pojistky pro každý světlo zvlášť a samozřejmě kabel ke každýmu světlu zvlášť. Doporučuju rampu udělat jednoduše oddělávací a na vícepinovej konektor (8pinů stačí - 2x dálka, 2x mlha, 1x parkovačky - lze vynechat, zbytek kostry).
Jinak já jsem nechával původní svazek, jenom jsem kabel pro napájení cívky vytáhnul zpátky k odpojovači a dal novej do motorovýho prostoru. Odzadu jsem přidal jeden silnej kabel pro napájení rampy a zbytek jsem dělal novej. Na původní pojistky (v původní pojistkovce) zbylo jenom původní příslušenství (zapalování atd.) a zbytek (včetně předních světel, větráku atd.) jsem tahal novej.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svazek elektroinstalace
Ahoj prosím o radu. Do svého Ska budu teď s elektrikářem tahat novou elektriku. Po prohlídce svazku jsme usoudili že tam starej dávat nebudu. Zaprvé by se k tomu muselo dodávat dost věcí a za druhé budu mít trošku jiné rozložení elektroinstalace a předělávat by to nemělo cenu. A tak bych byl rád pokud by jste měli někdo připomínky, nápady poznámky co zlepšit atd.
Prozatím jsem na začátku a zjišťuju kam co dát. Až když jsem teď do auta nasadil sedačky tak jsem zjistil že veškeré \"nouzové\" vypínače musím mít na panelu co mělo Sko okolo řadičky ,protože na palubovku nedosáhnu když jsem připoutanej.
Takže zapínání světel , a originál vypínače tam nechám, ale jde mi o ostatní příslušenství.
Tak zaprvé kam natáhnout hlavní odpojovač? Musí být v dosahu, a musí jít odpojit i z venku což zajistí táhlo. Ale nevím kam ho ve stovce dát, aby bylo v dosahu když jsem připoutanej a zase nepřekáželo na panelu protože tam není moc místa
V elektroinstalace tam bude navíc:
2 facety - ještě nevím zda nakoupím jističe nebo pouze na vypínače + pojistka
1-2 ventilátory za chladičem nějaké malé spaly počítám má cenu dělat čidlo nebo si zapnu ručně?
rampa u té je vhodné rozložit zvlášť pravou a levou stanu nebo mlhovky a dálky zvlášť na vypínače v případě poruchy?
Pokud budu moct rád bych postupně přidával co budu řešit. Díky
Prozatím jsem na začátku a zjišťuju kam co dát. Až když jsem teď do auta nasadil sedačky tak jsem zjistil že veškeré \"nouzové\" vypínače musím mít na panelu co mělo Sko okolo řadičky ,protože na palubovku nedosáhnu když jsem připoutanej.
Takže zapínání světel , a originál vypínače tam nechám, ale jde mi o ostatní příslušenství.
Tak zaprvé kam natáhnout hlavní odpojovač? Musí být v dosahu, a musí jít odpojit i z venku což zajistí táhlo. Ale nevím kam ho ve stovce dát, aby bylo v dosahu když jsem připoutanej a zase nepřekáželo na panelu protože tam není moc místa
V elektroinstalace tam bude navíc:
2 facety - ještě nevím zda nakoupím jističe nebo pouze na vypínače + pojistka
1-2 ventilátory za chladičem nějaké malé spaly počítám má cenu dělat čidlo nebo si zapnu ručně?
rampa u té je vhodné rozložit zvlášť pravou a levou stanu nebo mlhovky a dálky zvlášť na vypínače v případě poruchy?
Pokud budu moct rád bych postupně přidával co budu řešit. Díky
-> Vojtik: Dikec.
-> Tykvik: ta 4 bude mezi altikem a startérem a 1,5 bude několik vodičů od startéru ke spínací skříňce, k pojistkovce na 1. pojistku a možná ještě na napájení 30 na relátkách světel, popřípadě když tam nejsou relátka, tak jde přímo na přepínače světel, k ostatním spotřebičům a jednotlivým světlum už to jde vše 0,75
Jinak pajeni fastonu... ja to teda delam tak ze vemu faston normalne zacvaknu a pak hodim nad horkovzdusnou pistoli (vetsinou maj nakejch 300 (1) a 500 °C (2) coz na cin rozhodne staci) a kdyz ho pekne nahreju tak pridam trosku cinu.. krasne se to zatahne a spoj naprosto v poradku.
Kdyz sme u toho... Taky by me zajmalo kolik jakejch kabelu do era. Taky se an to musim nak vrhnout ;). V knizce maj napsano ze se pouzivaj 0.75, 1.5, 4 a 16 ale aby taky napsali kde se pouzijou.. 16 je jasne baterka a 0.75 vetsina vedeni... ale 1.5 a 4? Nevite kde sou tyhle? Popripade kdyby nekdo mel schema zapojeni s barvama aj tloustkama kabelu na ero, byl bych mu neskonale vdecnej. dik
-> aDAm: ty fastony co se daj běžně sehnat maj úplně jinde jazýček a v tý svorkovnici je moc utopenej a kdo ví jakej tak bude kontakt
-> aDAm: no vsak kalisek s kalafunou je super vec :) sice to smrdi a je to trochu jedovaty ale to se poda :)
-> Tuxik: no ja tou pastou myslel klasika kalafunu na housle -) nic jineho nepouzivam a max spokojenost, ono kafca v pajce taky ujde ala kdyz delam konektory pro watchdogy a podobny prkotinky tak radeji pouzivam tu kafcu co mam bokem, de to takhle lip a taky mi to aspon cisti hrot pajecky
-> FORM: Ja to mackam kombinackama a nikdy mi zednej nevypad pokud sem za nej nak netahal...
-> Syny: no dá to pravda trochu víc práce než zamáčknutí klasickými jednostupňovými kleštěmi, ale je to opravdu znát. pokud jich člověk nedělá moc a má na to čas, tak se to vyplatí. Jak říkám, zkoušeli jsme klasiku s kvalitními kleštěmi a správnými konektory a vydržela nějakých 15 - 20N.
-> FORM: to je nak moc slozity ne

nejlepší je asi vzít klasický dvoustupňový kleště, zamáčknout část fastonu co drží žílů, kápnout pájecí pastu, pak trochu zhora zalít cínem a nakonec zamáčknout tu část co drží izolaci. Zkoušel jsem to a pevnost byla asi 6x větší než u nepájeného. Tuším že jsem se dostal asi na 130N při 1,5mm2 kablíku a klasickém autofastonu. Bylo to sice pájené pájkou s vysokou teplotou tavení (zrovna byla po ruce), ale s klasickou SnPb to bude skoro stejné.
-> Tuxik: presne tak

-> aDAm: neni ani potreba pasta... staci dobrej cin s kalafunou a nejaky zkusenosti s pajenim
-> aDAm: Mno nejsou ty pacicky jakoby zamackly dovnitr, ale sou naplocho no... Ja teda zatim problem s vypadlim fastonem nemel... A jak rikam pokud to jeste nekdo zakapne cinem tak se nema ceho bat...
-> Syny: tak ono treba ti to drzi ale druha vec je jake vlastnosti ma ten spoj...ja taky krimpuju klestema ale neni to ono.
co se tyka pajeni na fastony tak v tom neni problem. staci mit dobrou pastu a jde jak po masle
-> red.bill: ano fastony se daji bezne koupit...je to bezny konektorovy material...
co se tyka pajeni na fastony tak v tom neni problem. staci mit dobrou pastu a jde jak po masle
-> red.bill: ano fastony se daji bezne koupit...je to bezny konektorovy material...
Kombinackama se to da zmacknout hodne pekne a kdyz uz je nekdo puntickar tak po zakapnuti cinem to musi drzet jak zidovska vira

-> Syny: Mě se vyvlík jeden z toho fastonu, proto mi nesvítilo to jedno denní, po potunění štípačkama drží

Ja teda nevim ale naky ty kabely uz sem na aute novy natahal a nikdy sem nemel problem s fastonama na konci... A to na to zadny kleste nemam - delam to normalne kombinackama...
-> Nwkt: no ja to pajel tak, ze v miste kde ma faston tu mensi mrchu do ktery se kablik nalisuje jsem to pripajel a tou vetsi mrchou jsem zmackl izolaci
-> Tuxik: Připájel sem to, zapojoval a upad mi

-> Nwkt: no ja zas na fastony pajel a drzi to pekelne :-)
-> Tuxik: člověče nevim, pájel sem na ty konektory slabý kabílky k voltmetru a moc se tomu držet nechtělo
-> petr s: jednoduchy - proste se ten kabel pripaji a zbytek dokrimpluje klestema... vim ze se cin nema pouzivat ale to je fuk
a oni se ještě dají sehnat konektory do těch svorkovnic??
-> petr s: coz je velky problem ze...takovy prechodacek, jiskricka a trada hori hori hori -)
-> Tuxik: Akorát že pořádně nedrží konektory
-> aDAm: no na nacvakani komplet instalace na jednom aute musej ty za 500 stacit :-)
-> Tuxik: no vidis nemas lakovat a kitovat auto s kabelama ;) ja si na to davam bacha ;)
k tem klestim...sou kleste a kleste ze...
k tem klestim...sou kleste a kleste ze...
-> aDAm: jinak kleste asi 500.-
-> aDAm: protoze je zas*ana od barvy, kitu a podobnejch nesmyslu... kdyz uz to auto delam tak chci i tyhle veci poradne
-> Tuxik: mno tak za kleste je slusna darda...kdyz se ti to vyplati...btw proc nechces pouzit starou? pokud si ji nesekvaril tak na tom neni co pokazit ;)
-> aDAm: kleste nemam, ale budu je kupovat
-> Tuxik: tak barev tam moc neni ;) tak si zjisti jake vsechny barvy tam sou pokud chces dodrzet barvy a a nakup nekolik desitek metru od kazde ;) max ti neco zbude a prodas dalsimu silencovi co bude delat elektriku.
ja delal elektriku nekolikrat ale pokazde z jete elektriky, tak ze sem ji komplet rozplet na dratky a tahal podle potreby. kleste na fast-ony sem nemel tak to bylo pro me jednodussi. ty mas kleste?
ja delal elektriku nekolikrat ale pokazde z jete elektriky, tak ze sem ji komplet rozplet na dratky a tahal podle potreby. kleste na fast-ony sem nemel tak to bylo pro me jednodussi. ty mas kleste?
-> pistaa:

-> Tuxik: mam novu nepouzitu
-> čert: obchody s elektroinstalacnim materialem, v baumacu a spol maji vetsinou jenom nake do 1 mm2 na prurezu, kdyz dva , tak to je moc

kde shanite jednotlivý kabely. Ja všude kde jsme se ptal tak nikde neměli
-> Tuxik: sehnal sem jeste jeden svazek a podla toho , jinak sem to nemeril
-> haso: diky
-> Tuxik: skus napisat MILOSovi (cerna rapida)
neviem ci zohnal novy alebo tahal nanovo ale co som snim bol este ked mu to blbo tak povedal ze asi bude tahat novy tak sa ho skus spytat


-> Tuxik: Tak to ti nezávidím já to dělal ze 2 aut
-> petr s: no ja si chci udelat vlastni, kdyz se neda sehnat novy... stary nechci, ten v aute mam
-> petr s: Mno to by si asi moc nepomohl... Kdyz uz, tak poradne...
-> Tuxik: Neblázni sežen na vrakáči
Otazka pro ty kteri si tahali svuj vlastni svazek - nevite kolik metru ktere barvy kabelu je potreba a jaky prurez ? Potrebuju to vedet abych mohl kabely nakoupit. Diky