skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
dobijanie
prohledat
56 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 03.10.2007 do 30.01.2008, založil/a gabo000000 - zrušená registrace
18:10:37
30.01.2008
30.01.2008

vaclav785
Mám stejný problém jako gabo kontrolka se chová uplně stejně jako je na videu při 600 otáčkách nesvítí jakmile přidám plyn tak začne svítit a čím větší otáčky tím více září. Rád bych podotknul že jsem nic nepředělával a že vše je zapojené originálně, normálně to chodilo a najednou toto. Alternátor dobíjí napětí je cca 14.2. Jedná se o favorita model 1990 dí za odpověd
20:55:08
28.10.2007
28.10.2007

spartra
-> gabo00000: tak jesli máš schema el. instalace a popsanej regler dá se odvodit
jinakj si to piš fixou na altík příště
jinakj si to piš fixou na altík příště

18:19:58
28.10.2007
28.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
-> spartra: aoze ked sa do toho pusti clovek poriadne tak sa s tym da nieco robit...a neprisiel som k tomu tak ze pozriem schemu a vidim ze to mam opacne ale prisiel som k tomu tak ze som cital o funkcii alternatoru a regularotu..a prisiel som na princip a stoho som si odvodil ze regulator dava inpulzi a mne presne tak blika ta kontrolka ....tak som ju skusil dat na druhy pol a olala...ide to ..potom som si pozrel schemu a prisiel som na to ze kde je pravda....velka vdaka techvebu a faan netu


17:35:13
28.10.2007
28.10.2007

spartra
-> gabo00000: víš takový moudro, že jeden myslil a ten druhej do toho šlápnul, ne
nic ve zlým
nic ve zlým

17:00:48
28.10.2007
28.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
-> spartra: no co uz ..a vies kolko krat som to uz presiel
az som s toho mimo....

14:26:52
28.10.2007
28.10.2007

spartra
-> gabo00000: gaboo, gaboo, taková chujovina

10:55:17
28.10.2007
28.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
namerane hodnoty :
U na baterke: 12.3V
U pri volnobehu:13.5V
U pri volnobehu a sustava zatazena ventylatorom:13.37V
U pri 3000ot. a sustava zatazena ventylatorom:13.5V
U pri 3tis. ot. bez zataze 13.67V
vude to ok? kontrolka uz nesvieti...
U na baterke: 12.3V
U pri volnobehu:13.5V
U pri volnobehu a sustava zatazena ventylatorom:13.37V
U pri 3000ot. a sustava zatazena ventylatorom:13.5V
U pri 3tis. ot. bez zataze 13.67V
vude to ok? kontrolka uz nesvieti...
10:30:15
28.10.2007
28.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
-> Bobesh: :D mam to zapojena tak ze do M ka mi ide zlty kabel a Rko je len prepojene alternator regulator...a ked to ma tak tak mi ta kontrolka blika tak ako idu impulzy od zegulatora....pouzivam digitalny multimetera a bateraka starterom neotocila

10:11:19
28.10.2007
28.10.2007

Bobesh
-> gabo00000: Bože moj! Modrý kabel od kontrolky dobíjení jde do svorky označené jako R,pak by to mělo fungovat jak má. Pokud to zapojuješ na M tak je to špatně.Pak se nabízí otázka,kam zapojuješ žlutý kabel buzení
. Jinak jsem to tady prolétl jen letmo,nejedná se o další experiment? Je alternátor a regulátor škodováckej nebo zkoušíš něco jinýho? Další věc co mě zarazila,je to mrtvé napětí 10V,to s tím ještě baterka otočí? Jakej používáš měřák,analog nebo digitál? Jsi si jist zda je OK?

09:41:34
28.10.2007
28.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
ma techweb pravdu?
kontrolka rozsvítí, je to ten správný.) Na tento kontakt připojte buď pomocí originálního konektoru nebo nejmenšího fastonu vodič R -> (D+) od původního regulátoru (vede na kontrolní žárovku) Při zapnutí klíčku se musí kontrolka rozsvítit. Nastartujte a pokud kontrolka zhasne (většinou
kontrolka rozsvítí, je to ten správný.) Na tento kontakt připojte buď pomocí originálního konektoru nebo nejmenšího fastonu vodič R -> (D+) od původního regulátoru (vede na kontrolní žárovku) Při zapnutí klíčku se musí kontrolka rozsvítit. Nastartujte a pokud kontrolka zhasne (většinou
09:31:54
28.10.2007
28.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
napada ma jedna vec...nema bit kablik ktory ide na kontrolku dobijania zapojeny na D+?? ja ho ma na DF a nie preto mi to blika? ...pac regulator funguje tak ze dava impulzy do budenia ale neviem do ktorej svorky....
19:36:35
27.10.2007
27.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
11:41:06
27.10.2007
27.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
zistenie: ked je vsetko vypnute a zapojim na alternator ziarovku podla-> Vojtik: ovho zapojenia a na B+ zostane pivedene + tak ziarovka svieti ...ked + odpojim tak zhasne a ked nastartujem a 1 zostane odpojene tak nesvieti a aj ked plus zapojim ani tak nesvieti.....
11:24:41
27.10.2007
27.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
som kupyl new poistky, new akumlator a mam aj benzin takze idem a skusim opravit to dobijanie....
21:41:31
07.10.2007
07.10.2007

spartra
-> gabo00000: na diody ti stačí žárovka, na zkrat obyč multimetr z teska za stovku, prečo by to mělo chcípnout když už to běží
uhlíky vyměníš, ale kup si pájku která má 100w dobrou mědenou smyčku, můžeš směle na to,


16:52:03
06.10.2007
06.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
-> King: no ked si siel na kole alebo peso tak nie



13:28:24
06.10.2007
06.10.2007

King
-> gabo00000: Máte zvláštní legislativu :) Já jsem chodil s kanystříkem na benzínku pro naftu jako mladík bez papírů a nikdo po mě řidičák nechtěl

21:34:16
05.10.2007
05.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
-> zdenekz: proste ja nemôzem ist bez vodicaka natankovat na benzinku..otec od stredy nie je doma a nema mi kto ist po benzin
ale zajtra rano uz bude



20:38:18
05.10.2007
05.10.2007

zdenekz
-> gabo00000: no ty nám teda dáváš,odstranuješ závady a nemáš pohon.Jak to děláš?



20:30:48
05.10.2007
05.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
-> Vojtik: ze nemam benzin :D
15:44:40
05.10.2007
05.10.2007

Vojtik
-> gabo00000: tak co jsi zjistil?
12:58:52
05.10.2007
05.10.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
och joj

20:21:39
04.10.2007
04.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
-> Vojtik: ok..len dnes sa to uz nedalo pac mi dosiel benzin ale zajtra to vyskusam a napisem ze co a ako...
19:44:46
04.10.2007
04.10.2007

Vojtik
takhle si to nejdřív zapoj a pak nastartuj
16:57:07
04.10.2007
04.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
zatial som meral napatia....maximalne napatie na akumlatore pri turovani je 13.5V
ked je vsetko vypnute ..vcetne motoru je na baterke 10,5 V..bodla mna je mozne ze je v riti
na3tartovane awto dodava na baterku 13V
na poistke cislo dva pri nenastartovanom awte je 10V
na poistke 2 pri nastartovanom awte je 13.15V
-> Vojtik: no tak poprve si mam urobit toto zapojenie ktore si mi nareslil?..mam to spravit nastartovat awto a dat dole kontakty a pripojit toto?
ked je vsetko vypnute ..vcetne motoru je na baterke 10,5 V..bodla mna je mozne ze je v riti
na3tartovane awto dodava na baterku 13V
na poistke cislo dva pri nenastartovanom awte je 10V
na poistke 2 pri nastartovanom awte je 13.15V
-> Vojtik: no tak poprve si mam urobit toto zapojenie ktore si mi nareslil?..mam to spravit nastartovat awto a dat dole kontakty a pripojit toto?
16:33:52
04.10.2007
04.10.2007

Vojtik
Takhle si to propoj, nech na altíku zapojenejjen pouze vývod na baterku silnym drátem na svorce B+, ostatní dva konektory vypoj a udělej toto zapojení, žárovka značí kontrolku dobíjení a takhle bez regulátoru by to mělo dávat + / - 17 V a kontrolka by neměla po nastartování svítit vůbec, za klidu svítí - stejně jako kontrolka dobíjení. jestliže bude takto vše OK, tak hledej chybu v regulátoru, nebo celé větvi kabelu č. 15, může to dělat i volný šroubek na 2. pojistce, špatná spínačka, špatně zasunuté zástrčka přístrojovky, špatnej kontakt u startéru na hlavním šroubu M 10 , atd atd. Pro nejrychlejší kontrolu dej při nastaroveném autě a zvýšených otáčkách jeden drátek od + na baterce přímo na +15 na přístrojovce, nejlépe na napájecí drátek kontrolky dobíjení ( je to ten, která dále pokračuje na kontrolku mazání a napájí buzení teploměru a palivoměru, bývá červenej) Jestliže kontrolka zhasne, je chyba v tom vedení, jestli ne, tak někde v okolí regulátoru. takhle na dálku se blbě radí, kdybych měl to auto tady, tak to máš max cca za hodinku vyřešený. Jinak jestli bude i při tý kontrole svítit kontrolka, tak je v řiti altík a nejspíš dioda, jak už zde mnozí psali
16:20:08
04.10.2007
04.10.2007

Vojtik
Tak zkus udělat kontrolní zapojení altíku, jestli funguje, během minutky načrtnu schéma
15:50:35
04.10.2007
04.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
-> davidm29: no je ..ale je ukostreny k motoru a motor musi byt ukostreny ku karoserii jednym medenim pasom

15:04:44
04.10.2007
04.10.2007

davidm29 - zrušená registrace
-> King: Já teda ted nevim jo, ale neni náhodou altik ukostřenej přes držák altíku?
23:50:28
03.10.2007
03.10.2007

Syny
-> gabo00000: poradne zkoukni kabliky co jdou od altiku a taky ten pasek...

23:50:06
03.10.2007
03.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
-> King:
zajtra mrknem na ten pasik...popripade pomeriam tie napatia a ked bude rozdiel tak skusim ukostrit alternator zvlast alebo dat nejaky ini medeny pasik...ale vsak ked je to porusene tak to by malo byt zrejme....zatial vam vsetkym dakujem velmi pekne ale teraz uz idem spat....

zajtra mrknem na ten pasik...popripade pomeriam tie napatia a ked bude rozdiel tak skusim ukostrit alternator zvlast alebo dat nejaky ini medeny pasik...ale vsak ked je to porusene tak to by malo byt zrejme....zatial vam vsetkym dakujem velmi pekne ale teraz uz idem spat....

23:48:12
03.10.2007
03.10.2007

King
-> gabo00000: viz téma karb. 2 otázky...
23:45:03
03.10.2007
03.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
-> King: inac nevidim tu nic o EDSR karburatore ...sorry..ked je to tu tak ma oprav

23:43:52
03.10.2007
03.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
-> Syny:
sa nerehli...ja som ho len chcel vyskusat...to bolo tak ze prvo tam bol pôvody ten nesiel..dal som ini regulator ani tak to nechcelo prestat svietit..potom som dal 55ku a ani tak ..tak som vyskusal eset jednu 42 a ani tak ...tak som sa nasral ..kupyl som new regulator a ten 4 alternator som najprv vyskusal v kamosovej shade kde isiel bez problemov a tak som ho dal do mojej a aj tak to blika ....takze prave preto som uz zlostny


23:41:31
03.10.2007
03.10.2007

Syny
-> gabo00000: Tyvoe ty ses frajer
Ty das do auta alternator kterej byl v plamenech a divis se, ze te sviti dobijeni 




23:39:23
03.10.2007
03.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
-> Syny: skusal som to iba pri 2 altikoch...pôvodnej 42 a pri 55ke ktora v tom awte bbola na starom motore kory vyhorel...a chcel som vediet ci ten altik fachci ked bl vyhoreny
23:39:04
03.10.2007
03.10.2007

Syny
-> gabo00000: ja kupovla ty pasky 3 a vsechyn naprosto krasny... 2 mam na ukostreni baterie ke kestli a jedne na ukostreni prave toho motoru - vsechny sem vymenil (predelal vsechny kostry v aute) a s elektrikou jiz nemam nejmensi problem...
23:38:13
03.10.2007
03.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
-> Syny: a s tou paluboukou som len chcel zdôraznit ze ta ekektrika okolo poistky c2 a okolo kontrolky nabiajnia by mala byt ok...
23:37:24
03.10.2007
03.10.2007

Syny
-> gabo00000: a a kvidis pokud to dlea ten motor i v jinejch autech, tak to asi nebude reglerem zejo, ale spis necim co je na tom motoru - tudiz bud ten pasek nebo altik... A pokud si u vsech altiku zkusil jestli jde odpojit baterie za behu, tak se nediv ze te to porad sivit

23:37:16
03.10.2007
03.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
-> Syny: pasik tam je len ci nie je ko a aj ja si to tak myslim..sak mrkni do prispevku co som pisal...a viem aj to ze som ho daval novy ale nejak sa mi nepozdaval ..pac uz aj ako novy sa nejak rozpadaval....sak viete ake su dnes tie druhovyrobne veci....
23:35:18
03.10.2007
03.10.2007

Syny
-> gabo00000: Jenze tady se nemluvi o palubovce ale o motoru... Pokud ho prendavas s prickou, tak to prendavas i s tim paskem kterej muze bejt KO, pokud tam vube je

23:35:06
03.10.2007
03.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
podla mna je uz vela hodin a aj ked sa snazim nevidim na klavestnicu a ako tak pozeram tak sa vam cudujem ze to pomne viete vôbec precitat

23:33:37
03.10.2007
03.10.2007

zdenekz
-> King:

23:33:16
03.10.2007
03.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
-> King: je tam len neviem ci nie je nejak poskodeny alebo zoxidovany alebo bohvie co...najskôr by som podozrielval to ukostrenie...pac vravim ze ten motor je uz v druhej shade a v kuse sa to opakuje..takze elektorinstalacia palubovky by mala byt ok....
23:31:53
03.10.2007
03.10.2007

King
-> zdenekz: Já jenom doufám, že jsem ten, co mluví o voze :)
23:31:52
03.10.2007
03.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
-> zdenekz: zapojenie sme uz tiez riesili...inac v karburatoroch mam edzeri..prave rpeto som zalozil to tema ale toto tema o dobiani bolo zalozene preto lebo som uz vyskusal rôzne kombinacie a nechcelo to prestat blikat...a zapojene je to na beton dobre...kontrolovane podla inej shade a aj podla schemi...aj na to tu bolo uz tema...takze zapojene je to urcite ok

23:30:56
03.10.2007
03.10.2007

King
-> gabo00000: I špatná kostra může dělat problém....Máš tam doufám ten měděnej pásek na ukostření altíku k příčce motoru?
23:29:14
03.10.2007
03.10.2007

zdenekz
-> Syny: právě čtu co gabo řeší,karburátor kde se dohaduje s kingem a jeden o voze druhej o koze.Takže aby tady nebylo taky něco takovýho a to že vyměnil dva regulátory nic neznamená,záleží jestli použil shodný,aby to potom nebylo jinak zapojený.

23:25:58
03.10.2007
03.10.2007

Syny
-> zdenekz: gabo00000 03.10.07 22:51:51 napsal:
vyskusal som 4 alternatory..2 regulatry z nich jeden new....
vyskusal som 4 alternatory..2 regulatry z nich jeden new....
23:24:43
03.10.2007
03.10.2007

gabo000000 - zrušená registrace
este jedna otazocka....moze byt altik ktory bol vybrany z vyhorenej shade ok?..lebo ked som ho skusal tak to ficalo tak isto ako s inimi...ked som dal dole kontakt tak motor bezal dalej...
a este chcem podotknut ze ked som mal este ento motor v mojej oranzovej shade tak bolo vsetko ok...v jeden pekny den som nechal zapnute zapalovanie a vybila sa mi bateria..nechcelo sa mi ju vyberat a dal som nabijacku len tak na svorky ako bolo vsetko zapojene v awte--pockal som zopar minut ..pootocil som klucikom..awto hned nastartovalo ...nabijacku som odpjil a ked som sadol do awta tak blikala kontrolka dobijania...a odvtedy sa toho neviem zbavyt..take vyzera to ako keby bola chiba v motore lebo teraz je ten motor v druhej shade ... a tam to tiez tak blbne...este ma napade ze ked to mera rozdiel napatia...tak môze byt napr zle ukostreny motor a aj preto by to mohlo robit ..nie?
a este chcem podotknut ze ked som mal este ento motor v mojej oranzovej shade tak bolo vsetko ok...v jeden pekny den som nechal zapnute zapalovanie a vybila sa mi bateria..nechcelo sa mi ju vyberat a dal som nabijacku len tak na svorky ako bolo vsetko zapojene v awte--pockal som zopar minut ..pootocil som klucikom..awto hned nastartovalo ...nabijacku som odpjil a ked som sadol do awta tak blikala kontrolka dobijania...a odvtedy sa toho neviem zbavyt..take vyzera to ako keby bola chiba v motore lebo teraz je ten motor v druhej shade ... a tam to tiez tak blbne...este ma napade ze ked to mera rozdiel napatia...tak môze byt napr zle ukostreny motor a aj preto by to mohlo robit ..nie?