skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vystup centralu na smerovy svetla???
19:50:52
12.10.2008
12.10.2008

BlueBrown
Takože pokud jsem to pochopil. Když mám na centrálu jeden výstup který by měl být na ty parkovačky, tak to na ně prostě natvrdo připojím a bude to fakčit, jo? Nemusím tam dávat žádnou diodu nebo tak něco?
22:13:43
07.10.2008
07.10.2008

honzisdolis
Jo tak to se u nas taky resilo. Kamos to napojil promo na blinkry nevim presne z kama co ale dulezite je to ze pri kazdem vyhozeni smerovych svetel se auto zamykalo a odemykalo.

01:16:13
06.10.2008
06.10.2008

King
-> LiMaK: Taky mám kdysi 4 roky elektroprůmky, ale to se ještě říkalo "soudruhu učiteli" :) Ale nic si z toho nedělej, v tomhle má hokej až 90pct absolventů elektrofakult :)
00:59:28
06.10.2008
06.10.2008

LiMaK - 742 forever
-> King: jojo, ja si jen nemoh rychle vzpomenout kde na ktere strane to je, a to mam kdysi 4 roky elektro prumky....bylo to spis schematicke zapojeni, nez zkouskove-spravne
00:53:29
06.10.2008
06.10.2008

King
-> vedec: Každej trošku kultivovanej centrál má výstup dělanej relátkem a jak už psali Limak a Samantus, v drtivý většině případů (vč. profesionálních montáží) se to řeší tou dvojicí diod - vzhledem k tomu, že jde jenom krátký pulzy jednou za čas, 6A diody v plastu bohatě vyhověj. To jejich použití není vůbec od věci, protože jenom tím relé s dvojitým kontaktem na chvilku zkratuješ mezi sebou obě strany blinkrů. Jestli jseš slaboproudař, pak by pro tebe neměl bejt problém určit proudovou zatížitelnost výstupu. I v případě, že bys to chtěl mít posychrovaný tím relátkem, je použití těch diod na místě
-> LiMaK: Jenom drobná poznámka k tomu schémátku s diodama - drtivá věrobců, se drží konvence, že na pouzdře součástky je značená katoda, takže na tom šémátku jsou obě diody polarizovaný v závěrným smšru a žárofky ani neštěknou

-> LiMaK: Jenom drobná poznámka k tomu schémátku s diodama - drtivá věrobců, se drží konvence, že na pouzdře součástky je značená katoda, takže na tom šémátku jsou obě diody polarizovaný v závěrným smšru a žárofky ani neštěknou

00:48:54
06.10.2008
06.10.2008

Samantus
-> LiMaK: -> vedec: budte naprosto v klidu pokud nechce parkovacky tak se to resi pres diody na blikny, a prasarna???? tak si to udelej jak chces pane Vedec :-D, za to ty rele sou dokonaly:-) kvuli signalizaci takovyho dratovani, jinak nemam dalsich namitek....
00:33:08
06.10.2008
06.10.2008

LiMaK - 742 forever
-> Samantus (Ovce? Ne dekuji:-)): pravdu mas, napaji je pak jednotka...ale on ma nejaky buhvijaky central, podle me udelany na parkovacky, kde neni takovy proud (odber cca 30W) a on to chce pichnout na blinkry, kde je odber cca 90W, tak potom at se mu ta jednotka neroztavi, kdyz bude zivit blinkrove zarovky s 3x vetsim odberem proudu nez parkovacky
00:25:42
06.10.2008
06.10.2008

vedec
-> Samantus (Ovce? Ne dekuji:-)): problem neni akorat kdyz nevim na kolik je vystup toho centralu stavenej tak to pripojit jenom pres diody je proste prasarna
si nemuzu pomoct...
si nemuzu pomoct...
00:23:16
06.10.2008
06.10.2008

Samantus
drat dve diody 6A a primo k zarovkam, pripojit treba u lukasu, tak v cem je problem.... jen ten proud je potreba resit a to co psal limak ze to resi prerusovac je blbost.... ty zarovky se pak napajej z ty jednotky centralu
00:21:46
06.10.2008
06.10.2008

vedec
-> LiMaK: jj nekam to pichnu :)
00:17:26
06.10.2008
06.10.2008

LiMaK - 742 forever
-> vedec: presne tak...privod pro ty smerovky musi byt zvlast, vem ho trebas z napajeni toho centralu,co ti jde na pojistkovku....pokud se ti posere napajeni centralu, tak i s blinkrem....
00:17:25
06.10.2008
06.10.2008

vedec
taak takhle :)
00:13:43
06.10.2008
06.10.2008

vedec
aaa chyba central bude ovladat jenom rele privod pro smerovky bude od jinud pres pojistku...
00:04:04
06.10.2008
06.10.2008

vedec
-> LiMaK: tak tak

00:03:11
06.10.2008
06.10.2008

LiMaK - 742 forever
-> vedec: no nic, vem to dvojcinne rele nebo co, vstup do nej napoj na ten signalni kablik z jednotky a na kostru..
.a z vystupu toho rele dostanes 2xciste, na sobe nezavisle +aky, kterymi se napichnes v motoru primo na kablik u zarovky...
jednoduche.
.a z vystupu toho rele dostanes 2xciste, na sobe nezavisle +aky, kterymi se napichnes v motoru primo na kablik u zarovky...
jednoduche.
23:59:54
05.10.2008
05.10.2008

LiMaK - 742 forever
vedec 05.10.08 23:46:51 napsal:
-> LiMaK: stejne by to dopadlo u prerusovace z feldy..i kdyz mozna ne..no resit to nebudu relatko je jistota
felda to ma jinak, ta nema nic mechanickeho, ma elektroniku...pokud se na vstupu objevi trvale napeti, vystup elektronicky blika...akorat mas pravdu v tom, ze trvale plus z toho signalniho dratu je moc kratke (1s) na to, aby neco prebliklo a jeste spustilo impulz do zarovek a ty blikly......to by na te signalce muselo byt trvale plus aspon 3sekundy...
-> LiMaK: stejne by to dopadlo u prerusovace z feldy..i kdyz mozna ne..no resit to nebudu relatko je jistota
felda to ma jinak, ta nema nic mechanickeho, ma elektroniku...pokud se na vstupu objevi trvale napeti, vystup elektronicky blika...akorat mas pravdu v tom, ze trvale plus z toho signalniho dratu je moc kratke (1s) na to, aby neco prebliklo a jeste spustilo impulz do zarovek a ty blikly......to by na te signalce muselo byt trvale plus aspon 3sekundy...
23:48:47
05.10.2008
05.10.2008

vedec
-> vedec: zamyka to, odmyka, kufr se otevira taky a to mi zatim ke stesti staci :)
23:46:51
05.10.2008
05.10.2008

vedec
-> LiMaK: stejne by to dopadlo u prerusovace z feldy..i kdyz mozna ne..no resit to nebudu relatko je jistota
23:44:21
05.10.2008
05.10.2008

LiMaK - 742 forever
-> vedec: na spinac varovnejch to nepude, to by ti nebliklo...
spinac varovnejch posle trvaly proud do prerusovace, kde se zacne hybat ten bimetal.
ale pokud by jsi se napichl na ten spinac tim kablem s centralu, tak doba, po kterou bude prochazet proud pres bimetal, bude asi tak jen vterinu a to ten bimetal ani nezahrejne, tudiz to neblikne ani jednou :-(
navic ten bimetal pracuje s pruchozim proudem na ty zarovky, takze pokud pres ten bimetal proteka proud, ktery zivi vsechny zarovky, blika to normalne, pokud je ten proud mensi(praskne zarovka) takblika divne....no a ten vystup z centralu urcite nebude zrat to same jako 6zarove, takze pichnout to PRED bimetal je blbost, jelikoz by tam prochazely snad nejake miliampery a bliklo by to asi jednou za den, pri trvale prochazejici napeti...
spinac varovnejch posle trvaly proud do prerusovace, kde se zacne hybat ten bimetal.
ale pokud by jsi se napichl na ten spinac tim kablem s centralu, tak doba, po kterou bude prochazet proud pres bimetal, bude asi tak jen vterinu a to ten bimetal ani nezahrejne, tudiz to neblikne ani jednou :-(
navic ten bimetal pracuje s pruchozim proudem na ty zarovky, takze pokud pres ten bimetal proteka proud, ktery zivi vsechny zarovky, blika to normalne, pokud je ten proud mensi(praskne zarovka) takblika divne....no a ten vystup z centralu urcite nebude zrat to same jako 6zarove, takze pichnout to PRED bimetal je blbost, jelikoz by tam prochazely snad nejake miliampery a bliklo by to asi jednou za den, pri trvale prochazejici napeti...
23:42:50
05.10.2008
05.10.2008

vedec
-> LiMaK: jj to uz vid ted taky ze tudy cesta nevede....relatko je reseni a napojit na obe strany smerovejch....
23:33:58
05.10.2008
05.10.2008

vedec
-> LiMaK: asi to tak bude protoze kdyz jsem zkoumal kam napojit ten jeden vyvod z jednotky tak jsem sel nejdriv k zapojeni spinace varovnejch a ten primo krmi prerusovac...
23:32:13
05.10.2008
05.10.2008

LiMaK - 742 forever
-> vedec: ciste teoreticky, jak jdu ted v hlave po kablach...tak ho zapinas vlastne tou packou u volantu,nebo spinacem varovek....mam dojem ze je normalne NEakcni a vyply,
napeti myslim vede jednim kablem k pacce u volantu, tam je strum porad, packa to prepina na pravou a levou, tim se dostane napeti az k prerusovaci a ten zacne se hrat a blika....MYSLIM
napeti myslim vede jednim kablem k pacce u volantu, tam je strum porad, packa to prepina na pravou a levou, tim se dostane napeti az k prerusovaci a ten zacne se hrat a blika....MYSLIM
23:29:06
05.10.2008
05.10.2008

vedec
-> vedec: i kdyz ta prvni moznost je asi blbost protoze je slyset ze tam neco cvaka..typuju rele takze by to cvakalo porad podle me teorie:) takze se bude zapinat jenom kdyz je potreba
23:28:58
05.10.2008
05.10.2008

LiMaK - 742 forever
jo a este jedna vec, podle ovladace se moc neda urcovat tip centralu...to chce spis vyfotit tu jednotku a co je na ni....ovladace se daj koupit universal a dokodovat...ja mam do svojeho jablotronu dokodovany ovladac z new fabie, a podobnej ovladac jako mas ty, sem nakodoval moji mlade jako druhy ovladac od naseho mazlika
23:26:59
05.10.2008
05.10.2008

vedec
-> LiMaK: jj bimetal je jasnej ...jenom me zajimalo jak je to udelany tady jestli prerusovac je po otoceni klickem jakoby porad akcni a jenom pak vzdycky nekam soupnes to co "vyrabi" nebo se zapina jenom kdyz je potreba
23:24:20
05.10.2008
05.10.2008

LiMaK - 742 forever
-> Zdeněk.: tohle URCITE neni origo felicie central...tohle opravdu nekdo dodelaval. kdyz ne deda tak nekdo pred nim.
-> vedec: Na filde nemam zdani, tam je to nejak elektronicky....stare skodovky a facka mely skoro rele,akorat to blikani se dela bimetalem,ktery se zahriva od pruchodu proudu....packou u volantu pustis proud do prerusovace,na bimetal a ten se stridave zahriva a chladne a cvaka....blika MYSLIM....
-> vedec: Na filde nemam zdani, tam je to nejak elektronicky....stare skodovky a facka mely skoro rele,akorat to blikani se dela bimetalem,ktery se zahriva od pruchodu proudu....packou u volantu pustis proud do prerusovace,na bimetal a ten se stridave zahriva a chladne a cvaka....blika MYSLIM....
23:17:11
05.10.2008
05.10.2008

vedec
to ja mam takovyhle...omluvte kvalitu fota:)
23:15:42
05.10.2008
05.10.2008

vedec
-> Zdeněk.: to vypada jako dodelavany :) nez made in boleslav
23:14:43
05.10.2008
05.10.2008

vedec
-> LiMaK: puvodne jsem si myslel ze by to slo napojit nekam ke spinaci varovnejch ale jak tak zjistiju tak to asi tak jednoduse nejde nevis nahodou jak je zapojenej ten elektronickej prerusovac smerovek ?
Je zaplej jakoby porad a korat ze vzdy pres spinac nebo packy u volantu privede z nej signal (+) a nebo ze zapina az kdyz prave zapnes az blinkr ????
Je zaplej jakoby porad a korat ze vzdy pres spinac nebo packy u volantu privede z nej signal (+) a nebo ze zapina az kdyz prave zapnes az blinkr ????
23:11:17
05.10.2008
05.10.2008

Zdeněk.
takhle vypadá dálkový ovládání
23:07:53
05.10.2008
05.10.2008

vedec
-> LiMaK: hmmm vymakana jednotka :) ti ostatni s hloupejsi jednotkou si opatri relatko se dvema spinacima kontaktama pro kazdou stranu snerovek a bude klid :)
23:04:37
05.10.2008
05.10.2008

LiMaK - 742 forever
-> vedec: tak tak, vraz tam rele a mas absolutni klid, muzes spinat aji kladne dalkovky...pres rele to bude uplne nej...
a jak tak zjistuju,tak sem si myslel jaky to mam debilni alarm s dalkou, ale jak tak zjistuju, tak ja tam mam 2 nezavisle signalizacni kable na blinkry uz primo z jednotky, kazdy je jisteny pojistkou primo v jednotce a proudova zatizitelnost je 15 amper na kazdy ten vystup...takze mam asi nejaky tuning ... :-)
a jak tak zjistuju,tak sem si myslel jaky to mam debilni alarm s dalkou, ale jak tak zjistuju, tak ja tam mam 2 nezavisle signalizacni kable na blinkry uz primo z jednotky, kazdy je jisteny pojistkou primo v jednotce a proudova zatizitelnost je 15 amper na kazdy ten vystup...takze mam asi nejaky tuning ... :-)
22:56:21
05.10.2008
05.10.2008

vedec
-> LiMaK: takze relatko to jisti
kazdopadne diky za postrehy

22:55:03
05.10.2008
05.10.2008

LiMaK - 742 forever
-> Zdeněk.: jeste sem nevidel PRVNI feldu s dalkou.....vzdy jen s centralem na klicek a jeste tak mozna s origo imobilizerem na chip....ale mozna vyjimka ta tvoje
22:53:33
05.10.2008
05.10.2008

LiMaK - 742 forever
-> vedec: tak jestli parkovacky nebo blinkry, to bude jedno
blinkry maji 2*21W + 2x21W+2x5W -->94W
a parkovacky maji 2x5W+2x10W --> 25W
takze ty obrysovky/parkovacky maji uplne maaalo....ale osobne si opravdu myslim ze ta jednotka je konstrukcne udelana na to, aby zvladla nejakou zatez na signalizacnim kablu...
a pro jistotu tam muzes dat malou pojistku, tak jak sem kreslil, ale na 10A, ale treba jen 5A, to by ridici jednotka centralu mela zvladnout v poho a pokud ty svetla chtely zrat vic A, tak by odesla pojistka a ne jednotka centralu
blinkry maji 2*21W + 2x21W+2x5W -->94W
a parkovacky maji 2x5W+2x10W --> 25W
takze ty obrysovky/parkovacky maji uplne maaalo....ale osobne si opravdu myslim ze ta jednotka je konstrukcne udelana na to, aby zvladla nejakou zatez na signalizacnim kablu...
a pro jistotu tam muzes dat malou pojistku, tak jak sem kreslil, ale na 10A, ale treba jen 5A, to by ridici jednotka centralu mela zvladnout v poho a pokud ty svetla chtely zrat vic A, tak by odesla pojistka a ne jednotka centralu
22:52:42
05.10.2008
05.10.2008

vedec
-> Zdeněk.: tak to bude made in boleslav:)
22:50:54
05.10.2008
05.10.2008

Zdeněk.
-> LiMaK: děda nic nedodělával, takhle to muselo být už z výroby..felda je r.v. 95, my jí máme od r. 96 a pochybuju, že předchozí majitel něco dodělával, měl ji jenom chvilku
22:50:20
05.10.2008
05.10.2008

vedec
-> Zdeněk.: :)
22:48:07
05.10.2008
05.10.2008

vedec
-> LiMaK: svata pravda...ale myslim ze feldy meli taky central na dalku z vyroby...lec ta moje je dodelavana, stejne jako central a otvirani kufru :)
22:46:37
05.10.2008
05.10.2008

LiMaK - 742 forever
-> Zdeněk.: prave ze je to o tom, ze pokud mas dalku JEN S JEDNIM VYVODEM, jako kolega -> vedec: , tak je pro kazdeho jednodussi to napichnout k parkovackam a neresit dal....filda mela myslim z vyroby jen central na klicek, takze tu dalku tam budes mit dodelanou a deda asi neuvazoval nad tim jak ten jeden kablik udelat na blinkry,ale rovnou ho pichl na obrysovky, jelikoz je to jednodussi
22:45:35
05.10.2008
05.10.2008

vedec
-> vedec: misto napojeni naobrsovy tam melo bejt smerovy .)
22:44:54
05.10.2008
05.10.2008

vedec
-> LiMaK: hlavne ze jsme se dohodli




22:44:24
05.10.2008
05.10.2008

vedec
-> LiMaK: nechapu co tu resis tohle nikdo nezpochybnuje....
jenom se resilo napojeni bud na smerovy nebo na obrysovy
a pokud jde o napojeni na obrysovy tak se jevi jako lepsi zapojeni pres rele nez pres diody..hlavne kdyz neni jiste jakou zatez ta ridici jednotka na ten vystup utahne...
jenom se resilo napojeni bud na smerovy nebo na obrysovy
a pokud jde o napojeni na obrysovy tak se jevi jako lepsi zapojeni pres rele nez pres diody..hlavne kdyz neni jiste jakou zatez ta ridici jednotka na ten vystup utahne...
22:44:04
05.10.2008
05.10.2008

LiMaK - 742 forever
-> vedec: SORRRRYYYY
uz sem to pochopil, myslel sem ze sis TY myslel, ze mi blikne jen jedna zarovka jednoho blinkru......ze jsem jako nakreslil jen jednu zarovku, tak proto....ale fakt PROMIN
uz sem to pochopil, myslel sem ze sis TY myslel, ze mi blikne jen jedna zarovka jednoho blinkru......ze jsem jako nakreslil jen jednu zarovku, tak proto....ale fakt PROMIN
22:42:49
05.10.2008
05.10.2008

Zdeněk.
-> vedec: ve dne blikání vidět je, což o to...jenom mě zajímalo, jestli je to tak schválně. Děda otvíral auto klíčkem, tak mě to nezajímalo, protože to neblikalo, ale já jsem teď začal používat dálkový ovládání a zdálo se mi to divný, když všem autum blikají blinkry a mě světla
ale co, hlavně že se auto odemkne, víc neřešim


22:42:01
05.10.2008
05.10.2008

LiMaK - 742 forever
vedec 05.10.08 22:28:58 napsal:
-> Zdeněk.: podle LiMaka je to asi dobre :) lec nejevi se to moc prakticke pac je to videt jenom z jedne strany a pri denim svetle bych rek ze skoro vubec :) nebo se pletu ?
-> Zdeněk.: podle LiMaka je to asi dobre :) lec nejevi se to moc prakticke pac je to videt jenom z jedne strany a pri denim svetle bych rek ze skoro vubec :) nebo se pletu ?
22:41:58
05.10.2008
05.10.2008

vedec
-> LiMaK: jinak predposledni prispevek....ano mas pravdu "parkovacky" bliknou i zadni... ale porad si myslim ze ty smerovy jsou proste vic videt
22:41:24
05.10.2008
05.10.2008

LiMaK - 742 forever
-> vedec:
pokud mas aspon zakladni znalost elektro, tak vis,
ze vsechny plusaky od zarovek blinkru na leve strane se u prerusovace spoji do jedne koncovky.
vsechny plusaky od blinkrovych zarovek na prave strane se u prerusovace spoji v jediny, na pravou stranu.
kdys se kablikem s plusovym napeti napichnes ke kterekoli zarovce na plusak, rozsviti se ti vsechny 3 blinkry na pulce auta...
takze na 6 zarovek potrebujes jen 2 dratky z alarmu, tzn prava a leva strana...
a to docilis tim rozvetvenim 2ma diodama
pokud mas aspon zakladni znalost elektro, tak vis,
ze vsechny plusaky od zarovek blinkru na leve strane se u prerusovace spoji do jedne koncovky.
vsechny plusaky od blinkrovych zarovek na prave strane se u prerusovace spoji v jediny, na pravou stranu.
kdys se kablikem s plusovym napeti napichnes ke kterekoli zarovce na plusak, rozsviti se ti vsechny 3 blinkry na pulce auta...
takze na 6 zarovek potrebujes jen 2 dratky z alarmu, tzn prava a leva strana...
a to docilis tim rozvetvenim 2ma diodama
22:39:51
05.10.2008
05.10.2008

vedec
-> LiMaK: nejak nechapu co se cilis ???????????? nic proti schematu nemam ............
22:34:55
05.10.2008
05.10.2008

LiMaK - 742 forever
-> vedec: tz kokot, ja uz tu druhou stranu nenakreslil, protoze mi pripadalo zbytecne kreslit tu samou zarovku na ten papir....dyt je tam jasne nakreslena dioda na loeve blinkry a pak dioda na prave blinkry...a tu preci zapojis tak stejne, akorat na zarovku blinkru na druhe strane...tak jake VIDET JEN Z JEDNE STRANY?? kdyz to zapojis podle me, budou ti blikat VSECHNY blinkry na aute....
jasne ze druhou stranu zapojim taky....dyt je tam jasne videt dioda na prave blinkry a jak si to probuh myslel s tim predposlednim prispevkem o parkovackach? preci mas zadni parkovacky a predni taky....kdyz pichnes ten jeden vyvod primo na vypinac parkovacek, tak ti bliknou predni i zadni parkovacky....jako kdyby jsi probliknul spinacem...
jasne ze druhou stranu zapojim taky....dyt je tam jasne videt dioda na prave blinkry a jak si to probuh myslel s tim predposlednim prispevkem o parkovackach? preci mas zadni parkovacky a predni taky....kdyz pichnes ten jeden vyvod primo na vypinac parkovacek, tak ti bliknou predni i zadni parkovacky....jako kdyby jsi probliknul spinacem...