Výdrž baterie

prohledat
70 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 27.11.2008 do 27.04.2011, založil/a Luboš
řadit dle data
14:20:05
27.04.2011
Marťan136LS - zrušená registrace
-> David.: Super, díky moc.
14:18:53
27.04.2011
David.
-> Marťan136LS: bez problémů, mám jí taky4
14:16:52
27.04.2011
Marťan136LS - zrušená registrace
Mám rychlý dotaz, neukamenujte mě prosím, nemám to jak vyzkoušet. Vleze se baterie 44Ah do škodovky 120 nebo budu muset koupit menší? Myslím se už na to někdo ptal, ale nemůžu to najít.
14:17:57
14.08.2009
Klubko_
-> Bobesh: tohle tema obnovil Luboš 13.08.09 08:40:07 4
09:08:36
14.08.2009
Bobesh
ježišmarjá,zase nákej pravěk9
09:06:59
14.08.2009
Bobesh
-> maruz: nebo mínus,to je lógr,nezapomeň nic zapnutýho a otevřený dveře. Hlavně abys měl dostatečně citlivej metr,ne ampérmetr ze Zetora1
13:15:07
13.08.2009
Luboš
-> Matthes, záškodník z TechWebu: na co kupovat drahý rádio do spotřebáku, aby ho někdo před panelákem ukrad 4

a navíc mi stačí, nejsem náročný posluchač.

No nic, půjde přes spínačku, jako předtím ve škodovce.
12:42:56
13.08.2009
Klubko_
-> Luboš: ve felicii to bude to samy. Stejny baterky, stejnej princip zapojeni. Napajeni pameti radia muzes napojit na staly napeti, ale napajeni radia samotnyho zase pres spinacku.
12:36:11
13.08.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Luboš: Nojo sencor... Feldu ti to vymlati stejne jako skodovku kdyz je baterka podobna, musis to das pres spinacku... Nebo je moznost dat nekam vypinac a nejit pres spinacku abys moh poslouchat radio s vyplym zapalovanim. Nebo kup poradny radio.
12:25:32
13.08.2009
Luboš
má někdo zkušenost s těmahle levnýma shitama ve Felicii?
12:24:35
13.08.2009
Luboš
-> Matthes, záškodník z TechWebu: sencor

přes spínačku půl roku žádný problém.

Tak chci vědět, jestli to u filcky musím taky zapojit přes spínačku
12:17:11
13.08.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Luboš: 60mA? 9 3 Co to je za sracku? Kup radsi jiny radio. To by zdechla i baterka z dodavky zanedlouho...
11:02:58
13.08.2009
Klubko_
-> Luboš: baterka ve felde i 125tce maj podobnou ne-li stejnou kapacitu = 44Ah, takze to zapoj zase pres spinacku. Sichr je sichr
08:40:07
13.08.2009
Luboš
pánové odbornící, když přendám rádio s klidovým oběrem 60mA do Feldy, bude se opakovat to co ve 125ce, že mi za měsíc vyždímá baterku?

není proti tomu Felda nějak chráněná?

ve 125ce jsem ho pak zapojil přes spínačku, budu to teď muset udělat taky?
14:20:06
27.03.2009
King
-> LiMaK: řek bych že maruz naměřil hodnoty ve zlomcích mA. S tebou uváděnou hodnotou 40mA klidovýho odběru a jejím hodnocení, že je OK, bych si dovolil drobátko nesouhlasit :) 1Ah denně trvalýho odběru v součtu se samovybíjením PB aku dokáže jenom částečně nabitej aku (typickej režim v autě) vysosat podstatně dřív, než si spousta lidí myslí. Jestli si někdo myslí, že když má v autě 55Ah baterku, tak že má zásobu aspoň 40Ah, je na těžkým omylu. V současnosti, kdy si u nás každý auto musí razit cestu kupředu pomocí dvou proudů fotonů, je problém klidovýho odběru zvlášť aktuální. 120mA klidovýho odběru ti vyšťaví baterku průměrný shade za 2-3 dny, na to se spolehni4 A když úplně nevyšťaví, tak dramaticky zkrátí její životnost....
01:46:38
23.03.2009
Syny
-> maruz: Dobijeni mas krasny - tech 13,6 pri vyssich otackach je v pohode - otazkou je s jakou zatezi :)
21:36:27
20.03.2009
LiMaK - 742 forever
-> maruz: pokud tím klidovým odběrem myslis 0,04 tak je to jeste v normě...



já mám teda i radiem, alalrmem a 2x vysokosvit diodou na alarm a centram 0.01 a 0,02...



řešil bych hodnotky až kolem 0,12A to už je pálka co ti za 14dní stání vyždíma komplet baterii.....
19:52:36
19.03.2009
maruz
Zdravím, tak jsem od souseda půjčil měřák, nešel, vyměnil baterku na 9V a na mA zase nic, no prdla pojistka 2,5A a tu nemam. Takže jsem měřil klidový odběr na 200(mí) a naměřil 00,4 a když blikla dioda alarmu tak 00,5. Je to hodně? Jinak baterka ukazovala 12,27 V, při běhu naprázdno 13,3 a při 2500 13,6. Díky. Je soustava v pořádku? a velký klidový odběr?
14:25:07
17.03.2009
Pedros
-> maruz: a nezapomeň pozavírat přední dveře :)
14:00:05
17.03.2009
U-Geen
-> maruz: pioneery bastej rady.
13:52:43
17.03.2009
Nwkt
-> maruz: jj
13:51:23
17.03.2009
maruz
Ok ,nejsem elektrikář, ale změřím odběr v klidu, to je sundám plus z baterky, mezi vložím ampermetr a změřím, tak?



Jinak ja mam pioneer rádio, ale možná taky baští, uvidím
11:47:54
17.03.2009
Luboš
-> maruz: jak říká -> Nwkt: změř odběr v klidu.

S připojeným rádiem a zapnutým alarmem jsem měl odběr 60mA. Bez rádia jen 5mA.

Tyhle levný sračky (sencor mám já) prostě žerou.

Taky mi to vydrželo tak měsíc a musel jsem dobíjet. Teď už tři měsíce žádný problém.
11:38:34
17.03.2009
Nwkt
-> maruz: Změř odběr v klidu
11:37:40
17.03.2009
maruz
Zdravím a přidávám moji zkušenost či problém? Baterka(44) mi vydrží (garde) něco přes měsíc ted přes zimu, což se mi zdá málo. Zkusil jsem vyměnit ze staré 125 (kde všechno fungovalo 5let bez dobíjení) altík 55, relé, a pořád je to stejné. Jezdím denně 2x30km, bydlím na horách, jezdím přes město, hodně volnoběh, spotřebiče klasika plus rádi, a centrál a alarm. Může ten centrál, rádio a alarm tak vybít? Kontrolka dobíjení svítí jen při startu, pak v pohodě. Zkusil jsem nastartovat, a oddělat plus z baterie, auto šlapalo, jakmile jsem rozsvítil světla, taky šlapalo, ale jakmile větrák, tak zhasne. Je to normální či to málo dobíjí? Díky moc všem
13:18:21
13.01.2009
Luboš
takže hlavní důvod krátké výdrže baterrie je vyřešen. Sviňa rádio má odběr v klidu 60mA. To už chudák auto nestačilo v kombinaci s krátkejma jízdama dobíjet. Takže rádio odpojeno, menší řemenice na altík už je, takže čekám znatelné zlepšení.
09:13:18
08.12.2008
Luboš
tak už se mi vyrábí řemeni s průměrem 55mm

(standart je 70mm)
16:07:27
02.12.2008
Šemik
Diody jsem používal 10A, dává se na ten drátek buzení.



Řemenici sežen tu menší z Fa (snad z ekotronika),dá se ale koupit i nová asi za 200Kč. Ještě doporučuju i řemenici kliky z jakéhokoliv Fa, je o kousek větší než ze 120ky 6
15:21:47
02.12.2008
Luboš
King 01.12.08 10:33:24 napsal:

-> Luboš: Tak když je motor v takovým top stavu, tak beru zpět, ale všimni si, že šemík píše taky o tý diodě v buzení altíku (je to jenom součástka vpájená do kablíku, kterej pokračuje ke kontrolce dobíjení, kdybys to přeci jen chtěl realizovat)


přemýšlím o tomhle, jaká dioda by to měla být?

a to se opravdu jen přstřihne drátek a vloží se dioda, aby pouštěla směrem ke kontrolce?

(na el. sem fakt kopyto)
15:16:54
02.12.2008
Luboš
-> King: jasný, regulátor je v něm 4

nechal jsem tam 55A řemenici.

Nechce se mi to ale předělávat na plochý řemen, nebyla u nějkýho typu altíku menší řemenice na klíňák?
11:14:58
02.12.2008
King
-> Luboš: Omlovám se, ale občas čtu jenom letmo a nějak se mi zahryzla do paměti tvoje první věta tématu:

"mám v autě (125L) baterku 55ah, altík 55A a jezdím pravidelně každý druhý den 6km tam a 6 zpátky...."

Tu doušku o feldím altíku jsem už nějak vytěsnil.

No a to tam máš teda i řemenice z feldy a nebo je to jenom feldí altík s původní 55A řemenicí? Ve druhým případě není přínos toho 70A altíku nijak výraznej, protže se točí stejnejma točkama jako jako jeho předchůdce.

Jinak regulátor má samozřejmě taky4
06:31:53
02.12.2008
Luboš
-> King:

-> Šemik :

regler už tam není, je tam 70A altík z feldy
15:00:28
01.12.2008
King
-> Luboš: Šemík má dobrej nápad, určitě to vyzkoušej s měřákem.V krajním případě by mohlo jít i o adprásknutou diodu hlavního usněrňovače v altíku. On totiž regulátor řídí buzení podle výstupu pomocnýho usměrňovače a tiše se předpokládá, že na výstupu dvojcestnýho hlavního usměrňovače bude jenom o nějakou tu desetinku míň (větší úbytek na diodách danej několikanásobně větším proudem)...
14:35:38
01.12.2008
Šemik
Zkus ještě změřit napětí v síti když je v chodu více spotřebičů (světla, větrák, rádio..), z fotek v ID jsem viděl že máš novodobý PAL regler, už jsem se u pár kousků setkal s tím, že při takovéto běžné zátěži bylo napětí v síti znatelně pod 13.5V. Optimum je mít tak 14 - 14.5V, což se dá "nastavit" těmi diodami v buzení 5
10:33:24
01.12.2008
King
-> Luboš: Tak když je motor v takovým top stavu, tak beru zpět, ale všimni si, že šemík píše taky o tý diodě v buzení altíku (je to jenom součástka vpájená do kablíku, kterej pokračuje ke kontrolce dobíjení, kdybys to přeci jen chtěl realizovat)
09:03:36
01.12.2008
Luboš
-> Šemik : svorky na baterce jsou čistý, na motoru taky. Motor chytá na první otočení, má 5tis. po GO (viz fotky v ID)

Ale ten startér bych mohl zkouknout, tam už jsem dlouho nebyl. Dobrej nápad.
13:22:10
30.11.2008
King
-> Šemik : I to je jedna z možností, ale jak už tady padlo - hodně záleží i na tom, jak probíhá start. Na perfektně seštelovaným motoru v dobrým stavu stačí i v mrazu jenom startérem crnknout a běží to. Hundrtka si taky v zimě vystačila bez dobíjení s 35A altíkem. Ovšem původní provedení s dynamem mě, coby motoristýckýho freshmana, s nástupem prvních mrazů nepěkně vypeklo. Klasikou je ovšem stav, kdy startér motá několik vteřin, řidič se modlí a na druhej až třetí pokus vyjde :)
12:51:05
30.11.2008
Šemik
Ještě zmíním jednu věc - svorky na vedení. Pokud jsou zoxidované či jinak znečištěné je na nich přechodový odpor a akumulátor se tak nemusí plně nabíjet.



Já mám 70A altík, 55Ah aku (i když už relativně KO 9), jezdím v naprosté většině pouze po městě (jedna cesta tak max. 4-5km), elektrospotřebiče normálně používám a problém není, nabíjet aku externě vůbec není potřeba. A není to zásluha 70A alternátoru, předtím tam byl alternátor 42A (i když s tou diodou v buzení) a taky nebylo třeba akumulátor nabíjet mimo vůz6



Očistil bych nejdříve důkladně veškeré spoje kabelů (alternátor, startér, aku...) a totéž i s kostrami - jak alternátoru tak akumulátoru 6
22:58:29
29.11.2008
King
-> Luboš: Já bych řek, že se už tady nějaký tipy už objevily4 Ode mně radu nečekej protože jsem prasátko a kolnovrt a baterku obvykle dobíjím asi ze 400W trafa z telefonní ústředny, který přes obří diodu a ampérmetr krmí baterku a na primáru to škrtí trikovej regulátor - hroznej bastl :)
22:55:09
29.11.2008
King
-> MOLSO: To je sice možný, ale já jsem motor bejvalý 105tky měnil někde na 180tkm a pochybuju, že to se mnou při vytáčení za studena vydržel tak dlouho4
17:29:12
29.11.2008
Syny
-> Luboš: dyt to je fuk, hlavne at to tu baterii nabije...
14:38:07
28.11.2008
Luboš
hoši hoši, to je keců o ježdění, ale k nabíječce mi nic neporadíte, kterou si vybrat
13:45:33
28.11.2008
MOLSO
-> Syny: jasne jasne 4 fawíčko si bude hovět 47
13:44:36
28.11.2008
Syny
-> MOLSO: Na motoru na kterym te bude zalezet bych tohle bejt tebou nezkousel. Do provozni teploty tocit 2000 - max 2500 ot. Vic ne :)
13:38:11
28.11.2008
MOLSO
-> Syny: moji mrtvou 120 zo zelenej som točil zastudena (ani40°C na 4 - 5000 a nezadrela sa ani ked som jej tam nalial vyjeťák.4



po rozobrati jej nič nebolo - až na vysoke opotrebenie (už ked som ju kupil tak dymila a žrala neskutocne kvantum oleja)
13:23:06
28.11.2008
Syny
-> MOLSO: Tak se nediv az to zadres 6

-> King: Jaky priskoky? A vubec - co se vam vsem nelibi na mem jizdnim stylu? 3 Kazdej mi rika, ze jezdim jako prase a ja porad nevim proc 1 Ale je fakt ze cestou do Chomutova a zapakty me predjeli asi 2 nebo 3 auta a ja jich predjel tak 15 40 Inu ne vzdy skodovka brzdi provoz... 47 Ale i tak si myslim, ze nejezdim snad zas tak hrozne... Doufam 6
10:58:42
28.11.2008
MOLSO
-> King: noo .. uvolnia sa vôle ... 47 47 ale nie ... tak do 3000 sa kludne tocit dá ked ma 60°C tak mu nakladam aj 4500
10:56:32
28.11.2008
King
-> MOLSO: Ano, rada točit "do červenýho" je při režimu dojíždění pár kiláků s promrzlým motorem, takřka k nezaplacení :)
10:47:56
28.11.2008
MOLSO
-> King: ano treba jazdit az po cervene pasmo5 alebo aspon do 3500 40
08:58:26
28.11.2008
King
-> Syny: No jo, ale předpokládám, že tvůj jízdní styl se od mojí poslední návštěvy v Pilsem moc nezměnil, takže dobíjecího proudu je při těch přískokách dost2

Kdo s tím ale jezdí na 2000 toček, sotva vykreje potřebu palubní sítě...
Extreme Tyres