skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
Jo a ještě když jsem byl takto u auta tak jsem zkusil vzít za řemeničku čerpadla hydrauliky a je tam za prvé jakási vůle a za druhé je nějak divně poslintané kapalinou takže asi někde prolíná. Špinavé to je i shora.
-> Bagrr- máma mele Emu: Hele hodil jsem na rajče nějaké fotky kdyby se ti chtělo a věděl jsi něco kukni pls.
betaraybill.rajce.idnes.c z/Xantia
betaraybill.rajce.idnes.c z/Xantia
-> Bagrr- máma mele Emu: zničená? Chlape to nic není. Byl jsem ráno koukat do auta jestli a jak se to dá vyměnit. No hledal jsem jak sundat masku. 2 šrouby nahoře pak blinkry ven a u nich další 2 šrouby. Maska venku a co nevidím.
Prvně asi to, že výměna té části pojistky nebude tak jednoduchá.
Druhá. Nějaká kurva mi šlukla jeden ventilátor
takže vážně bořenka na čumák. Ventilátor tam totiž určitě kdysi byl. Na rámu jsem našel konektor s kouskem kabelu a rám je trochu prasklý.
Třetí našel jsem další volnou věc v motorovém prostoru. Netušíš co by to mohlo být? Bylo to za levým světlem (u řidiče nebo pravé světlo když stojíš před autem). Jakýsi kousek kabelu v bužírce zakonečený jakýmsi tlačítkem-spínačem. Bylo to zabalené do izolačky aby ten čudlík byl zmáčknutý. Netuším co to kurňa může být.
Vážně přemýšlím jestli se do toho auta mám vůbec pouštět. Tolik vad po předchozích majitelích. Nemyslím vad co se stanou stářím, ale tím že do toho hrabe debil.
Bohužel neznám web kde by pořádně někdo poradil.
citroen-club.cz takový polomrtvý s tím, že tam chodí hlavně lidi s berlou a v podstatě nic neví a neumí
citroeny.cz tam moc nechodím, ale také dle mě docela mrtvé
xantiaclub.cz v podstatě to samé. 10 lidí co se baví spolu, ale do fóra asi moc nechodí a neporadí. Občas teda PAM s něčím málem poradí, ale to je vše.
Prvně asi to, že výměna té části pojistky nebude tak jednoduchá.
Druhá. Nějaká kurva mi šlukla jeden ventilátor

Třetí našel jsem další volnou věc v motorovém prostoru. Netušíš co by to mohlo být? Bylo to za levým světlem (u řidiče nebo pravé světlo když stojíš před autem). Jakýsi kousek kabelu v bužírce zakonečený jakýmsi tlačítkem-spínačem. Bylo to zabalené do izolačky aby ten čudlík byl zmáčknutý. Netuším co to kurňa může být.
Vážně přemýšlím jestli se do toho auta mám vůbec pouštět. Tolik vad po předchozích majitelích. Nemyslím vad co se stanou stářím, ale tím že do toho hrabe debil.
Bohužel neznám web kde by pořádně někdo poradil.
citroen-club.cz takový polomrtvý s tím, že tam chodí hlavně lidi s berlou a v podstatě nic neví a neumí
citroeny.cz tam moc nechodím, ale také dle mě docela mrtvé
xantiaclub.cz v podstatě to samé. 10 lidí co se baví spolu, ale do fóra asi moc nechodí a neporadí. Občas teda PAM s něčím málem poradí, ale to je vše.
-> U-Geen 27.02.14 22:30:14: fabia sedan má na zadní kapotu podobný 

-> ZdeněkH: jak koukám na tu saharu, tak ji máš pěkně zničenou... Jsou dvě řešení, buď se s tím srát a dotvarovat chybějící kousek z plechu, nebo povolit cca 12 šroubů (2 samořezy a 2 m8 na nárazníku, 4 m8 a 4m6 na sahaře) a vyměnit saharu... Výměna sahary je otázka cca půl hodiny.
Jinak pant je upravený... Navařil jsem na něj ucho a na něj kuličku, která se nechá koupit za pár korun...
Jinak sneslo by to nepatrně silnější písty aby se kapota zvedla sama...
Jinak pant je upravený... Navařil jsem na něj ucho a na něj kuličku, která se nechá koupit za pár korun...
Jinak sneslo by to nepatrně silnější písty aby se kapota zvedla sama...
-> U-Geen: no zavařit si můžu tak maximálně třeba okurky, lečo a podobné, ale tohle ne nemám svářečku (tu bych potřeboval teda i na výfuk). Proto hledám jednoduché a nenásilné řešení a už jsem byl rozhodnut pro variantu do kapoty, ale Bagrrova mě zaujala víc. I když teda prvně musím stejně nějak pořešit tu pojistku.
-> ZdeněkH: tak misto maticky zavarit :) jinak ale treba co mam na ignisovi origo, tak je proste vzpera i s uchycenim do kastle pres takovy udelatka komplet
Na citroen-clubu jsem narazil na článek od borca co vzpěru montoval trochu jinak, ale u toho se bojím toho aby mi nevadila expanzka (on ji tam nemá) a namáhání kapoty, která na to není dělaná.
Napadlo mě jestli Bagrr nemá X2 a ta nemá trochu jiný pant. A nebo domorobo a trochu si tam dovařil kousek železa.
-> U-Geen: Nevím co to je přesně za matroš, ale vypadá to plastově a srandovně holt citroen. Jo tyhle kloubky jsem myslel, ale když se podíváš na fotku mého pantu a Bagrrova přijde mi trochu jiná. A když jsem to teď večer študoval nepřišlo mi tam místo na ten kloubek respektive matičku z druhé strany.
-> ZdeněkH: ono to ti .... udelali (zajisteni) plastovy? wow, skvelej napad. jinak pisty se daj pak (aktualne to resim na krabici) chytit pres kloubky (klasicky uchyceni zabira dost mista), treba eshop.svetluska.cz/kloub-
uhlovy-a10-m6-pedalu-plynu
-multicar-25/d-70565
No a zajištění kapoty. Asi jsem si to blbě pamatoval a ejhle mám to fakt poškozené a vynikne to při porovnání jak to má být. Nevíš když to máš tak krásně rozebrané dá se to nějak vyměnit?
-> Bagrr- máma mele Emu: Tak fakt netuším jak jsi ten píst chytil. Jsem při večerním venčení ohraře nakoukl do auta. Tvůj pant mi přijde trochu jiný
Pant
Pant
-> U-Geen: délka = 280, skok = 95, síla = 580 Audi 90. Síla je teda větší, ale když koupíš použitou nebo možná i ta síla by zas tak nevadila nevím. Záleží jak ta Bagrrova vystřelí.
-> ZdeněkH: pak napis z jakyho, taky to vyhledove budu resit :-)
-> Bagrr- máma mele Emu: Ještě se zeptám jak jsi to přidělal na tom pantu? Vyvrtal novou dírku a vložil takovou tu kuličku? Jsem už možná našel z kterého auta by se dal použít ten píst.
po montáži naprostá spokojenost.
Dva písty stažený 18cm, roztažený 28cm, síla 150N a drží nádherně...
Dva písty stažený 18cm, roztažený 28cm, síla 150N a drží nádherně...
-> ZdeněkH: jj je přilepenej, ale čím, to nevím... Přilepili ho tupci v servisu, kde měnili čelní okno, protože ty cuplíky zlámali....
-> Bagrr- máma mele Emu: Díky za fotky. Zkusím asi zítra mrknout na to jak to mám já. Ještě bych měl dotaz ten plast pod sklem, kterým prochází osičky na stěrače ty ho máš přilepený ke sklu? Pokud jsi ho lepil ty tak čím? Já ho na podzim sundával kvůli vybrání bordelu od nasávání fukaru a drželi to jen ty caplíky
-> Bagrr- máma mele Emu: kdybys mohl byl bych rád.
-> ZdeněkH: tak asi bych se zaměřil na kapotu... Eventuálně ti večer nafotím detailně s metrem jak saharu tak kapotu...
-> Bagrr- máma mele Emu: proto s tím taky váhám. Jenže nevím kde je chyba. Co jsem viděl pár fotek tak kus co je v kastli vypadá v pohodě. Na kapotě teda? Ale to to nevypadá poškozeně. Jako kapota je tmelená takže buď to už někomu vypálilo směrem k čelnímu oknu nebo se stala nehoda to už těžko říct. Jsou to prostě už babičky jako škodovky, fáčka.
-> ZdeněkH: tak v tom případě buď zprovoznit pojistku, nebo se na to vysrat
-> Bagrr- máma mele Emu: Jako určitě dobrý nápad. Na citroen-clubu jsem viděl taky návod na montáž vzpěry, ale ty to máš lepší už z důvodu, že nenamáháš kapotu ale jde to přímo do pantu. Tam to měl borec jen na straně jak je víčko pro kapalinu ostřikovačů a chycené cca v půlce kapoty.
Líbí se mi to, ale trochu se obávám jestli se do toho mám pustit i já když mi nějak nefunguje pojistka kapoty. Po zatáhnutí lankem kapotu můžu rovnou zvedat. Nemusím nic odjišťovat no a nerad bych jednou koukal za jízdy na kapotu z blízka
Líbí se mi to, ale trochu se obávám jestli se do toho mám pustit i já když mi nějak nefunguje pojistka kapoty. Po zatáhnutí lankem kapotu můžu rovnou zvedat. Nemusím nic odjišťovat no a nerad bych jednou koukal za jízdy na kapotu z blízka
-> ZdeněkH: člověče písty jsem vyhrabal nějaký z vzv linde nebo čeho... A jsou na obou stranách... Délka stažených 18cm roztažených 28cm.... Akorát vykutat panty ven je na dětský ručičky.... Rovnou dostali komax barvu ať zas chvilku vypadaj....
-> Bagrr- máma mele Emu: To vypadá dobře. Z čeho to je píst? To máš na obouch stranách? Já abych nemusel používat ten klacek tak kapotu zvedám vždy na doraz, ale až mně jednou flákne tak to asi nebude to pravé ořechové.
nemám rád vohlej drát na podpírání kapoty. Tohle tam chybělo, tuplem když je to prej střední třída...
-> Jarda/felda: tak jasně, na dokonalý seřízení jo, ajd tak aby to jelo to jde seřídit na hulváta podle ucha...
-> Bagrr- máma mele Emu 26.02.14 09:13:55: protože na seřízení potřebuješ hodinky a redukce co našroubuješ do záslepkny mezi trubky ke vstřikům 

-> spartra: tak ohledně čerpadla mám jedinou zkušenost, výměnu. A předvstřik se nám pořádně nepodařilo ani boha seřídit... Nakonec začalo vyměněny čerpadlo téct, tak jsme to hodili do bosch servisu a naprostá spokojenost, přetěsnění čerpadla, kontrola vstřiků a seřízení. Auto za půl dne zpátky a jelo nádherně...
-> Bagrr- máma mele Emu 06.02.14 16:15:17: tak zatím to zas jede, prozatím vyřešeno
že se ptám , začlo tíct čerpadlo na 1,9 50kw DJY - mezi tou hliníkovou a asi litinovou částí (je tam potrubí), kolikpak stojí přetěsnění? už ho začínám pomalu sundavat, jen musím stáhnout rozvodový kolo zejtra.
montáž můžu provést sám nebo se provadí jěště doseřízení a je lepší to nechat na sevisu?
že se ptám , začlo tíct čerpadlo na 1,9 50kw DJY - mezi tou hliníkovou a asi litinovou částí (je tam potrubí), kolikpak stojí přetěsnění? už ho začínám pomalu sundavat, jen musím stáhnout rozvodový kolo zejtra.
montáž můžu provést sám nebo se provadí jěště doseřízení a je lepší to nechat na sevisu?
-> spartra 06.02.14 09:24:43: aha, tak to nevím...
-> Bagrr- máma mele Emu 06.02.14 06:03:53: u topení není regulátor s 2 tranzistory ale tato regulace má tepelnou pojistku,
je tam jěště jedno čidlo asi ke klimě
14v jde na motor větráku až po nastartování
přepínač přejet smirkem namazán, zdál se při měření průchozí, jakož i regulace
někde sem vyčet že u 2 berling by mělo bejt jěště relé u řidiče vlevo, žádný sem nenašel
je tam jěště jedno čidlo asi ke klimě
14v jde na motor větráku až po nastartování
přepínač přejet smirkem namazán, zdál se při měření průchozí, jakož i regulace
někde sem vyčet že u 2 berling by mělo bejt jěště relé u řidiče vlevo, žádný sem nenašel
-> spartra 02.02.14 23:07:37: nevím jak u berly, ale u xa je tohle poměrně častý jev a bývají to tranzistory u větráku... Na xa klubu je poměrně pěkně sepsáný článek, jak je vyměnit.... Nejvyšší rychlost je spínána relátkem a zbylé rychlosti jsou pomocí dvou tranzistorů... Ale jak říkám, nevím jak to má řešeny berla...
že se ptám berlingo 2004 klima manuální, blbně větrák/regulace rychlostí,
někdy jdou všechny 4 a někdy se větráka ani nehne. na větráku uhlíky dobrý, motorek běží, přepínač zdá se též dobrý 6pinový konektor 1/4 3v. 5 kostra. 6 osvětlení
je problém v regulaci co je u motoru (4 kable, nejspíš tepelná pojistka - pruchozí bez vad), jě tam jěště nějaký relé? děkuji
někdy jdou všechny 4 a někdy se větráka ani nehne. na větráku uhlíky dobrý, motorek běží, přepínač zdá se též dobrý 6pinový konektor 1/4 3v. 5 kostra. 6 osvětlení
je problém v regulaci co je u motoru (4 kable, nejspíš tepelná pojistka - pruchozí bez vad), jě tam jěště nějaký relé? děkuji
-> spartra: jj, je to maličko tragický právě v motorech, fakt škoda, že tam nedávaj třeba dvoulitrovýho Hada, ale vrcholem je stále 1,6ka... a je to přesně jak řikáš, když trefíš dobře a ve vhodnou chvíli, tak se třeba zadaří i za rozumnou cenu...
-> VeTeV 04.01.14 18:01:44: on byl docela cenovej rozdíl dealer od dealera i třeba 50t. kč + ti k tomu dali jěště nejaký drobnosti kolem 5t. kč.
Pokud měli nějakou předváděčku v dobrým stavu, potřeboval prachy asi je schopnej udělat cenu.
šak to bylo dodávkový auto 1 model tuplem, faceliftovanej už je na tom líp a 2 už je zas ochlup dál.
taky je to krabice něco váží s benzínovou 1,6 16v s 80kw se dá jet svižně, sneslo by to nějakýho poníka nebo krouťák navíc, maličko mě tam štve poskládaná převodovka.
máš po cestě v mnichovicích dealera citroen
-> U-Geen 04.01.14 17:38:49: spíš prvořadě užitkáč
Pokud měli nějakou předváděčku v dobrým stavu, potřeboval prachy asi je schopnej udělat cenu.
šak to bylo dodávkový auto 1 model tuplem, faceliftovanej už je na tom líp a 2 už je zas ochlup dál.
taky je to krabice něco váží s benzínovou 1,6 16v s 80kw se dá jet svižně, sneslo by to nějakýho poníka nebo krouťák navíc, maličko mě tam štve poskládaná převodovka.
máš po cestě v mnichovicích dealera citroen
-> U-Geen 04.01.14 17:38:49: spíš prvořadě užitkáč

-> VeTeV: to vypadá hodně dobře...
-> Bagrr- máma mele Emu: je to takovádle vyfikundace, mlžeš to otočit opačně, takže to nevadí a vozíš to pořád sebou...
-> VeTeV: Čéče co jsem jezdil s první a druhou (nejspíš druhá) generací berel, tak si na to nemůžu stěžovat :-) Naložit to je umění :-) A panorama mi nikerak nevadila :-) Ale to jak říkáš ty s time tyčema zní lákavějš :-) Každopádně berlu či parťase schvaluju :-) Btw C8 biturbo Hada bych si taky nechal líbit... svezl jsem se s tím, a je to nehoráznej tahoun a v autě místa na rozdávání :-) Mnohem praktičtější jak konkurence (sharan apod krabičky :-)) a hlavně i při třetí řadě sedadel je tam furt nějakej kufr :D
Jinak ohledně mýho sráče, barva jest stále nerozhodnutáí :D Nějak mi utkvěla signální oranžová, kawasaki zelená a nebo black&white Každopádně na haupně bude maskot :D
Jinak ohledně mýho sráče, barva jest stále nerozhodnutáí :D Nějak mi utkvěla signální oranžová, kawasaki zelená a nebo black&white Každopádně na haupně bude maskot :D
-> spartra: musej prodávat, brácha spolužáka ze základky si ho půl roku zpět koupil novýho, ještě jim dal starýho Megana a ukecal strašno slevy a cpali mu spousta věcí navíc...ale nemá právě tu panoramu, ale klasikýho jen skoro v plný palbě díky haldě nějakej balíčku, který měl nějakej skladovej referenční vůz. Nicméně oproti panoramě má vevnitř takový dvě tyče na třeba lyže apod. a nemusíš to hrkat na střechu a přišlo mě tohodně praktický.. Jinak jel jsem s tim a je to takový proste polododávkový auto s Francouzskejma kořenama, ale mě se tolíbí :-) Není to trhač, ale taková krabička pro dědky
-> U-Geen: ty vole je to pididodávka za pár kaček
-> U-Geen: ty vole je to pididodávka za pár kaček

-> VeTeV: aha... francouzsky auto :-)
-> VeTeV 04.01.14 13:55:41: kára na postrk dobrý, máme 1 faceliftovanou 2004/5 1,6 16v benzin, jezdíma za ca 10l lpg, známej má to samý s panoramou, nejsem moc sluníčkovej, díky tomu je vzadu odkládací prosotor nad hlavama, viz i foto, ubíra to vejšku, pokud povezš něco na knap tak tě z toho mrdne
3/4 hodiny překládání
zas ten 2 model mě přijde opticky o chlup širší ale zase nižší
snad už vylepšily neduhy ty 1 řady
cena je nějaká divná, když jsme se ptali bez koruny v kapse, po pár dealerech tak nová 2 byla za ca 320 kaček teda 1,6 16v benzín
teď maj nějakou akci syčáci www.akce.citroen.cz/

zas ten 2 model mě přijde opticky o chlup širší ale zase nižší


cena je nějaká divná, když jsme se ptali bez koruny v kapse, po pár dealerech tak nová 2 byla za ca 320 kaček teda 1,6 16v benzín
teď maj nějakou akci syčáci www.akce.citroen.cz/
-> U-Geen: prave mam dojem ze je tam picu :-)
-> VeTeV: tak snad je tam nejaka clona ne? :)
-> VeTeV 04.01.14 15:26:17: penoráma je super vec , pokiaľ je potichu a nehrkoce a nerezonuje