skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> Jirik_Tuňák1983: hele tak mi vysvetli, jak je možný, že auto reaguje na ruční ovládání na max polohy, když mám vypadly plastový táhlo ze stabíku? A to jako si nevymejšlim, ale jako fakt tak to u mě prostě je :-D teď jsem to v garáži zkoušel... Odpojil jsem táhla, dal páku dolů, auto šlo dolů. Dal jsem páku do provozky a auto vylezlo úplně nahoru... Dal jsem páku nahoru a zpátky do provozky a auto šlo úplně dolů...
-> Bagrr- máma mele Emu 09.03.14 18:55:15: Pokud bys měl vypuštěno do nejnižší parkovací, vypadlo ti táhlo a pak bys to nastartoval, tak se ti zvedne jen předek.
Hlavně bacha jestli jsou záměnné. U Xantií třeba ne.
Bože to pájení je hrůza. Jsem se to nějak odnaučil. Vypadá to jak od prasete. Důležité je, že by to mělo být funkční. Prozatím jsem to udělal jakože místo třípinového dvoupinové zapojení. Jak seženu to čidlo tak jen fiknu koncovky co jsem tam dal a dám pro každý kabel zvlášť faston. Ještě mi zbývají udělat na druhé straně dvě malé věci. Jedna kostra a jedno napájení. Kostra je malina někde tu mám z těch zbytků kus kabelu s očkem tak to jen spájím dohromady a plus no to budu muset vyzkoumat kam picnu.
Bože to pájení je hrůza. Jsem se to nějak odnaučil. Vypadá to jak od prasete. Důležité je, že by to mělo být funkční. Prozatím jsem to udělal jakože místo třípinového dvoupinové zapojení. Jak seženu to čidlo tak jen fiknu koncovky co jsem tam dal a dám pro každý kabel zvlášť faston. Ještě mi zbývají udělat na druhé straně dvě malé věci. Jedna kostra a jedno napájení. Kostra je malina někde tu mám z těch zbytků kus kabelu s očkem tak to jen spájím dohromady a plus no to budu muset vyzkoumat kam picnu.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 09.03.14 19:43:22: měl bych mít z 306 hatch akorát sem ufiknul kabely (měl jít do úplně jinýho auta) konektory k němu jsou
Nemá náhodou někdo funkční motorek zadního stěrače na P306 Break?
Nějak mi přestal chodit a zasekl se asi v jedné třetině. Předtím občas nechtěl chodit, ale pak zase fungoval. Teď už se nechce hnout.
Případně nevíte, s čím je to eventuelně záměnný?
Nějak mi přestal chodit a zasekl se asi v jedné třetině. Předtím občas nechtěl chodit, ale pak zase fungoval. Teď už se nechce hnout.
Případně nevíte, s čím je to eventuelně záměnný?
-> Bagrr- máma mele Emu: Ach tak takže zase nic pro mne použitelného 

-> ZdeněkH: tak to asi opravdu bude z x2 piny sedí... Jinak ten malej bitron je relé napájení řídící jednotky motoru...
Ohledně odkazu auta od Targy. Zas takovou výhru v tom nevidím. Ta hydraulika bude chtít asi hodně péče. Podle mě také zatuhlé a to značí, že auto měl amatér co o tom ví prd. Taky jsem to tak měl. Auto vzadu zatuhlé a sice se zvedlo, ale jen kousek. Pomalu to rozhýbávám pomocí WD a stahovací pásky. Páskou jsem stáhl ty vydličky co jsou u táhla ručního zvedání a začíná to konečně fungovat. No a zbytek taky nebude určitě zázrak. Hlavně že na focení to ještě schválně zvedne na max.
-> Bagrr- máma mele Emu: No dva konektory má, ale je to černá a žlutá. Nevím no mě to přišlo jako datum výroby a Texton je na tom přímo napsáno.
Texton
96275532.80
Ind: 00
Date: K7
74015410
OFT: 7825
Indtex: C2 14/10/97
Černý konektor 15 pinů ve dvou řadách, žlutý konektor 26 pinů (takových tenkých drátků) ve dvou řadách.
Jako mně je to vcelku jedno kdy to je vyrobené do mého auta to určitě nepůjde
Já nemám ani řídící jednotku motoru a teď už ani jednotku na ovládání ventilátorů
Jsem si tu odpoledne hrál s původní kabeláží a stříhal a přepojoval a kontroloval a teď už mi zbývá jen pár věcí.
- Vzít kabel spájet ho s konektorem a udělat přívod pro čidlo na chladiči
- ze zmíněného konektoru vyvést jeden kabel pro napájení relátek B+C
- vyřešit jestli zapojit kabel co jde z toho konektorů původně asi do nebo z Bitronu a pokračuje/pokračoval do diagnostické zásuvky. Dilema proto, protože by to mělo být jen asi napájení diagnostické zásuvky a podle popisu tam jde napřímo. A nějak nepočítám s využitím diagnostiky
Hele ještě k Bitronu našel jsem v krabici ještě jednu podivnou krabičku s nápisem Bitron type 240.104. Dokonce pasuje stejný konektor tohoto do Bitronu od chladičů. Rozdíl je jen v délce. Klasický Bitron chlazení má délku cca krabičky cigaret, ale tento je dlouhý tak 3cm.
Texton
96275532.80
Ind: 00
Date: K7
74015410
OFT: 7825
Indtex: C2 14/10/97
Černý konektor 15 pinů ve dvou řadách, žlutý konektor 26 pinů (takových tenkých drátků) ve dvou řadách.
Jako mně je to vcelku jedno kdy to je vyrobené do mého auta to určitě nepůjde


Jsem si tu odpoledne hrál s původní kabeláží a stříhal a přepojoval a kontroloval a teď už mi zbývá jen pár věcí.
- Vzít kabel spájet ho s konektorem a udělat přívod pro čidlo na chladiči
- ze zmíněného konektoru vyvést jeden kabel pro napájení relátek B+C
- vyřešit jestli zapojit kabel co jde z toho konektorů původně asi do nebo z Bitronu a pokračuje/pokračoval do diagnostické zásuvky. Dilema proto, protože by to mělo být jen asi napájení diagnostické zásuvky a podle popisu tam jde napřímo. A nějak nepočítám s využitím diagnostiky
Hele ještě k Bitronu našel jsem v krabici ještě jednu podivnou krabičku s nápisem Bitron type 240.104. Dokonce pasuje stejný konektor tohoto do Bitronu od chladičů. Rozdíl je jen v délce. Klasický Bitron chlazení má délku cca krabičky cigaret, ale tento je dlouhý tak 3cm.
-> Jirik_Tuňák1983: mě právě jak předek, tak zadek vždycky při vypadnutí táhla reagoval jen na krajní polohy...
-> Bagrr- máma mele Emu: Mě při vypadnutí táhla nelez nahoru zadek při servisní poloze.
-> Jirik_Tuňák1983: to bude spíš zarezlý... Při vypadnutí mi auto šlo jen na krajní polohy, nic mezi neexistovalo...
-> Targa: jediný na tom autě co se mi líbí je tažný :-D jinak dvojkový xichti se mi moc nelíbí :-) a hdi zatím tak nějak až moc nemusím...
-> ZdeněkH: čoveče ten datum výroby textonu mi nějak nesedí... Texton jednotky měly až x2 a to je až >98 má to dva konektory? Modrej a žlutej?
Btw auto stejně bude jezdit až kdo ví kdy, takže bitron stejně když přijde v březnu nebo květnu už je jedno :-D
-> ZdeněkH: čoveče ten datum výroby textonu mi nějak nesedí... Texton jednotky měly až x2 a to je až >98 má to dva konektory? Modrej a žlutej?
Btw auto stejně bude jezdit až kdo ví kdy, takže bitron stejně když přijde v březnu nebo květnu už je jedno :-D
-> Targa: Zas tak solidní asi nebude. Vypadá to min. na vypadlý táhýlko zadního hydrokorektoru, v tom lepším případě. Nechápu který pako může fotit do inzerátu pořádně nenafoukaný auto a když už je něco blbě, tak aspoň v provozní poloze aby to nebylo vidět.
hoši solidni povoz za super prachy : www.sauto.cz/osobni/.../1
4791903?goFrom=lis...
-> Bagrr- máma mele Emu: Sakra to mě nenapadlo takže Texton je k ničemu? Je na něm nějaká nálepka s čísly a jediným číslům kterým rozumím je 14/10/97 (datum)
Kurvafix bolí mě záda jak jsem se tu hrbil nad tou kabeláží, ale původní svazek je připraven fungovat bez bitronu. Ted ještě dodělat část kabeláže pro čidlo a bude to. Na houby jen, že to čidlo je uzpůsobené pro konektor a ten já nemám. No i když snad se podaří psal jsem někomu na inzerát jestli to čidlo nemá tak bych z něj zkusil dostat i ten konektor s kouskem kabelu pokud by bylo.
Hele adresu si napíšu. Popřemýšlím jak to zabalit a jak to půjde pošlu, ale asi až 20. března. Jsem ve stavu nemocném a jen takhle o víkendu si troufnu vyrazit a blbnout kolem auta, ale toho 20 jdu na kontrolu tak se stavím někde na poště. A co to je kurňa za ulici? Bych pomalu řekl, že někde v arábii :-) No asi lepší jak u nás. Nové ulice s domky alá satelit co se tu staví jsou pojmenované podle Foglara (Rychlonožkova, Stínadla a já nevím jaké kraviny)

Kurvafix bolí mě záda jak jsem se tu hrbil nad tou kabeláží, ale původní svazek je připraven fungovat bez bitronu. Ted ještě dodělat část kabeláže pro čidlo a bude to. Na houby jen, že to čidlo je uzpůsobené pro konektor a ten já nemám. No i když snad se podaří psal jsem někomu na inzerát jestli to čidlo nemá tak bych z něj zkusil dostat i ten konektor s kouskem kabelu pokud by bylo.
Hele adresu si napíšu. Popřemýšlím jak to zabalit a jak to půjde pošlu, ale asi až 20. března. Jsem ve stavu nemocném a jen takhle o víkendu si troufnu vyrazit a blbnout kolem auta, ale toho 20 jdu na kontrolu tak se stavím někde na poště. A co to je kurňa za ulici? Bych pomalu řekl, že někde v arábii :-) No asi lepší jak u nás. Nové ulice s domky alá satelit co se tu staví jsou pojmenované podle Foglara (Rychlonožkova, Stínadla a já nevím jaké kraviny)
-> ZdeněkH: texton je bez kódu ima k ničemu... Leda vypájet eprom a přepsat, ale to za to nestojí :-D každopádně ty bitroni by se docela i hodily :-D
kdyžtak Miroslav Hajný
Daskabát 814
Třeboň 37901
kdyžtak Miroslav Hajný
Daskabát 814
Třeboň 37901
No a já jsem při odpoledním venčení vyndal celý svazek elektriky od ventilátorů přes relátka po kostřící šrouby a kabely na pojistky. Takže rozkaz zní jasně podle schématu to dá dohromady pro verzi přes dvoustupňový spínač na chladiči bez Bitronu (no a nebo nikdy už nepojede
).
V tomhle jediné díky fotrovi, že mě aspoň něco dokázal naučit od elektriky i když více jako samouk když jsem mu koukal pod ruce při návštěvách u něj.

V tomhle jediné díky fotrovi, že mě aspoň něco dokázal naučit od elektriky i když více jako samouk když jsem mu koukal pod ruce při návštěvách u něj.
-> Bagrr- máma mele Emu: Chlape ty máš asi narozeniny i vánoce dohromady. Jeden Bitron z mého auta a druhý Bitron z krabice ND. Plus kdybys chtěl i Texton (mně je na nic v X1). Funkčnost sice nezaručuju, ale zrovna u toho z krabice bych předpokládal, že bude fungovat. Zatím všechno z krabice fungovalo a bylo to demontováno z X2. Jde to poznat podle dalších věcí co byli v packetu a co v X1 určitě nebylo. Kdyžtak napiš klidně sem jestli máš zájem a nějak se dohodnem. Myslím, že litr nebo dva to spraví



-> Bagrr- máma mele Emu: Hele ten co jsem vykuchal ti klidně pošlu a pokud najdu ještě jeden tak ti ho klidně přidám. Mně už budou na nic
S těma rychlostma. Podle schématu s relátkem minimálně větrák označovaný A jede jen na jednu rychlost, je spínán jen svým relátkem (zelené barvy).
Větrák B je možné, že bude mít dvě rychlosti protože je spínán svým relátkem zelené barvy plus je k němu připojené černé relátko takže zde věřím na dvě rychlosti. Tento větrák bych řekl, že by měl spínat při nižší teplotě a přepnout na vyšší zároveň s větrákem A při vysoké teplotě.
Blbost ručím co jsem tu teď napsal. Asi z hladu kecám kraviny a čumím jen po jednom vodiči



S těma rychlostma. Podle schématu s relátkem minimálně větrák označovaný A jede jen na jednu rychlost, je spínán jen svým relátkem (zelené barvy).
Větrák B je možné, že bude mít dvě rychlosti protože je spínán svým relátkem zelené barvy plus je k němu připojené černé relátko takže zde věřím na dvě rychlosti. Tento větrák bych řekl, že by měl spínat při nižší teplotě a přepnout na vyšší zároveň s větrákem A při vysoké teplotě.
Blbost ručím co jsem tu teď napsal. Asi z hladu kecám kraviny a čumím jen po jednom vodiči
-> ZdeněkH: jo lidi jsou blázni, co neví co si za to říct... Kolikrát zůstává rozum stát nad těma cenama.... Čoveče, nad tím bitronem bychom se asi i domluvili :-)
Jinak ono spínaj oba větráky najednou, ale nejdřív na 1 pak na 2 rychlost... Tedy s bitronem, ale s čidlem asi taky...
Jinak ono spínaj oba větráky najednou, ale nejdřív na 1 pak na 2 rychlost... Tedy s bitronem, ale s čidlem asi taky...
Ty krávo koukám teď na sbazar a jen čumím co si lidi představují, že dostanou za ty díly viz například toto:
www.sbazar.cz/vrakovistec aslav/.../5263637-citroen- xantia-ii-sahara-kompletni -dobirka-mozna
Já to sehnal za 500+pošta díky bohu.
A hele co jsem tam zahlídl pro Bagříka:
www.sbazar.cz/vrakovistec aslav/.../5193344-citroen- xantia-ii-prodam-bitron-z- tohoto
www.sbazar.cz/vrakovistec aslav/.../5263637-citroen- xantia-ii-sahara-kompletni -dobirka-mozna
Já to sehnal za 500+pošta díky bohu.
A hele co jsem tam zahlídl pro Bagříka:
www.sbazar.cz/vrakovistec aslav/.../5193344-citroen- xantia-ii-prodam-bitron-z- tohoto
-> Bagrr- máma mele Emu: Jo a ty barvy kabelů a čísla to máš pravdu mají v tom horší bordel než škodovka. Průse je, že hlavně na těch malých kabelech sice ty čísla i jsou trochu vidět, ale po letech střídání teplot a počasí a poničeného ochranného návleku jsou ty čísla v lepší případě rozmazaná v horším smazaná.
Hele chceš ten můj bitron na zkoušku? A napadla mě ještě jedna věc když konečně vím který bitron je od toho chlazení tak ve sklepě mám možná ještě jeden z krabice co jsem koupil za 50kč. Vím že tam je Texton a pak ještě nějaké krabičky s nápisem Bitron. Zajdu do sklepa a porovnám je. Pokud by byl správny Bitron od chlazení tak ti pisnu.
Hele chceš ten můj bitron na zkoušku? A napadla mě ještě jedna věc když konečně vím který bitron je od toho chlazení tak ve sklepě mám možná ještě jeden z krabice co jsem koupil za 50kč. Vím že tam je Texton a pak ještě nějaké krabičky s nápisem Bitron. Zajdu do sklepa a porovnám je. Pokud by byl správny Bitron od chlazení tak ti pisnu.
-> Bagrr- máma mele Emu: Už jsem ten bitron dostal ven
Jsem se do toho pustil zase z gruntu. Demontoval jsem co jsem včera namontoval hlavně proto abych identifikoval kabeláž a případně jí ufik co nejdelší kousky. Takže jsem sundal zase brejle i například relé žhavení (fakt nechápu proč do něj někdo přidělal přídavné přímé plus když už tam jedno je, ale jde bůhví kam. Přijde mi jakoby někdo chtěl obejít zabezpečení, ale z jakého důvodu???), protože pod ním je jedna svorkovnice kam směřuje větší část tenké kabeláže od ventilátorů.
Chtěl jsem sundat i držák baterky s tím, že ho třeba i ošetřím. No sundal jsem filtrbox a dál jsem nepokročil. Ono to vypadá, že to je někde přivařené? Nevíš jak to tam je?
Tak jsem si hrál dál kolem a kolem. Nejlepší bylo přidané relátko s přímým napájením přímo z baterky. Pojistkové pouzdro psáno jen na 3A a v něm pojistka 30A. A zapojení bylo taky úžasné. Jak už jsem tu psal ohledně spínače na chladiči spínalo to plus, ale plus na cívce relátka a samotné relátko spínalo plus. Nevím proč někde si matně pamatuju, že jsem zahlídl na xantiaclubu problém, že sahara jede i po vypnutí zapalování. Zde byl totiž asi stejný problém. Když jsem původní kabel dal tam kam měl patřit rozběhl se ventilátor. Proto s tím někdo asi i blbnul a podle omotávek na kabelech to muselo být hodně dávno. Podle techničáku tipuju, že ještě v Rakousku odkud auto pochází. No celé jsem to vykuchal a vzal dom.
Další co jsem vykuchal byl Bitron. Povolit šroubky, které ho drží nešlo tak jsem ho urval. Konektor jsem pořádně oblepil izolakou, stejně tak i kabely co zbyly z konektoru co jsem ufikl. Kabely abych je případně snadno identifikoval a pořádně zaizoloval jsem nefikl všechny stejně dlouhé, ale každý je odstupňovaný. Líp se to izoluje a pokud by byl nutný návrat lépe se to najde co kam patřilo.
Stejně tak jsem ufikl konektor co vedl na druhé straně auta (čumáku) do kondenzátoru klimy. Ten tam stejně není a nebude tak k čemu by byl. A zase kabeláž odstupňovaně odfiknutá a pořádně zaizolovaná. Na téhle straně auta jsem ale nechal raději kabeláž s jakýmsi čímsi co nevím co je. Až auto zprovozním tak se na to ještě kouknu. Zatím vím jen to, že do toho vede hodně kabelů a pokračuje to někam dolů pod čerpadlo směrem k altíku a pak to mizí ve špíně a tmě. Zbývající kabeláž co vede ke světlu a k nádržce chladící kapaliny jsem aspoň vyvázal stahovacími páskami.
No a teď konečně doma takže nastuduju pořádně schémata, začnu chystat kabeláž. Ani nevím jestli mám nějaké tenké káblíky. No uvidíme. a pak to zkusíme nějak zprovoznit. Přinejhorším než seženu správný spínač na chladič bych oba ventilátory napojil na jeden kontakt. Lepší než nic a minimálně to i tak zlepší chlazení. Jen se nebudou spínat ventilátory v pořadí nejdřív jeden a pak se přidá i druhý, ale oba najednou což ale vzhledem k relátkům a samostanému napájení pro každý ventilátor je celkem fuk. Jde maximálně o hluk

Jsem se do toho pustil zase z gruntu. Demontoval jsem co jsem včera namontoval hlavně proto abych identifikoval kabeláž a případně jí ufik co nejdelší kousky. Takže jsem sundal zase brejle i například relé žhavení (fakt nechápu proč do něj někdo přidělal přídavné přímé plus když už tam jedno je, ale jde bůhví kam. Přijde mi jakoby někdo chtěl obejít zabezpečení, ale z jakého důvodu???), protože pod ním je jedna svorkovnice kam směřuje větší část tenké kabeláže od ventilátorů.
Chtěl jsem sundat i držák baterky s tím, že ho třeba i ošetřím. No sundal jsem filtrbox a dál jsem nepokročil. Ono to vypadá, že to je někde přivařené? Nevíš jak to tam je?
Tak jsem si hrál dál kolem a kolem. Nejlepší bylo přidané relátko s přímým napájením přímo z baterky. Pojistkové pouzdro psáno jen na 3A a v něm pojistka 30A. A zapojení bylo taky úžasné. Jak už jsem tu psal ohledně spínače na chladiči spínalo to plus, ale plus na cívce relátka a samotné relátko spínalo plus. Nevím proč někde si matně pamatuju, že jsem zahlídl na xantiaclubu problém, že sahara jede i po vypnutí zapalování. Zde byl totiž asi stejný problém. Když jsem původní kabel dal tam kam měl patřit rozběhl se ventilátor. Proto s tím někdo asi i blbnul a podle omotávek na kabelech to muselo být hodně dávno. Podle techničáku tipuju, že ještě v Rakousku odkud auto pochází. No celé jsem to vykuchal a vzal dom.
Další co jsem vykuchal byl Bitron. Povolit šroubky, které ho drží nešlo tak jsem ho urval. Konektor jsem pořádně oblepil izolakou, stejně tak i kabely co zbyly z konektoru co jsem ufikl. Kabely abych je případně snadno identifikoval a pořádně zaizoloval jsem nefikl všechny stejně dlouhé, ale každý je odstupňovaný. Líp se to izoluje a pokud by byl nutný návrat lépe se to najde co kam patřilo.
Stejně tak jsem ufikl konektor co vedl na druhé straně auta (čumáku) do kondenzátoru klimy. Ten tam stejně není a nebude tak k čemu by byl. A zase kabeláž odstupňovaně odfiknutá a pořádně zaizolovaná. Na téhle straně auta jsem ale nechal raději kabeláž s jakýmsi čímsi co nevím co je. Až auto zprovozním tak se na to ještě kouknu. Zatím vím jen to, že do toho vede hodně kabelů a pokračuje to někam dolů pod čerpadlo směrem k altíku a pak to mizí ve špíně a tmě. Zbývající kabeláž co vede ke světlu a k nádržce chladící kapaliny jsem aspoň vyvázal stahovacími páskami.
No a teď konečně doma takže nastuduju pořádně schémata, začnu chystat kabeláž. Ani nevím jestli mám nějaké tenké káblíky. No uvidíme. a pak to zkusíme nějak zprovoznit. Přinejhorším než seženu správný spínač na chladič bych oba ventilátory napojil na jeden kontakt. Lepší než nic a minimálně to i tak zlepší chlazení. Jen se nebudou spínat ventilátory v pořadí nejdřív jeden a pak se přidá i druhý, ale oba najednou což ale vzhledem k relátkům a samostanému napájení pro každý ventilátor je celkem fuk. Jde maximálně o hluk
-> ZdeněkH: ono totiž frantíci nehrájou na barvy kabelů, ale na čísla :-D který na některých slabších kabelech přečíst je na lupu :-D
jinak bitron demontovat nemusíš... Stačí přetahat elektriku na čidlo a po prdeli :-D tak tam bude půl kila mědi navíc no :-D tak jako tak nezávidím... S elektrikou vážně nejsem kamarád a netěší mě, že u toho mýho pekla mě čeká výměna bitronu a zjištění, proč sakra uni dálka přestala fachat... Je slyšet, že signál přijímá (cvakaj v ní relátka podle toho, jak mačkám ovladač), ale neovládá zámky... Central na klíč funguje, ale dálka prostě ne... Zatracená elektrika....
jinak bitron demontovat nemusíš... Stačí přetahat elektriku na čidlo a po prdeli :-D tak tam bude půl kila mědi navíc no :-D tak jako tak nezávidím... S elektrikou vážně nejsem kamarád a netěší mě, že u toho mýho pekla mě čeká výměna bitronu a zjištění, proč sakra uni dálka přestala fachat... Je slyšet, že signál přijímá (cvakaj v ní relátka podle toho, jak mačkám ovladač), ale neovládá zámky... Central na klíč funguje, ale dálka prostě ne... Zatracená elektrika....

Musím opravit svá včerejší tvrzení.
TU PŘEDĚLÁVKU DĚLALO PRASE
Zatím teda vše bez nastartovaného motoru. Jen s klíčkem v zapalování a vše pod proudem.
A ve fabrice se taky vyznamenali. Kabeláž je možná připravená na všechny verze s různými pičičovinami, ale ta barva kabelů je suprová. Ve svazku co jde od ventilátorů směrem bůhvíkam pod světlem Jsou minimálně tři silné kabely hnědé a pak je tam 5 tenkých (ovládacích). Z toho 4 jsou takové šedé barvy a jeden hnědý. To snad dělal slepec nebo barvoslepý idiot.
No tak co jsem zjistil.
Na chladiči je přidán spínač. Ok. Ale měl by spínat kostru! Ne on spíná plus, ale jaké! V kabeláži kolem baterky jsem objevil přidané relátko (na co proboha). Jdou do něj 4 tenké kabely. Podle tloušťky je vidět, že nejsou silové. No a jeden tento kabel vede k baterce přes zvláštní pojistku a má hodnotu 30A (proboha proč když jen spíná relé?). Když vyndám tuto pojistku spínač na chladiči nemá co spínat a samozřejmě ani toto přidané relátko nefunguje.
Relátka v trojuhelníku u sahar.
na zelených paticích to taky vypadá vesele. Kde začít.
Horní relátko na straně spolujezdce se zelenou paticí. Na silových (spínaných) kontaktech je na jedné straně +12 a na druhém kostra. Naopak na kabelech na tomto relé není ani stopa po napětí ani kostře.
Horní zelené relátko na straně řidiče (ovládá ventilátor na straně spolujezdce). Zde to vypadá vše ok hlavně i díky tomu, že se ventilátor rozběhne.
Spodní černé relátko to je taky kchůl. Na silových kontaktech najdeme plus i mínus, ale úplně nejlepší jsou konektory, které by ho měli sepnout. Na obou je +12V.
Vážně to vidím tak, že seženu ten spínač do chladiče se třemi kontakty a milý Bitron vyhodím do koše. Blbé je, že pro jeho vyndání je třeba minimálně povolit a vyhnout chladičovku.
Absolutně nechápu to další přidané relátko. K čemu? Proč?
TU PŘEDĚLÁVKU DĚLALO PRASE
Zatím teda vše bez nastartovaného motoru. Jen s klíčkem v zapalování a vše pod proudem.
A ve fabrice se taky vyznamenali. Kabeláž je možná připravená na všechny verze s různými pičičovinami, ale ta barva kabelů je suprová. Ve svazku co jde od ventilátorů směrem bůhvíkam pod světlem Jsou minimálně tři silné kabely hnědé a pak je tam 5 tenkých (ovládacích). Z toho 4 jsou takové šedé barvy a jeden hnědý. To snad dělal slepec nebo barvoslepý idiot.
No tak co jsem zjistil.
Na chladiči je přidán spínač. Ok. Ale měl by spínat kostru! Ne on spíná plus, ale jaké! V kabeláži kolem baterky jsem objevil přidané relátko (na co proboha). Jdou do něj 4 tenké kabely. Podle tloušťky je vidět, že nejsou silové. No a jeden tento kabel vede k baterce přes zvláštní pojistku a má hodnotu 30A (proboha proč když jen spíná relé?). Když vyndám tuto pojistku spínač na chladiči nemá co spínat a samozřejmě ani toto přidané relátko nefunguje.
Relátka v trojuhelníku u sahar.
na zelených paticích to taky vypadá vesele. Kde začít.
Horní relátko na straně spolujezdce se zelenou paticí. Na silových (spínaných) kontaktech je na jedné straně +12 a na druhém kostra. Naopak na kabelech na tomto relé není ani stopa po napětí ani kostře.
Horní zelené relátko na straně řidiče (ovládá ventilátor na straně spolujezdce). Zde to vypadá vše ok hlavně i díky tomu, že se ventilátor rozběhne.
Spodní černé relátko to je taky kchůl. Na silových kontaktech najdeme plus i mínus, ale úplně nejlepší jsou konektory, které by ho měli sepnout. Na obou je +12V.
Vážně to vidím tak, že seženu ten spínač do chladiče se třemi kontakty a milý Bitron vyhodím do koše. Blbé je, že pro jeho vyndání je třeba minimálně povolit a vyhnout chladičovku.
Absolutně nechápu to další přidané relátko. K čemu? Proč?
-> Bagrr- máma mele Emu: Hele ale to taky stačí. Vlevo-levý ventilátor. Vpravo-pravý ventilátor. To aby sis to jako starší člověk nepletl




-> ZdeněkH: tak to je na tom x2 se zadníma oknama v elektrice hůř... Tam mám jen jednu volnou pozici vlevo a jednu vpravo :-)
-> Bagrr- máma mele Emu: Jo jo aneb náš vzor stodváca a favorit že jo
Hele a můžu být za KINGA mám možnost vlevo od volantu dát tři vypínače.
1. vypínač - 1 ventilátor
2- vypínač - 2 ventilátor
3- vypínač - oba ventilátory najednou


1. vypínač - 1 ventilátor
2- vypínač - 2 ventilátor
3- vypínač - oba ventilátory najednou



-> ZdeněkH: tak nejjednoduší styl je vypínač na palubovce spínající oba ventilátory

-> Bagrr- máma mele Emu: Jo texton krabičku mám doma z krabice co jsem koupil díly za pár kaček.
-> Bagrr- máma mele Emu: Uvidíme až to nakopnu a ohřeju. Proč kupovat něco co by nahrazovalo jinou funkční věc. Přemýšlím jak jsem to zapojil a mělo by to být tak, že teď reaguje motor, který měl spálenou pojistku. Fakt uvidím nechce se mi do toho. Budu rád pokud prostě jen dostanu z toho auta to, že při vyšší teplotě pojedou oba ventilátory.
Čidlo by mělo spínat 87-92 a druhý stupeň 92-97 podle toho co píšou v katalogu.
Čidlo by mělo spínat 87-92 a druhý stupeň 92-97 podle toho co píšou v katalogu.
-> ZdeněkH: bitron je ve svý podstatě řj, sbírající informace z klímy, teploty motoru a podle toho spouštějící ventilátory... Zajímavý pro mě je, že je to jediná řj, kterou u x2 nenamáčkli do textonu... Prostě nemít v plánu zachovat klímu, tak už je i se svazkem z auta pryč....
-> ZdeněkH: tak jestli ti to takhle reaguje, tak už někdo obešel bitron a skoro to předělal na čidlo... To čidlo by mělo být třípinové právě proto aby seplo podle teploty buď 1. rychlost nebo 2. rychlost... První by měla být cca 95st a druhá cca 105st (jestli si to dobře vybavuju ty hodnoty...). Každopádně v tomto případě jestli to tak už je obejítý, tak bych to kompletně překuchal na čidlo... Protože zjednodušovat elektriku je vždy snazší než se snažit zprovoznit něco složitějšího, ještě ke všemu něco, co očividně bylo záměrně vyřazeno z nějakýho důvodu...
-> Bagrr- máma mele Emu: Jak to myslíš, že jsou s ním jen problémy (myšleno s bitronem)? Já teda nevím co v něm je a jak funguje, ale nemělo by to být přece tak poruchové zařízení ne?
Ty jo chlape, ale mohlo by to fachat až nastartuju. Jsem byl teď vyvenčit ohaře a rovnou něco zkusit u auta takže baterku do huby a šlo se na to.
Hledal jsem na chladiči to čidlo (ve dne bylo kurnik jinde!?). Našel jsem ho a vytáhl z něj oba dráty. Nejdřív jsem si je jen prohlížel. Na krytém fastonu bylo vidět, že do něj původně vedli celkem 3 dráty (dva uštíplé) a řekl jsem si: A kurva. No nic baterku z huby do ruky a hledal jsem svazek a šel po něm. Šel po chladiči na pravou stranu auta (stojím před autem takže vlevo spolujezdce, vpravo řidič a baterka), pak se stáčel kamsi dolů jakoby ke dnu baterky. Bohužel ve světle slabé baterky a stařecky se chvějící se ruce jsem to raději vzdal, ale zdálo se mi, že to navazuje na jakési možná dodělávané relátko. Nevím jestli dodělávané, ale každopádně relé samotné je určitě měněné protože je s takovým ouškem pro šroubek to původní relátka do patice nemají.
No a jelikož jsem vzdal hledání svazku tak jsem se vrátil k fastonům a zkusil je spojit. Ejhle zázrak rozjel se jeden ventilátor. Zase z pohledu člověka stojícího před autem vlevo (spolujezdec). Schválně jsem to ještě zkusil a fakt jel jen ten jeden.
No minimálně auto neuvařím rozjede se jeden ventilátor
Bylo slyšet cvaknutí relátka takže zítra budu zkoušet které to je a která pojistka na to reaguje, ale podle mě je nějaká šance, že by to mohlo jet na oba ventilátory.
Nechce se mi věřit, že by někdo po havárce byl takový blázen aby vyhodil ventilátor, který by měl jet hned po ohřátí (i kdyby byl roztřískaný), nevšiml si spálené pojistky a přepájel kabely u trojrelátek. Takové zvláštní. Holt to chce fakt nahodit a nechat ohřát. A pak se uvidí. Jo kdybych měl to čidlo za pár kaček z nějaké staré vrány tak to stejně přehodím bez bitronu, ale takhle bych to zkusil.
Majitel od kterého jsem auto kupoval to určitě nedělal na něj je to zjevně moc velká elektrikářská práce. Ten dovedl bravurně maximálně ono zapojení větráku topení alá barbar přes slabý vypínač. Nefunkční stahování okna přisuzoval spálenému motorku a ani ho nenapadlo zkusit k motorku připojit napětí jestli pojede nebo ne a tím vyloučit průchodku nebo vypínač. Nakonec to byli vypínače u řidiče i spolujezdce. Stačilo je vymáchat v roztoku elektrocosi a funguje to.
Kurnik jak já to dělám, že píšu takové slohové práce. Zajímavé, že ve škole když byl sloh a minimálně daný rozsah tak mi to nešlo. Tímto se omlouvám za hrubky, které určitě v textech ode mě jsou.
Hledal jsem na chladiči to čidlo (ve dne bylo kurnik jinde!?). Našel jsem ho a vytáhl z něj oba dráty. Nejdřív jsem si je jen prohlížel. Na krytém fastonu bylo vidět, že do něj původně vedli celkem 3 dráty (dva uštíplé) a řekl jsem si: A kurva. No nic baterku z huby do ruky a hledal jsem svazek a šel po něm. Šel po chladiči na pravou stranu auta (stojím před autem takže vlevo spolujezdce, vpravo řidič a baterka), pak se stáčel kamsi dolů jakoby ke dnu baterky. Bohužel ve světle slabé baterky a stařecky se chvějící se ruce jsem to raději vzdal, ale zdálo se mi, že to navazuje na jakési možná dodělávané relátko. Nevím jestli dodělávané, ale každopádně relé samotné je určitě měněné protože je s takovým ouškem pro šroubek to původní relátka do patice nemají.
No a jelikož jsem vzdal hledání svazku tak jsem se vrátil k fastonům a zkusil je spojit. Ejhle zázrak rozjel se jeden ventilátor. Zase z pohledu člověka stojícího před autem vlevo (spolujezdec). Schválně jsem to ještě zkusil a fakt jel jen ten jeden.
No minimálně auto neuvařím rozjede se jeden ventilátor

Bylo slyšet cvaknutí relátka takže zítra budu zkoušet které to je a která pojistka na to reaguje, ale podle mě je nějaká šance, že by to mohlo jet na oba ventilátory.
Nechce se mi věřit, že by někdo po havárce byl takový blázen aby vyhodil ventilátor, který by měl jet hned po ohřátí (i kdyby byl roztřískaný), nevšiml si spálené pojistky a přepájel kabely u trojrelátek. Takové zvláštní. Holt to chce fakt nahodit a nechat ohřát. A pak se uvidí. Jo kdybych měl to čidlo za pár kaček z nějaké staré vrány tak to stejně přehodím bez bitronu, ale takhle bych to zkusil.
Majitel od kterého jsem auto kupoval to určitě nedělal na něj je to zjevně moc velká elektrikářská práce. Ten dovedl bravurně maximálně ono zapojení větráku topení alá barbar přes slabý vypínač. Nefunkční stahování okna přisuzoval spálenému motorku a ani ho nenapadlo zkusit k motorku připojit napětí jestli pojede nebo ne a tím vyloučit průchodku nebo vypínač. Nakonec to byli vypínače u řidiče i spolujezdce. Stačilo je vymáchat v roztoku elektrocosi a funguje to.
Kurnik jak já to dělám, že píšu takové slohové práce. Zajímavé, že ve škole když byl sloh a minimálně daný rozsah tak mi to nešlo. Tímto se omlouvám za hrubky, které určitě v textech ode mě jsou.
-> ZdeněkH: bitron je pro tebe zbytečnej... Jednodušší a spolehlivější bude to čidlo... Tuplem, když nemáš klímu... Kdybych měl v plánu vyřadit klímu (jakože nemám :-D) tak to taky předělám na to čidlo a milej bitron zahodím velkým obloukem do kopřiv... Jsou s ním jen problémy
Už jsem našel prodejnu kde bych ho měl komplet za 351kč. Jinde jsem našel sice levněji, ale s poštovným dráž.
-> Bagrr- máma mele Emu: Už si chystám náhradní kabeláž na zapojení alá čidlo bez bitronu.
V balíku s náhradními ventilátory byl i kus kabeláže takže tu jsem si nechal a zatím z ní jen vyndal kousek z relátka k jednomu motoru. No a teď jsem identifikoval jednotlivé kabely a našel si dva, které by měli spínat podle teploty. Jednoduché jak facka. Ještě to čidlo najít někde.
V balíku s náhradními ventilátory byl i kus kabeláže takže tu jsem si nechal a zatím z ní jen vyndal kousek z relátka k jednomu motoru. No a teď jsem identifikoval jednotlivé kabely a našel si dva, které by měli spínat podle teploty. Jednoduché jak facka. Ještě to čidlo najít někde.
-> ZdeněkH: tak vidíš

-> Bagrr- máma mele Emu: no tam taky končíme. Blbost. Na poště mě čeká balíček. A v něm dáreček. Levé el. zrcátko plus ovladač a zase kousky kabeláže 

-> ZdeněkH: a to jsme jen u fukarů chladiče



-> Bagrr- máma mele Emu:
dík

-> ZdeněkH: zásahu do elektriky podle toho jak to tam teď aktalně máš, se stejně zásahu do kabeláže nevyhneš...
-> Bagrr- máma mele Emu: Jo to jsem zahlídl ve schématech, ale zatím se tomu bráním z několika důvodů. Zase překopávat elektriku, koupě čidla cca 400kč. Že já do toho hrabal 

-> ZdeněkH: na chladiči by mělo být 3 pinový čidlo aby to fungovalo bez bitronu... Každopádně je teď na tobě, jak to zapojíš... Když tam nebude klima, vyhodil bych bitron a sehnal to čidlo do chladiče...
-> Bagrr- máma mele Emu: Našel jsem i pro naftu schéma.
3. snímač teploty chladící kapaliny, kontrolka a ukazatel teploty kapaliny
4. snímač teploty chladící kapaliny, regulační zařízení (Bitron)
5. snímač teploty chladící kapaliny, vstřikovací soustava
a ještě číslo 6 pro verzi bez klimy:
6. snímač teploty chladící kapaliny, ventilátor chladiče
Kurnik kdyby to fakt nevypadalo origo tak bych řekl, že to je takhle.
Ne mrdám na to. Zítra se k autu kouknu, ale spíš bude čekat na naftu
3. snímač teploty chladící kapaliny, kontrolka a ukazatel teploty kapaliny
4. snímač teploty chladící kapaliny, regulační zařízení (Bitron)
5. snímač teploty chladící kapaliny, vstřikovací soustava
a ještě číslo 6 pro verzi bez klimy:
6. snímač teploty chladící kapaliny, ventilátor chladiče
Kurnik kdyby to fakt nevypadalo origo tak bych řekl, že to je takhle.
Ne mrdám na to. Zítra se k autu kouknu, ale spíš bude čekat na naftu
-> ZdeněkH: když mi to ještě fungovalo, tak opravdu stačilo jen odpojit konektor, žádný propojování a fukary běželi naplno... Knížka kecá... Jinak tři jsou proto, že frantíci jsou blázni... Jedno čidlo pro řj motoru, druhý pro bitron (když je klima, jinak je vynecháno a nahrazeno spínacím čidlem přímo na chladiči) a třetí pro budík na palubce...
Jo a nejlepší je schéma chladícího okruhu kde je popis kde co je a tam (jen výcuc): 2. termospínač, 3. termospínač. Takže v podstatě máš dva a jsme v prdeli. Nákres je pro benzíny a nevím jak moc se to liší u nafty. Já mám ze strany chladiče dvě nějaká čidla u filtru a termostatu a zezadu třetí. Počet odpovídá tomu jako u benzínu, ale rozmístění ne.
-> ZdeněkH: mám taky tři čidla u termostatu... Btw to tvoje mi připadá, že vyhořel ventilátor a odpálil pojistku při bouračce a došlo ke zkratu, tak to někdo měl snahu předělat na tu jednodušší variantu... Nebo někdo napáchal chladič z bezklímy a snažil se to nějak dát dohromady....