skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
Nevíte co je zač tenhle převlek nárazníku ? Případně kde ho sehnat ?
víc to tam už hodit nejde, ale stejně mi torchu drhla guma o lem 

-> vhml 31.10.21 22:09:49: Škrtnul ten disk? 

-> Jirik_Tuňák1983 13.10.21 10:16:41: Link ti utekl z vedlejšího tématu 

-> dragon_cb_cz 13.10.21 09:58:02: Ano, je to úplně jiné auto. Dokonce má i bezrámová skla.
-> Jirik_Tuňák1983 12.10.21 20:46:22: To už je pro mě "nový ksicht". Akorát koukám, že já tomu říkám facelift a ona je to "druhá generace". Prostě jsem myslel tenhle nový styl co mají posledních pár let. Ty oblinky před tím mě moc nebraly.
-> Jirik_Tuňák1983 12.10.21 15:52:23: Hmm, jsem nějak žil v dojmu, že je to menší, ono to fakt je s tou ovečkou srovnatelné
A vypadá to dobře, o tom žádná. 208 v té výrazné žluté to samé, možná nejhezčí menší auto současnosti. A poface 508 taky bomba. Přitom předface 508 byla naprosto nijaká...

-> dragon_cb_cz 12.10.21 15:37:35: Tobě to přijde malé nebo ne moc velké? O4 iV konby začíná na stejných cenách. Takže bude spíše rozhodovat design. I zavilý škaroprc musí uznat, že vzhledově je to docela rozdíl, navíc ve prospěch toho Peugeota.
-> Jirik_Tuňák1983 12.10.21 14:53:18: Myšleno spíš absolutně, prostě slušně vybavené a s rozumným motorem je to plus mínus za mega, což je za ne úplně velké auto ranec peněz. Ale doba je taková, o moc levněji bych jinde asi nepořídil, to vím. I když... ta i30N stávala okolo 700t, ne?
EDIT: A koukám, že už se konečně prodává i20N... ale taky to není láce.
EDIT: A koukám, že už se konečně prodává i20N... ale taky to není láce.
-> dragon_cb_cz 12.10.21 14:41:28: To nevím. Jaká ta cenovka má být?
E: jo, už jsem koukal. A ta cena je jako vysoká, protože je vysoká a nebo je z tvého pohledu vysoká v porovnání s něčím?
Páč jestli v porovnání s něčím, pak se rovnou nabízí otázka, podle jakého klíče by měl být ten Pežot nutně levnější.
On bude zajímavej i tuten převlečenej pežot. Sice bych se musel trochu srovnat s tím interierem, ale uvidíme. Bude i konby, i když preview vypadá, že silueta bude podobná té 308 SW. I dojčáci říkají, že ten P308 vypadá lépe než Golf, který je vyloženě nudný. Michael pořídil i30N, proč asi, že. Korejci vypadají teď obecně velmi dobře a nápaditě. Např. Tucson, SantaFe jsou vyloženě zajímavá auta. Kia také paráda.
Je docela zajímavé, jak vozy na stejném základu jsou každé jak z úplně jiného sudu.
E: jo, už jsem koukal. A ta cena je jako vysoká, protože je vysoká a nebo je z tvého pohledu vysoká v porovnání s něčím?
Páč jestli v porovnání s něčím, pak se rovnou nabízí otázka, podle jakého klíče by měl být ten Pežot nutně levnější.

On bude zajímavej i tuten převlečenej pežot. Sice bych se musel trochu srovnat s tím interierem, ale uvidíme. Bude i konby, i když preview vypadá, že silueta bude podobná té 308 SW. I dojčáci říkají, že ten P308 vypadá lépe než Golf, který je vyloženě nudný. Michael pořídil i30N, proč asi, že. Korejci vypadají teď obecně velmi dobře a nápaditě. Např. Tucson, SantaFe jsou vyloženě zajímavá auta. Kia také paráda.
Je docela zajímavé, jak vozy na stejném základu jsou každé jak z úplně jiného sudu.
-> Jirik_Tuňák1983: Jj, už faceliftovaná 508 a 208 se hodně povedly. A koukám, že v PHEV verzi tomu dávají i relativně potentní motory
Ale cenovka v tom případě je docela brutál...

-> Jirik_Tuňák1983 08.10.21 10:14:35: na to abys s tim jel jak curak je vlastne i docela zadouci aby to radsi moc nejelo
Spíš je neuvěřitelný co všechno to přežije. Např. trefili jsme na Muničáku stejnej kámen, na kterým si asi 3 R5tky udělali defekt, byť asi výrazně pomalejš. A kolu nic není. Neuchází, neháže. Jen asi načalo čep, protože trochu cvaká teď. Jenže preventivní výměna celýho kovanýho ramene od SKF včetně čepů a siláčů znamená asi 650Kč, odpoledne skladem

Spíš je neuvěřitelný co všechno to přežije. Např. trefili jsme na Muničáku stejnej kámen, na kterým si asi 3 R5tky udělali defekt, byť asi výrazně pomalejš. A kolu nic není. Neuchází, neháže. Jen asi načalo čep, protože trochu cvaká teď. Jenže preventivní výměna celýho kovanýho ramene od SKF včetně čepů a siláčů znamená asi 650Kč, odpoledne skladem

Já furt nechápu, jak to může takhle jet, když je to v podstatě běžný auto.
Kolik bys musel narvat do škochtle?

Já vám tu do diskuze vstoupím zas s nějakou fotkou z víkendovejch závodů 

-> Bukaj 08.10.21 08:24:51: Píšou, že záruka nepadne a vozí k nim na lakování a tyhlety serepetičky i autorizáky. Krom toho prý také fungují jako autorizovaný servis.
-> Borderer: U Feldy ty lemy hnijou zevnitř spoje plechů - tam se s voskem dostaneš jen tehdy, pokud bys vyřízl a vyškrabal fabrický tmel ze spáry mezi bočnicí (zadním vnějším blatníkem) a podběhem - u combi hlavně mezi tím vodorovným nástavkem podběhu (krásně je to vidět po otevření dvířek bočních schránek v kufru)...
Zajímalo by mne srovnání, jak to tam má Favorit (Forman), protože tyto vozy na tu korozi v těchto místech tak netrpí. Předpokládám, že rozdíl bude právě v tom, že Fa/For tam nebude mít tmel, jako Fel, tudíž je to zevnitř ošetřitelné

Zajímalo by mne srovnání, jak to tam má Favorit (Forman), protože tyto vozy na tu korozi v těchto místech tak netrpí. Předpokládám, že rozdíl bude právě v tom, že Fa/For tam nebude mít tmel, jako Fel, tudíž je to zevnitř ošetřitelné

-> Bukaj: S tou feldou potrvrzuju. zevnitř v lemech mám nánosy vosku, že už nemám šanci tam dostat bez proplachu trysku a pod plastovými podběhy mám vystříkáno kombinací A00 s olejem. Dnes sem si všiml, že na PZ lemu vylezl bubák cca 2x1cm. 

-> charon: Máš pravdu v tom, že "Náš zákazník - náš pán", jen jsem chtěl podotknout, že samotná tato akce nic moc nespasí. Navíc to byla jistě velká investice (jen v materiálu tam bude skoro 10 tisíc - ve videu mluvil o téměř 11 kg tmelu plus spešl základ pod to a vosk na dutiny) a hlavně bych se bál ztráty záruky u nového vozu (tohle není jen "ošetření dutin", když sundali nápravu, rozebírali brzdové vedení atd.)
Také každý model vozu má někde slabinu, co se týče koroze (místo, kde se nachytá bordel, či kde jen kondenzuje vzdušná vlhkost) - jen ta slabina se neobjeví u nového vozu, ale až po několika letech - třeba u Felicie zadní lemy a víko kufru - dvě místa, která preventivně nelze ošetřit, neboť kritické spoje plechů byly z výroby přetmeleny a vyhnívalo to zevnitř. A koho by napadlo u nového auta vyškrabat tmel ze spár mezi zadními podběhy a bočnicemi nebo ze spoje plechů víka kufru a prolévat to voskem? Nebo u jedničkové Oktávky uhnilé blatníky kolem hrdla nádrže, kde se léta hromadilo bahno? Tam to alespoň výrobce po letech vyřešil - poučen z vlastních chyb - zavedením plastového nadkolí do seriové výroby, ale u té Feldy to nemá řešení (snažili se více voskovat dutiny ve výrobě, ale ani to nepomohlo - viz výše)...
Třeba škodovka má z hlediska koroze na karoserii neošetřitelná místa dvě (respektive 4 - L a P strana) a to nikterak zásadní - kolem držáku zadních zástěrek (je tam poměrně úzká štěrbina, která se za provozu plní bahnem a i když ji pravidelně čistíte, tak časem to tam začne mezi držákem a nástavkem podběhu hnít) a druhé místo jsou držáky podélných ramen (je tam zdvojený plech a velké namáhání, takže i při pravidelném ošetřování vlivem vibrací, drobného abraziva a vlhkosti časem vyhnije spoj plechů zevnitř).
Vše ostatní se víceméně dá podchytit (při znalosti problematických míst) pravidelnou údržbou.
Že mám 130LPG v ne úplně super stavu, za to si můžu sám - v pravý čas nebyla nálada nebo čas se věnovat prevenci - a nejen jí - třeba když několik let odkládám (z čiré lenosti a neschopnosti shánět lakýrníka) olakování oprýskaných (provozem opískovaných) míst (prahy, lemy, blatníky, čelo), tak to podle toho vypadá...
Ještě nakonec zmíním, že málokdo, kdo si dnes kupuje nové auto, má v úmyslu jej užívat "do smrti" - a těch obvyklých 10 (max. 15) let dá v provozu většina moderních vozů, aniž by se rozpadly vlivem koroze...

Také každý model vozu má někde slabinu, co se týče koroze (místo, kde se nachytá bordel, či kde jen kondenzuje vzdušná vlhkost) - jen ta slabina se neobjeví u nového vozu, ale až po několika letech - třeba u Felicie zadní lemy a víko kufru - dvě místa, která preventivně nelze ošetřit, neboť kritické spoje plechů byly z výroby přetmeleny a vyhnívalo to zevnitř. A koho by napadlo u nového auta vyškrabat tmel ze spár mezi zadními podběhy a bočnicemi nebo ze spoje plechů víka kufru a prolévat to voskem? Nebo u jedničkové Oktávky uhnilé blatníky kolem hrdla nádrže, kde se léta hromadilo bahno? Tam to alespoň výrobce po letech vyřešil - poučen z vlastních chyb - zavedením plastového nadkolí do seriové výroby, ale u té Feldy to nemá řešení (snažili se více voskovat dutiny ve výrobě, ale ani to nepomohlo - viz výše)...
Třeba škodovka má z hlediska koroze na karoserii neošetřitelná místa dvě (respektive 4 - L a P strana) a to nikterak zásadní - kolem držáku zadních zástěrek (je tam poměrně úzká štěrbina, která se za provozu plní bahnem a i když ji pravidelně čistíte, tak časem to tam začne mezi držákem a nástavkem podběhu hnít) a druhé místo jsou držáky podélných ramen (je tam zdvojený plech a velké namáhání, takže i při pravidelném ošetřování vlivem vibrací, drobného abraziva a vlhkosti časem vyhnije spoj plechů zevnitř).
Vše ostatní se víceméně dá podchytit (při znalosti problematických míst) pravidelnou údržbou.
Že mám 130LPG v ne úplně super stavu, za to si můžu sám - v pravý čas nebyla nálada nebo čas se věnovat prevenci - a nejen jí - třeba když několik let odkládám (z čiré lenosti a neschopnosti shánět lakýrníka) olakování oprýskaných (provozem opískovaných) míst (prahy, lemy, blatníky, čelo), tak to podle toho vypadá...

Ještě nakonec zmíním, že málokdo, kdo si dnes kupuje nové auto, má v úmyslu jej užívat "do smrti" - a těch obvyklých 10 (max. 15) let dá v provozu většina moderních vozů, aniž by se rozpadly vlivem koroze...

Ja bych to viděl tak, že zákazník to tak chtěl, tak to sundali komplet. Já teda jezdím a vlastním jen starý pelechy, ale třeba u GII mi pohnila kastle pod tepelnym stítem výfuku - ale je pravra, že se tam držel píseček ... Teď třeba u Compacta jsem odstranoval korozi (ale spis liska) v kapsach ulozeni zadni napravy - tam se urcite nic nedrzelo. A to je celej spodek uz z výroby naplacanej docela poctive co jsem to prochazel. Ja si dycky rikam, zda neni ideal nechat to takhle nekde kloudne nastrikat cely nebo to poradne udelat svepomoci (klidne stecem) a pak to co dva roky prebehnout voskem. Hlavne kouty a spoje. Ale to prvotni cisteni a natirani staryho auta je dycky spinava rasovina a nedelam tudle praci rad ...
-> miguelias: To možná "základovka", co koupíš v piksle, ale tyhle automobilové kataforeticky nanášené základní barvy porézní nejsou - už od 1000MB ... 

-> Bukaj 07.10.21 20:29:11: Nemáš tak úplně pravdu. Základní barvu je třeba uzavřít. Je pórovitá, a ráda.drží vlhkost :/
-> Jirik_Tuňák1983: Když je celý podvozek krytý plastovými panely, tak bohatě stačí, že je v základovce. Jakýkoli další nátěr je zbytečný. Pokud ale nikdo ty plasty 10 let nesundá, tak v některých místech určitě bude nahromaděn vlhký borčus a kastle bude hnít i po tom ošetření viz video...

-> Bukaj 07.10.21 20:05:44: Tady to ale rozebírali kvůli tomu, že tam z výroby nebylo v podstatě vůbec nic a nebo na špatných místech, popř. nedostatečně. Dříve to bylo všude, pak jenom někde a teď skoro nikde.
Podle mého stačí ten nástřik důkladně, jako to třeba udělali na videu a pak jak píšeš, pouze udržovat.

-> Jirik_Tuňák1983 30.09.21 19:27:15: Nojo, ale můžeš auto takhle ošetřit a pak ti ho někdo sejme na totálku... 
Tohle je extrém. Dle mého názoru autu víc prospěje pravidelná údržba, než jednorázové ošetření. Po zasolení vždy umýt spodek, pravidelně čistit místa, kde se usazuje bordel, ošetřovat oprýskaná místa a samozřejmě čas od času vystříkat dutiny. Sundavat nápravu , nádrž, výfuk atd. je dle mne nesmysl - auta hnijí na exponovaných místech nebo tam, kde se nahromadí bordel a ne nad nádrží či tepelnou ochranou výfuku...

Tohle je extrém. Dle mého názoru autu víc prospěje pravidelná údržba, než jednorázové ošetření. Po zasolení vždy umýt spodek, pravidelně čistit místa, kde se usazuje bordel, ošetřovat oprýskaná místa a samozřejmě čas od času vystříkat dutiny. Sundavat nápravu , nádrž, výfuk atd. je dle mne nesmysl - auta hnijí na exponovaných místech nebo tam, kde se nahromadí bordel a ne nad nádrží či tepelnou ochranou výfuku...

-> Borderer 07.10.21 14:04:37: Já to na něm mám dělané od nového, ale takové věci jako nápravy apod. se nesundavaly. Odstrojily se očividně plasty, zakryla veškerá vedení, ale na některých věcech je z některých stran trochu poprašek. Jinak to není vůbec poznat a funguje to. V servisu nebo na STK vždy koukají, jak to pěkně zespodu vypadá. Pravda, šrouby na vypuštění olejů ze zadního pohonu chvíli hledal (je tam blbě nápravnice, tak se to špatně zakrývalo), ale jinak OK. 

-> Jirik_Tuňák1983: Poměrně by mne zajímala finanční náročnost celý týhle operace. Nad něčím takovým přemýšlím u Volva, ale samotnýmu se mi do toho nechce a většina to ojebe.
-> Jirik_Tuňák1983 30.09.21 10:27:35: Pokračování, to nebylo žádné obalování náprav a výfuků, oni to kompletně odstrojili.
-> 11mAjA11 30.09.21 19:12:49: Prej je to dnes zespodu všechno stejnej hnůj. Co jsem viděl osobně, tak to tak je, ale neležel jsem pod novejma Škodovkama. Možná bych tam ani nesměl, jako nesmí čert do kostela.
Buď to někam dát a nechat nastříkat a nebo si narazit rádiovku a napatlat to tlumexem.
Ale je to jak návrat v čase. Přijde mi to jako hrozné plýtvání. Auto shnije, hodí se do kopřiv a koupí nové. Přitom by mu šel lepším ošetřením prodloužit život.
Jinak choulostivci na pravopis - nedoporučuji moc číst komentáře od pana autoservisa v diskuzi u videa.

Ale je to jak návrat v čase. Přijde mi to jako hrozné plýtvání. Auto shnije, hodí se do kopřiv a koupí nové. Přitom by mu šel lepším ošetřením prodloužit život.
Jinak choulostivci na pravopis - nedoporučuji moc číst komentáře od pana autoservisa v diskuzi u videa.
U Škodovky sem se ptal při přebírání nového Kamzika a říkali že dodatečne ošetření dutin a podvozku ničemu nevadí a nic neztrácíme, tak nevím, snad to tak je.
Proti těm starším autům je to zespodu peklo. Proto jsem byl taky v autosalonech vždycky tak otrávenej. A tohle jsem viděl u více značek, pod jejichž modely jsem se zespodu na showroomech plazil. Je to jedna z věcí, která mne vždycky otočila a poslala zase ze dveří ven.
Chceme auto na více let, ne to protáčet po čtyřech letech.
Nekoliduje spolu nějak individuální nástřik spodku + tovární záruka?
Chceme auto na více let, ne to protáčet po čtyřech letech.

Nekoliduje spolu nějak individuální nástřik spodku + tovární záruka?
To by bylo něco pro Jardu. Ale ono to prý jde skutečně ve 4x4 od Dangela objednat.
www.peugeot.cz/znacka-tec hnologie/.../dostanete-se- kamkoliv-budete-chtit.html
www.peugeot.cz/znacka-tec hnologie/.../dostanete-se- kamkoliv-budete-chtit.html
-> vinorak 21.08.21 21:03:17: na ty nasi divoky 1.4 uz je za 8000km druha sada pryc. Je cas prejit na desticky za cenu auta a koupit ds2500
Kotouče a destičky po 20 tisících na gti...
brembo max a textar..

-> vhml 21.08.21 12:37:25: Třeba byla z Itálie. 

-> MerHanz 21.08.21 00:33:32: 306 bez koroze jo? A do C sloupku ses dival? 

-> palinator: Jak za ty peníze ?? Před třema rokama jsem prodal svoji 306 HDI za 25 a to bylo jak miminko. Vše makalo, všechno už dělaný. A to byl rok 2000. Od tý doby má odhadem kolem kila navíc namotáno, teda kolem 400 tic. a věřím, že při základní péči těch 500 dá. Koroze ??? Tu to skoro nepoznalo. Narozdíl kupy dvojkových ovcí a i mojeho fočuse. V tomhle po frantíkovi pláču.
-> 11mAjA11 20.08.21 21:26:43: taky jsem řešil dilema...udělat rozvody na novým neznamým motoru...říkam no co,buď to odejde na olejový čerpadlo a nebo na rozvody
jako určitě by se to dalo pošlechtit podstatně víc a vyměnit toho preventivně víc,ale pak to postrádá smysl slušnýho auta za pár peněz 

