
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> Doyle: A přece se točil!
Kbyž zkusíš tu vrtuli protočit rukou, klade velký odpor? Jestli není zatuhlá. Nebo potom zkontrolovat kostru. A nebo ještě zkusit zapojit místo té stávající vrtule nějaký jíný spotřebič-třeba vrtuli ze škodovky a zkusit co udělá pojistka.

test proveden. Vyměnil jsem náhradní pojistku z pozice 39 na pozici 40, auto zahřál a při cca 100 stupních se ventilátor pootočil na ani ne 5 vteřin a pojistka praskla. Takže pozitivní je, že termospínač někde je (zatím jsem nenašel), protože se ventilátor roztočil. Otázka je, proč pojistka praskla?
-> colaczech: provedu a dám vědět. Zatím dík moc.
-> Doyle: Vytáhni tu pojistku z pozice F39(jak jsem psal je náhradní, pro případ že odejde nekterá z pozice 37 nebo 40) a dej ji na pozici F40. A auto zahřej jestli se vrtule roztočí nebo jestli shoří pojistka. Ať se pohneme z místa.
-> Bagrr- máma mele Emu: až budu u auta tak to nafotím a hodím to sem.
-> Doyle: u termostatu musí být minimálně dvě čidla. Jedno pro řj a jedno pro budík. Třetí tam je v případě, že není termopínač na chladiči. A co si pamatuju, jsou dvě možný místa na chladiči, kde může termospínač být. A jsou dvě varianty termospínače. Dvoukontaktní a tříkontaktní... U 405 jsem měl tříkontaktní v horním rohu a u xa dvoukontakt v dolním rohu... Frantíci celkově měli asi deset variant zapojení chlazení :D
-> colaczech: první registrace vozidla 9.10.2000 a pojistka na pozici F40 viz foto (já ji teda už vytáhnul, takže je to místo prázdné)
je to ta úplně vpravo nahoře - zeleno hnědá)
jinak teda smekám nad vědomostma
je to ta úplně vpravo nahoře - zeleno hnědá)
jinak teda smekám nad vědomostma
-> Doyle: Který měsíc je to auto vyrobené? je to 2000 a tam se to v srpnu lámalo- facelift. Tak jestli tam náhodou nevymysleli nějakou novinku. Po srpnu 2000 jsem nenašel el.schéma.
Jinak ta 40 pojistka bude určitě od vrtule na chladiči a jsou tam 2. Žádná jiná nemá takovou hodnotu.
Ty pojistky u motoru mají označené pozice- např. F11. Nevíš číslo pozice té pojisky?
Do srpna 2000 mají pojistky označení F1-F15. A pro vrtuli je pojistka F2 a F3 obě 40A.
Od srpna 2000 mají pojistky označení F29-F40. Pro vrtuli je pojistka F37 a F40. Na pozici F39 je náhradní pojistka pro výměnu-nezapojená.
Jinak ta 40 pojistka bude určitě od vrtule na chladiči a jsou tam 2. Žádná jiná nemá takovou hodnotu.
Ty pojistky u motoru mají označené pozice- např. F11. Nevíš číslo pozice té pojisky?
Do srpna 2000 mají pojistky označení F1-F15. A pro vrtuli je pojistka F2 a F3 obě 40A.
Od srpna 2000 mají pojistky označení F29-F40. Pro vrtuli je pojistka F37 a F40. Na pozici F39 je náhradní pojistka pro výměnu-nezapojená.
-> Bagrr- máma mele Emu: na termostatu je jen jedno čidlo pokud si to dobře pamatuju, zítra se podívám
-> colaczech: právě že tam spínač není, je tam jen záslepka(viz foto níž) a kabely taky nejsou, nerozumím tomu.
Termospínač koupím, kabely když tak natáhnu, ale odkud?
-> colaczech: právě že tam spínač není, je tam jen záslepka(viz foto níž) a kabely taky nejsou, nerozumím tomu.
Termospínač koupím, kabely když tak natáhnu, ale odkud?
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Nn na klasice.. A nebyly to ouragany, ty 7J nejsou :)
-> Doyle: takže ten termospínač na chladiči máš? Ale nevede na něj žádný kabel- je tak? Jestli ano, tak hledej konektor se dvěma červenýma káblama. Nebo postupuj pozpátku směrem od vrtule na chladiči.
Kdybych si to tu přečetl dřív, mohl jsem se podívat jak to máme na té naší pegině, ted je 25km daleko
Kdybych si to tu přečetl dřív, mohl jsem se podívat jak to máme na té naší pegině, ted je 25km daleko

Kolik čidel máš na termostatu? Jestli tři, tak zapni klíček a postupně je na pár vteřin odpojuj, teď si nepamatuju, jestli hnědý, zelený nebo modrý, ale jedno z nich při odpojení by mělo roztočit vrtule na max....
-> colaczech: díval jsem se do té motorové pojistkovky a ty velké jsou v pořádku, jen je tam ještě řada klasických pojistek a tam je ruplá jedna 40ka. Vyměním a uvidíme, horší je, že nemůžu najít nějaký kabel který jde k tomu termočidlu na chladiči, nevíš odkud to je tažené? právě od pojistky?
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : ouragan v 15" je 6,5". Ono u těch 7" záleží na ET a hlavně na stavu zadní nápravy, ale to víš.
-> Kocvin: Na Breaku? (Teda já žiju v tom, že 15ky Ouragany nejsou 7J, tak mě kdyžtak oprav.)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Známý na 306 sedmipalcové disky dlouhá léta jezdil.. :)
Nevím jak na 306, ale na 405 sem vzadu měl 7,5J-15 et18 a vešli se tam v pohodě s 205/55-15 :D
Místo původních 185/65-14 et 20 5,5j
Místo původních 185/65-14 et 20 5,5j
-> Kocvin 07.09.15 21:43:45: To by mě zajímalo, jak chceš na 306 nacpat dozadu 7J kola. Mě tam škrtaly i ty 15ky Ouragany. 

-> Doyle: Podívej se na pojistku č.3 u baterky, tuším jsou tam ty velké. Podle schémat tam nějaký termospínač na chladiči být má. Asi to nikdy žádnou řídíci jednotku nemělo, což je možná i lepší.
-> colaczech: bez klimy a jedna vrtule, ráno se za světla podívám a budu moudřejší
-> Doyle: To že není čidlo na chladiči, ještě nic neznamená. Nevím jestli měla 306 od nějakého roku jednotku BSI nebo co řídí spínání ventilátoru na chladiči. Máme to samé co ty ale z roku 98 a ta má normál čidlo na chladiči. Zkusil bych pohledat teplotní čidla, obvykle v blízkosti domku temostatu. Mohli by tam být 2 jedno pro budíky a druhé pro řídící jednotku co spíná ventilátor, as to by mohlo být špatné.
Máš tam klimu? A sahara je jedno nebo dvojvrtule?
Máš tam klimu? A sahara je jedno nebo dvojvrtule?
-> Kocvin: -> Milan 136: možná jsem debil, ale sel jsem se kouknout na ten chladič, ale nic jsem nenašel. Teda pokud nemá byt čidlo na tomto miste(viz foto venku s celovkou) odbornik teda nejsem, ale to znamena, že to nemohlo fungovat nikdy, ne? Auto je bráchy, ale od porizeni s nim moc nejezdil a jako nevyužité ho pouzivam ted já.
-> Doyle: čidlo pro teploměr je jinej díl, než termospínač větráku na chladiči
propoj dráty u něj, pokud poběží, je ko ten spínač
pokud ne, napájení, kostra...

propoj dráty u něj, pokud poběží, je ko ten spínač
pokud ne, napájení, kostra...
-> Doyle: Termospínač pro větrák je přeci na chladiči a snímač teploty chladící kapaliny je na hlavě..
To že ti budík ukazuje správně nemá nic společného se spínáním sahary..

Jak nejlíp vyzkoušet funkčnost čidla na teplotu vody? Jestli to vubec nejak jde.
O co mi jde? Nesepne mi vetrak, kdyz mi stoupne teplota na budíku (uz dost v červeném poli). Kdyz jsem zapojil větrák natvrdo, tak ale funguje! No a kdyz to ukazuje teplotu no tom budíku, tak prece musi fungovat i čidlo, ne? Mohla by to být treba pojistka? (Na tu jsem se ještě nedíval)
Jo a je to P 306 1,4 r.v.2000
O co mi jde? Nesepne mi vetrak, kdyz mi stoupne teplota na budíku (uz dost v červeném poli). Kdyz jsem zapojil větrák natvrdo, tak ale funguje! No a kdyz to ukazuje teplotu no tom budíku, tak prece musi fungovat i čidlo, ne? Mohla by to být treba pojistka? (Na tu jsem se ještě nedíval)
Jo a je to P 306 1,4 r.v.2000
-> Kocvin: dik za info 

-> Mr._Nosferatu: Pravda.
-> haso: Tvl šířku ti teď neřeknu musel bych sundat disk, ale myslím že 6J. Gumy jsou na tom 185/60/15 a půjdou tam nižší a širší.. U 106 je dost problém vzadu, 7J disky s et20 co jezdily na 306 v pohodě, tady na to nevlezly vůbec.. Tyhle jsou et15 a ještě se musely dozadu dávat 15mm podložky. Ale šestipalcové 15 ouragany s et20 na tom jezdí běžně..

-> haso: Tvl šířku ti teď neřeknu musel bych sundat disk, ale myslím že 6J. Gumy jsou na tom 185/60/15 a půjdou tam nižší a širší.. U 106 je dost problém vzadu, 7J disky s et20 co jezdily na 306 v pohodě, tady na to nevlezly vůbec.. Tyhle jsou et15 a ještě se musely dozadu dávat 15mm podložky. Ale šestipalcové 15 ouragany s et20 na tom jezdí běžně..
-> Kocvin: ake su siroke tie disky a ake su na tom gumy?
ja pokukujem jednym okom po diskoch a si vravim, ze aky max. rozmer sa tam v pohode vojde
viem ze je to aj o ET, ale tak aspon ci sa skor obzerat po 5,5J alebo zobrat aj 6J
ja pokukujem jednym okom po diskoch a si vravim, ze aky max. rozmer sa tam v pohode vojde
viem ze je to aj o ET, ale tak aspon ci sa skor obzerat po 5,5J alebo zobrat aj 6J
-> Kocvin: Tak všechno lepší jak 1.0 :D
-> Mr._Nosferatu: Jestli myslíš S16, tak ta to není..
Obyč XS

-> Kocvin: Tak v týhle verzi to musí být radost s tím jezdit :)
Vyvařeno a nachystáno na tk.. :) Ta 106 je tak hezká a letí, že si asi koupím další.. 

Já používám od everstaru asi 25 let starej čistič a to žere všechno. Asfalt, prach z brzd, mrtvý zvířátka....
Nejlíp to jde dolů pískovací pistolí. 

-> vhml: Milan odpověděl za mě ;-)
-> Danster: kola jsem myl benzínem nebo tu mam nějaký čistič, který jsem kdysi koupil na skodahomu. A s tím to šlo dobře
-> Danster: kola jsem myl benzínem nebo tu mam nějaký čistič, který jsem kdysi koupil na skodahomu. A s tím to šlo dobře
-> Danster: u mě to ničím jiným nešlo no
-> Milan 136: -> castrol: Brusná leštěnka je dobrej nápad 

-> Alenka: vzdyt je mas schovany nějakýma divnýma plastama

Ja uz kola pri prezouvani vubec ani nemyju, ne abych se s tim jeste takhle prcal. 1000+ km za tyden na vas, holoto, pak zjistite, ze napulirovany to jezdi stejne jako zasrany 

-> Danster: dávam to dole tempom ,zrejme prasarna ale funguje
-> Danster: ja jsem to umyl vsema moznyma sajrajtama na kola co jsem mel a zdaleka nepovolilo vsechno.
Tak jsem pak musel pouzit ruzny brusny lestenky a proste to mechanicky odlestit
Tak jsem pak musel pouzit ruzny brusny lestenky a proste to mechanicky odlestit
Když už to tu rozebíráte čím čistíte tu nejzažranější špínu od brzd ?
-> Milan 136 22.08.15 18:41:32: Zbytečný vysvětlovat a obhajovat někomu s přístupem k věci jako vhml... Já takhle meju kola na Žlutce při každám přezouvání ATSa za Fondmetaly a na zpět. On se tam pak ten bordel nezapeče a je to pořád pěkné...
tak kamienky vytahujem aj ja 

-> Toušík: Tak třeba mě k tomu nutily na učnáku, vyndavat všechny kamínky, před vyvážením... Takže je to pro mě normální, prsotě vyndat kamínky, když mám sundaný kolo z auta...
A k těm diskům, jsem myslel že jste je opískovaly :D
A k těm diskům, jsem myslel že jste je opískovaly :D
-> Toušík: ty maly svine mezi lamelama v zimkach prave moc nechteji vylitavat...
-> vhml: no po sezone to stejny nebude. Kdyz meju auto tak obejdu kola wapkou a sahnu i castecne dovnitr. A kdyz tam nebude zapecenej bordel o hrubosti stovky smirglu, tak pravena jare po sundani to bude stacit umyt a bude to vypadat takhle. Kola, ktery jsem mel od nova byly zevnitr vzdy cisty a stacilo je jen umyt. Tyhle kola jezdily na sluzebaku 5let nemyty, tak jsem si je vycistil k obrazu svemu. Jeste pred nasazenim na auto dostanou karnaubsky vosk
-> vhml: no po sezone to stejny nebude. Kdyz meju auto tak obejdu kola wapkou a sahnu i castecne dovnitr. A kdyz tam nebude zapecenej bordel o hrubosti stovky smirglu, tak pravena jare po sundani to bude stacit umyt a bude to vypadat takhle. Kola, ktery jsem mel od nova byly zevnitr vzdy cisty a stacilo je jen umyt. Tyhle kola jezdily na sluzebaku 5let nemyty, tak jsem si je vycistil k obrazu svemu. Jeste pred nasazenim na auto dostanou karnaubsky vosk

-> Milan 136 22.08.15 17:32:15: ale tak to není pravda že mi na vzhledu nezáleží. Jen u tohohle mi to připadá přehnaný, protože to umeješ, nasadíš na auto a až to budeš sudanvat a vidět přístě tak to bude úplně stejně zamrdaný jako to bylo teď. Taky to čistím a oplachuju, jen by mě asi nebavilo se s tim mrdat takhle do čista.
-> Milan 136: Hele, ale to už se fakt nudíte :D Já myslel že to dělá jen jeden člověk a no je vás víc. Tak určitě to vypadá hezčí když se uskladňují, ale na funkci to nemůže mít žádnej vliv ne? Přeci jen tak guma se vrátí zpět když pak vyletí.
-> vhml: tobe, kterej nejede na vzhled to je zbytecny vysvetlovat
Proste to chci mit cisty hezky nezazrany, aby to prave po tom umyti jak rikas bylo cisty. Kdyz to pet let nikdo neudelal, tak to byl heges.
Jinak kaminky vyndavam pred uskladnenim taky a neprijde mi na tom nic spatnyho, kdyz vidim jak to treba deformuje lamely na zimakach...

Proste to chci mit cisty hezky nezazrany, aby to prave po tom umyti jak rikas bylo cisty. Kdyz to pet let nikdo neudelal, tak to byl heges.
Jinak kaminky vyndavam pred uskladnenim taky a neprijde mi na tom nic spatnyho, kdyz vidim jak to treba deformuje lamely na zimakach...