
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Rok starej Karoq 2,0 TDI 110 kW, jak se delší jízdou pořádně prohřeje, tak je nad 100°C v podstatě pořád. Běžně na dálnici tak 105°C, na konci Mohelničáku přes 110. Olej 0W20. 

-> ajok: Octavia TDI 2.0. Výjezd v létě na chatičku v kopcích .. a olej bez problémů 105°C. V létě na dovolené, při tachometrových 160 po dálnici i 110°C. Olej měním každý rok a nedosahuju nájezdu 15000 km ročně.
nad 100 no není neobvyklé, není uplně ideální drtít stovky kilometrů nad 100° ale když to teplotu neukazuje tak to nikdo ani neví..přičemž se v mnoha návodech k obsluze vozu uvádí že dlouhodobé provozování v dálničním provozu se bere jako provoz ve ztížených podmínkách a je nutno zkrátit výměnu motorového oleje na polovinu běžného předpisu...
-> ajok 24.04.25 18:34:51: 104°C je v pohode. Na TDI jsem v lete na dalnici bezne mival 105°C. Na TSI mivam pres 105°C i kdyz je venku chladno a jedu po dalnici 130 tacho na tempomat.
-> ajok: 104 má klidně tdi v létě
-> ajok: na turbo benzínu klidně 110-115
kolik je jeste OK teplota oleje? cekal jsem u 1.8T nizsi, voda se mi drzi tak 92-94°C, kdyz tomu davam za usi, ale lekl jsem se oleje, sel az na 104°C, ale pod vikem ventilu to je cisty, nic nezakarbonovava, kde jsem to pred 100tis.km ocistil, tam to ciste je... tak asi shell helix ultra 5W40 nebude nejhorsi olej, ale asi ted, kdyz to vidim, tak budu vic pouzivat plne vrtule, vlastne uz je tak nejak zapinam hned, jak nemam napor...
Uz premyslim i budik predelat na realnou teplotu, sice si ji tam hodim digitalne, ale pak zas nevidim teplotu oleje...
Uz premyslim i budik predelat na realnou teplotu, sice si ji tam hodim digitalne, ale pak zas nevidim teplotu oleje...

-> minno:
Za chvíli nebudou třeba... v době elektrické všechny tyto neduhy zmizí mávnutím kouzelného proutku.
Za chvíli nebudou třeba... v době elektrické všechny tyto neduhy zmizí mávnutím kouzelného proutku.

-> palinator: Holt, musíme si priznať, že odborníci na šoférovanie a jazdu existujú...no je nás málo



-> minno:
No, ono když jsem včera viděl, jak řídí profík autobus, tak jsem taky docela koukal. Přitom byl standardně autobusácky rozkydlej, takže praxi už mít musel dlouhou.
Nevhodná volba rychlostních stupňů, rozjezdy se zbytečným prokluzem spojky, vypínání spojky v době, kdy měl ještě sešlápnutej plyn, nebrzdění motorem...
No, ono když jsem včera viděl, jak řídí profík autobus, tak jsem taky docela koukal. Přitom byl standardně autobusácky rozkydlej, takže praxi už mít musel dlouhou.

Nevhodná volba rychlostních stupňů, rozjezdy se zbytečným prokluzem spojky, vypínání spojky v době, kdy měl ještě sešlápnutej plyn, nebrzdění motorem...
-> palinator: To asi nebude ten prípad
Napríklad včera šla okolo Yeti a v rýchlosti asi 50kmh hore kopcom sa ozvali také hrozné zvuky od prevodovky, že tam vodič v tej rýchlosti asi radil Raketu
Iný prípad zo včera - rovná cesta popred panelák, dostatočne široká aj pre autobus a osobák drel pravú stranu kolies asi 20m o obrubník chodníka

Napríklad včera šla okolo Yeti a v rýchlosti asi 50kmh hore kopcom sa ozvali také hrozné zvuky od prevodovky, že tam vodič v tej rýchlosti asi radil Raketu

Iný prípad zo včera - rovná cesta popred panelák, dostatočne široká aj pre autobus a osobák drel pravú stranu kolies asi 20m o obrubník chodníka

-> minno:
Mně třeba praskla ta snad centimetrová příruba na HBV u Škodovky
Mně třeba praskla ta snad centimetrová příruba na HBV u Škodovky

-> Jarda/felda 22.04.25 20:29:29: Nějaká levná převodovka.
-> Milan 136 22.04.25 20:20:44: me taky ne, ale vic jsem se nedovedel

Ako tak pozorujem, čo ľudia s tými autami stvárajú, tak sa nečudujem ani tým špecifickým "poruchám" ala "zničiť nezničiteľné".
-> Milan 136 22.04.25 20:20:44: taky už jsem slyšel zajímavý příběh o Crafterovi který neřadil kde chtěl VW servis měnit skříň snad za 70 tak to u firmy odstavili do kopřiv až přijel zákazník taky crafterem a co s ním je.... nakonec jim ho rozebral a bylo jen prasklý táhlo někde pod řadičkou tak ho vyndali ve firmě ho tigem zavařili, soustružník udělal nový futra a rázem řadil jak za mlada



-> vhml 22.04.25 14:51:01: To je zvláštní, to se mi moc nezdá.
-> minno 22.04.25 12:51:26: Nejde. Všude jinde jdou šortky na první dobrou, ale tady ne. Evža by měl povolat Bartoša. 

V mý bývalý Octavii 2FL , 1.6TDI CAYC údajně odešla převodovka. Copa na tich pětikvaltech vlastně padá? Prej projela díru, vyšla rána a bylo dojeto.
Popř neví někdo o jiný?
Popř neví někdo o jiný?
-> 11mAjA11 21.04.25 21:47:17: ale já řemen od oleje vůbec neměl a ta pumpa, já ten Okrouzek olejem maznul při montáži... teď jsem to udělal zas blbec, ale zas jsem ještě dál plošku mezi pumpou a blokem na rensosil, Okrouzky je potřeba mazat, ale teda budu to dělat silikonovým olejem.
Nenamazanej Okrouzek se při montáži překroutit a pak netěsní, i těsnění pod filtrem se musí mazat.
Nenamazanej Okrouzek se při montáži překroutit a pak netěsní, i těsnění pod filtrem se musí mazat.
No má pravdu kolega...kamkoli se dostane motorový olej jinam než má být (vnější pryžové díly motoru) tak všechno zlikviduje, v nějakém časovém horizontu...typický střelí třeba hadice od chladiče, začnou prochcavat příruby na motoru (protože těsní okrouzkama které pod vlivem oleje pojdou)..a třeba i ta vodní pumpa která by byla těsněná okrouzkem tak časem začne chcat....
se starym remenem jsem zkontroloval, ze to sedi na ryskach, tak jsem dal stejne novy, dlouho jsem se rozhodoval, jestli INA UK nebo Bosch Romania, ale ten Bosch byl trochu robustnejsi a i o par gramu tezsi, INA mi prisel zas, ze ma trochu lepsi zpracovani, ale nakonec jsem se rozhodl pro bosch...
Jinak kolega me strasil, ze kdyz mi na remen obcas ukapne nejaky olej, ze to muze selhat, ze to remen rozlepta... ale tomu SKF remenu vubec nic nebylo, nesmrdelo to kvuli oleji, ale kvuli tomu, ze se bok palil o plastovy kryt rozvodu.
Jinak kolega me strasil, ze kdyz mi na remen obcas ukapne nejaky olej, ze to muze selhat, ze to remen rozlepta... ale tomu SKF remenu vubec nic nebylo, nesmrdelo to kvuli oleji, ale kvuli tomu, ze se bok palil o plastovy kryt rozvodu.
rozdil v pumpach SKF a Graf
Te SKF nic nebylo, netekla ona, ale teklo to kolem
Stejne tak byl remen celkem OK, nevim, proc sel ke strane, az se palil o kryt, mozna, ze jsem pod kladku nemel davat tu podlozku, ale INA ji mela a ted je celkem uprostred, jedine na tech SKF rozvodech bylo chrastici to male lozisko na napinaku (tlumici vibraci)
Jeste nechapu, na vsech dilech (napinak, kladka, pumpa) tech SKF rozvodu vyjiskreno SKF, ale na loziskach nejake NGTS

Te SKF nic nebylo, netekla ona, ale teklo to kolem
Stejne tak byl remen celkem OK, nevim, proc sel ke strane, az se palil o kryt, mozna, ze jsem pod kladku nemel davat tu podlozku, ale INA ji mela a ted je celkem uprostred, jedine na tech SKF rozvodech bylo chrastici to male lozisko na napinaku (tlumici vibraci)
Jeste nechapu, na vsech dilech (napinak, kladka, pumpa) tech SKF rozvodu vyjiskreno SKF, ale na loziskach nejake NGTS

-> Milan 136 19.04.25 20:57:10: no ono to bude mozna ukazovat i zaporne hodnoty :), ale ty nizke teploty budou plus minus autobus stejne
-> ajok 19.04.25 20:03:16: No ze by chtěl, aby to ukazovalo dřív než 50.
-> minno 19.04.25 13:00:55: tak bezelo to asi minutu nebo co myslis?
jeste jsem nasel teplotu v haldex jednotce - to bude asi olej v haldex spojce, ale vubec nemam sajnu, kolik ma mit a pak tam je load v % - neni to kolik jde vykonu na zadek?
jeste jsem nasel teplotu v haldex jednotce - to bude asi olej v haldex spojce, ale vubec nemam sajnu, kolik ma mit a pak tam je load v % - neni to kolik jde vykonu na zadek?
-> ajok 19.04.25 10:43:30: Pekne. Teplotu oleja pod 50 st. by som teda bral.
-> Milan 136 19.04.25 08:15:23: ještě jednou díky, povedlo se
-> Milan 136 19.04.25 08:15:23: diky Milane, mel by jit... tak proto mi to nikdy neukazalo nizkou hladinu :) a ja myslel, ze jsem ji nikdy nedopustil
A i u nafty to pritelkyne oceni :) to zas bude, uz to vypni, uz mi to tyden sviti :))
A i u nafty to pritelkyne oceni :) to zas bude, uz to vypni, uz mi to tyden sviti :))

-> ajok 19.04.25 05:46:13: A nejde tam nakódovat interval QG2? Pokud tam máš QG0, tak potom je snímač hladiny/teploty vypnutý a neukáže to ani nízkou hladinu.
-> Hurdis 18.04.25 18:06:26: Nejsou to nahodou Obedovice?
Hraju si s tim, co me bavi, nez abych delal ty hrozne rozvody
to uz bych radeji rozebral 1.4 mpi, vymenil retizek, rovnou shodit a upravit hlavu atd. to je fajnova prace, ale rozvody, to uz i lepsi delat 3x spojku na nive... no na octe spojku ne - to byla na ni zatim nejhorsi prace, ja uz psal i do SKF, jak mohou delat takove smejdy a ze chci zaplatit zbytecnou praci, bez odpovedi smejdi, to stejne lesjofors, ale treba se alespon chytnou za frnak

kdyz turbo naprogramuji bez pojmenovani, tak jde graficky a kdyz to nazvu turbo, tak bude jen cislo a pod tim se zobrazi puvodnu udaj palubaku a venkovni teplota
nevim, jestli vzit teplotu vody z budiku (jestli to nebude uz ta oblbnuta), jinak je doporuceni udaje z jednotlivych jednotek brat po sobe a neskakat mezi jednotkami, protoze tam jsou pak vetsi prodlevy
A teplota oleje jde asi zobrazovat jen pri nakodovanem longlife :(
nevim, jestli vzit teplotu vody z budiku (jestli to nebude uz ta oblbnuta), jinak je doporuceni udaje z jednotlivych jednotek brat po sobe a neskakat mezi jednotkami, protoze tam jsou pak vetsi prodlevy
A teplota oleje jde asi zobrazovat jen pri nakodovanem longlife :(
jake nejzajimavejsi udaje si mam dat do palubaku u sve 1.8T 4x4? muzu cokoliv z kterekoliv jednotky... proste to co umi diagnostika nacist v bloku hodnot, zatim me napada realna teplota vody, napeti, teplota oleje, tlak oleje (to nevim jestli ma cidlo), turbo
Přes "zimní měsíce" řádně zajeto. Od včera už sezonní setup. Leštěnka to nebude, spíš sleeper na občasné daily využití v civilu i na práci.
Kontrola staveniště, bude to brzy hezká garáž. Bohužel ji budu muset předat objednateli.
Kontrola staveniště, bude to brzy hezká garáž. Bohužel ji budu muset předat objednateli.
-> palinator: Ne, ale soudruzi z NDR (celkově, ne jen v automotive) k tomu mají namířeno a pokračují mílovými kroky
-> Nwkt:
A to si fakt přeješ jo?
A to si fakt přeješ jo?

-> Milan 136 13.04.25 21:13:18: tj asi nejhezčí varianta toho příšernýho zadku. osobně bych to prelepil nejakou fólií v barvě. Působí to odpudivě
-> palinator: Až to krachne a koupí to čína
-> palinator 15.04.25 12:32:03:
Toho se doufám nikdy nedožiju. Mrtki

-> Nwkt:
A máme nějakou naději ve zlepšení? Nebo to se stane až bude prezident hranatej a zavede se emisní norma SOJUZ5?
A máme nějakou naději ve zlepšení? Nebo to se stane až bude prezident hranatej a zavede se emisní norma SOJUZ5?
-> Milan 136: Však to kvalitou auta a hlavně SW tomu Aliexpressu odpovídá




-> Milan 136 14.04.25 07:56:52: taky tak
-> Syny: teď jedu za nejakym čínským byd atto a asi taky nechápu co koho na té lince uráží 

Co se mi teda nelíbí jsou ty svítící znaky na VW. Teď jsem jel za nějakým ID.7 a působí to na mě jak nějakej shit z Aliexpressu 

-> darklord 13.04.25 22:36:25: Mně to přijde jako plus z hlediska bezpečnosti - denně potkávám v provozu vozidla, kterým nesvítí obrysové světlo na jedné straně (ani potkávací - prostě "motorka") - a tahle věc značně eliminuje to, že za tmy to auto přehlédnu nebo jej vyhodnotím jako jednostopé vozidlo...
A design je věc vkusu - to je úplně jiná pohádka...

A design je věc vkusu - to je úplně jiná pohádka...
-> darklord 13.04.25 22:36:25: Me to rozhodne tak nedrazdi jako tebe :) Predek mi prijde sice zbytecnej, ale asi mi to zily netrha a leckdy je to zajimavy. Mnohem vic me serou stary slupky, co si do svetel daj cinsky ledky a oslnujou jak svine. Co se tyce zadnich svetel, tak ja osobne jsem za ta zadni svetla na Leonu rad, designove mi to prijde pekny a hlavne je to zezadu dost neprehlednutelny a tedy i bezpecnejsi. Obecne design toho Leona hral hodne velkou roli v tom, ze jsem ho poridil. Takze tu nepisu, ze se mi to libi, protoze to auto mam, ale mam to auto, protoze se mi to libi :) Nicmene co se tyce toho Kodiaqa, tam mi zkratka jen udivuje to, ze tam vzadu udelaj spojeny svetla, ale vlastne to vubec nesviti. Proc to tam tedy je nechapu - tim spis, kdyz ten starsi to vubec nemel. Kdyby to melo nejakou funkci, tak to pochopim, ale takhle je to fakt hnus...