
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyhození z emisí kvůli výfuku Soieta felicia
Dneska mi známej říkal, že se na "naší" STK děje zemětřesení, že technici podávaj výpovědi, protože na ně imrvére řvou zákazníci a zároveň i šéf, takže bezvýchodná situace. Abych vůbec měl s propadlou škodovkou kam jet. 

-> krtik 25.03.16 12:52:13: Taky jsem si říkal, jestli to myslel z legrace. Podle nějakého takového výpisu by tam hned následující týden udělal někdo šťáru a i kdyby bylo všechno OK, tak by určitě přitvrdili a nebo byli ostražitější. 

-> Mr._Nosferatu 24.03.16 08:27:23: To asi neni moc dobrej nápad
. Leda pouze z ouška do ouška.

-> Mr._Nosferatu 24.03.16 08:27:23: Stačil by byl seznam, kterejm STK se obloukem vyhnout..

-> Zeke-ten šestý: Tak ale aspoň orientačně by to sepsat šlo
-> Tomaso435: Líp bych to nenapsal, mě se stalo že chybějící logo na masce je ostrá hrana.
-> Tomaso435: Líp bych to nenapsal, mě se stalo že chybějící logo na masce je ostrá hrana.
-> Mr._Nosferatu: nazval bych to spíš, kde technici nevymýšlí vlastní zákony
-> Mr._Nosferatu: No, myslim že tohle nepude jednoznačně sepsat, každá STK má víc techniků atd

Ale to by se hodilo, sepsat seznam STK kde starší auta procházejí bez problémů.
-> Cumper: vim jaký tam sou kokoti. a v tom servise vašem taky .-D
-> Tomaso435: Ty to tady znáš?? 

-> Cumper: tos měl říct že chceš jet do roudnice
bych ti hnedka řek že tam se nechodí...

Díky všem za odpovědi, tolik reakcí jsem ani nečekal
Nakonec jsem jel jinam a žádnej problém. Technik ještě řikal že soietu měl taky ale na favoritovi a celkově tam byl přátelštější přístup. Takže STK v Roudnici nad Labem s kreténem na emisích nedoporučuju.

-> Jirik_Tuňák1983: 

-> castrol 17.03.16 20:11:13: Ale za pár jízd je laděnej a vzhledem k cenám, které se výrobce a následně prodejci nestydí nastavit, i jako solidní laděnej stojí. 

-> Borderer: bosal je naprd
Secteno a podtrzeno - firmu, ktera zamestnava takovyho kokota, bych vyradil ze svyho seznamu a misto mavani papirem si udelal jednou za dva roky 60km vejlet

-> Jirik_Tuňák1983: držet hubu a chovat se lidsky.
-> Jarda/felda 17.03.16 12:39:28: Ale jak vidíš, tak praxe je jiná i u výrobků z našich končin.
Někdo z techniků mi říkal (ne z STK, ale jednají s nimi), že tam sami neví co mají kolikrát v rámci pudu sebezáchovy dělat.

-> Tuner#2: Podle mě to zas tak tragické není - v té metodice se přece píše a zjevné nepřípustné modifikace (např. montáž sportovních tlumičů výfuku). Pokud je ten díl homologovaný, tak o žádné "zjevné nepřípustnosti" nemůže být řeč a v žádném rozporu s metodikou to není.
-> Jirik_Tuňák1983 17.03.16 10:32:13: co má homologaci kdekoliv v EU je homologovaný i u nás 

Takže např. díly s TÜV u nás v té "jiné" unii schválené nejsou. To znamená, že pojedu z DE, na Rozvadově onen díl zapomenu sundat a všichni okolo to budou mít rázem za sebou nebo utrží alespoň těžké zranění jen kolem nich projedu? Popř. zápisem homologovaného dílu do techničáku zachráním lidi ve střední Evropě?
Slušné. 


-> Mr._Nosferatu: viz antony... jsou dva zákony. jeden pro stk a jeden pro úřady. ty zákony si navzájem nerozumí. Tedy to co má atest 8sd stk vyžaduje zapsat, a úřad zapsat nemůže protože se nemá o co opřít. to bys totiž potřeboval ještě zápis jako od tažnýho se servisu kde ti to montovali, že je to namontovaný dle předpisů. následně kontrolu stk (evidenčku?), a následně pak zápis. takže mračítka, křídla, plastový prahy, lemy,polepy klik, ofuky oken, nasávače na kapotu....
jediný co zapsaný mám sou alu kola, a rám před nárazníkem. Nic víc nebylo třeba. alu sou jasný, a rám mění váhu a dýlku vozidla. vejfuk konrétně soieta nemění nic. hlučnost = totožná, a to že maj jinak udělanou trubku co jde z vejfuku ven, to je jejich problém. Oni maj toto schváleno pro provoz a tak to vyráběj i se štítkem o homologaci.
jediný co zapsaný mám sou alu kola, a rám před nárazníkem. Nic víc nebylo třeba. alu sou jasný, a rám mění váhu a dýlku vozidla. vejfuk konrétně soieta nemění nic. hlučnost = totožná, a to že maj jinak udělanou trubku co jde z vejfuku ven, to je jejich problém. Oni maj toto schváleno pro provoz a tak to vyráběj i se štítkem o homologaci.
-> Mr._Nosferatu: jenom se vetřu s tím zapisováním. Nejedná se teda o výfuk, ale LR vanu s atestem. Doklady mám k tomu a posílají si mě mezi STK a úřadem. Úřad nechce zapsat, bo se nezměnily největší rozměry, STK trvá na zapsání, bo to není z výroby. A člověk se nehne.
-> Tomaso435: Tak o tomhle se dá hádat do nekonečna, co člověk to jinej názor, podle mě když novela o STK vyžaduje zápis, tak úřední zápis musí provést, přece mi nechceš tvrdit, že politici odsouhlasily novelu, která přes noc udělala ze stovek aut technicky nezpůsobilé.
Edit.: Pokud ano, tak je na majitelých, aby vozy uvedly do stavu, v jakým jsou technicky způsobilé.
Edit.: Pokud ano, tak je na majitelých, aby vozy uvedly do stavu, v jakým jsou technicky způsobilé.
-> Mr._Nosferatu: podlož mi to nějakým zákonem. samolepka je taky "vzhledová" úprava.
-> Tomaso435: Logicky je to vzhledová úprava vozu, když má jinou koncovku než originální.
-> Mr._Nosferatu: ale folie na oknech je něco co mění pruhlednost atp... vejfuk je furt jenom vejfuk. Zkus napsat TYLL nebo BOSALovi ať i pošle certifikát a chtěj na uřadě zapsat bosal vejfuk, že to není original škoda.. .dyť je to píčovina do nebes volající...
Já mám na fabii soietu s origo koncovkama, takže neznalej nepozná že se jedná o něco jinýho než originál vejfuk. Tam jde jenom o vzhled no...
není důvod to zapisovat, je to vejfuk stejnej jako originál vejfuk.
Já mám na fabii soietu s origo koncovkama, takže neznalej nepozná že se jedná o něco jinýho než originál vejfuk. Tam jde jenom o vzhled no...
není důvod to zapisovat, je to vejfuk stejnej jako originál vejfuk.
-> Tomaso435: Tak když jdou zapsat černý folie na oknech, tak proč by nemohly zapsat výfuk ?
Ale když tak vyjelo tak by to mělo být v TP už z výroby, aspoň zahraniční auta to tak mají.
Ale když tak vyjelo tak by to mělo být v TP už z výroby, aspoň zahraniční auta to tak mají.
-> Mr._Nosferatu 17.03.16 07:35:04: a ber to tak že sis to tam navolil před koupí, takže takto vozidlo vyjelo z výrobní linky. tečka.
-> Mr._Nosferatu 17.03.16 08:40:04: ano. nic se nezapisuje. není jak není proč. Pokud to je schválený a není to hlučnější nebo to neovlivňuje rozměry vozidla tak není duvod něco řešit. že prej bys pak moh chtit zapsat držák na nápoje, když tam nebyl z výroby. Toť vyjádření techniků na dvou úřadech.
-> Syny 17.03.16 06:08:13:
Asi výfuk, vyrobenej v poklusu.. v definicích to bohužel chybí
.
-> bouchy 17.03.16 07:18:06: Bohužel, těch 10 let u aut platilo kdysi dávno ještě za bolševika, aktuálně musí poskytnout výrobce (čehokoliv, nejen vozidel) ND pouze v trvání platnosti záruční doby, což je obecně 24 měsíců (a ani to tuším není nikde napsaný, plyne to z logiky "záruky". A těch 15 let pro možnost neoriginál soustavy už tady hledáme pěkně dlouho a nikdo to zatím nenašel..


-> bouchy 17.03.16 07:18:06: Bohužel, těch 10 let u aut platilo kdysi dávno ještě za bolševika, aktuálně musí poskytnout výrobce (čehokoliv, nejen vozidel) ND pouze v trvání platnosti záruční doby, což je obecně 24 měsíců (a ani to tuším není nikde napsaný, plyne to z logiky "záruky". A těch 15 let pro možnost neoriginál soustavy už tady hledáme pěkně dlouho a nikdo to zatím nenašel..

Tak mě napadá, byl jste někdo ten výfuk po novelizaci (1.1.2016) zapsat ?
Tuto brožuru bych si vytiskl a šel tam znova. Nechápu proč tam technik držkuje, pokud by mu naměřil špatný emise tak by k tomu něco mohl říkat, ale vyhodit rovnou bez zkoušky? Za to přece platíme- za změření.
-> Tomaso435: Strana 5 katalogu příslušenství, sportovní výfuk ... issuu.com/matuhsch/.../fe
licia_prislusentvi
Mě příjde že je ta novela postavená tak aby starý auta neměly šanci projít a tím omladily vozový park.
Mě příjde že je ta novela postavená tak aby starý auta neměly šanci projít a tím omladily vozový park.
Btw a co to pravidlo, že u aut starších 15 let může bejt jakejkoli tlumič i bez atestu, jen plnící limit hluku? U ještě starších aut se už nedá sehnat ani druhovýroba, pokud kdy byla, viz třeba 135GLi. Pokud vím, škodovka musí* vyrábět/zajistit výrobu náhradních dílů 10 let po ukončení výroby modelu, víc nic. Nebojim se, že "spotřební" věci by nebyly i nadále (prvky brzd, výfuky, ECU, světla, motory...), ale třeba karoserie na felicii už asi nedělaj
*musí, ale nevím jestli je to dáno zákonem aj.
Debila z ME nechat prověřit z předpisů, nechat mu zkontrolovat účetnictví, záznamy, protože tento příběh je na pováženou. Jednou to má vyraženej atest, tak ať neprudí. Navíc, jak zde řečeno, toto je věc technické kontroly, ne emisí.

*musí, ale nevím jestli je to dáno zákonem aj.
Debila z ME nechat prověřit z předpisů, nechat mu zkontrolovat účetnictví, záznamy, protože tento příběh je na pováženou. Jednou to má vyraženej atest, tak ať neprudí. Navíc, jak zde řečeno, toto je věc technické kontroly, ne emisí.
-> Bukaj: Jenom mala technicka - na emisich se merej koncentrace jednotlivych slozek a ne jejich prutok za jednotku casu, takze ovlivneni vysledku si umim predstavit jedine pri mereni na falesny koncovce "duplexu" .
-> Milan 136 16.03.16 18:30:26: ale soieta není tuning sporotvní ani jiný výfuk, soieta je originál příslušenství z katalogu škoda koupená jako originální díl systému tlumení výfukových plynů. Sbohem. Doufám že na mě tohle zkusí taky a že jim zavřu celou STK 

-> U-Geen 16.03.16 23:10:00: To sice ano, ale...
...jako výsledné emise se počítá "horší" naměřená hodnota...
Ale auto má udané celkové emise, nikoli emise pro jednu trubku výfuku, takže při tomto měření změříš vlastně poloviční (v případě dvou koncovek) emise, ne?
Logické by bylo mít na přístroji "chobotnici", která se nasadí na všechny koncovky najednou a měří se jako celek. Jinak celé to měření je blbost, ne?
...jako výsledné emise se počítá "horší" naměřená hodnota...
Ale auto má udané celkové emise, nikoli emise pro jednu trubku výfuku, takže při tomto měření změříš vlastně poloviční (v případě dvou koncovek) emise, ne?
Logické by bylo mít na přístroji "chobotnici", která se nasadí na všechny koncovky najednou a měří se jako celek. Jinak celé to měření je blbost, ne?

A co je tedy ten "sportovni vyfuk" ?
A je to tady proto sem minule psal ze s tema vyfukama bude problem a radsi sem ho sundal...taky me to sere,proste dali vyhlasku a bum konec vseho...bude akorat tak samolepkovy tuning a barvicky...jakmile to nebude ve velkem TP tak konecna...

-> palinator: To je to tak hrozný? Doma nám na fel vydržel vejfuk kolem osmi let.
A nepředpokládám, žeby se mne tohle auto chtělo podruhý zásadně vyvařovat. 


-> Tuner#2: ok ok diky za info

-> Borderer:
To na tom to auto musí bejt hodně špatně.
To na tom to auto musí bejt hodně špatně.

-> Pavel P@nkáč 16.03.16 23:09:32: Jak píše U-Geen, je tam psáno jak postupovat pokud je více koncovek a bere se nejhorší výsledek. Proto píšu, že jsi to asi nečetl. Je to "venku" od začátku roku, myslel jsem, že to bude mezi mechanikama známá věc.
-> Pavel P@nkáč: Tak já to nepotřebuju, já koupil Bosal a doufám, že to auto už přežije. 

-> U-Geen: cele ne
-> Borderer: zkus a potom napiš jak to dopadlo:)
-> Pavel P@nkáč: takze necet. je tam psano ze pokud ma auto dva vejfuky, meri se v kazdem zvlast.
-> Tuner#2: ja to četl ale jestli naražíš na to že dva vyfuky jsou sportovni tlumič, tak přece i některé seriové auta mají dvě koncovky výfuku a i na každé straně...nebo nerozumím co máš na mysli?
-> Pavel P@nkáč: Vím, že škodovka se chová v tomhle ohledu jak dítě ve "stádiu vzdoru", ale když je to originální příslušenství, tak by mohla...