skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Budík a čidlo na tlak oleje?
prohledat
296 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 12.10.2008 do 17.04.2025, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy: uz som kupil tie dva co mali skladom, tak snad uz nic neodide, ked tak budem mat nahradny kus z kazdeho konca...
-> COL: ja som to mal zapojene aj uplne napriamo zvlast kablami a bez rozdielu. Muselo daco odist v budiku.
Přijde mi, že je problém v přivedení mínusu k vlastnímu budíku, alternativně se něco stalo buď s příslušným vinutím nebo přídavným odporem v této větvi. Možná by to šlo opravit po rozebrání, ale nejdřív bych se přesvědčil, že mínus, který vede k budíku, má řádný spojení s karoserií. To popsané chování není úplně špatné, jen se to chová, jako by to mělo extrémní citlivost, což může být důsledek toho, že jde o "poměrový" indikátor. Jinak charakteristika snímačů se často pohybuje mezi 10 (min. tlak) a 180 Ohm (max. tlak - ať už 5 nebo 10 bar).
-> darklord: Ještě mě napadla jedna věc. Jelikož mají různý čidla, tak střeva budíků by mohly bejt stejný. Pak by se dal koupit tenhle www.hdkovo-eshop.cz/elekt
ricke-komponenty/tlakomer-
oleje-12v-d60-0-1000-kpa a z tvýho starýho přehodit jen ciferník.
-> darklord: Ok, chápu.
-> COL: no celkom ano kedze dva ine co mam su od nich, a mat kazdy iny sa mi uplne nepozdava
-> darklord: Tak bych jim zavolal nebo napsal.
-> darklord: A musí to být nutně tenhle budík? Řekl bych, že ty snimace se dělají v nějakých standardních charakteristikach, takže by s tím mohl fungovat i nějaký budík třeba od VDO.
-> Eidy: ano, to je jedine co google v podstate ponuka. Zial...
-> darklord: kmgy.hu/en/.../3800542200
1-pressure-meter
Dneska prislo nove cidlo, zmena ziadna. Nasral som sa a nakabloval som to cele nanovo, ziadna zmena. Takze bude v haji budik po 10 rokoch. Lenze hdkovo ho uz nema, co teraz? Nevie niekto kde by sa dal zohnat KMGY budik 38005422001 ?
Tak som sa dneska dostal k tomu komplet prerobit elektriku okolo baterky, prikostrit motor. Budik pri stojacom motore tak nejak pomaly stupa k polke stupnice, po nastartovani uleti za roh. Odpojeny signal = max, ukostreny signal = 0. Ale blbne aj kontrolka tlaku, takze asi cidlo slo papa, objednam nove a snad bude po probleme.
Vezmi do ruky multimeter a meraj. Ak máš na budiku + aj kostru, tak je príčina od čidla alebo v budiku samotnom. Skús potom odpojiť len čidlo či sa niečo zmení
Skús ten "signal" odpojiť od čidla/budíka, či sa niečo zmení. Ak nie, tak ho odpoj od čidla a pripoj na cez nejakú minižiarovku.
-> Dušan: Ne tři (+ / - / "signál") ?
-> darklord: tam jsou snad 2 kabely takže přerušený spojení jednoho z nich.
-> darklord: Asi jak na čem.. u 742 je to třeba odkostřenej budík nebude mít na startování vliv asi žádnej.
-> Jarda/felda: keby bola tak zla kostra tak by auto nestartovalo snad
-> darklord 04.03.25 16:26:15: spíš bych prověřil kostru 

Co sa skurvilo ked budik tlaku oleja ukazuje maximum za stupnicou? Pred zimou ukazoval normalne, dneska ozivujem auto a tlak oleja uletel "za roh" co je ale zjavna pocovina lebo nepadne ani pri vypnutom motore. Cidlo slo papa?
-> vhml: ale hovno čidlo od KMGY M10x1 je kuželový...
-> m8rinek: takže mám na výběr z válcovýho M10x1, kuželovýho a M16x1,5. Napíšu jim teda ať něco pošlou
-> vhml: kužel....
-> vhml 25.07.13 19:05:52: na čidle je zavit konicky (neznam ale hodnoty, vim to jen proto ze jsem ho jednou chtel protahnout zavitnikem...)
-> vhml 25.07.13 19:05:52: Nevim, možná. Změřit mi to nějak nejde.
-> stepan: a čidlo? to asi je do kužele myslím. Vždyť tam žádný těsnění není
-> vhml 25.07.13 15:13:53: Asi normální rovnej, normálně do toho jde rukou našroubovat šroub M10x1.
-> stepan 25.07.13 15:00:08: a je tam jen čistě M10x1 nebo ten částečně kuželový M10x1T ?
-> vhml 25.07.13 14:25:19: Starší provedení redukce + čidlo M10x1, novější a druhovýroba M16x1.5 bez redukce.
Nějak to utichlo. Jakej je teda závit na originál čidle?
Jasný, ale co bych se prcal se závitem nebo zátkou, když si můžu rovnou koupit správný čidlo 

-> stepan: jasnačka;)
-> m8rinek: Ani by nebylo potřeba vytáčet novou, stačí tu normální se závitem M10x1 projet vrtákem a závitníkem udělat M12x1,5.
-> Nwkt: no vidiš to :))). Se vytočí nová zátka, nevidim problém (a divim se že vhmlo jo... :)))
-> m8rinek: Pilot 105 21.04.09 15:07:15 napsal:
→ Tuner#2: Závit je M16×1,5
→ Tuner#2: Závit je M16×1,5
-> vhml: ale kuš....
-> stepan: novější čidla jsou m12x1,5
www.autobyznys.cz/x4137/. ../felicia-1.3-dovoz-04791 9081
-> stepan: novější čidla jsou m12x1,5
www.autobyznys.cz/x4137/. ../felicia-1.3-dovoz-04791 9081
-> vhml: M10x1
-> m8rinek: ale já se ptám kolik má originál čidlo ve škodovce, nebudu tam prasit žádný mezikusy.
-> vhml: jo, 6atm je jen m12x1,5
-> m8rinek: tam je M12x1,5?
-> Eidy: jsi měl zrovna kliku.
-> m8rinek: Tak já jim zavolal a za 2 dny to měl doma.
-> Eidy: Pošlou tak za 3neděle, než jim to dodá výrobce, ne vše mají skladem...
-> vhml: Zavolej do HD Kovo a poradí a hned pošlou.

-> vhml: Na stránkách výrobce mají x desítek stran všeho možnýho jenom dohledat. Myslim fakt výrobce, ne hdkovo
Tuší někdo jakej chci budík a čidlo KMGY ( jejich čísla ) pokud chci tlakoměr oleje, prumer 60 a čidlo s kontrolkou se závitem ... ( doplň závit originál čidla )
Hlavně mi jde o to čidlo. Je tam závot M10x1 nebo M10x1T ( trochu kuželový ) ?
Hlavně mi jde o to čidlo. Je tam závot M10x1 nebo M10x1T ( trochu kuželový ) ?
-> czechino: Potenciometr nebo pár rezistorů danejch hodnot
To vim, ale jak ho nasimulovat?
-> czechino: Zjistit co má ukazovat při jakym odporu a pak to nasimulovat