
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jaky olej
-> George_S 14.07.24 00:37:01: parkrat jsem koukal na nejaky mazaci plany a vyhodnotil jsem to tak, ze to musel delat nejakej moula a nehodlam si znicit auto, jak pise MVM jedine DP

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Však ano. Je to do našich podminek naprostá blbost. 

-> George_S 14.07.24 00:37:01: To uz mi prijde uplne ujety.
-> MVM 10.07.24 11:21:20: Jasny, ale prave u fava mi to neprijde rozumny... Ale jen muj nazor lamy.
-> MVM 10.07.24 11:21:20: Jasny, ale prave u fava mi to neprijde rozumny... Ale jen muj nazor lamy.
Já nevím ale i na škoda díly nabízí pro Favorit dokonce 0W30.
-> MVM 13.07.24 22:57:57: ja vzdy do Favomotoru 10W40, kdysi mi to Kubina rozmlouval, ze tam narozdil od mineralu dochazi k mikroprehrivani, ze na to je mineral odolnejsi, vzdy jsem teda daval ME 10W40
-> George_S 13.07.24 22:47:01: "Podle mazaciho planu" Takže nějaký vyhledávač je nad dilenskou příručkou?
Mě je to upřímně jedno. Ale ani ve Škodovce v autorizovaným servise se do motorů Felicia vzdycky používal z 80% minerální 15W/40 a maly procenta zákazníků chtělo 10W/40 semisynteticky.
Jen taková poznámka: Neznamená že špičkový olej pro soudobou konstrukci motorů je zároveň to nejlepší do staré techniky.
Mě je to upřímně jedno. Ale ani ve Škodovce v autorizovaným servise se do motorů Felicia vzdycky používal z 80% minerální 15W/40 a maly procenta zákazníků chtělo 10W/40 semisynteticky.
Jen taková poznámka: Neznamená že špičkový olej pro soudobou konstrukci motorů je zároveň to nejlepší do staré techniky.
-> George_S 13.07.24 22:47:01: to ten transit musi mit dobre udelanou vanu a sani oleje, ze mu ten litr stacil, jak by to nenasalo, tak by bylo velmi rechle po motoru
Podle mazacího plánu Valvoline je doporučený, byl tam také 5W30 ale já radši 5W40. A vzhledem k tomu že motor bude po generálce, takže nové těsnění simerynky, nové olejové čerpadlo i koš, bude tam chladič oleje tak si myslím že by neměl být problém. A ten Militec dávám do každého auta od té doby co jsem o něm slyšel. Dokonce mi asi zachránil motor u Transita když jsem asi 14 dní jezdil jen na litr oleje. Né schválně, kontrolka hlavně při startu problikla a po pár sekundách se zase rozsvítila, tak když jsem pro jednoho servisaka dělal nějakou drobnost tak místo peněz jsem mu řekl ať mi dá na dolití 1-2 litry oleje. Nakonec to bylo 5 motor byl na 6 litrů. A on mi řekl že už to má ten motor spočítaný, jezdil jsem s ním ještě 4 roky než mi schnila karoserie.
-> MVM:
Tak M7ADSIII, běžně používaný pro 742 a Favority, je taky do Liazu Turbo, žejo...
Tak M7ADSIII, běžně používaný pro 742 a Favority, je taky do Liazu Turbo, žejo...
-> MVM 09.07.24 19:24:09: přesně tak, je ho hodně. Jelikož jsem do Favorita celý život používal pouze 15w 40 M7 ads3, a až nyní jsem přešel na 10w-40 jen kvůli tomu že na to jezdí ještě dalších pět aut, tak tohle naleju třeba do zeleného favorita se kterým prakticky jezdím pouze na STK stav motoru je zánovní a čistota nového motoru 90%, tím pádem se tam nemá co rozpouštět. A nechám to tam dalších 4 5 let maximálně 100km celkem. Aspoň olej zužitkuju.
Podobně mám i 10w40 ale ten si troufnu dát maximálně do lpg fabie, kde motor je též čistý.
Do zbytku klasiku 10w40.
Podobně mám i 10w40 ale ten si troufnu dát maximálně do lpg fabie, kde motor je též čistý.
Do zbytku klasiku 10w40.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: SAE 5W je neni malo ani hodně. Správně je ta otázka položená jestli je 5W adekvatni k podmínkám provozu. A hlavně proč byly oleje s nižším SAE vyrobený a kvůli čemu. Je to konstrukce motoru,rozměry a členitost olejových větví atd. O kvalitě oleje/mazání viskozita nic neříká. Ale je na každým co si tam nalije. Manuály výrobce motorů a k autu jsou dostupný..
-> George_S: Neni to 5W malo?
A na co dalsi aditivum do oilu?
A na co dalsi aditivum do oilu?
Já po generálce budu lejt do motoru 136BMM VALVOLINE SYNPOWER 5W-40 + originál Militec 1
-> Tomaso435: Tak samozřejmě nevim jaký máš důvody tento zrovna pouzivat. Předpokládám že "někde" je dostupný. Ano primárně je to užitkový olej do strojů a těžší techniky. Ale Favorit to zvládne. Jen dávej bacha aby ten motor nebyl úplně zahnojený karbonem.
-> MVM: akorát má jiný obrázek, ale jinak je to on. Takže použiju. Dík
-> Tomaso435 09.07.24 18:08:04: Pokud je to tento oleje-pema.cz/zbozi/motor
ovy-olej-mobil-delvac-mx-e
sp-15w-40-20l_145868?utm_s
ource...
Tak je do smíšeného vozoveho parku a ma SL/SM pro zážehový motory.
Potom použítí možný je...
Tak je do smíšeného vozoveho parku a ma SL/SM pro zážehový motory.
Potom použítí možný je...
Pánové Motorový olej Mobil Delvac MX ESP 15W-40 můžu ho použít do motoru favorit ?
Co tak čtu, je to určené pro namáhané naftové motory.
Dik
Co tak čtu, je to určené pro namáhané naftové motory.
Dik
-> ajok 23.04.24 10:30:07:
Tatíček (ex-švagr).. akorát zapomněl dodat, že má hladinu oleje ověřovat, když auto stojí na rovině..


-> Jozka 23.04.24 02:20:39: to ji někdo řekl, že starý auto musí žrát olej... Když zrovna Felda olej nežere :)
-> ajok 20.04.24 02:31:04: Neteř dolejvala Feldu kdysi tak usilovně, že jí olej nakonec vystřelil ven, takže zvuky, dramatické modré dýmy apod.. nu, mechanik, na kterýho jsem jí nasměroval, pak zhodnotil, opláchl motor - a vypustil olej navíc.. 3.5 litru, takže celkem měla nalito 7.5 litru místo čtyř..
-> ajok 20.04.24 02:31:04:
Já se kámošovi nějak ustřelil a 5 litrů nalil do rotačky
Asi nějaký zatmění. No nad ryskou je to skoro cenťák.
Řešit se mi to nechtělo.. no pořád to jezdí. 
Já se kámošovi nějak ustřelil a 5 litrů nalil do rotačky



-> Sita 20.04.24 07:11:46: to ji tenkrat delal to turbo, bylo to v zime a potrebovala jezdit, ja bych to mel tak, ze bych na jare zacal...

-> ajok: 2mm nad ryskou nic není, šle proč její auto neservisujes ty?
Do favomotoru davam 3,5l - na stred. Ale treba pritelkyni mechanik vyklopil do PD celou petilitrovku, takze to mela asi 2 mm nad horni ryskou.

-> minno: Dík, mám ten dojem taky - ale holt už blbnu. Teď budu měnit dvě náplně, tak provedu bedlivěji. Bohužel ze 4 lt balení, kde se velikost zbytku odhaduje hůř..
Ale jsem si jistej, že když jsem (asi pět let u tří aut) používal litrovky Shell, tak jsem nalil vždy 3 piksly, půlku čtvrtý a po nějakým menším proběhu půlku z tý zbylý půlky - abych nepřetáhl max, což se mi v praxi neosdvědčilo (co bylo navíc, si vždy našlo hned zas někudy cestu ven).
Ale jsem si jistej, že když jsem (asi pět let u tří aut) používal litrovky Shell, tak jsem nalil vždy 3 piksly, půlku čtvrtý a po nějakým menším proběhu půlku z tý zbylý půlky - abych nepřetáhl max, což se mi v praxi neosdvědčilo (co bylo navíc, si vždy našlo hned zas někudy cestu ven).
-> Jozka 19.04.24 17:25:27: Ale chytl jsem chaos - mezi ryskama je rozdíl litr, nebo jen půllitru?Mám za to, že medzi MIN a MAX je liter.
-> darklord: Tak predsa nás je viac, komu vychádzajú 4 litre tak akurát.
Inak určite záleží aj od tesnenia vane a možno aj mierky majú určitú odlišnosť a možno čo kus, to originál, ako všetko u škodovky.
Vaňu mám teraz na obyč. tenkom papierovom tesnení + tmel. Uvidím ako to výjde s olejom pri ďalšej bežnej výmene.
Predtým som vaňu mával len na tmeli a 4 litre vychádzali presne.
Pred mnohými rokmi mi pri GO motora dali na vaňu takéto vysoké tesnenie. Tam by malo vojsť dokonca viac ako 4 litre, aby to bolo po MAX.
Inak určite záleží aj od tesnenia vane a možno aj mierky majú určitú odlišnosť a možno čo kus, to originál, ako všetko u škodovky.
Vaňu mám teraz na obyč. tenkom papierovom tesnení + tmel. Uvidím ako to výjde s olejom pri ďalšej bežnej výmene.
Predtým som vaňu mával len na tmeli a 4 litre vychádzali presne.
Pred mnohými rokmi mi pri GO motora dali na vaňu takéto vysoké tesnenie. Tam by malo vojsť dokonca viac ako 4 litre, aby to bolo po MAX.
-> minno: vzdy som lial stvorlitrovy kanister, a vzdy to bolo akurat, tak neviem uz... este som si hovoril ze ako sikovne je to vymyslene. Lebo toyota 4.2L, to mas litrovku navyse na 5 vymen 

Do 742.136 s origo AL M-II vaňou som pri výmene lial vždy celé 4 litry a na mierke to býva vždy možno tak 1 mm nad max., takže tie 4 litry u škodovky beriem rovnako ako -> palinator 19.04.24 15:50:12: . Od výmeny do výmeny (10 tkm) nedolievam a ani nič neklesne
U 742.12 M-II som to mal myslím s tým množstvom oleja rovnako... (ale je to už 11 rokov).
Minule som ale prechádzal na inú značku oleja a nechal som to vykvapkať cez celú noc a po naliatí 2x 2 litrové kanistre chýbalo do max. ešte asi 2 deci. Takže som musel dokúpiť ešte 2 litre, aby to bolo presne po max


U 742.12 M-II som to mal myslím s tým množstvom oleja rovnako... (ale je to už 11 rokov).
Minule som ale prechádzal na inú značku oleja a nechal som to vykvapkať cez celú noc a po naliatí 2x 2 litrové kanistre chýbalo do max. ešte asi 2 deci. Takže som musel dokúpiť ešte 2 litre, aby to bolo presne po max


-> Bukaj: Ani do tý mý užovky se celý 4 litry nevejdou - a to jsem dokonce jednou na něco najížděl nebo jednu stranu zvedal, aby vyteklo co nejvíc..
Ale chytl jsem chaos - mezi ryskama je rozdíl litr, nebo jen půllitru?
Ale chytl jsem chaos - mezi ryskama je rozdíl litr, nebo jen půllitru?
-> Bukaj:
Tak jestli jsou ty 3 deci cca 3 mm? Koho to sere...
Tak jestli jsou ty 3 deci cca 3 mm? Koho to sere...

-> palinator: Myslím, že nějakých 3,7 l je u Mka (a všech zadomotorů s plechovou vanou) po horní rysku.
-> Bukaj:
O kolik by to mělo na rysce přečnívat po tom, co se naplní filtr? Je pravda že jsem ve škodovce olej neměnil už přes 8 let...
Ale fakt žiju v domnění že se čtyřlitrovka vejde.
O kolik by to mělo na rysce přečnívat po tom, co se naplní filtr? Je pravda že jsem ve škodovce olej neměnil už přes 8 let...

-> palinator: Čtyřlitrovku naleješ možná tak do prvních užovek 120, které měly hlubší vanu a větší olejovou náplň.

-> palinator: Fakt jo? Mě se ještě nikdy nepovedlo nalít celý 4 litry.. asi mám ty motory nějaký menší..

-> Bukaj:
Zajímavý, já do škodovky vždycky oklopil celej kanytr a beru to jako axiom že je to akorát po horní rysku.
Jinak s tou cenou 10W40 máš pravdu.
Zajímavý, já do škodovky vždycky oklopil celej kanytr a beru to jako axiom že je to akorát po horní rysku.

Jinak s tou cenou 10W40 máš pravdu.
-> palinator: Nakolik to žere olej, to netuším, vždycky jsem tam měl málo oleje, protože balení 6l oleje neprodávají, takže jsem tam při dvou předešlých výměnách nalil tu pětilitrovku a případně časem dolíval zbytky oleje z výměny ve škodovkách (kde mi ze čtyřlitrovky pár deci zbyde a mezi výměnami netřeba dolívat)
Ale každopádně vím, že po startu studeného motoru to výrazně modře zahulí, takže asi gufera na ventilech?
Fígl je v tom, že Lidl olej stojí 400 (pětilitrovka), levnější těžko seženu (bez nějakého shánění)

Ale každopádně vím, že po startu studeného motoru to výrazně modře zahulí, takže asi gufera na ventilech?
Fígl je v tom, že Lidl olej stojí 400 (pětilitrovka), levnější těžko seženu (bez nějakého shánění)

-> Jarda/felda 18.04.24 21:55:24: Stále som to zabudol pozrieť. Možno si to len zle pamätám.
-> Bukaj:
Jestli to žere olej, dal bych i patnáctku.
Jestli to žere olej, dal bych i patnáctku.

Když už se tu řeší ty normy, tak Lidl olej 10W-40:
Přemýšlím, že bych jej kupoval do Volva, které žere olej (po startu modře zahulí), náplň je skoro 6 litrů (5,8) a měnit se má po 8000 km (5000 mil)...
Volvo má předepsáno "Multigrade engine oil, viscosity SAE 10W-30, 10W-40 or 15W-40, to ACEA A2 or A3 (ACEA A3 for turbocharged engines)".
Předpokládám, že tím Lidl olejem nic nezkazím... (zvláště u auta s pořizovací hodnotou 10 tisíc)
Přemýšlím, že bych jej kupoval do Volva, které žere olej (po startu modře zahulí), náplň je skoro 6 litrů (5,8) a měnit se má po 8000 km (5000 mil)...
Volvo má předepsáno "Multigrade engine oil, viscosity SAE 10W-30, 10W-40 or 15W-40, to ACEA A2 or A3 (ACEA A3 for turbocharged engines)".
Předpokládám, že tím Lidl olejem nic nezkazím... (zvláště u auta s pořizovací hodnotou 10 tisíc)

-> minno 17.04.24 10:33:25: nebyla to starší 505.00 norma ? že by 10w40 měla PD normu dost pochybuju
-> palinator: Kuknem to doma, ak ešte mám obal.
-> minno:
Za prvé, norma 505.01 není výhradně pro 5W40, ale také pro 5W30.
Za druhé mi ukaž nějaký důkaz, že ten Valvoline 10W40 má tuto normu.
Za prvé, norma 505.01 není výhradně pro 5W40, ale také pro 5W30.
Za druhé mi ukaž nějaký důkaz, že ten Valvoline 10W40 má tuto normu.
-> palinator: To si celkom nemyslím. Padělky majú podľa mňa okopírovanú etiketu podľa originálu. Ale možno sa mýlim.
Konkrétne mám skúsenosť s normou 505.01 (čo by mala byť norma výhradne pre rýchlobežné oleje 5W40) na oleji Valvoline Synpower 10W40.
Konkrétne mám skúsenosť s normou 505.01 (čo by mala byť norma výhradne pre rýchlobežné oleje 5W40) na oleji Valvoline Synpower 10W40.
-> minno 08.04.24 15:15:23:
Tak psát na obal všeličo asi není úplně normální a je to na úrovni koupě padělku se všemi důsledky, ne?
Tak psát na obal všeličo asi není úplně normální a je to na úrovni koupě padělku se všemi důsledky, ne?
-> ZdenoR 09.04.24 10:47:13: Tak minimálně je zbytečná.
-> MVM 08.04.24 16:46:07: Teraz sa nejedná o OHV škodovku. Ale áno, máš pravdu s tým 505.01.
Pýtal som sa na Punto OHC 1,2 8V s plochými zdvihátkami. Dávam doň roky Valvoline Synpower 10W40, rovnako ako som dával do škodovky. A chcel by som aj u Punta zmeniť olej za niečo vhodnejšie. Ten Synpower uvádzajú, že je API SM/SN. Možno by bol lepší Valvoline Maxlife 10W40, ten by mal byť API SL.
Pýtal som sa na Punto OHC 1,2 8V s plochými zdvihátkami. Dávam doň roky Valvoline Synpower 10W40, rovnako ako som dával do škodovky. A chcel by som aj u Punta zmeniť olej za niečo vhodnejšie. Ten Synpower uvádzajú, že je API SM/SN. Možno by bol lepší Valvoline Maxlife 10W40, ten by mal byť API SL.
-> MVM 08.04.24 16:46:07: Chápu správně, že do motoru bez DPF je C3 norma spatně?
-> minno 30.03.24 15:05:26: do nivy E5 jsem dal ME 10W40 s tou LM prisadou, tak jsi me ted trochu vystrasil, uz jsem tam mel chybu - nedostatecnost katalyzatoru, ale kdyz to olej nebere, tak to asi tim nebude
Podle me, jestli ten motor nebere olej, tak se neni ceho bat... co tam mas ted?
Podle me, jestli ten motor nebere olej, tak se neni ceho bat... co tam mas ted?
-> minno: Na 505.01 ve škodovce OHV rovnou zapomeň. Jednak se vyrábí většinou v API C3 , což nechceš pro životnost obyč.motoru (C3 je kvůli DPF)
A potom jsou to výhradně oleje SAE 5W/40, jdou najit výjimečné kombinece VW normy bez C3.. ale je jich málo.
A potom jsou to výhradně oleje SAE 5W/40, jdou najit výjimečné kombinece VW normy bez C3.. ale je jich málo.