jaky olej

prohledat
330 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 08.11.2008 do 25.04.2025, založil/a Majk
řadit dle data
19:49:05
25.04.2025
Bukaj
-> ajok: Tak většinu života si ty motory odjezdily na 15W - zima nezima - a nevypadá, že by viskozita oleje měla rozhodující vliv na životnost jejich součástí...

...ale když jsou všechny ty Shelly (od HX3 do HX6) za skoro stejnou cenu a s velmi podobnou specifikací (jen ten HX6 už je polosyntetika), tak proč to nevyzkoušet...6
19:43:54
25.04.2025
ajok
-> Bukaj 25.04.25 19:27:43: startuji to v zime... a necim v zime budu i jezdit a ta 10ka to promaze rychleji, ale je fakt ze na 15 jsem zanevrel po spatne zkusenosti s mogulem felicia ve favoritu, v zelene felicii ho mel pan 14 tis.km a 5 let a rikal mi, ze bych ho do roka mel vymenit, vymenil jsem hned za ME10W40 a jak mi to ucpalo saci kos jsi uz videl, jinak ten HX6 asi vyzkousim, protoze ma specifikace jako ME, GX-FE ma ACEA A3/B3 a tendle shell A3/B3/B4 a API stejne SL/CF a dalsi pozitivum, ze nepisi SN, ktere kdyz se objevilo u toho ME10W40, tak se mi na magnetu zacel objevovat oter
19:27:43
25.04.2025
Bukaj
-> ajok: S tím zkušenost nemám.

Proč nechceš 15W?
19:09:11
25.04.2025
ajok
19:04:46
25.04.2025
Bukaj
Ale jak tak koukám, tak i ta HX3 už docela podražila. Když jsem ji začal používat, tak kanystr 4L stál kolem 300, ještě když jsem jej objednával posledně, tak asi za 430 Korun a teď je nejlevnější na netu za pětistovku. Ale kupuji vždy do zásoby, tak mne to ještě nějakou dobu nemusí pálit... 5
zvětšit jaky olej - obrázek od Bukaj vložen 25.04.2025 19:04:46
18:54:30
25.04.2025
Bukaj
-> ajok: Kdysi jsem začal do všech svých škodovek lít Shell HX3 a jsem spokojen jak s cenou (tehdy byl levnější, jak Mogul), tak s kvalitou (alespoň co jsem schopen posoudit).

Chvíli jsem tedy ještě zkoušel HX5 (sehnal jsem ho tehdy za nižší cenu, než HX3), ale nepoznal jsem rozdíl, tak jsem zůstal u levnější osvědčené varianty.

Oproti v minulosti používanému Mogulu Super 15W-50 je Shell určitě lépe aditivovaný - s Mogulem byl motor za pár let plný karbonu, s HX3 jsou motory uvnitř bez úsad i po letech.

A ani v parných dnech a honění na dálnici mi na volnoběh kontrolka u žádného z vozů neproblikne.6

Olej měním v intervalu 8-10 tisíc kilometrů nebo po dvou letech.
18:04:21
25.04.2025
ajok
-> 11mAjA11 25.04.25 06:36:32: jaky teda navrhujes do starsich motoru, hlavne ty OHV favomotory

do 1.8T davam 5W40 shell helix ultra

do 1.9 TDi PD 5W40 castrol edge titanium

do vsech favomotoru, vcetne fab. OHV jsem daval mogul extreme 10W40 a od urcite doby prisadu LM a do OHC lada motoru taky a i do 1.6 AEE www.autodily-pema.cz/liqu i-moly-ochrana-pred-opotre benim-200ml?utm_source...

do 120LS a 110 LS mogul extreme 15W40



Premyslim, jestli teda nekoupit soudek mogul super 10W40 GX-FE, kdyz bych dal tu LM prisadu, ale mam strach, aby nebyl podobnej tomu mogulu felicia
06:36:32
25.04.2025
11mAjA11
Vyrobek české značky uvařený bůh ví kde, nebo velvana rozjela rafinerii a výrobu motorových olejů?

To můžeš rovnou lít Crlson, se skoro vsadím že ten olej do té Velvana bandasky nateče ze stejné plničky.
17:02:21
24.04.2025
ajok
-> palinator 23.04.25 09:51:48: ne... preci proto se ptam9 4

a ja radeji davam cesky vyrobky, ktere se alespon nepancuji...
upraveno 1x, naposled 24.04.2025 18:38:47
09:51:48
23.04.2025
palinator
-> ajok:

To fakt posuzuješ olej podle marketingovejch keců? 3
22:59:43
21.04.2025
Tomaso435
-> ajok 21.04.25 22:33:01: ted sem ji nalil do auta. Jen díky tomu ze byla 4l za 389,- az zase pudu pro rohlíky a bude tam tohle za tuto cenu, vezmu zas.
22:33:01
21.04.2025
ajok
to opravdu nikdo tu velvanu nezkousel?
03:46:05
13.04.2025
ajok
-> Tomaso435 16.07.24 06:48:00: tam uz je davno fav, fel nebo ted fab hlava :)4

Origo asi jo a nikdy jsem tomu nerozumnel, kdyz jsou sedla lisovana, jedine ze nalisovali z nevhodnyho materialu. Aprdel je, ze hlavu s tim "nosem" mam u zelnyho MTX origo, ktery je r.v.1995.

porad nevim, cim nahradit ME10W40, co myslite toto motorove-oleje.heureka.cz /velvana-syntanol-10w-40-1 -l uz jsem se chtel zasobit mogul super 10W40 GX-FE, ten jeste koupit jde, ta velvana nema sn, ale pisi taky nizkopopelny, co se mi libi ta udavana odolnost proti starnuti, ale TBN jsem nikde nenasel
upraveno 1x, naposled 13.04.2025 07:38:39
09:41:24
22.07.2024
George_S
-> Jarda/felda: to vím byl tam také takový paskvil Ecotronik, něco jako karburátor řízený řídící jednotkou. Ale já se zajímal víc o BMM když jsem ho dostal od bráchy z Formana.
11:01:11
19.07.2024
Jarda/felda
-> George_S 18.07.24 16:13:44: favorit byl i karbec a tam to je jak píše Tomaso 4
16:13:44
18.07.2024
George_S
-> Tomaso435: u zadokolek výkony nevím ale Favo s BMM mělo 135 40kw a 136 50kw
09:38:58
17.07.2024
palinator
-> David29 15.07.24 17:10:09:

Můžeš použít i A3/B4, ta B4 není problém. A tady jsem našel něco v SL, ale jestli to i bude skutečnost na obalu, těžko říct.



www.autodily-pema.cz/moto rovy-olej-elf-evolution-90 0-nf-5w-40-4l
09:26:35
17.07.2024
Jarda/felda
-> George_S 16.07.24 19:06:24: 135/136 se liší pístama, kde u 135 je vybrání, a pak jsou tu ještě 136mpi písty který jsou o 0.3mm vyšší takže ještě větší komprese 4
19:20:07
16.07.2024
Tomaso435
-> George_S: tak zhruba ma o 3kw vic. 43 vs 46. A dělá to v zásadě "jen" vyšší komprese.
19:19:27
16.07.2024
MVM
-> George_S 16.07.24 19:06:24: No hlavně v pístech. 136ka ma rovný dno pistu a kompresní poměr 9,7:1

No a tim padem umí vygenerovat vyšší Nm a tim padem ma při stejných otáčkách o těch par kW víc 4
19:10:27
16.07.2024
George_S
-> Tomaso435: já jsem si koupil tu vodící trubičku z Felicie, aby to bylo vyvedený nad motor a nahoře má měrka takový zámek.
19:06:24
16.07.2024
George_S
-> Tomaso435: a v čem tedy když obsah je stejnej a má zhruba o 10kw víc?
19:03:44
16.07.2024
Tomaso435
-> George_S 16.07.24 18:39:30: vypadá jako kovový ventilek v úpravě v zátku ... Ona ta měrka ne úplně drží
19:02:15
16.07.2024
Tomaso435
-> George_S: ve vačce ? Neee :)
18:39:30
16.07.2024
George_S
-> Bery: co to tam máš? K čemu to slouží?
18:38:06
16.07.2024
George_S
-> Bukaj: to je zajímavý, motory 135 a 136 by měly být stejné jen se lišily ve vačce.
14:06:58
16.07.2024
Bukaj
-> George_S 16.07.24 10:06:59: Není pravda. na bezolovnatý benzin byly konstruovány všechny motory 135, ale 136 byly v prvních letech výroby normálně na olovnatý benzin a neměly tvrzená sedla výfukových ventilů. Nejsem si jist, od jaké doby měly i 136 motory tvrzená sedla, ale v zadohrabech určitě ne, takže tipuji až někdy od 90. let...
13:48:44
16.07.2024
Petrson
-> George_S 16.07.24 10:13:20: já jsem si nalil předepsaný množství plus do filtru a po nastartování rysku. A jezdím takhle. Ale mám to na fe merce.
12:55:13
16.07.2024
vhml
-> ajok 16.07.24 01:18:56: na 5W50 najezdil sharan uz 200t z celkovych 440
12:10:25
16.07.2024
Bery
měrku mám mimo motor.

po nalití a nastartování si uděláš rysku



img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_104_124__2024- 04-10_18-50-42_15.webp
10:13:20
16.07.2024
George_S
-> ajok: na tom motoru máš otvor pro měrku na kterém místě? Změříš prosím tě vzdálenost od špuntu k risce min. max.
10:06:59
16.07.2024
George_S
-> ajok: to je samozřejmé když budu dávat hliníkovou vanu že se musí vyměnit i koš. Favo ho má kulatý a rovinu pod jiným úhlem. Já jsem nový koš před pár lety kupoval. Vím že jsem sháněl 135 ale teď nevím na 100% že je to on, už v té době se některé věci špatně sháněli hlavně na 135-136 zadní náhon.

-> Tomaso435: Š135 a Š136 byly v podstatě Favo motory takže už byly na bezolovnatý benzín.
06:48:00
16.07.2024
Tomaso435
-> ajok 16.07.24 04:49:32: 742.136 To znamená že je benzín potřeba aditivovat olovem ?

135 vím že to snese bez olovnatý.
04:49:32
16.07.2024
ajok
-> George_S 16.07.24 02:02:24: ja mam v rapidu 742.136, tak s tim Ti neporadim, ale rozhodne musis dat i kos... a nevim jestli vana a kos muze byt jen 742.136 nebo i z nejake posledni 120/130, vim ze byla nejaka Al hluboka vana, tak tu urcite ne...
02:02:24
16.07.2024
George_S
Teď mě to napadlo, do 130tky budu dávat motor z Favorita s tím že vana bude hliníková, jak je to s měrkou oleje. Bude platit ta Fariťácka?
01:18:56
16.07.2024
ajok
ja zlikvidoval uz 2 motory nevhodnym olejem, takze si davam bacha

poprve 130, kamarad delal servisaka tiraku a tak mel do toho oleje moc, lil to do 120 a me to nosil do 130, oba motory po zime KO a pak tu AEE s tim TQR 10W50 :/



-> MVM: ja uz byl skororo rozhodnut pro mobil1 5W50 do 1.8T, mam chip 193HP, LPG, obcas tomu davam a pry to je blbost, syn Mlcocha, ze to bych musel mit alespon 8valec biturbo aby to melo smysl, ze to je olej hustej jak tank a tim moturkem pry neprotece 3 a jeste jak to rekl arogantne a beztak pochopil, ze mam TSi a 20V vubec nezna...7
00:13:11
16.07.2024
George_S
-> MVM: ale upozornění pokračuje tím že vývoj olejů jde dopředu a že ta doporučení platí v době tisku. To znamená že příručku vytiskly začátkem devadesátých a dnes je třeba možné že tam může být třeba i ten 5W.
22:54:46
15.07.2024
Jozka
-> MVM: Jako jo, je to "letní" varianta - a souhlasí (dle distributora) i to, že je zvlášť vhodnej pro "brouky".

Mě šlo spíš o to, že jsme se s motorářem dohodli, že nebudem předělávat na plnoprůtok, když že se Helix 15W/40 bude měnit po roce (2-3 tisíce km) a "roztáčet" se bude až cca po 20 km jízdy. Nicméně se mi zdá, že obavy byly zbytečný a ten olej se prohřívá docela ochotně a rychle..
21:52:40
15.07.2024
MVM
-> Jozka: Však se mrkni do tabulky jaké je rozmezí použitelnosti ve°C pro SAE 20W/50 (Což je mimochodem oblíbená třída pro vzduchem chlazený motory)
20:26:56
15.07.2024
Jozka
Já třeba do motoru 1000 MB s pár natočenejma tisícema po sestavení omylem nalil olej 20W50 (minerál speciál "for classic cars") a měl trochu obavy - nu a žádnej rozdíl oproti předchozímu 15W/40 nepozoruju.
17:10:09
15.07.2024
David29
Ted jsem hledal a řešil, co za olej do Saaba.

Dle knížky 0W nebo 5W, ale co jsem našel byly specifikace A3/B3 a SJ.

Takže jsem našel jen 10W-40, co bylo SL



Tu specifikaci považuju teda za důležitější, než viskozitu
14:19:48
15.07.2024
MVM
-> George_S: Co je na tom nepochopitelný. Nepoužívat olej pod 10W tečka..

Ale mě je to upřímně jedno.

Ja ty motory znam myslim si dobře, a dokážu poradit co jim vyhovuje.
13:20:06
15.07.2024
George_S
Nejde to, ale píší tam:

Upozornění

-Nepoužívejte motorové oleje pod vizkozni třídou SAE 10W.

-Samozřejmě jsou motorové oleje dále vyvíjeny. Proto údaje v tomto návodu k obsluze odpovídají stavu v době jeho tisku.
11:04:07
15.07.2024
George_S
Tak se zase nepovedlo.
11:01:39
15.07.2024
George_S
Pokus dvě, vkládám PDF, před tím se nezobrazil.
10:58:15
15.07.2024
MVM
-> George_S: 10W/40 je optimální pro naše naše podnebi. Co se týká

viskozity. Dlouhy letní jízdy po dálnici by vyhovoval i 10W/50.

Pětku bych nepouzival. Pakliže nejsou krátký cesty a častý studený starty v zimě po městě..
10:57:56
15.07.2024
George_S
Tady jsem našel příručku k Favoritu
10:47:12
15.07.2024
George_S
-> MVM: v mazacím plánu Valvoline je u jednotlivých specifikaci doporučení do jakých teplot je daný olej vhodný. Třeba u Nivy mi tam nabídl SynPower FE 0W-30 pod 25° u toho Favorita těch 5W40 bylo použitelnost celoročně. Samozřejmě že tam doporučovali 10W40 a 15W40.
18:41:09
14.07.2024
MVM
Znovu opakuju že viskozita SAE nema s kvalitou mazání nic společnýho a pouze zařazuje oleje do určité klasifikace podle chování za nízkých a vysokych teplot.

Vždycky je SAE pouze doporučené pro místní klimatický podminky u sériovýho motoru a nebo pro provozni podminky u závodního motoru.

Jenže je dneska taková doba, že treba specifický oleje se vyrabi třeba jen v SAE 5W/30.. tim padem má majitel teoreticky smůlu.

Ale nikdo mi nemůže prikazat mit v autě 0W/30 pokud pojedu do oblasti rovníku nebo tam,kde se běžně trplota pohybuje nad 35°C..

Stejně tak na Sibiř nebo v zimě nebudu používat SAE 60..

ACEA a API jsou důležitější. A viskozitu k tomu vybrat dle podminek. Nejlepší neekologický oleje byly kolem roku 2000. API do SJ byly top.

LowSAPS stoji za starou bačkoru a právě starý konstrukce trpí.
11:00:07
14.07.2024
Jarda/felda
-> George_S 14.07.24 00:37:01: takže tvrdíš že nějaký ajťák je povolanější než výrobce který ty oleje v daným motoru testoval a za dost tvrdých podmínek... ?
Extreme Tyres