skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nehody škodovek...
-> saskyn2 11.02.23 16:08:51: Asi jak kde a jak u čeho. S havarijkem jsme neměli problém ani u starších aut a nepřišlo mi, že by to bylo nějak finančně znevýhodněné. Je tedy fakt, že si pečlivě prověřili co pojišťují. Navíc nebyl problém ani s plněním a nebo že bychom se do něčeho nevešli, vždy to šlo přes autorizáky.
Já jsem o havarijku snad nikdy ani nepřemejšlel. V práci nemáme havarijně pojištěnýho nic, vyjma "soukromejch" aut a tam to je tak, že si každej kdo to chce (havarijní) pojistku platí sám. Firma řeší jen povinko a u dražších okno.
-> saskyn2 11.02.23 16:08:51: Mně to nakonec vyšlo proti rozumnýmu povinku asi 400 Kč měsíčně navíc, tak to jsem ještě kousnul...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Měl jsem rozepsanou obsáhlou odpověď, ale když jsem jí po sobě četl, tak mi přišla dost nesmyslná
Asi bych to shrnul tak, že se podle mě vyplatí na auto, u kterýho ti bude dávat smysl i o oprava, kterou bys ze svý kapsy platil dost obtížně. Ale bude to hrozně subjektivní... já to na toho Saaba z velký části sjednával pod dojmem toho prostředí kde Alča parkuje,v kombinaci s tím, že to auto celkem vypadá a tvoří to nezanedbatelnou část jeho ceny.

-> dragon_cb_cz 11.02.23 14:51:13: Novější auto se asi havarijko vyplatí, ale u staršího je to problém, většina pojištoven ted už nechce víc jak 15 let starý auta vůbec pojistit a ty co to udělají si to nechají pořádně zaplatit.
no podle mě to namrzlý nebylo, nebo si myslím že by to řekl, spíš to tam nezná a prostě nezatáčel.
-> dragon_cb_cz: Cca od jaky ceny auta se vyplati havarijko?
-> saskyn2: Tyjo tam obcas jezdim z/do prace. To musel docela letet, na to, ze tam je dle me 50.
-> saskyn2 11.02.23 14:23:01: Hmm... já bych si podobně drahý auto bez havarijky asi nepořizoval. Alče jsem na toho posledního Saaba havarijko sjednal, protože jsem byl trochu nervózní z parkování v areálu kde teď parkuje. A přestože tahle obava se ukázala jako asi relativně zbytečná, tak jsem docela rád, že tam je... člověk je trochu víc v klidu.
Tipnul bych si, že to namrzlo. Jak teď tejden v kuse mrzlo, tak povrchy jsou podchlazené a jak v noci přišel teplý vzduch, tak na těch chladných površích zkondenzovala a zmrzla vzdušná vlhkost...
...už kolem půlnoci jsem jel po silnici, která dvě hodiny před tím byla suchá a aniž spadla kapka srážek, tak se orosila a klouzalo to dost...
...už kolem půlnoci jsem jel po silnici, která dvě hodiny před tím byla suchá a aniž spadla kapka srážek, tak se orosila a klouzalo to dost...

-> saskyn2: No tak záleží jak je zdatný pilot. Mohlo to být namrzlý,oslizlý. Těžko soudit jak rychle se tam přiřítil. Každopádně skoda no.. Stane se.
-> dragon_cb_cz 11.02.23 14:15:45: OIII já jsem to moc nestudoval, ale pytle venku a celkem dost to je.
-> MVM 11.02.23 14:15:58: jo tady vzal ten plot naproti mapy.cz/letecka?pano=1&am p...
-> MVM 11.02.23 14:15:58: jo tady vzal ten plot naproti mapy.cz/letecka?pano=1&am p...
-> saskyn2 11.02.23 14:07:34: Si děláš srandu.. jako že jel a nezatočil?
-> saskyn2 11.02.23 14:07:34: Tak tohle asi nebude úplně fatální, ne? Každopádně nemít havarijku na pořád ještě relativně moderním autě (hádám O3 nebo Rapid?)... každý svého štěstí strůjcem.
Dneska zákazník. Jel si ke mě pro jedno auto druhým a nedojel, zbývali mu už asi 3km
Je mi ho líto, zrovna takovej slušnej pán, nemá ani havarijku
Nevím co dělal, projel zatáčku u lesa rovně a poslal to do plotu asi 20m daleko.


Stará cellica, to hnilo už na rysovacim prkně, gumy léto, rychlost ocividně nemalá, rána hezky na roh, frajer má štěstí že to přežil
-> Pavel P..: Možná, ale jak je to roztrhaný tak nějak všude tak bych spíš tipoval, že nejel úplně pomalu a taky že vzhledem k zemi původu a stáří to bylo shnilý jak bramobory...
www.novinky.cz/clanek/kri
mi-mlady-ridic-zdemoloval-
auto-o-sochu-obriho-trpasl
ika-40422203
pěkně zlomený v půli... asi leštěnka z AAAček.
pěkně zlomený v půli... asi leštěnka z AAAček.

-> StepaNoFUN: Ale je to skvelej a bezpecnej system 

-> David29 04.02.23 22:30:27: Je to speciálně udělaný a pro dinosaury je nutný trojitého dupnutí na brzdu, pohlazení šaltrpáky a vyslovení hesla(hovno kleslo) a ověření občanského průkazu dinosaura z třetihor-pozor na prošlou dobu platnosti.
My ostatní jen zavřeme dveře a šlápneme na plynový pedál
My ostatní jen zavřeme dveře a šlápneme na plynový pedál

Dneska mi kamiq zacal sam od sebe brzdit. Ceho se leknul netusim. Jel jsem do ouzkyho podjezdu a za nim byl v mirnym komecku retarder. Podjezd pohoda (denne jezdim mozna uzsim) ale pred tim klasickym retarderem jsem byl malem v okne... Ale hned to odbrzdilo a jelo se dal...
-> saskyn2: A ono se to odbrzdí jen tak? Bez zaklínadla v podobě trojitého dupnutí na brzdu, pohlazení šaltrpáky a vyslovení hesla?
-> David29 04.02.23 22:15:36: Tak nějak nevím čemu to zabrždění vadí, však se to zase samo odbrzdí. Jak říkám, stálo by to zase peníze a techniku navíc, místo zabrždění při otevřených dveřích by to brzdilo když by ses přizvedl k dítěti vzadu. Efekt 0. Pravda u tvého mixu by to asi smysl mělo, zkus jim to do Volva napsat třeba ti vyplatí odměnu za zlepšovák

-> saskyn2: Protože by to eliminovalo zbytečné zabrždění, když pouze otevřu dveře a nikam nejdu?
-> David29 04.02.23 21:09:46:
V řidičově sedačce běžně žádné čidlo na zvednutí prdele není-muselo by se tam dodělat, stálo by to peníze navíc, myslím že bys byl tady první kdo by brečel, že za to musí připlácet. Navíc by se ti pak ručka zatahovala zbytečně když se třeba natáhneš dozadu k dětem.
To zabrždění je potřeba při opuštění auta, v čem by bylo hlídání prdele lepší než ty dveře?
V řidičově sedačce běžně žádné čidlo na zvednutí prdele není-muselo by se tam dodělat, stálo by to peníze navíc, myslím že bys byl tady první kdo by brečel, že za to musí připlácet. Navíc by se ti pak ručka zatahovala zbytečně když se třeba natáhneš dozadu k dětem.
To zabrždění je potřeba při opuštění auta, v čem by bylo hlídání prdele lepší než ty dveře?
-> saskyn2: A můžeš mi prosím vysvětlit, v čem by nepomohla proti rozjetí automatická ručka aktivací zvednutí prdele ze sedačky?
Nějak nechápu v čem je otevření dveří lepší, než zvednutá prdel?
Nějak nechápu v čem je otevření dveří lepší, než zvednutá prdel?
-> Bukaj 04.02.23 13:23:30: ak to odbrzdis tak v pohode...ze to pinda...ale to evidentne pani nevadilo.
Je pravda ze nalozila maleho a mala asi o zabaviu postarane....tak tvrdila. Ale 2x za pol roka.
Je pravda ze nalozila maleho a mala asi o zabaviu postarane....tak tvrdila. Ale 2x za pol roka.
-> saskyn2 04.02.23 19:27:21: Zákazník běžně na zvedák nejezdí, no
-> Nwkt 04.02.23 19:48:09: To je dobrý i u zamrzlýho auta. Nedávno jsem potřeboval dát do tepla auto neměl čas na rozmrazování. Tak jsem očistil kamery a jel na ně

-> Nwkt 04.02.23 19:48:09: To je dobrý i u zamrzlýho auta. Nedávno jsem potřeboval dát do tepla auto neměl čas na rozmrazování. Tak jsem očistil kamery a jel na ně

-> David29: Stačí ti area view a nemusíš otvírat nic 

-> David29 04.02.23 19:19:23: Však nájezd na zvedák není úplně běžná situace, no tak si to holt odbrzdím, pokud to 1000x pomůže a jednou naopak - já v tom nevidím problém. Proto jsem psal, že u nákladního k tomu můžou mít své důvody a když to máš vypnutý tak se nemůžeš divit že to nefunguje
V tom nákladáku se tak nějak nepředpokládá, že tam budeš vozit děti, proto jde nastartovat


-> saskyn2: Třeba jak píše Milan - otevře dveře aby se trefil na nájezd a bum, zabržděno.
A i já kolikrát otvírám u osobáku dveře a nepotřebuju, aby se zatahovala ručka
Autohold mám vyplej, protože nevidím důvod k čemu ho mít. Auto nepřirozeně stojí v moment, kdy chci bez plynu prostě jen popojet když chci stát a nemít nohu na brzdě, mám ručku
U nákladáků to je právě všechno vymakanější, přesněji řečeno nejsou takový tendence se do řízení moc srát a lidem práci komplikovat.
Viz třeba to, že já můžu bez zaklínadla nastartovat - což dneska osobák nejde už žádnej
A i já kolikrát otvírám u osobáku dveře a nepotřebuju, aby se zatahovala ručka
Autohold mám vyplej, protože nevidím důvod k čemu ho mít. Auto nepřirozeně stojí v moment, kdy chci bez plynu prostě jen popojet když chci stát a nemít nohu na brzdě, mám ručku
U nákladáků to je právě všechno vymakanější, přesněji řečeno nejsou takový tendence se do řízení moc srát a lidem práci komplikovat.
Viz třeba to, že já můžu bez zaklínadla nastartovat - což dneska osobák nejde už žádnej
-> Nwkt: Hele ho, tebe jsem tu nevidel ani nepamatuju :) Jo, az budes vedet co a jak, tak napis a muzem to zkusit :) Ale dokazu zit i bez toho 

-> Syny: zkusíme ho na kalibrovat jestli půjde a uvidíme
-> saskyn2: Tak jsem dneska vyprudil a navstivil Nwktho a prej jednotka ten hillholder umi, ale chybi tam nejaky cidlo - hazelo mu to nejakou chybu. Pry si o tom jeste neco zjisti, ale mise zatim neuspesna a nejspis to neklapne. Holt budu muset koupit jiny auto 

-> David29 04.02.23 17:39:57: První části nerozumím, co by autohold nedržel? Jako že bys autohold nahradil ručkou? Proč proboha, co by to mělo za výhody?
K druhé části- no asi nemáš autohold, nebo si ho neumíš zapnout či co já vím, já v nákladním Volvu nikdy v životě neseděl, tak nevím co to umí nebo neumí. Ono v tom nákladáku to mají třeba udělaný tak schválně, nebo to prostě mají blbě domyšlený, starší osobáky se taky museli aktivovat před každou jízdou tlačítkem a jiný podobný uživatelsky nepřívětivý nastacvení, novějších to funguje tak, že autohold drží auto dokud nešlapeš na plyn tak stojí na místě. Aby to čerpadlo ABS nejelo v kuse hodinu tak se ručka z autoholdu aktivuje např když stojíš na místě víc jak 5 minut(typicky přejezd) plus jak píšeš po chcípnutí aby ti to auto nikam neujelo, popřípadě po otevření dveří-zase aby ti to auto nikam neujelo nastartovaný bez tebe viz co popisoval Bukaj z USA. Vše se samozřejmě povolí šlápnutím na plyn protože jinak by člověk nikam moc nedojel. Žádný lepší řešení než výše popsané neznám.
K druhé části- no asi nemáš autohold, nebo si ho neumíš zapnout či co já vím, já v nákladním Volvu nikdy v životě neseděl, tak nevím co to umí nebo neumí. Ono v tom nákladáku to mají třeba udělaný tak schválně, nebo to prostě mají blbě domyšlený, starší osobáky se taky museli aktivovat před každou jízdou tlačítkem a jiný podobný uživatelsky nepřívětivý nastacvení, novějších to funguje tak, že autohold drží auto dokud nešlapeš na plyn tak stojí na místě. Aby to čerpadlo ABS nejelo v kuse hodinu tak se ručka z autoholdu aktivuje např když stojíš na místě víc jak 5 minut(typicky přejezd) plus jak píšeš po chcípnutí aby ti to auto nikam neujelo, popřípadě po otevření dveří-zase aby ti to auto nikam neujelo nastartovaný bez tebe viz co popisoval Bukaj z USA. Vše se samozřejmě povolí šlápnutím na plyn protože jinak by člověk nikam moc nedojel. Žádný lepší řešení než výše popsané neznám.
-> saskyn2: Tak by to snad autohold nedržel, ne? A byla by jistota, že se to zabrzdí kdy má a ne, aby to vysíralo
Jak píšu - mě ručka automaticky zabrzdí po chcípnutí - což je mi k ničemu, protože auto brzdím tak 50x denně a chcípnu ho dvakrát
Jak píšu - mě ručka automaticky zabrzdí po chcípnutí - což je mi k ničemu, protože auto brzdím tak 50x denně a chcípnu ho dvakrát
-> Bukaj 04.02.23 13:23:30: nejspíš nějakej vweterán
-> Milan 136 04.02.23 08:52:01: jo na servisu je to samozřejmě spíš ku škodě, ale jsou jiný věci co mě víc serou
-> David29 04.02.23 14:57:08: a zase zlý konstruktéři vs. David 1:0
nastartovaný ti to drží autohold at tam máš P, D, nebo N jistit to ještě ručkou je něco jako se jít oběsit na dva provazy

-> Milan 136 04.02.23 08:52:01: jo na servisu je to samozřejmě spíš ku škodě, ale jsou jiný věci co mě víc serou
-> David29 04.02.23 14:57:08: a zase zlý konstruktéři vs. David 1:0



-> Bukaj: Taky mě to udivuje, že to nevyžaduje nějaký zaklínado v podobě pohlazení volantu nebo tak něco.
Já nevím, ale automatická ručky by byla ideální při přeřazení do neutrálu či P.
No a nebo dnešní auta maj snad čidla v sedačce a ví, že tam řidič není - zvedne se, tak zabrzdit. Nějaký kombinace otevření dveří nebo pásů mi přidjou stupidní - protože ani jedno nemusí znamenat, že chci auto zabrzdit
Já nevím, ale automatická ručky by byla ideální při přeřazení do neutrálu či P.
No a nebo dnešní auta maj snad čidla v sedačce a ví, že tam řidič není - zvedne se, tak zabrzdit. Nějaký kombinace otevření dveří nebo pásů mi přidjou stupidní - protože ani jedno nemusí znamenat, že chci auto zabrzdit
-> SO545 04.02.23 11:14:52:
A to tyhle vozy, které pomalu ani nenastartuješ bez zmáčklého pedálu brzdy a spojky, dovolí couvat s otevřenými dveřmi?

A to tyhle vozy, které pomalu ani nenastartuješ bez zmáčklého pedálu brzdy a spojky, dovolí couvat s otevřenými dveřmi?

-> Milan 136 04.02.23 08:52:01: ja som v pohode...mam nato softwer...ale kolega uz raz vytrhal podblatniky od zlosti.
Ako chcpaem ze nie kazdy je sofer za 1...ale obcas mam pocit ze auta sa vyrabaju uz len vylucne pre polodementov bez vlastneho zdraveho usudku a moznosti si riesit veci po svojom.
Ani xy pomocnikov nic nezmoze ked zena cuva z garaze na kameru a utrhne dvere vodica....a podari sa jej to za pol roka 2x....manzel uz apeluje odpojit kameru nech sa pica pozera do zrkadiel.
Ako chcpaem ze nie kazdy je sofer za 1...ale obcas mam pocit ze auta sa vyrabaju uz len vylucne pre polodementov bez vlastneho zdraveho usudku a moznosti si riesit veci po svojom.
Ani xy pomocnikov nic nezmoze ked zena cuva z garaze na kameru a utrhne dvere vodica....a podari sa jej to za pol roka 2x....manzel uz apeluje odpojit kameru nech sa pica pozera do zrkadiel.
-> saskyn2 04.02.23 01:02:00: V tom mě sere O4. Zajedu na zdviž, otevřu dveře abych se podíval a už je to zabržděný a někdy i v N

-> Bukaj 04.02.23 00:15:15: Hele to je dobrej postřeh, náhradní vůz v barvě taxi
Mě teda ještě vyloženě neujelo že bych ho našel jinde, ale někdy se mi stalo že mi začalo ujíždět když jsem vystupoval, někdy mi i přejelo nohu při zastavování
ale naštěstí mám železný špičky u bot
-> Bukaj 04.02.23 00:24:41: Hele sedím denně třeba v pěti autech a taky občas na něco zapomenu, teda ne že bych vyloženě pravidelně zapomínal zatahovat ručku, to mám celkem nacvičený, ale spíš vždycky hledám tlačítko vlevo, vpravo na tunelu, a ona je tam páka
Jo ty automaty jsou na jednu stranu fajn protože ti na P neujede a bez P nevyndáš klíček, na druhou stranu jak píšeš, už jsem taky někdy vystoupil s D a nastartovaným motorem
A v tom je třeba vidět jak tohle časem vychytávají, na novějších autech typu SIII už ti to jednak zabrzdí, druhak to začne ječet že nemáš zařazený P takže pak se tohle už nemůže stát. Nebo teda může pokud to sám odbrzdíš a ječení ignoruješ



Mě teda ještě vyloženě neujelo že bych ho našel jinde, ale někdy se mi stalo že mi začalo ujíždět když jsem vystupoval, někdy mi i přejelo nohu při zastavování


-> Bukaj 04.02.23 00:24:41: Hele sedím denně třeba v pěti autech a taky občas na něco zapomenu, teda ne že bych vyloženě pravidelně zapomínal zatahovat ručku, to mám celkem nacvičený, ale spíš vždycky hledám tlačítko vlevo, vpravo na tunelu, a ona je tam páka

Jo ty automaty jsou na jednu stranu fajn protože ti na P neujede a bez P nevyndáš klíček, na druhou stranu jak píšeš, už jsem taky někdy vystoupil s D a nastartovaným motorem


-> Petrson 03.02.23 20:02:22: Souhlas, že se nejlíp jezdí s nejnovějšími vozy, jen mne tam občas něco překvapí nebo vyděsí (jakákoli digitálně akustická indikace čehokoli je hrozně nepříjemný zvuk, nebo přímý zásah vozu do řízení...).
A pak přechod do staršího vozu a člověk nedělá některé úkony, které za něj nové vozidlo dělalo. Ale je to stále v lidech, auta za nic nemůžou...
A pak přechod do staršího vozu a člověk nedělá některé úkony, které za něj nové vozidlo dělalo. Ale je to stále v lidech, auta za nic nemůžou...

Tak třeba Saskyn má výhodu v tom, že těch aut střídá mraky - předpokládám, že dělá zkušební jízdy a jiné přesuny (na STK) s auty jeho zákazníků, takže je pro něj rutinní záležitostí to střídání a je na to adaptován. Člověk, který je zvyklý střídat třeba dvě auta v rodině nebo jedno své a druhé firemní, ale jinak s jiným vozem nejezdí, je zvyklý jen na ty dvě konkrétní auta a může se mu stávat s jiným vozem to, co se stává mně nebo co tu popisuje David....
...jinak hromadně začaly ujíždět auta až s vynálezem automatické převodovky - nechápal jsem ty videa z USA, jak se auto samo rozjede a pomalou jízdou to někam pošle - tehdy jsem si vůbec neuvědomoval, že v USA mají samé automaty...
...to považuju i u svého Volva za ne moc bezpečnou věc - že při zařazeném D nebo R (případně L nebo 3) se auto na rovině samovolně rozjede na volnoběžné otáčky i bez přidání plynu...
...jinak hromadně začaly ujíždět auta až s vynálezem automatické převodovky - nechápal jsem ty videa z USA, jak se auto samo rozjede a pomalou jízdou to někam pošle - tehdy jsem si vůbec neuvědomoval, že v USA mají samé automaty...
...to považuju i u svého Volva za ne moc bezpečnou věc - že při zařazeném D nebo R (případně L nebo 3) se auto na rovině samovolně rozjede na volnoběžné otáčky i bez přidání plynu...
-> David29 03.02.23 17:30:21: Jenže tady určitě nešlo o náhradní vůz - už jsi viděl servis, který má náhradní vůz zrovna v barvách Taxi včetně polepů?
Občas se prostě něco nepovede - blbá shoda náhod nebo člověk není ve své kůži, je ve stresu apod. a nehoda je na světě.
Já se také řadím k těm, kterým ujelo z kopce zaparkované auto a přitom jsem měl štěstí.
Jen jsem přeparkoval, když zvonil soused, že naše (mámina) škodovka stojí pod kopcem předkem přes chodník a zadkem do silnice - naštěstí tam nikdo zrovna neparkoval (křižovatka tvaru T), i když tam běžně auta stojí. Jinak ani na chodníku ani na silnici tam není velký provoz, ale i tak klika, že se vlastně vůbec nic nestalo - bylo to jako varování, že zařazená rychlost nestačí (vypadl kvalt) a od té doby při parkování v kopci vždy aspoň stočím kola k obrubníku nebo do protisvahu...

Občas se prostě něco nepovede - blbá shoda náhod nebo člověk není ve své kůži, je ve stresu apod. a nehoda je na světě.
Já se také řadím k těm, kterým ujelo z kopce zaparkované auto a přitom jsem měl štěstí.
Jen jsem přeparkoval, když zvonil soused, že naše (mámina) škodovka stojí pod kopcem předkem přes chodník a zadkem do silnice - naštěstí tam nikdo zrovna neparkoval (křižovatka tvaru T), i když tam běžně auta stojí. Jinak ani na chodníku ani na silnici tam není velký provoz, ale i tak klika, že se vlastně vůbec nic nestalo - bylo to jako varování, že zařazená rychlost nestačí (vypadl kvalt) a od té doby při parkování v kopci vždy aspoň stočím kola k obrubníku nebo do protisvahu...
Zajímavý téma. No já za celej den někdy vystřídám cca 5 různejch váhovejch i délkovejch kategirii vozidel. A snažím se přizpůsobit ale je fakt, že nej se jezdí s nejnovějšíma auta, kdy je čas i na jiný věci.
-> David29 03.02.23 19:09:35: “Stávalo - ovšem ne díky tomu, že by člověk podvědomě počítal s tím, že se to samo zabrzdí“ Jo to máš pravdu, jen místo toho bylo na jeden takový případ jiných 100 kteří prostě zapomněli jako každý běžný člověk

-> saskyn2: Dačii ani jednou, protože auto nijak nepotřebuju a zvládnu to pěšky/mhd/koloběžka.
Kamarádka co bydlí ne periferii a bez auta je v prdeli tak 3x za poslední rok.
Já a Bukaj jsme ti tady napsali jakej je rozdíl střídat nákladák a osobák nebo "běžný" auto a škodovku.
To je prostě něco jinýho, než jako běžný auto vs. běžný auto
Stávalo - ovšem ne díky tomu, že by člověk podvědomě počítal s tím, že se to samo zabrzdí
Kamarádka co bydlí ne periferii a bez auta je v prdeli tak 3x za poslední rok.
Já a Bukaj jsme ti tady napsali jakej je rozdíl střídat nákladák a osobák nebo "běžný" auto a škodovku.
To je prostě něco jinýho, než jako běžný auto vs. běžný auto
Stávalo - ovšem ne díky tomu, že by člověk podvědomě počítal s tím, že se to samo zabrzdí

Se jen děsím co se tu ještě nedozvím, např že první auto v zimě naobouralo až po vymyšlení zimních gum, protože dělají z lidí blbce co neumí řídit na letních




Zamítnuté přispívání mají:
- Ceskejparan10 - zrušená registrace (udělil U-Geen), důvod: prispevky beze smyslu