skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Jarda/felda 10.05.25 06:52:00: ano tie Magnetony sú naprd.. Ten Bosch aky konkrétne a Ako konkrétne ho tam uchytiť?
-> Borderer 09.05.25 13:24:52: Tak ono u toho výfuku se nemůžeš divit, že to bylo hnilé...
-> Tomaso435 09.05.25 11:57:03: -> minno 09.05.25 12:33:36: Jmenuje se to Elring, nikoli Ellring
Jinak Elring bylo originál těsnění z výroby v motorech 130, stejný Elring na 120 mám jeden doma a minimálně dobově se vyráběly (80. a 90. léta). Nevím, čemu říkáš "aftermarket", ale s novodobými těsněními se silikonovými proužky na jakékoli škodovácké motory od značky Elring jsem se dosud nesetkal - vše byla výroba z minulého století bez červených linek.

Jinak Elring bylo originál těsnění z výroby v motorech 130, stejný Elring na 120 mám jeden doma a minimálně dobově se vyráběly (80. a 90. léta). Nevím, čemu říkáš "aftermarket", ale s novodobými těsněními se silikonovými proužky na jakékoli škodovácké motory od značky Elring jsem se dosud nesetkal - vše byla výroba z minulého století bez červených linek.
-> Jarda/felda 09.05.25 11:10:43: Černej Temac na 105 snad ani nikdy nebyl (aspoň jsem ho nikdy neviděl). A černej lesklej Temac na 136 mám doma v origo balení Škoda Auto, takže třeba se tomu dá i věřit...
Na 130 používám už jen Elring, ale stopětku se směšnou kompresí musí utěsnit i Temac.
A stejně mi to časem nedá a ten motor rozeberu, překroužkuju a udělám pořádné přesahy...

Na 130 používám už jen Elring, ale stopětku se směšnou kompresí musí utěsnit i Temac.
A stejně mi to časem nedá a ten motor rozeberu, překroužkuju a udělám pořádné přesahy...

-> Boco 09.05.25 23:18:59: ve felda (70A) altikach je urcite C3 a nic jineho bych nedaval, riskujes, ze pri poradnem prohrati se Ti kousne, ja mam nekolik felda altiku a to lozisko jsem menil jen jednou preventivne a dal jsem NTN C3 Japan
-> darklord 10.05.25 05:11:04: bohuzel, kladka co se mi kousla na octe po 240tis.km C3 lozisko nemela, bylo nejake japan, v nove polske mam uz C3 japan a ted jsem koupil jednu do zasoby stejnou polskou a je tam zas neco cinskeho bez C3 :/
-> darklord 10.05.25 05:11:04: bohuzel, kladka co se mi kousla na octe po 240tis.km C3 lozisko nemela, bylo nejake japan, v nove polske mam uz C3 japan a ted jsem koupil jednu do zasoby stejnou polskou a je tam zas neco cinskeho bez C3 :/
-> Boco 09.05.25 23:18:59: pokud se někam lisuje tak má být C3 s zvětšenou vůlí
ps: magnetonem bych se nezabýval a naroubova altík od bosche co opravdi dobíjí

ps: magnetonem bych se nezabýval a naroubova altík od bosche co opravdi dobíjí

-> Boco: ake mali poruke take namontovali
Dnes som pol dňa zabil repasom aleternátora 55A, najprv som myslel že spravím repas jedného starého čo som kúpil na burze, nakoniec to skončilo poskladaním 1kusu z 2 starších (samozrejme výmena ložísk, kontrola diódového mostíka).
Čo ma ale zaujalo - bol som v tom že do Magneton alternátorov idú štandarné ložiská, mal som ich kúpené vopred. Keď som dospel do bodu že idem odnitovať krytie predného ložiska (mal som kúpené štandardné 6303) napadlo ma pre istotu pozrieť do katalógu - a tam píšu C36! Tak som ho rýchlo letel kúpiť tesne pred záverečnou... ale potom som nakoniec zistil že originál tam bolo štandardné ložisko (alternátor ešte nebol repasovaný).
Tak ako to sakra je?
Čo ma ale zaujalo - bol som v tom že do Magneton alternátorov idú štandarné ložiská, mal som ich kúpené vopred. Keď som dospel do bodu že idem odnitovať krytie predného ložiska (mal som kúpené štandardné 6303) napadlo ma pre istotu pozrieť do katalógu - a tam píšu C36! Tak som ho rýchlo letel kúpiť tesne pred záverečnou... ale potom som nakoniec zistil že originál tam bolo štandardné ložisko (alternátor ešte nebol repasovaný).
Tak ako to sakra je?
-> minno: chcem ho zachovať v peknom stave
-> castrol: Pekne. Origo poťah nevyhovoval?
-> minno: O instalaci pásů z favorita, nebo felicie se pokouším od jara, ale vypadá to, že i na tyhle vozy se už shání šatně díly. Dalo by se koupit nové zadní pásy na favorita, ale myslím že budou krátké, když se dají dopředu.
Tak sem aspoň vyzkoušel nové nádobíčko. Zajímavé je, že zbytek trubky až dopředu zcela ok, místy povrchovka.
Je neuvěřitelný, jak málo stačí a ty trubky drží pohromadě. Vzal sem za holendr a upadlo to. 

-> Robert 106 08.05.25 20:35:54: Pekne. Ešte ten nápis Moravan
Kedysi som mal tých krytiek nakúpených X a veľa som ich polámal (úchyty), pretože origo pásy Š120 mi asi 2-3x praskli (pružina) a musel som ich otvárať a prasknutú pružinu skracovať.
Potom som dal nové pásy Favorit a tie už fungovali perfektne, dlhé roky a bez závad, že ani náhradné krytky už nebolo treba.

Kedysi som mal tých krytiek nakúpených X a veľa som ich polámal (úchyty), pretože origo pásy Š120 mi asi 2-3x praskli (pružina) a musel som ich otvárať a prasknutú pružinu skracovať.
Potom som dal nové pásy Favorit a tie už fungovali perfektne, dlhé roky a bez závad, že ani náhradné krytky už nebolo treba.
Ellring na 105/120 sa ako aftermarket snáď ani nevyrába.
-> Jarda/felda 09.05.25 11:10:43: ten se snad uz nedělá ne?
Ale ellring byl taky černej.
Me se nejvíc osvědčilo těsnění od kaliny. Se silikonovým proužkem.
Na favu je 12 let.
Ale ellring byl taky černej.
Me se nejvíc osvědčilo těsnění od kaliny. Se silikonovým proužkem.
Na favu je 12 let.
-> ajok: Elring mám jen na 130 a jedno na 120, ale na 105 jsem měl jen různý dobový Asbestose, Tesnity, pak nějaké celoplechové a Temac. Dal jsem Temac, protože mi připadal nejrozumnější (s těmi silikonovými proužky mezi olejovými a vodními kanály).
Při aplikaci jsem použil osvědčenou metodu potření dosedacích ploch na hlavě a na bloku mazacím tukem...
Tak uvidíme, jak to dopadne...
Při aplikaci jsem použil osvědčenou metodu potření dosedacích ploch na hlavě a na bloku mazacím tukem...
Tak uvidíme, jak to dopadne...
-> ajok 09.05.25 03:09:16: Takých 105LX je plný virt
-> Bukaj 09.05.25 06:50:03: Tolko práce pre zhoršenie jazdných vlastností
-> Bukaj 09.05.25 06:50:03: Tolko práce pre zhoršenie jazdných vlastností

-> Bukaj 09.05.25 07:21:33: tak jestli jsi dal elring, tok 0,05 je jeste uplne v pohode

-> Matthes, záškodník z TechWebu 09.05.25 07:13:58: Těsnění nebylo ruplý, bylo původní a na ten věk v celkem ok stavu, jen mu zjevně moc neprospělo to, že motor ležel několik let vyndaný z auta bez chladicí kapaliny.
Kdybych to řešil poctivě, tak skončím generálkou, protože přesahy nebyly nic moc (sice všechny stejné, ale cca 0,05 mm), asi to dost papá olej, ale činná plocha vložek je v normě a vyndavat a překroužkovávat písty - na to nebyl čas (říkal jsem si, že pokud budou nějaké přesahy, nebudu do toho hrabat a pokud přesahy nebudou, tak holt budou vložky muset ven). A vložky byly v bloku asi solidně přirostlé - myslím, že kdybych je vyndal, skončí to jako obvykle novou pístní sadou...
A hlavu jsem přebrousil ručně na tušírovací desce, tak snad to aspoň chvíli vydrží...
Kdybych to řešil poctivě, tak skončím generálkou, protože přesahy nebyly nic moc (sice všechny stejné, ale cca 0,05 mm), asi to dost papá olej, ale činná plocha vložek je v normě a vyndavat a překroužkovávat písty - na to nebyl čas (říkal jsem si, že pokud budou nějaké přesahy, nebudu do toho hrabat a pokud přesahy nebudou, tak holt budou vložky muset ven). A vložky byly v bloku asi solidně přirostlé - myslím, že kdybych je vyndal, skončí to jako obvykle novou pístní sadou...

A hlavu jsem přebrousil ručně na tušírovací desce, tak snad to aspoň chvíli vydrží...
-> Sita: Ne 

-> Bukaj 09.05.25 06:50:03: Ruply tesneni bez srovnani hlavy?
-> Bukaj 09.05.25 06:50:03:
doufam, ze ted uz prijmes

-> isti 08.05.25 22:55:47: Rozebíral jsem to kvůli tomu že tam byl motor z Favorita a pětikvalt - vracel jsem to do původního stavu...
Včera jsem si rovnou střihl tu výměnu těsnění pod hlavou - nedalo mi to...

Včera jsem si rovnou střihl tu výměnu těsnění pod hlavou - nedalo mi to...

-> isti 08.05.25 22:55:47: jako, ze by z toho udelal 105 LX?

-> Bukaj 07.05.25 22:55:49: Mal si to rozobraté a nedal si tam 5q s vlečkou?Že ťa hamba nefackuje

-> palinator: ako sa to vezme

-> minno:
To pětikvalt taky, ne?
To pětikvalt taky, ne?

-> isti 07.05.25 22:40:29: To čo je 
-> Bukaj 07.05.25 22:55:49: 4q je haluz no, od 50 do 140 kmh automat

-> Bukaj 07.05.25 22:55:49: 4q je haluz no, od 50 do 140 kmh automat

Možná bych mohl vzít do Běšin, nebo tak. Materiál je ASA
-> Matthes, záškodník z TechWebu 07.05.25 23:02:34: neblazni vzdyt to je normalni moderni auto... trabanta na Tebe
jo petka mi u BAZe taky hrozne chybi, pamatuji, jak kamarad kdysi chtel do vyjete 120 slusny 105 motor, ze to bude usporne, uz jsem tu o nem psal, to byl ten, co po 50km sundaval vanu a menil salky na jedne ojnici, protoze mel cep kliky v takovem stavu, ze mu ty salky zral, no spostu toho na tom udelal, vc. naprav a pak mu odesla prevodovka, tak to hodil do srotu a koupil feldu na splatky

-> Bukaj 07.05.25 22:55:49: Tyjo, na to, ze takovou trasu jezdim skoro kazdej tejden, tak predstava, ze jedu 105 me dost desi. To bych vecer doma asi vypadl ze dveri na zem a uz nevstal 

Já zase dneska testoval stopětku po technické.
Po českých a moravských (převážně) okreskách jsem od rána najezdil přes 700 Km
Zjistil jsem, že Mková 105L není až taková lemra, jak jsem se domníval, že mi po letech jezdění se stotřicítkami bude připadat, taky jsem zjistil, že dálniční známku na ten vůz kupovat nebudu (nad 80 km/hod už vozu znatelně chybí pětka a je to nekomfortní cestování), navzdory tomu, že motor trochu tlakuje do chladicího okruhu, tak i když jsem jej vůbec nešetřil a dával tomu, co se vejde, tak spolehlivě drží teplotu (tedy těsnění pod hlavou vyměním, až na to bude čas a nálada) - jen mi vadí hlučný průchod vzduchových bublin přivřeným ventilem výměníku topení
A nakonec jsem za tuto první ostrou jízdu sečetl průměrnou spotřebu paliva a vyšlo mi krásných 6,4 litru na sto (což při mém poměrně ostřejším testovacím jízdním stylu příjemně překvapilo...
).
Jen v první ostřejší zatáčce jsem to málem poslal přes boudu - na kyvku jsem po těch deseti letech s vlečkama poněkud odvykl...
Po českých a moravských (převážně) okreskách jsem od rána najezdil přes 700 Km

Zjistil jsem, že Mková 105L není až taková lemra, jak jsem se domníval, že mi po letech jezdění se stotřicítkami bude připadat, taky jsem zjistil, že dálniční známku na ten vůz kupovat nebudu (nad 80 km/hod už vozu znatelně chybí pětka a je to nekomfortní cestování), navzdory tomu, že motor trochu tlakuje do chladicího okruhu, tak i když jsem jej vůbec nešetřil a dával tomu, co se vejde, tak spolehlivě drží teplotu (tedy těsnění pod hlavou vyměním, až na to bude čas a nálada) - jen mi vadí hlučný průchod vzduchových bublin přivřeným ventilem výměníku topení

A nakonec jsem za tuto první ostrou jízdu sečetl průměrnou spotřebu paliva a vyšlo mi krásných 6,4 litru na sto (což při mém poměrně ostřejším testovacím jízdním stylu příjemně překvapilo...

Jen v první ostřejší zatáčce jsem to málem poslal přes boudu - na kyvku jsem po těch deseti letech s vlečkama poněkud odvykl...

Spravil som otočku Dun Streda-Rimavská Sobota-Kriváň-Žiar nad Hronom-Zlaté Moravce-Dun Streda za 11hod s obvyklím gps systámom
Mal som iba dva faullov,oblasť Kriváňa som neoblúbil.

-> saskyn2 05.05.25 22:16:57:
No.. Žere to celý basy, ale už se mi několikrát stalo, že jsem ucpal oba automaty.
Pak je blbý, když člověk zvoní na skladníka, kterej si někde honí péro a člověk čeká a čeká...
No.. Žere to celý basy, ale už se mi několikrát stalo, že jsem ucpal oba automaty.

-> StepaNoFUN: Už proběhly zprávy o koumácích, co nalili pivo do igelitek a prázdný flašky vrátili.
Až neuvěřitelný, co ty lidi napadne. 


-> Milan 136 06.05.25 10:13:04: a prazdny bedny to nebere. Teda alespon automaty, ktery jsou uvnitr na prodejnach. Nasli se totiz koumaci, co na prodejne prerovnali lahve, vzali prazdnou basu a nakup byl zdarma.
Takze v prepravce musi bejt alespon polovina lahvi. Kdyz je tam nejaka jina, tak ti je to oznaci a ty davas samostatne.
Takze v prepravce musi bejt alespon polovina lahvi. Kdyz je tam nejaka jina, tak ti je to oznaci a ty davas samostatne.
-> saskyn2 06.05.25 09:06:35: Lidl, Globus normálně bere celý plný. Ale umí ten scanner poznat, že tam je třeba jiná flaška a může Ti to vrátit. Pak to musíš dát flašky samostatně a pak prázdnou bednu.
-> Milan 136 06.05.25 06:00:55: Fakt? Tak to si mě dostal, já myslel že to skenuje každou láhev. Já zas tak nechlastám abych to jel po celých basách, tak tyhle novoty tak neznám

-> COL 06.05.25 00:45:10: to mi dela u klimove feldy 1.3 mpi, prijedu do prace a pusti se vetrak a tak cekam s nastartovanym, dokud se nevypne
Jinak, ze by mi ten rapid opravdu vic chladil, kdyz jsem vycistil 20 lete usazeniny, ale tomu se mi nechchce uplne verit...

Jinak, ze by mi ten rapid opravdu vic chladil, kdyz jsem vycistil 20 lete usazeniny, ale tomu se mi nechchce uplne verit...
-> Bukaj: Co si vybavuji, tak mi "120tkovy" spínač točil vetrakem skoro furt, 136tkovy ne. Ten rozdíl bude asi právě v té vypinaci teplotě, 136 bude mít menší hysterezi.
-> COL: Ono bylo několik verzí termospínače - užovky (a snad ještě první M1) měly velký spínač TH460, vyznačující se značnou nespolehlivostí, pak byly ty TH470 ve dvou verzích (85 a 95°C) a další varianty (TH471, 472, ...), které vypadají stejně, mají stejnou spínací teplotu, ale nejspíše jinou teplotu vypínací...
...katalogy uvádějí pro 135/6 jiný termospínač, ale nedohledal jsem, čím se liší od TH470.
Ale zatím se mi nedostal do ruky žádný termospínač se spínací teplotou vyšší, než těch 95°C.
...katalogy uvádějí pro 135/6 jiný termospínač, ale nedohledal jsem, čím se liší od TH470.
Ale zatím se mi nedostal do ruky žádný termospínač se spínací teplotou vyšší, než těch 95°C.