Mates/Š136 1.4 Mates/Š136 1.4

komentáře | popis | fotky | Mates | 10.06.25 13:48 | 526x v oblíbených
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje

Karoserie:

-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.
-B sloupek a rámy dveří matný lak.
-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem

-kompletně vyvařená a opískovaná
-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50
-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu
-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu
-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu
-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor
-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm
-Uchycení pásů z 3mm plechu
-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015

Přední náprava:

-vyztužená dle L/A
-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha
-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm
-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem
-strmé řízení od pana Kalouska
-štefty 68mm
-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu
-ovařená nápravnice
-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita
-Tvredé silentbloky svislých čepů
-10mm Alu podložka pod stabilizátorem
-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu
-vzpěra mezi tlumiči

Zadní náprava:

-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu
-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu
-štefty 68mm
-upravené zadní náboje se středícím kroužkem
-podélná ramena vyztužená dle L/A
-šikmá ramena vyztužená dle L/A
-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen
-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha
-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky
-vzpěra mezi tlumiči

Interier:

-Palubní deska z rapida a tunel z felicie
-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno
-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii
-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY
-Budík Teploty oleje a vody JFperformance
-Budík Lambda sondy
-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie
-centrál, el.stahování předních oken renault 19
-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom
-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm
-pedály sparco
-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu
-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly
-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky
-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky
-černý koberec
-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané
-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.
-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu

Exterier:

-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla
-Nové plastové nárazníky
-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou
-Boční blinkry z felicie
-Dvoudílná maska
-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem

Kola:
-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200
-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13

Přední brzdy:
Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500

Zadní brzdy:
- Beral obložení

-brzdova kapalina ATE 200

Převodovka:
-5q se stálým převodem 4,22
-jedno kloub na řadící tyči
-olej Millers oils CRX 75w90NT+

Motor:

Fabia 1.4 8v by Saky:
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi
-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky
-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45
-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v
-nové kroužky NForm Geotze
-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm
-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem
-Odlehčeny setrvačník cca 1kg
-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
-Tvrdé silentbloky
-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU
-Nádobka na vodu z fiat
-Olej Millers oils 10w60
-Lambda sonda Bosch
-palivo 100oktan
-nerezový výfuk burgess
-Chladič oleje

-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou

-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg

Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.

Mates/Š136 1.4 - komentáře:

15:36:21
22.07.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> vhml: k čemu?...zatím se mě nepodařilo přehřát brzdy ani na slickách a je mě jedno,kdy brzdím,prostě to brzdí pořád a to mám vzadu bubny opět s klasickýma paknama a ne žádnýma za těžký prachy...jo až budu pociťovat,že auto nebrzdí,dám si silnější brzdy...kůli tomu mám vepředu chlazený,ale nemám důvod dávat dozadu kotouče,jako každý druhý "závodník"...an i kůli otočkám na ručce 4 Tak vážně nechápu tvoje názory,...vím,jak Mattes jezdí a prostě zbytečně koupil drahý destičky a prachy mohl využít jinde na vylepšení auta 4

Možná je to tím,že ty jsi kupoval nějaký druhovýrobní sračky a tak nevíš,jak umí normální brzdy brzdit...byl jsem na okruhu i na 2P a starý zelený lukasy desky přestávaly účinkovat,až když byly kotouče fialový po vychladnutí,takže za jízdy předpokládám svítily...možná s DS by to bylo lepší,ale k čemu na spotřební auto...já mám názor,utrácet za věci,co mají smysl 4
13:15:16
22.07.2015
vhml
-> Vena136 - zrušená registrace 22.07.15 13:06:28: si podej ruku s T 2, na jedny se složte a ty desky zkuste 3 3 3
13:06:28
22.07.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: proč si na normální ježdění kupuješ závodní destičky,který ti ani nebudou brzdit na to jak jezdíš...možná je ani nezajedeš 83 Prodej to taky nějakýmu závodníkovi,ať se s tim zlobí sám za ty prachy a kup TRW pokud se to ještě dělá za 500-700kč a uvidíš,jak to bude brzdit...asi tak jako mě,...spíš víc,protože já mám kotouče ještě litý,takže na ty ATE by to mohlo brát líp...já mám bůhví jakou litinu v tom namíchanou 2

No a tak já se někdy stavím,až se budu moct dostat z dílny s autem,...mě se ta krajina u vás strašně líbí a někam vyjedeme,...aspoň se to zase projede...ale možná,že si uděláš výlet k nám nejdřív,...ty víš proč 2
11:23:06
22.07.2015
Mates
-> Vena136: Zatím to moc nebrzdí, nechám si to sednout, mám DSka. Jezdím kolem nás max. jsem byl u Lnářů.

-> Čokin: Jj, ale ořech jsem nepoužil, nechtěl jsem ho ničit, tak jsem vysoustružil trubičku a na hřídel ku matky.
upraveno 1x, naposled 22.07.2015 11:25:14
21:33:07
16.07.2015
Čokin
-> Mates: Poták ala Vrba? Taky jsi to tam napíchnul i s tím gola ořechem ? 1
21:30:31
16.07.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Alenka: to jsem mu řikal taky 3

-> Mates: a jak to brzdí?A co jsi dal nakonec za desky?Ty pořád někde jezdíš,já tvrdnu v dílně 8 Vem to někdy k nám a vyrazíme se někam projet,třeba zablbnout do Lnářů na letiště 5
17:19:13
12.07.2015
Mates
O víkendu jsem zajížděl nové brzdy a zapojil výhřev sání. Výhřev mi přijde lepší. Najel jsem 170km, chtělo by to tak krásné počasí každý víkend.
13:53:18
03.07.2015
Mates
-> Alenka: zatim jsem jiný nesehnal a i s tímto funguje 4


Přes zimu přibrala 20kg svodama a zvedákem, jsem na 950 kg 8 .
upraveno 1x, naposled 03.07.2015 16:13:11
19:41:06
02.07.2015
Alenka
Ten potenciometr na klapce je luxusni 3
18:14:15
02.07.2015
Mates
-> Eidy: zkoušet to nebudu, nechci zbytečně poničit barvu. Stejně by to nešlo díky středu a dávat je jen na štefty nechci, mohla by se barva uštípnout.
14:43:56
02.07.2015
Eidy
-> Mates: Když vidím fotku s lakováním kol tak mě napadá, jestli bys nezkusil na jedný straně auta kola nasadit opačně. Jen tak nafintit, nemusíš to dávat úplně na zem. Jen to vidět, jak úchylně to vypadá.1 4
18:14:40
27.06.2015
Mates
-> Milan 136: To by bylo pěkné, možná i víc 5, ale jak jsem říkal, mám strach, že se odtrhne barva 4 . Kupovat znovu barvu a lakovat se mi nechce, případná změna někdy v budoucnosti.
upraveno 1x, naposled 27.06.2015 18:15:06
21:09:56
26.06.2015
castrol
-> Milan 136: to by vyzeralo tiez dobre
20:36:48
26.06.2015
Milan 136
Mně se kola moc líbí.
Jen bych zkusil stáhnout tu čelní plochu kolem šroubů, jak jsem říkal.
18:17:05
23.06.2015
Mates
-> Eidy: Dík Eidy, lak zatím vzdoruje povětrnostním vlivů a hlavně ptačímu trusu.
Na kola se za sluníčka nedívá moc pěkně, to je pravda 3 . Ale z dálky, jsou boží, hned upoutají 1 . Lidem se i líbí, což jsem byl mile překvapen.
upraveno 1x, naposled 23.06.2015 18:18:02
09:38:46
23.06.2015
Eidy
Tak naživo jsou kola opravdu super. Jen je to nebezpečný za sluníčka, kdy od toho bolí oči. Auto vypadá pořád parádně. 4
17:59:14
16.06.2015
Mates
-> Vena136: S řízením jsem nic nedělal, omrknu ,ale vůle tam určitě je.
12:03:45
16.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: tak máš jedině rozšmelcovanou tu vložku vodící,...dělal si s řízením něco?A volný teda není celý?

Zkus ještě zavrtět volantem a někdo ať se ti podívá,kdy se začnou hejbat kola...na dobrym hřebenu by měli okamžitě.Jinak celá náprava povolená neni ne?A třeba tyč řízení?Já bych šel systematicky od kol až po volant a vzal každý spoj...
18:14:20
15.06.2015
Mates
Stabilizátor to není, nikde se neopírá ani není utržený. Bude to nejspíš řízení, ale z venku není nic volného.
13:07:08
15.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: tak aby nebylo volný řízení na nápravě a pokud si řízení nedělal,tak může být volný i šnek(nějaký pitomec to dorval a vydřel se) a nebo pánve tyčí řízení a nebo vedení hřebenu...a ostrým řízením nic nespasíš,pokud to dáš do K.O. celýho řízení.Pokud máš jiný,tak ho otevři,udělej,zavří a vyměň.Hrozná práce,ale tak budeš mít jistotu a na STK ti to řeknou.

A já uvidim taky podle počasí,ale jet tam musím už kuli pár lidem,ale tak na jak dlouho se uvidí...aspoň tu sobou byl jel i kdyby chcalo.Ono to auto beztak jezdí jenom v dešti 7
Extreme Tyres