Zjistil jsem, proč se jim na tom C3 Picasso trhla ta barva na pertlu. Protože se to dnes už netmelí jako se to dělalo dřív, prostě se jen ohne plech vnějšího přes vnitřní plášt - něco jako měla 120ka a vodovka se na tom neudrží. Na Xantii mám pertly tmelené a ségra na 205ce taky, Saxo taky. 205ka vypadá teď po mechanickém rozleštění 18 let starýho laku a výměně rochlého blatníku jak nová. Nedovedu si představit, co by se rozlešťovalo jednou na těch dnešních vodovkách, který jsou jen slabým filmem. Dveře jsou komplet v pertlech otmelené po celém obvodě. Na Xantii je to dělané na většině obvodu dveří na nejvíce exponovaných místech. To má např. nová C4 taky i když už podstatně slabší housenku, na pátých dveřích má sem tam něco, opět na nejvíce exponovaných místech, na můj vkus by to chtělo ale více. Je ale kvalitně politá a vylakovaná i zevnitř.
Očividně se tedy z koncernu PSA nejvíce šidí malé modely dělané v PSA v Trnavě.
Jak je možné, že tátova 207 v nejvyšší výbavě vyrobená v zahraničí je kompletně vylakovaná a poctivě udělaná? Proč je takovej rozdíl mezi autem vyrobeným ve Francii a na Slovensku?
Nová C4 má navíc laserové sváry, ty ušetřily cca 4 kg hmotnosti celého vozu. Je to velmi solidně a kvalitně zpracovaný vůz s perfektním designem interieru a exterieru.
Nicméně mě opět překvapil Opel se svojí Astrou. Dnešní standard 12 let na karoserii, navíc jsou na spodku vozu vidět "rampouchy" z nástřiku dutin a všech nosníků a světe div se! Všechny pertly a přeložené plechy jsou poctivě tmelené taženou housenkou, která je široká jako můj ukazovák! Spojení Opel = Sopel tedy přestává pomalu ale jistě platit, jestli už dávno nepřestalo.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> VeTeV: dnes sa sere všetko práve kvôli tomu že sa šetrí a musia z toho dostať aj nemožné
keby ma len autá trápili , sú tu horšie problémy , hospodárstvo na pokraji krachu , dovážame všetok bordel z číny a čo máme dobré vyvezieme , kedysi sme boli sebestačný teraz všetky farbiky pozatvárané , neviem ako za tvojich čias ale asi v triede z 25 žiakmi nebolo 15 cigánov , a tí mi asi na dôchodok nezarobia mám taký pocit
keby ma len autá trápili , sú tu horšie problémy , hospodárstvo na pokraji krachu , dovážame všetok bordel z číny a čo máme dobré vyvezieme , kedysi sme boli sebestačný teraz všetky farbiky pozatvárané , neviem ako za tvojich čias ale asi v triede z 25 žiakmi nebolo 15 cigánov , a tí mi asi na dôchodok nezarobia mám taký pocit
-> suri: tak ale japonci se aspon tak casto nesrali - otázka jak je to dnes...
me právě sere ta doba unifikací a převlékání aut - na jednu stranu jezdí toho mrtě, na druhou se to mnohdy dá chápat jako malý podvod na zákazníka.. to že se to sere všecko je jasný a bohužel trend je jasný - prodávat, spotřebovávat - to je se vším od elektroniky počínaje po auta konče...
je to smutný, ale konzum a prachy nás jednou dodrtí
me právě sere ta doba unifikací a převlékání aut - na jednu stranu jezdí toho mrtě, na druhou se to mnohdy dá chápat jako malý podvod na zákazníka.. to že se to sere všecko je jasný a bohužel trend je jasný - prodávat, spotřebovávat - to je se vším od elektroniky počínaje po auta konče...
je to smutný, ale konzum a prachy nás jednou dodrtí
-> VeTeV: Taková je doba nadšení z benzínu budiž zapomenuto- Dnešní auta jsou spotrebnim zbožím, Limity šílené...co mohou ty automobilky dělat na druhou stranu....:o(
-> VeTeV: žiadne auto dnešnej doby už nebude držiak akým boli staršie autá , rozhodne to ale nie je také jednoduché aj v tom vývoji , podmienky na emisie sú strašne náročné a nedá sa to plniť len tak , prečo sa to asi tak sype všetko , keď na malý motor musia dať turbo , a využívať maximum s toho motora bez rezervy? potom tomu veľa na poruchu netreba keď je to všetko na hranici životnosti ... a ako vieme sypú sa francúzi , koncern , japonci aj ostatné , akurát o fiate posledne nepočuť čo sa trochu polepšilo ... akurát taký japonec hold nebude jazdiť na hocijaké diely ako koncern , dosť ludí ti povie že čo dáš do koncernu druhošku ide do japonca originál inak to nič nevydrží
Me ty laky serou. Kdyz u novyho auta neco skrabnete lehce tak to skoro nejde rozlestit. U starejch to slo kdyz byla vrstva 1mm tlusta

-> Kaprof: uspory - hovno vrstva vodovky a kdyz to sectes v globalu usetrej valniky barvy - obecne je trend jasny - hovno objemovy a preplnovany mrchy, spousta ruznejc filtru castic, elektroniky jak v kosmicke lodi apod kraviny, a po 150 tis by oprava stala jak novy auto, tak se seberes a koupis jiny - nic nebude na 10 a vice let
a to mam kamarada, co dela ve vyvoji koncernu a sam rikal, ze ty auta se musej oddelat samy - maji sileny bordel v jednotlivych verzch SW do ridicich jednotek, neustale se neco meni, upravuje a kolikrat je apk problem prehrat treba spravnou verzi pro dany kus... ted je u Bugattky a jedine co je pozitivni, ze tam na to maji mnohem vice casu a neni tolik verzi, takze se aspon vyznaji... ale holt unifikace a vyuziti shodnych dilu do mrte uz dolejza i tam
a to mam kamarada, co dela ve vyvoji koncernu a sam rikal, ze ty auta se musej oddelat samy - maji sileny bordel v jednotlivych verzch SW do ridicich jednotek, neustale se neco meni, upravuje a kolikrat je apk problem prehrat treba spravnou verzi pro dany kus... ted je u Bugattky a jedine co je pozitivni, ze tam na to maji mnohem vice casu a neni tolik verzi, takze se aspon vyznaji... ale holt unifikace a vyuziti shodnych dilu do mrte uz dolejza i tam
-> VeTeV: Za chvilku to budou nanášet štetkou :/....Když vemu svojí 206 deset let starou s lakem perfektnim a pak vemeš dnešniho korejce a všeobecně levné vozy.-To je děs...:o(
-> Jaktak: Ceed - rok nekdy koelm 07 tusim... kazdopadne jak rikas ja to videl i na tej audine a byl jsem docela prekvpenej..
Jinak v Bene maji jedni lidi Kiu Rio a to je peklo - tam to je, jakoby se obcas nechtel lakyra sehnout a to to delaj roboti...hruza - a lak tenouckej jak prd..
Jinak v Bene maji jedni lidi Kiu Rio a to je peklo - tam to je, jakoby se obcas nechtel lakyra sehnout a to to delaj roboti...hruza - a lak tenouckej jak prd..
-> VeTeV: Co to bylo za kiu? Mame doma Ceeda rv08 a ma taky trochu pomeranc. Kia ale zacala pozdeji lakovat vozy novou metodou, alespon to uvadela.
Jinak pomeranc jsem videl hroznej na predchozim Suzuki Swift, na franticih a docela jsme koukal kdyz jsem ho videl i na novy Audi A6.
Jinak pomeranc jsem videl hroznej na predchozim Suzuki Swift, na franticih a docela jsme koukal kdyz jsem ho videl i na novy Audi A6.
-> MerHanz: Na to, aby jsi mohl nechat v klidu stát auto v kopci, stačilo koupit tohle: www.vapp.cz/eshop-detail/
klin-zakladaci-plastovy-vc
etne-drzaku A vyšlo by tě to podstatně levněji... 

Tak a je to za náma... Celý odpoledne pod autem, lanovody ručky vyměněný.Na zemi je to nic moc práce. A dostat osazení z dorazu bovdenu u kola ( pěkně to tam zaoxydovalo ). To byl oříšek, muselo dolu i kolo abych se k tomu dostal a násilím to vyrazil. Aj tak s etomu nijak moc nechtělo. Plechování okolo vejfuku taky dolů... Ještě, že nemusela dolů nádrž :D :D :D . A už to zase může stát v kopci bez obav :D
-> darklord: Treba maj misto robotu stado opic 

U nás maj nejhorší laky Chevrolety..pomernač žebych
njn Korea..

Frantici lakuju rucne? Ja mam za to ze ako v skodovke to lakuju masiny...
-> Nwkt: Nedejbože TAZu :o))
-> Jirik_Tuňák 19.07.11 15:34:19: Co bys chtěl, pro východní trhy to stačí
si vem kvalitu v BAZu 



-> VeTeV: ja si pomaranč docela všímam a 5-kové bávo ročník 2006 malo pomaranč jak sviňa a 20-ročný renault 21 lak krásny úplne hladký jak zrkadlo
-> Jirik_Tuňák: jj Kia nema lak taky úplně OK - alepoň co jsem vid+ěl u kamaráda, tak docela pomerančík
Včera jsem viděl "plody" práce kolegů ze Slovenska. Koupi aut z továrny PSA v Trnavě bych si velmi dobře rozmyslel. Tak bídnou kvalitu lakování jsem už dlouho neviděl.
Zajímavé je, že u modelů vyrobených v zahraničí, popř. Francii nic takového nepozoruji. Ani táta nemá na Lucemburkovi nikde nic ošizenýho, naopak, tak o 90% lepší kvalitu zpracování než na co narazíme v autosalonech po ČR.
V Trnavě se dělá C3 Picasso a P207. Zatím co jsem viděl, že vzešlo z PSA Trnava mělo vždy na hovno kvalitu laku. Abych nežral, Ford Focus je na tom podobně blbě a Honda Civic vrže už od pohledu. Např. při vystupování z ní mi vrzala pod nohama i podlaha. Nejsou nic výjimečného závady elektroniky, zámků, zatuhlé vzpěry pátých dveří, vyteklé zadní tlumiče apod. Samozřejmě i slabý lak, málo odolný vůči kamínkům apod.
Ale zpět k laku, čučel jsem na bílej C3 Picasso Color Concept, který je opravdu designově a prostorově vydařený, navíc v edici nabízí i 17" ALU kola atd. Hodně variability, po posunu zadních sedáků po plato 500 litrů atd. Prostě pěkné autíčko.
Do té doby než otevřete dveře, nedolakované pertly, na pátých dveřích zevnitř hrubá krupice jako prase a na krajích plechu u pertlu "utržená" barva, pod kterou vylejzal podklad, nevím jestli to byl základ nebo něco jako kataforeza přes zinek. Prostě ta hranka.
Nic proti bratrům ze Slovenska, ale po 1203kách se na to měli raději vysrat.
Že by dnešní eko vodovky tak špatně kryly?
Viděl jste někdo podobné nedostatky u vozů Kia nebo Hyundai?
Zajímavé je, že u modelů vyrobených v zahraničí, popř. Francii nic takového nepozoruji. Ani táta nemá na Lucemburkovi nikde nic ošizenýho, naopak, tak o 90% lepší kvalitu zpracování než na co narazíme v autosalonech po ČR.
V Trnavě se dělá C3 Picasso a P207. Zatím co jsem viděl, že vzešlo z PSA Trnava mělo vždy na hovno kvalitu laku. Abych nežral, Ford Focus je na tom podobně blbě a Honda Civic vrže už od pohledu. Např. při vystupování z ní mi vrzala pod nohama i podlaha. Nejsou nic výjimečného závady elektroniky, zámků, zatuhlé vzpěry pátých dveří, vyteklé zadní tlumiče apod. Samozřejmě i slabý lak, málo odolný vůči kamínkům apod.
Ale zpět k laku, čučel jsem na bílej C3 Picasso Color Concept, který je opravdu designově a prostorově vydařený, navíc v edici nabízí i 17" ALU kola atd. Hodně variability, po posunu zadních sedáků po plato 500 litrů atd. Prostě pěkné autíčko.
Do té doby než otevřete dveře, nedolakované pertly, na pátých dveřích zevnitř hrubá krupice jako prase a na krajích plechu u pertlu "utržená" barva, pod kterou vylejzal podklad, nevím jestli to byl základ nebo něco jako kataforeza přes zinek. Prostě ta hranka.
Nic proti bratrům ze Slovenska, ale po 1203kách se na to měli raději vysrat.

Že by dnešní eko vodovky tak špatně kryly?
Viděl jste někdo podobné nedostatky u vozů Kia nebo Hyundai?
-> alpin: nevím jak u 1.6 16v ale např u 1.9d se hraje na aretační body... U 2.0 8v se to nastavuje od oka atd... Prostě božolé...
-> spartra: tak rozvody si len naznačíš ako ich máš teraz tak že si urobíš fixkou rysky.. zhodiť remeň problém nieje.. keď hlavu ideš zhodiť tak sa najprv zbav elektriky - všetky konektory súvisiace s hlavou povyťahuj a niekde ich prehoď aby ti nezavadzali , zo sania odpoj prívod benzínu ale sanie nezhadzuj - zbytočná robota , zhoď len výfuk a to rovno zvody , odmontuj vačkové víko a popovoluj šróby , skús hlavu povytiahnuť či ťa niečo nedrží (hadice , termostat , EGR alebo také dačo ) keď ju máš vonku tak všetko očisti drôtenym kotúčom v brúske , povýfakavaj bordel z valcov a okolia , plochy odmastni a opatrne polož nové tesnenie tak aby tam pasovalo presne jak má alebo presne podla starého , hlavu polož , zarovnaj , štifty namaž ( predtím teda vyfúkaj aj diery an štifty ) zlatou vazelínou a doťahuj podľa návodu ktorý bol k novému tesnieniu no a ďaľší postup je viac-menej jasný 

-> Bagrr- máma mele Emu: no to je vovno, rozvody
začíná panika
jako vůbec nevím jakej je postup od a
po sundání hlavy


jako vůbec nevím jakej je postup od a

osobně bych se bál rozvodů, ale jinak je to pořád jen o povolování a utahování šroubů :-) hlavně si vše pečlivě označit...
-> alpin: hej tak to je dobré.
taky mě trápí ta hlava, má to uskálí,? nějakje postup
taky mě trápí ta hlava, má to uskálí,? nějakje postup
-> spartra: na mojom som odvzdušnoval tak že som dovnútra nalial naftu , dal som filter dokopy ( taká nadobka valcového tvaru kde sa mení vložka ) ale nedoťahoval som víčko , potom som len stláčal balónik na hadičke a keď nafta pretehala dotuahol som ho , ináč je na víčku taký malý odvzdušnovák
-> alpin: 1,9 je zx, tam by mě zajímalo kde se odvzdušňuje palivová soustava po výměne filtru. Podle chytrý knihy tam má bejt šrub na vypuštění nic takovýho sem tam nenašel
sundání hlavy se týká 1,6 16v benzínu

sundání hlavy se týká 1,6 16v benzínu
-> spartra: ak to máš 1,9d tak by nemal byť problém , u hdi to pôjde trocha tažšie
filtry objednány, děkuji za radu
problém další, podařilo se nám uvařit berlingo 1,6 16v r.v. 2004, chladící kapalina nějak ztmavla, je cejtit po lpg, tudíž myslím, že odešlo těsní pod hlavou.
olej se neztrácí,kapalina drobně ubejvala již předtím
jak je těžké sundat hlavu u berlinga? dá se to doma
problém další, podařilo se nám uvařit berlingo 1,6 16v r.v. 2004, chladící kapalina nějak ztmavla, je cejtit po lpg, tudíž myslím, že odešlo těsní pod hlavou.
olej se neztrácí,kapalina drobně ubejvala již předtím
jak je těžké sundat hlavu u berlinga? dá se to doma

-> Matthes, záškodník z TechWebu: ale ta pojistka prdla na to asi nema vliv - kazdopadne pojistka drzi a po ceste z chaty uz to zase nesviti 

pakliže je auto plaváček, jako bylo moje, může se stát, že některá z trubiček praskne... Už jich mám asi 8 vyměněných a neustale se modlím, aby nepraskla trubkohadice... Budu si muset vymontovat z dárce (tam už je taky prasklá) a nechat si u PaMa podle ní vyrobit novou aby byla v záloze... Jinak ten systém se tváří jako strašná složitost, ale je to triviální a všechno se nechá docela snadno udělat... I brzdy odvzdušnění je jednoduchý, stačí šprajcnout pedál o volant, nastartovat auto a vesele v jednom odvzdušňovat...
-> alpin: To se naštěstí u Xantie moc nestává,jo Bxa,tam to je normálka,nebo spíš bylo

-> Bagrr- máma mele Emu:
to musí byť radosť keď dačo povolí

-> alpin: ano ano, žabí krev je i přímo v brzdičích... Taky je jí v celém okruhu (brzdy, pružení a posilovač řízení) okolo 4-5 litrů s tím že litr stojí cca 200 a mění se každých 60t km :-)
-> alpin: Mám dojem, že a) je správně.
-> Bagrr- máma mele Emu: a olej je aj v celej brzdovej sústave alebo nejaký hydr. piest tlačí na brzdový valec ?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: až tak do podrobna jsem to nezkoumal...
-> alpin: jj, tak nějak... Hlavně na tyhle brzdy se zvykne hned... Nechaj se strašně krásně dávkovat...
-> Bagrr- máma mele Emu: Takze odpor pedalu bude jen pruzina? No to potes koste, to nekdy musim vyzkouset 

-> Bagrr- máma mele Emu: jako u vzduchových bŕzd ? šikovné
-> Matthes, záškodník z TechWebu: posilovač čeho? Řízení je normální... Posilovač brzd není, protože brzdy fungují na principu pouštění tlaku z okruhu přes škrtící ventil, který ovládáš pedálem brzdy. Takže nevyvíjíš tlak ty nohou, ale pouze ho reguluješ:-)
-> Bagrr- máma mele Emu: Takze vono to nema posilovac normalni?
Nevíte, zda je záměnný volant z 206 do 306? Viděl jsem na parkovišti ve 206 tříramenný volant s airbagem, který se mi zdál být tvarově úplně stejný jako ten můj co mám v autě.
-> Jirik_Tuňák: mám zkušenost se starým i novým systémem... A řeknu ti, ano jednou to zabrzdi, ale pak auto padne dolů zámek nezámek a brzdí to jako kdybys vystrčil nohu ven a snažil se brzdit nohou... Takže tak... Prostě jakmile není tlak na přívodu, máš nepatrnou rezervu za zámky, ale to je tak na jedno zabrzdění... Tudíž auto vlect pouze na tyči...
-> Bagrr- máma mele Emu: To není pravda, auto zůstane normálně nafouklý a brzdí. Tu zkušenost nemám, ale má to zámky.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ta kostka není čerpadlo, ale omezovač tlaku... Čerpadlo je na motoru. Líp řečeno umře ti čerpadlo na motoru a auto v tu ránu nebrzdí, nepruží a nezatáčí... Prostě vše co je na žabí krev je tlačeno jedním jediným čerpadlem :-D čerpadlo v nádržce má až c5 atd... Jinak ano, konektor to má jinej než je v článku, protože článek je psanej na x1... Pakliže praskla pojistka, bude někde zkrat nebo se mu do konektorů dostala voda...
Taky sem čuměl, co to tam má za vstřikování... Motor má ten samej ale vstřikování má nějaký spešl kvůli emisím... O starost víc:-D
Taky sem čuměl, co to tam má za vstřikování... Motor má ten samej ale vstřikování má nějaký spešl kvůli emisím... O starost víc:-D
Tady je to trochu blbe videt. Tak to ma on mam dojem.
A ten konektor je uplne jinej nez ten v navodu na xantiaklubu co je niz. Tak z toho chytrej nejsem, ale temhle autum absolutne nerozumim :-)
A ten konektor je uplne jinej nez ten v navodu na xantiaklubu co je niz. Tak z toho chytrej nejsem, ale temhle autum absolutne nerozumim :-)
-> U-Geen: Nemame.
-> Bagrr- máma mele Emu: No ale on tam mel jednu pojistku prasklou, pak to projel na prasny ceste a abs slo. Pak mi psal, ze to zas sviti a abs nejde, ale uz nevim jestli ta pojistka zase rupla. Je to 30A u motoru, pozice 2.
Jinak to cerpadlo je spolecny? To se me nezda teda, protoze Vetef tam proste ma cerpadlo zvlast jako jina auta. Proste takova stribrna kostka a jdou z toho trubky. Na obrazku tam ten motor ma ridici jednotku v krouzku, Vetev tam ma cerpadlo ABS (dle me). Cerpadlo pro hydru je integrovany v ty cerny krabici blize oknu, ne?
Zajimavy je, ze ten jeho motor sem skutecne nikde nenasel, skutecne se k nam asi nedovazel a je to nejakej exot
-> Bagrr- máma mele Emu: No ale on tam mel jednu pojistku prasklou, pak to projel na prasny ceste a abs slo. Pak mi psal, ze to zas sviti a abs nejde, ale uz nevim jestli ta pojistka zase rupla. Je to 30A u motoru, pozice 2.
Jinak to cerpadlo je spolecny? To se me nezda teda, protoze Vetef tam proste ma cerpadlo zvlast jako jina auta. Proste takova stribrna kostka a jdou z toho trubky. Na obrazku tam ten motor ma ridici jednotku v krouzku, Vetev tam ma cerpadlo ABS (dle me). Cerpadlo pro hydru je integrovany v ty cerny krabici blize oknu, ne?
Zajimavy je, ze ten jeho motor sem skutecne nikde nenasel, skutecne se k nam asi nedovazel a je to nejakej exot

-> Matthes, záškodník z TechWebu: a diagnostika?