skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> Jirik_Tuňák: a teď si vem, že jsi seděl v tom nejmenším "MPV" - jen pro prdel prolez C4 granda a nebo C8 a pochopíš hned co já čekám od auta - ne nějaké sportovní výkony, ale mrtě prostoru kam se podívám, variabilitu interiéru a v neposlední řadě potřebuju cosi pohodlného kvůli zádům... já se asi rozhodl pro C8/807... prolezl jsem si to u souseda a učarovalo mě to jak je to udělaný nápaditě...jen se nevyhnu té zkratce co nemám rád _ HDi
Jsem nezmínil v této rubrice.
V úterý jsem jel s tímto prdítkem a přestože se mi to nikdá nějak zásadně nelíbilo, nebo jsem to spíše přecházel, tak se mi to líbit začalo. A to i přes určité výhrady, které jsem měl spíše k vylakování motorového prostoru apod., ale to je bohužel vlastní dnes většině automobilové produkce. Jako první mě na to upozornila edice Color Concept, která se dělá v černé nebo bílé s citlivě zvolenými doplňky v buď zelenozlaté, popř. červené metalíze.
Ten měli tedy jen vystavený uvnitř, ale jel jsem s vozíkem v barvě viz. obrázek, výbava exclusive včetně balíčku "cestování" a ten druhej si nepamatuju.
Líbila se mi celokovová řadička, kovový doplněk volantu a kovové rámečky výdechů ventilace, ale to je detail.
Už celkem rozumím lidem, kterým se líbí MPVčka s vyšším posezem a velkou prosklenou plochou. Nesvádí ke sportovní jízdě a tím se šetří i částečně pohoňovací hmoty.
Prostor uvnitř perfektní, snesl bych výraznější sedačky a delší sedák, ale byly velmi pohodlné. Kufr velmi variabilní, pravidelný, krychlovitého tvaru a dostatečně vysoký pod plato, bez sklápění sedaček 385 - 500 litrů (dvojité dno kufru). U zadních sedadel lze štelovat sklon opěradel, ale i posuv celých sedaček podélně. Po sklopení opěradel vznikne rovná podlaha + jde ze zadní opěradel ještě vyklopit takové "přemostění", abe nevznikala mezera mezi podlahou kufru a sklopenýma sedačkama. Prostřední zadní sedadlo má průvlak na lyže a dlouhé předměty, sedadlo spolujezdce jde sklopit (opěradlo na sedák). Příruční a odkládací schránky OK, v paketu cestování je i šuplík pod sedlem spolujezdce a po odhrnutí vložených koberečků před zadními sedačkami jsou dvě uzavíratelné podlahové schránky. Řízení fajn, jen to klasické FR řazení lanovody, ale lepší a přesnější než u Kantíka, který má soustavu táhel. Odhlučnění velmi dobré, odpružení pohodlné - dobře filtruje díry a výtluky.
Některé komponenty jsou shodné pro ostatní koncernové modely, všiml jsem se např. kličky otevírání kapoty z P207, ovládání dvouzonové klimatizace z P308 (mimochodem velmi přehledné a pohodlné), panel na el. okna a zrcátka také z P207, kterou mi to připomínalo trochu i zvukem zavírání dveří (prostě ne takové to limuzínovité tlumené buch, jako má třeba nová C4).
Docela mě rozsekala centrální přístrojová kaplička. Jak jsem byl její zapřisáhlý odpůrce, tak tato varianta / modifikace mě hodně zaujala.
Kaplička je rozdělená na tři oddíly, v prvním je otáčkoměr s digitálním rychloměrem, počítadlem km a ukazatelem řazení pro blbečky. Displej je ze zadní strany průsvitný a je stejně čitelný ve tmě stejně jako v ostrém slunci, když za něj strčíte prsty, vidíte jejich stín. V další části je klasický koncernový displej s údajema od rádia a palubního PC, ve třetím tmavém oddílu jsou schované provozní kontrolky. Přehlednost a umístění tohoto řešení je mnohem lepší než u klasických budíků. Jsou pořád v zorném poli aniž by bylo nutno sklopit v místě s měřením rychlosti zrak k rychloměru schovanému za volantem.
Dále tam byly takové pičičandy jako roletky na zadních oknech, stolky pro zadní cestující se čtecíma lampičkama, senzor deště a světel. Celkem se mi líbí, že stěrače reagují i na rychlost jízdy a intenzitu deště. Audio hrálo na dnešní poměry dobře a třeba nová Astra může jen závidět.
V úterý jsem jel s tímto prdítkem a přestože se mi to nikdá nějak zásadně nelíbilo, nebo jsem to spíše přecházel, tak se mi to líbit začalo. A to i přes určité výhrady, které jsem měl spíše k vylakování motorového prostoru apod., ale to je bohužel vlastní dnes většině automobilové produkce. Jako první mě na to upozornila edice Color Concept, která se dělá v černé nebo bílé s citlivě zvolenými doplňky v buď zelenozlaté, popř. červené metalíze.
Ten měli tedy jen vystavený uvnitř, ale jel jsem s vozíkem v barvě viz. obrázek, výbava exclusive včetně balíčku "cestování" a ten druhej si nepamatuju.
Líbila se mi celokovová řadička, kovový doplněk volantu a kovové rámečky výdechů ventilace, ale to je detail.
Už celkem rozumím lidem, kterým se líbí MPVčka s vyšším posezem a velkou prosklenou plochou. Nesvádí ke sportovní jízdě a tím se šetří i částečně pohoňovací hmoty.
Prostor uvnitř perfektní, snesl bych výraznější sedačky a delší sedák, ale byly velmi pohodlné. Kufr velmi variabilní, pravidelný, krychlovitého tvaru a dostatečně vysoký pod plato, bez sklápění sedaček 385 - 500 litrů (dvojité dno kufru). U zadních sedadel lze štelovat sklon opěradel, ale i posuv celých sedaček podélně. Po sklopení opěradel vznikne rovná podlaha + jde ze zadní opěradel ještě vyklopit takové "přemostění", abe nevznikala mezera mezi podlahou kufru a sklopenýma sedačkama. Prostřední zadní sedadlo má průvlak na lyže a dlouhé předměty, sedadlo spolujezdce jde sklopit (opěradlo na sedák). Příruční a odkládací schránky OK, v paketu cestování je i šuplík pod sedlem spolujezdce a po odhrnutí vložených koberečků před zadními sedačkami jsou dvě uzavíratelné podlahové schránky. Řízení fajn, jen to klasické FR řazení lanovody, ale lepší a přesnější než u Kantíka, který má soustavu táhel. Odhlučnění velmi dobré, odpružení pohodlné - dobře filtruje díry a výtluky.
Některé komponenty jsou shodné pro ostatní koncernové modely, všiml jsem se např. kličky otevírání kapoty z P207, ovládání dvouzonové klimatizace z P308 (mimochodem velmi přehledné a pohodlné), panel na el. okna a zrcátka také z P207, kterou mi to připomínalo trochu i zvukem zavírání dveří (prostě ne takové to limuzínovité tlumené buch, jako má třeba nová C4).
Docela mě rozsekala centrální přístrojová kaplička. Jak jsem byl její zapřisáhlý odpůrce, tak tato varianta / modifikace mě hodně zaujala.
Kaplička je rozdělená na tři oddíly, v prvním je otáčkoměr s digitálním rychloměrem, počítadlem km a ukazatelem řazení pro blbečky. Displej je ze zadní strany průsvitný a je stejně čitelný ve tmě stejně jako v ostrém slunci, když za něj strčíte prsty, vidíte jejich stín. V další části je klasický koncernový displej s údajema od rádia a palubního PC, ve třetím tmavém oddílu jsou schované provozní kontrolky. Přehlednost a umístění tohoto řešení je mnohem lepší než u klasických budíků. Jsou pořád v zorném poli aniž by bylo nutno sklopit v místě s měřením rychlosti zrak k rychloměru schovanému za volantem.
Dále tam byly takové pičičandy jako roletky na zadních oknech, stolky pro zadní cestující se čtecíma lampičkama, senzor deště a světel. Celkem se mi líbí, že stěrače reagují i na rychlost jízdy a intenzitu deště. Audio hrálo na dnešní poměry dobře a třeba nová Astra může jen závidět.
-> VeTeV: taky jsem to napsal potichu:-D Vůbec jsem u toho neřval:-D
-> Bagrr- máma mele Emu: psst to se tady nesmi rikat... jinak zname 

Tak xanťa je podle TUV spolehlivější než kokta, kdo by to byl býval řekl:-D
adam.cas.sk/clanky/.../ve lky-test-kvality-vozidiel- auto-bild-ktore-auta-su-sp olahlive-a-ktore-nie.html
adam.cas.sk/clanky/.../ve lky-test-kvality-vozidiel- auto-bild-ktore-auta-su-sp olahlive-a-ktore-nie.html
-> Targa: Dobře´s koupil,Františku...

-> Targa: :-) takze zase o neco vice najeto
super ze maka jak ma

zdravim PSA cesta do řecka splněna najeto celkem 4000Km jedine co odešlo tak jedno ložisko na kole takže cestou zpět o něco větší rambajz...jinak perfektní... xáňa to zvládla za 1, odřídil jsem to na zátah a uplně bez problému..přinášim vám pár foto
Já vím je to nesmyslná paleta ale pro mě nemá chybu :o)
citroen.sbazar.cz/citroen -xm-v6-24v-pallas-praha-o5 987887.html
citroen.sbazar.cz/citroen -xm-v6-24v-pallas-praha-o5 987887.html
když jsem tohle tenkrát viděl naposledy při zapojovaní uni dálky, říkal jsem si že už to v životě nechci vidět... Ale budu muset znova, přestal mi blinkat levej blinkr :-(
-> PetrDNX:
určitě to je velké ulehčení :) Inu vzdušná vlhkost je svina :o))
Čirou náhodou cenu bys nevěděl pŕibližnou ?:o))

Čirou náhodou cenu bys nevěděl pŕibližnou ?:o))
-> Bagrr- máma mele Emu: jj jako jak jsem vyjmul tu sracku tak to litalo docela solidne, ale po navratu je to zase t klasika, ale na tockometru neznatelne... uvidime jak bude nalada
Kaprof 25.07.11 23:11:01 napsal:
Hustej pripravek :o) Ikdyž jednodušší jak rikal náš mistr jednou za tri
roky je preventivně vytáhnout:)
http://youtube.com/v/I84i GdNHCOo
Jinak už se nemohu dočkati Vánoc Jisté je že si nadělím bud XM či
605 :-)
Přípravek nemá chybu,už ho taky máme,dobrá hračka
Hustej pripravek :o) Ikdyž jednodušší jak rikal náš mistr jednou za tri
roky je preventivně vytáhnout:)
http://youtube.com/v/I84i GdNHCOo
Jinak už se nemohu dočkati Vánoc Jisté je že si nadělím bud XM či
605 :-)
Přípravek nemá chybu,už ho taky máme,dobrá hračka

-> VeTeV: hele člověku, neklidnej volnoběh vůbec neřeš... Dokud to nejni jako jsem měl u krátký: 800-2000, tak bych to neřešil... 16v mají volnoběh všeobecně lítající... Třeba mě lítá s rozdílem 150... Dokud auto jede, nestávkuje, neškube, neřeším...
tak nefcni srac je zpatky, hned se to zklidnilo, vymenil jsme i zadek vyfuku, neb uz to delalo megabordel a asi se vrhnu po volnu na krokac, skrtici klapku a uvidime zdali to pomuze tomu misty neklidnemu volnobvehu... holt mame novou hracku...
Nechce někdo novou sadu brzdových desek Ferodo ThermoQuiet na Saxo, Xsaru nebo Pug 106 a 306 značení FQT1168 ??
tak jsem tu pumpu vzduchu vyndal, bylo v tom tal litr vody, cely zarezly a i kdyz jsme to rozhejbal, tak to nemaka, uhliky zarezly, jeden urvanej drat, samo je to nerozebiratelny nedestruktivne... zel s vyjmutym se motor za studena vzteka a hada, tak to tam vrazim a nezapojim a po prdeli
-> Bagrr- máma mele Emu: to sem zkoušel mlátit kilovým kladivem na autě i když domek byl utažen, z toho kroužku u ložiska zbyla placatá půlka.
zkoušel jsme i pajcr, mezí víko a homokloub a pajcr se ohnul
tak sem to nakonec sundal i s domkem začal dobejvat venku, opět bušení, musel jsem dát silnej majzlík mezí víko a homokloub po době bušení to povolilo, jen ten hliník je víc tvárnej

zkoušel jsme i pajcr, mezí víko a homokloub a pajcr se ohnul
tak sem to nakonec sundal i s domkem začal dobejvat venku, opět bušení, musel jsem dát silnej majzlík mezí víko a homokloub po době bušení to povolilo, jen ten hliník je víc tvárnej

-> spartra: gufero jsem nikdy neměnil... A kilový kladivo mi na to vždycky stačilo... Btw ten domek musí být neustale spojen s motorem natvrdo... Jednou jsem ho povolil a poloosa nešla ven ani boha...
-> Kaprof: jj, takova polovicni Multipla :)
-> havlik: Jo toto tŕisedadlove kupátko se mi také vždy líbilo :-))
-> MATTESS: jo i mě se libí ale všechny ty auta jsou schnilý víc jak škodovky a přitom to má lamino blatníky, atd
-> havlik 26.07.11 12:35:19: ta se mi vždy hrozně líbila. V 80. letech ji měl někdo v okolí a když jela kolem, zíral jsem na ni jak na zjevení
-> Kaprof: mě se moc libí tohle auto.bazos.cz/inzerat/...
/Matra-Simca-Bagheera.php nebo murena ale tma jsou ceny trosku vyšší
-> Kaprof: Talbot Solara SX + Talbot Solara SX automat 20000,-
simcaklub.cz/forum/.../fi le.php?id=859&...
simcaklub.cz/forum/.../fi le.php?id=858&...
simcaklub.cz/forum/.../fi le.php?id=859&...
simcaklub.cz/forum/.../fi le.php?id=858&...
-> havlik: 

-> Kaprof: já mam pocit že jedna bude na prodej v pěknym stavu ale nevim za kolik. Jinak těhle aut je na prodej furt spousta.
-> havlik: Nezastírám že by se mi nelíbila nicméně to asi neklapne...Vim ale o jedny Solaře..
-> Bagrr- máma mele Emu: 2,1 ,2,5TD -kdyby mi opravdu mrdlo tak 3.0 LPG

-> Bagrr- máma mele Emu: 2,1 ,2,5TD -kdyby mi opravdu mrdlo tak 3.0 LPG

-> Bagrr- máma mele Emu: tak matky jsem povolil a šrouby otočil dle návodu
ložisko sem neobjednal
mám objednanou jen repasovanou polosu
dle způobu vyndávání polosy ho budu muset taky objednat
ta svině nejde, prostě ven, kilový kladivo, čtyřhran 20x20 - 30 dlouhej, seřízlej do špičky na plocho a buším, buším, buším a nic
když povolím držák polosy( je v něm domek ložiska) a taky silentblok motoru, proč nejde vytáhnout? drží to poloosa v převodovce?
je nutný měnit i gufero přvodovky?

ložisko sem neobjednal


dle způobu vyndávání polosy ho budu muset taky objednat

ta svině nejde, prostě ven, kilový kladivo, čtyřhran 20x20 - 30 dlouhej, seřízlej do špičky na plocho a buším, buším, buším a nic

když povolím držák polosy( je v něm domek ložiska) a taky silentblok motoru, proč nejde vytáhnout? drží to poloosa v převodovce?
je nutný měnit i gufero přvodovky?
-> spartra: když to nejde silou, musí to jít větší silou... Předpokládám, že jsi úplně vytočil ty matky šroubů co to ložisko jistí v domku... A rovnou to ložisko vyměnit...
-> Kaprof: kup něco pořádnýho talbot tagora sx

-> Kaprof: oboje ti budu závidět... Ikdyž jedno možná trošku víc, tuplem jestli to bude mít v cajku podvozek... Btw jakou motorizaci? Osobně bych volil nejsilnější naftu... Tzn. 2.5td...
ako a treba vôbec kódovať trisky na jumpery 2.2 hdi ( vraj ford motor ) ? po roku sa motor nahodil naspäť a nechce chytiť potvora
pánové, že se ptám zase
jak sundat pravou poloosu na zx 1,9d - se středovým ložiskem, ani očkem ji ven nedostanu
dle knihy:
výtáneme hřídel i se středovým ložiskem
ne a ne a ne

jak sundat pravou poloosu na zx 1,9d - se středovým ložiskem, ani očkem ji ven nedostanu

dle knihy:
výtáneme hřídel i se středovým ložiskem


-> VeTeV: Ty na ekologii serou 

-> Nwkt: lepší jak brigety 
