skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> sep: :-) ale to se obecne vi, ze XaI byla totalni treagedie... a nedelam si iluzi, ze by II byla o neco lepsi, ale to nemeni nic na faktu, ze to je pohodlny kocar a snad to nemame od bourani, ale od jizdy (i kdyz ja to uz oklepal co to slo :-))
sep 01.01.12 09:34:40 napsal:
http://youtube.com/v/iOve zUYg6kk
http://youtube.com/v/DB2j bIv4SNw

To je provokace , to jste pionyri ?

http://youtube.com/v/iOve zUYg6kk
http://youtube.com/v/DB2j bIv4SNw

To je provokace , to jste pionyri ?


Všem lidem přeju krásný rok 12 a ať je alespoň o krok lepší jak odcházející rok 11
-> VeTeV: Každopádně hele ví bůh co tou dobou budu mít za vozidlo :-D
-> Bagrr- máma mele Emu: kdyz se kaci les, litaj trisky... nasrat na to
VeTeV 30.12.11 12:05:29 napsal:
→ Jirik_Tuňák: tsak tam bych asi Tesly z burzy neuplatnil

Kanťíka si nechám, to už je neprodejný… u mě se musí rozpadnout do
mrtě a pak ho dám Baggrovi na pozemek :-))
Hajzl, jak už to má předem naplánovaný :-D
A Bagrr pak vnydá díly, který bude ještě dva tři roky používat, protože pro větev je přední náprava špatná, když mu klepe jedna tyčka stabíku :-D
→ Jirik_Tuňák: tsak tam bych asi Tesly z burzy neuplatnil

Kanťíka si nechám, to už je neprodejný… u mě se musí rozpadnout do
mrtě a pak ho dám Baggrovi na pozemek :-))
Hajzl, jak už to má předem naplánovaný :-D
A Bagrr pak vnydá díly, který bude ještě dva tři roky používat, protože pro větev je přední náprava špatná, když mu klepe jedna tyčka stabíku :-D
-> Bobesh: Já o ničem nevím.
... V tom má určitě prsty tvůj ctěný bratr. 


-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Já taky,sluneční brýle celoročně. Prej se na srazech už uzavíraj sázky,jestli Bobesh přijde s brejlema...

Jirik_Tuňák 30.12.11 16:12:31 napsal:
Někdo kdo jezdil leta ve lvovi, tak si koupí zase lva a kdo jezdil dvě stříšky, tak si koupí zase stříšky. Jo, s tím souhlasím. Jak si člověk zvykne na ten znak, těžko se přesedlává. Mě taky dlouho trvalo rozhodování, když jsem z indiánské čelenky přesedlával na lva... ale určitě nelituju, že jsem se k tomu rozhodl.
Někdo kdo jezdil leta ve lvovi, tak si koupí zase lva a kdo jezdil dvě stříšky, tak si koupí zase stříšky. Jo, s tím souhlasím. Jak si člověk zvykne na ten znak, těžko se přesedlává. Mě taky dlouho trvalo rozhodování, když jsem z indiánské čelenky přesedlával na lva... ale určitě nelituju, že jsem se k tomu rozhodl.

-> alpin: To zase jo. Teď už to mají všechny PSA modely. Ale slyšel jsem, že to tak mají vzadu i jiné značky.
-> Bobesh, Nwkt: Já taky jezdím permanentně se sklopenýma obouma clonítka, prostě mi to tak vyhovuje. 

-> Jirik_Tuňák: ono kotúč v kope s nábojom a ložiskami ma dosť áut z PSA , výmena ale znamená len vytočenie matice a vytiahnutie z osky čo je fajn
-> Nwkt 30.12.11 13:20:33: To znám,taky jsem světloplachej

-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 30.12.11 16:03:06: Ono je to v podstatě šecko podobný. Je to stejné jako C4 Grand Picasso jen ve lvím kabátě. Tím nechci říct, že je to špatné. Ale technicky je to stejné.
Někdo kdo jezdil leta ve lvovi, tak si koupí zase lva a kdo jezdil dvě stříšky, tak si koupí zase stříšky. Lefové bejvají i krapet dražší než Kitroni.
Jinak je to jako u mojí pani. Ta má Saxo a kdyby měla pořídit něco novějšího, tak chce zase Citrona, přestože bude v nabídce více Pugétů a tím pádem budou levnější. Obě auta budou třeba stejný, ale asi to má člověk nějak zafixovaný.
PS: pěkné to je. On i Maxík říkal, že je fajn, že se u těchto vozů dá nakonfigurovat hodně věcí přímo přes centrální displej a palubní PC a nemusí se se všim na diag.

Jinak je to jako u mojí pani. Ta má Saxo a kdyby měla pořídit něco novějšího, tak chce zase Citrona, přestože bude v nabídce více Pugétů a tím pádem budou levnější. Obě auta budou třeba stejný, ale asi to má člověk nějak zafixovaný.
PS: pěkné to je. On i Maxík říkal, že je fajn, že se u těchto vozů dá nakonfigurovat hodně věcí přímo přes centrální displej a palubní PC a nemusí se se všim na diag.
Když tady tak probíráte, co z těch nových modelů si za pár let pořídit jako ojetinu, tak co říkáte na tohle?
katalog.auto.cz/peugeot-5 008-2-0-hdi-fap-110-kw-7-m ist?id=308
katalog.auto.cz/peugeot-5 008-2-0-hdi-fap-110-kw-7-m ist?id=308
Nejdůležitější bylo pro mě ale jedno. Měsíční úspora na pohonných hmotách podle stylu jízdy mezi 800 - 950 kč což je dneska hodně. A obojí je benzín.
-> Jirik_Tuňák: Mně rezerva spodem vyhovuje aspon jsem nemusel dávat do hajzlu nákup z auta narvanyho po střechu :-) A světe div se neušpinil jsem se :o))
Některý věci jsou tam ale pěkný debility.
Např. zadní kotouč. Ty prej vydržej dlouho, ale když se mění, tak i s nábojem a přitom starší modely značky měly klasiku kotouč zvlášť. Lámalo se to někdy ke konci výroby Pežůtů 307ček. To pak jedna strana stojí cca 4500,- káčé.
Nebo rezerva vespod vozu na takovém zdvíhacím klikovém mechanismu. Nemám absolutně představu, jak bych to vyndaval na cestě do divadla.
Přístup k autobaterii. Ale zase se může krásně ke zbytku všeho včetně světel.
Např. zadní kotouč. Ty prej vydržej dlouho, ale když se mění, tak i s nábojem a přitom starší modely značky měly klasiku kotouč zvlášť. Lámalo se to někdy ke konci výroby Pežůtů 307ček. To pak jedna strana stojí cca 4500,- káčé.

Nebo rezerva vespod vozu na takovém zdvíhacím klikovém mechanismu. Nemám absolutně představu, jak bych to vyndaval na cestě do divadla.
Přístup k autobaterii. Ale zase se může krásně ke zbytku všeho včetně světel.
-> VeTeV: To nemám potřebu. 
-> U-Geen 30.12.11 13:46:44: U 4kolek to bude asi při rozjezdu good, že?

-> U-Geen 30.12.11 13:46:44: U 4kolek to bude asi při rozjezdu good, že?
-> Jirik_Tuňák: to jsou ale vychytavky
tak hlavne at se to neposere, neb pak by jsi musel jit na galeje aby jsi to uplatil...

tak hlavne at se to neposere, neb pak by jsi musel jit na galeje aby jsi to uplatil...
-> Jirik_Tuňák: hill assist je super :) vetsinou
Ještě jsem tak zlenivěl, že mi vyhovuje i ručka na tlačítko. 
Prostě přijedeš, chcípneš to a ono se to samo zabrzdí (lze zakázat). Při odjezdu se to samo odbrzdí při normálním rozjezdu a nebo to odbrzdíš tlačítkem ručně, stejně to jde i zabrzdit. Netrpí to na orezávání kotoučů a přicucávání destiček, páč si je to za deště vysouší (spojeno s ESP). Umím teda porád jezdit i s normálníma autama, ale vrchol lenosti je hill climb assist., že prostě v kopci zařadim, pustim brzdu, pomalu a v klidu se ležérně rozjedu i když mi za prdelí trčí autobus 10 cm od nárazníku.
-> VeTeV: Jen počkej, budeš taky lenora.

Prostě přijedeš, chcípneš to a ono se to samo zabrzdí (lze zakázat). Při odjezdu se to samo odbrzdí při normálním rozjezdu a nebo to odbrzdíš tlačítkem ručně, stejně to jde i zabrzdit. Netrpí to na orezávání kotoučů a přicucávání destiček, páč si je to za deště vysouší (spojeno s ESP). Umím teda porád jezdit i s normálníma autama, ale vrchol lenosti je hill climb assist., že prostě v kopci zařadim, pustim brzdu, pomalu a v klidu se ležérně rozjedu i když mi za prdelí trčí autobus 10 cm od nárazníku.

-> VeTeV: Jen počkej, budeš taky lenora.

-> VeTeV: Toledo se klopenýma clonítkama stačí 

-> Nwkt: kup si tank...
-> Jirik_Tuňák: musim si o tom neco nacist a porovnat to. Kdo vi, co nakonec vemu, ale musi to byt prostorny, to je jasny. Nechci se tisnit a krcit...
-> Jirik_Tuňák: musim si o tom neco nacist a porovnat to. Kdo vi, co nakonec vemu, ale musi to byt prostorny, to je jasny. Nechci se tisnit a krcit...
-> VeTeV 30.12.11 13:06:50: Všemožné machinace se sedačkama ano, ale otočit přední podle mě ne. Ale dělaly se ještě výbavy Lounge special edition a tam jsou jiný sicny, takže tam možná ano.
-> Jirik_Tuňák: Kolik stojí to čelní okno? 15-20 tis? Bych musel jezdit pořád se zatařenýma roletama a sklopenýma clonama. Tak jezdim celý léto i v seatu. Prostě mi vadí moc světla
-> Nwkt 30.12.11 13:01:47: Jasně, to je paráda.
Za prvý se můžeš díky tomu oknu kochat, za další vidíš na semafory i když stojíš pod nima a tady vidíš lyžinky, ve kterých si můžeš sluneční clonu posunout dopředu. Buď si ji jen sklopíš a nebo posuneš dopředu a taky případně sklopíš. To druhé zrcátko je ku kontrole harantů a nákladu na zadních sicnách. 


-> Jirik_Tuňák: ale todle asi grand neumi co?
www.auto-power-girl.com/p hoto-gallery/.../citroen-c 8-exclusive-2005-20.jpg lepe zde
www.auto-power-girl.com/p hoto-gallery/.../citroen-c 8-exclusive-2005-20.jpg lepe zde
-> Jirik_Tuňák 30.12.11 12:52:23: Zrdcádtko uprostřed okna? 

-> VeTeV: Včera od nás od firmy jedna odjížděla.
Moc pěkné.
Nesmíš to tak řešit, já jsem taky myslel, že to neunesu a nakonec je mi to jedno. Prostě změna no. Jinak po zaparkování dávám pusu na znak pořád, jako jsem to dělal u roky Kantíka.
Tady máš toho Granda.
Divoký mi to nepřijde. Já mám teda interier černej se světlejma doplňkama.

Nesmíš to tak řešit, já jsem taky myslel, že to neunesu a nakonec je mi to jedno. Prostě změna no. Jinak po zaparkování dávám pusu na znak pořád, jako jsem to dělal u roky Kantíka.

Tady máš toho Granda.

-> Jirik_Tuňák: taky si ho musím prolézt, ale leda tu dlouhou verzi, ale obávám se, že variabilita jako u C8 taková nebude \:-(
-> Jirik_Tuňák: stejne mi to príde také divoké ale nesedel som tak neposúdim
-> suri: Tak třeba u C4 pikouše interier velmi pěkný, pohodlný, přehledný a jak říkáš strohý bez kudrlinek.
Žádné opičky okolo, vše je intergrováno v jednom místě a zbytek hladká plocha s úložnými prostory. Přistihl jsem se i u toho, že bych už za nic neměnil - pevný střed volantu pohodlný na ovládání a barevný středový grafický displej (jde i měnit barevné schéma), kde mám všechny potřebné informace.

-> Bobesh: jako kdyz C5 tak leda II idealne s 2.0HDi na 100kW a 6q - po mnoha hodinach na diskuzich a i po pokecu se servismanama me to vysla jako nejrozumnejsi volba... ale porad pokukuju po vetsim braskovi a to i z duvodu, ze se to porad vyrabi, takze za dva tri roky budou stale rozumne ojety auta, je jich uz jak sracek, takze i dilu bude dostatek a hlavne se to prej dokazalo konecne vychytat, ze se to sdere minimalne - preci jen 9let v produkci je 9 let a uz to nemaji placat italove, kteri nyni olepuji voyagera italskejma napisama
-> VeTeV: No přesně,taky mě to zklamalo,když jsem do toho sednul.
-> suri: Ona snad C5 už ani není dnešní produkce. C6ka je zajímavá. Ale já jako staromilec končím u Xantie. To už bych radši XM

-> Bobesh: nemyslis snad C5 III? to ej krasny navenek, ale male zevntir se spoustou nesmyslnejch tlacitek pacek a hlavne je to poruchovy jak krava - coz me potvrdili i v autorizaku v Bene, ze Xanta byla zlata...
me se libi jednoznacne 508, to je krasny a hlavne konecne rozumne velky auto
me se libi jednoznacne 508, to je krasny a hlavne konecne rozumne velky auto

-> Bobesh: nj , takže z dnešnej produkcie by si chcel C5?
-> suri: Proto taky do C5ky nejdu...zatím...
tohle je oldschool,jednoduché,účel
né,přehledné. Když auto něco svrbí,tak ti to řekne samo. Víceméně blbuvzdorný,díly dostatečně nebo až předimenzované.

-> Jirik_Tuňák 30.12.11 12:04:59: jo ale tri roky premejsleni predtim vid :)
-> Bobesh: jasné rozumiem tomu , ja som spokojný ako mám a nesťažujem sa , Xantia je celkom pekné auto ale nové citrony sa mi nepáčia teda ani trochu ,hlavne interiér nie , mám rád prehľadnosť a strohosť a jednoduchosť preto ostanem verný svojej značke .
-> Jirik_Tuňák: tsak tam bych asi Tesly z burzy neuplatnil 
Kanťíka si nechám, to už je neprodejný... u mě se musí rozpadnout do mrtě a pak ho dám Baggrovi na pozemek :-))

Kanťíka si nechám, to už je neprodejný... u mě se musí rozpadnout do mrtě a pak ho dám Baggrovi na pozemek :-))
-> VeTeV 30.12.11 12:00:30: Tak kup tu C8 nebo 807 a nevrtej se v tom. Udělej to jako já, umej Kantíka, vyluxuj a pošli ho do světa ze dne na den. 

Jinak se musím podělit o takovou srandovní věc. 
Kupoval jsem žárovky do parkovaček, páč obě postupně umřely.
Mno a protože jsou tam velká světla a parkovačka je protažená přes celou vrchní délku, znamená to, že tam musí bejt žárovka odpovídajícího výkonu.
Je tam tahle nádhera. H6W, 12V, 6W - patice BAX9s.
V podstatě halogenová malá mrcha. Při velikosti baňky nemám představu jakou mohou mít životnost, každopádně tyhle tam byly původní 2 roky.
Cena krásná: 2 kusy 267,- kč,
páč od levnější od Narvy (60,- / ks) neměli. Což je proti celosklu nebo obyč paticovkám trochu víc ne? Na Mercedes prej stojí ta samá kolem 290,- kus dle značky. 
Ve hlavních světlech je H7 a H1 tuším, tak jsem zvědav na ty pověstmi opředené H7ky.
Známe zejména z Fabií a Oktávek.

Kupoval jsem žárovky do parkovaček, páč obě postupně umřely.
Mno a protože jsou tam velká světla a parkovačka je protažená přes celou vrchní délku, znamená to, že tam musí bejt žárovka odpovídajícího výkonu.
Je tam tahle nádhera. H6W, 12V, 6W - patice BAX9s.
V podstatě halogenová malá mrcha. Při velikosti baňky nemám představu jakou mohou mít životnost, každopádně tyhle tam byly původní 2 roky.
Cena krásná: 2 kusy 267,- kč,



Ve hlavních světlech je H7 a H1 tuším, tak jsem zvědav na ty pověstmi opředené H7ky.

Známe zejména z Fabií a Oktávek.

-> Jirik_Tuňák: tak on je podvozek franťíků obecně příjemný... já mám teď fakt hlavu úplně pomatenou - mám tak dva tři roky na to, najít rozumného nástupce a jsem jak ty - nedokážu se rozhodnout... ta C8/807 se mě prostě líbí variabilitou i celkovou velikostí, ale bojim se toho a nějaký V70, accordy, avensisy corolly verso apod auta mám taky strašně rád, ale bojím se toho, že krom V70 to nenaplní mé rozměrové požadavky 

-> VeTeV: To je pravda. Ale mě ti čoveče ta hydra ani nechybí. Tohle se houpe taky. Na druhou stranu periodické servisní úkony tě neminou.
U Kantíka jsi dělal dofuky koulí a výměnu kapaliny, mno a u dalších aut budeš periodicky měnit tyčky stabíku.
U Kantíka jsi dělal dofuky koulí a výměnu kapaliny, mno a u dalších aut budeš periodicky měnit tyčky stabíku.

-> Bobesh: já si ale stále bohužel myslím, že xantou odešel i duch staré poctivé školy a C5 hydru začla potápět - prostě ta stará klasika a mechanika co je u Xanťára je u následníka protkána elektronikou do míry nehorázné... a bohužel víme, jak vypadá elektroinstalace Frantíků, takže je to pro mě těžké, ale hydra asi skončila Xanťárem

-> suri: Tak dobrá:třeba konkrétně Citroni s hydrou jsou pro lidi,co to neznají,spíš důvodem nekoupit:je to jiné,neznámé,cosi navíc. Pravda,před lety,díky nedodržení údržby hydry a korozi potrubí starých hydráků,následně prasknutí trubky a náhlé ztráty tlaku v systému brzd,posilovače řízení a pérování,mohlo mít v součtu pro majitele fatální následky. Proto ta špatná pověst a nízké prodejní ceny. Naproti tomu ti znalí.kteří okusili nebo vlastní,mění jedině za vůz stejných kvalit či nemění vůbec. Systém má za půlstoletí praxe dávno vychytané mouchy. Vem si jakoukoli hydru,spočítej vnitřní prostor pro cestující i náklad,pohodlí,cenu ND,vzhled,antikoro úpravu(od Xantie výš),výkon vs. spotřeba,prostě co tě napadne. Připočti vlastnosti podvozku,schopnost vozu držet stálou výšku při jakémkoli zatížení,možnost zvednutím vozu z něj učinit na chvíli traktor,kterému nevadí větší nerovnosti,na kterém by jakékoliv jiné auto skončilo. Pak mi ukaž auto stejných vlastností ve stejném segmentu vozidel ve stejné cenové hladině. Nenajdeš. Nikomu to necpu. Kdo má zájem,přijď,předvedu,povo
zím,zkusíš si. Mohu nejen z vlastní zkušenosti potvrdit,že tato praxe většinou končí nákazou nevěřícího Tomáše "hydrobacilem" a krátkou nemocí,končivší až pořízením vlastního houpadla.