skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> MATTESS: Jenomže většina aut včetně tohohle má variabilní účinek posilovače.
Pro představu jde o tohle občas to mělo ještě kryt na světlech a v něm kulatá světla.
v6 24v
v6 24v
-> MATTESS: ked to zoberiem tak, ze je to doslova druhe auto do bohatej rodiny pre pipinku manzelku co obcas vybehne na nechty alebo kadernicke, tak to riadenie je uplne super! s tym zaparkuje aj invalid na prvy krat! Kazdopadne je to drahy spas... A zaujimave je este ked som sa pytal na spotrebu kolegov, ktori to mali predomnou, tak si pochvalovali ze spotrebu mali okolo 5,3 az 5,9l/100... Ja som to pod 6,9 nedostal... 

-> Matulo: to, že jde volant zlehka, bych spíše dal jako mínus. Zpětná vazba nulová.
Ta buzeršipka takhle ukazuje snad všude
Ta buzeršipka takhle ukazuje snad všude
Taky sem dám jeden dotaz. Jelikož se chci zbavit 100ky tak budu mít místo v garáži a s tatkou sem chtěl pořídit dnes už celkem raritní Citroen XM Musketier. Dřív sme to měli a bylo to krásný a nadčasový auto.
Neví někdo o nějakym kousku na prodej nejlíp v ČR/SR ?
Díky
Martin
Neví někdo o nějakym kousku na prodej nejlíp v ČR/SR ?
Díky
Martin
-> MATTESS 11.05.12 19:10:56: Takze vcera som ho mal, ked som si sedadlo nastavil primerane na moju postavu tak aby som mal ake take pohodlie, tak:
- volant som drzal tak, ze som mal skoro az vystrete ruky do predu
- cez venec som vobec nevidel na cele budiky a stredovy displej
- 5. prevodovy stupen som musel radit tak, ze som sa az nacahoval a normalne som sa musel asi 20cm odlepit od operadla
- pravou nohou som stale vrazal do stredoveho panelu
Plusy:
- velmi tiche auto
- paradne riadenie - volant ide doslova otocit jednym prstom
- velmi dobre brzdy
- 2x USB port, perfekte odladena hudba v aute - dotykovy displej, subwoofer... proste hudba super! plno roznych funkcii...
- perfektne sedadla
- 2 zonova klima, vyhrievane sedacky, plno podpornej elektroniky...
Minusy:
- slaby nevyvazeny troj valec motor
- naprd sprevodovane - maly kopec co bezne chodim s feldou na 4ke som tuto radil 3ku a plny plyn a nic nebolo citit
- rozjazdy so spojkou v zapche sprevadzali neprijemne vibracie a rezonacie
- casto som musel podradovat na mensi prev. stupen, motor sa mi stale zdal podtoceny
- stredovy displej ukazoval potrebu radit 4ku uz pri 2000rpm a to som mal 50kmh v obci...
- vyhlad na pristroje nahovno!
- rychlosti maju dlhe drahy, zvlastne zvuky z kulisy, dost na tvrdo som musel radit
- packa na tempomat mi strasne zavadzala pri vyhadzovani blinkrov
- na moj vkus moc maly volant
- CD menic je v kastliku pred spolujazdcom
- nepolohovatelna laktova opierka
- auto sa strasne naklana v zakrutach, je citit ze je fest nedotacave
- vobec nečmára, hned blika ASR, ESP a co ja viem co este...
- maly kufor, zadne sedadla su pod dost blbym uhlom a tympadom to zabera miesto v kufri
Zhrnutie na koniec:
Verzia ktoru som mal pozicanu sa pohybuje v cene okolo 16tis eur co by som za tak male auto nezaplatil! Celkovo som bol inac spokojny, zvykol by som si na to rychlo, predsa je to nove, ale za tie prachy radsej kupim nieco starsie ale vacsie...
Tu su aspon nejake fotky len tak na rychlo mobilom...
matulo.rajce.idnes.cz/PEU GEOT_208_1%2C2_VTi_82PS_11 8Nm
- volant som drzal tak, ze som mal skoro az vystrete ruky do predu
- cez venec som vobec nevidel na cele budiky a stredovy displej
- 5. prevodovy stupen som musel radit tak, ze som sa az nacahoval a normalne som sa musel asi 20cm odlepit od operadla
- pravou nohou som stale vrazal do stredoveho panelu
Plusy:
- velmi tiche auto
- paradne riadenie - volant ide doslova otocit jednym prstom
- velmi dobre brzdy
- 2x USB port, perfekte odladena hudba v aute - dotykovy displej, subwoofer... proste hudba super! plno roznych funkcii...
- perfektne sedadla
- 2 zonova klima, vyhrievane sedacky, plno podpornej elektroniky...
Minusy:
- slaby nevyvazeny troj valec motor
- naprd sprevodovane - maly kopec co bezne chodim s feldou na 4ke som tuto radil 3ku a plny plyn a nic nebolo citit
- rozjazdy so spojkou v zapche sprevadzali neprijemne vibracie a rezonacie
- casto som musel podradovat na mensi prev. stupen, motor sa mi stale zdal podtoceny
- stredovy displej ukazoval potrebu radit 4ku uz pri 2000rpm a to som mal 50kmh v obci...
- vyhlad na pristroje nahovno!
- rychlosti maju dlhe drahy, zvlastne zvuky z kulisy, dost na tvrdo som musel radit
- packa na tempomat mi strasne zavadzala pri vyhadzovani blinkrov
- na moj vkus moc maly volant
- CD menic je v kastliku pred spolujazdcom
- nepolohovatelna laktova opierka
- auto sa strasne naklana v zakrutach, je citit ze je fest nedotacave
- vobec nečmára, hned blika ASR, ESP a co ja viem co este...
- maly kufor, zadne sedadla su pod dost blbym uhlom a tympadom to zabera miesto v kufri
Zhrnutie na koniec:
Verzia ktoru som mal pozicanu sa pohybuje v cene okolo 16tis eur co by som za tak male auto nezaplatil! Celkovo som bol inac spokojny, zvykol by som si na to rychlo, predsa je to nove, ale za tie prachy radsej kupim nieco starsie ale vacsie...

Tu su aspon nejake fotky len tak na rychlo mobilom...
matulo.rajce.idnes.cz/PEU GEOT_208_1%2C2_VTi_82PS_11 8Nm
že se ptám, je žádaná vůle v převodovce?
když je zvedlý auto, točím trošku vlevo/vpravo pravou poloosou, je tam cejtit drobná vůle v převodovce, druhý kolo jí nemělo. Pravý bude nejspíš záběrový.
když je zvedlý auto, točím trošku vlevo/vpravo pravou poloosou, je tam cejtit drobná vůle v převodovce, druhý kolo jí nemělo. Pravý bude nejspíš záběrový.
-> palinator: to myslím, že ne.
Může to mít souvislost s převodovkou? jak sem tu řešil poloosu(kterou jsem vyměnil), že se netočí po celým obvodu volně.
zvednul jsem předek auta obě kola ve vzduchu, sundal jsem PP kolo, odmontoval třmen z držáku, k pístku zapřel špalík, nastartoval dal dvojku a zkušebně brzdil, vono to už neklepe!
mám se zaměřit na převodovku? řadit jde dobře, olej je též.
Může to mít souvislost s převodovkou? jak sem tu řešil poloosu(kterou jsem vyměnil), že se netočí po celým obvodu volně.
zvednul jsem předek auta obě kola ve vzduchu, sundal jsem PP kolo, odmontoval třmen z držáku, k pístku zapřel špalík, nastartoval dal dvojku a zkušebně brzdil, vono to už neklepe!
mám se zaměřit na převodovku? řadit jde dobře, olej je též.
-> spartra:
Křivý kotouče?
Křivý kotouče?
-> MATTESS: pakny měněný a bubny jsou stočený jěště pod max opotřebení, ručku jsme zatahoval, nebylo poznat nic, pouze na nožní brzdu
pulzování, spíš něco klepe, je to cejtit i v pedálu dost, nevěřím že by to dělali třmeny volnější v držáku
pulzování, spíš něco klepe, je to cejtit i v pedálu dost, nevěřím že by to dělali třmeny volnější v držáku
-> spartra: mně takové pulzování dělaly křívý bubny. Zkus přibrzdit jen ručkou, jestli to bude dělat
že se ptám, začlo mě něco klepat na přední nápravě zx a cosi klepe když brzdím je to cejit v pedálu.
vyměnil jsme čep na ramenu, pak celý rameno protože mělo vůli v uložení silentbolků, tlumiče (jeden se mnou vytek) i horní uložení(to bylo snad púvodní) s ložiskem nový
klepání přestalo,ale pulzování(vibrování) od brzd zůstalo, je možný že by to dělalo od zadní nápravy když není dobrá?
vyměnil jsme čep na ramenu, pak celý rameno protože mělo vůli v uložení silentbolků, tlumiče (jeden se mnou vytek) i horní uložení(to bylo snad púvodní) s ložiskem nový
klepání přestalo,ale pulzování(vibrování) od brzd zůstalo, je možný že by to dělalo od zadní nápravy když není dobrá?
já jsem zvědav na ty budíky Head Up Dials, jak moc je bude zakrývat věnec volantu v mé pozici.
-> palinator: zvenku to na mě působí moc tak nějak moc přeplácaně, kýčovitě.. o interieru ani nemluvim, tam se mi líbí maximálně ten malinkej volantík
interiery citroenu, no... v nový C4 je třeba super a naštěstí už tam není ten volant s pevným středem..

-> mAATT:
Zvenku ještě jakš takš, i když mě to připomíná trochu Koreu, ale ten vnitřek... horší jak Citroën.
Zvenku ještě jakš takš, i když mě to připomíná trochu Koreu, ale ten vnitřek... horší jak Citroën.

-> Jirik_Tuňák: Tříválce jsou nový, vlastního vývoje, objemy 1,0 a 1,2.. Jinak k 208 jako takový, na to jak byly 206 a 207 opravdu hezký auta, tak tohle je (podle mě) opravdu hnusný, kýčovitý..

-> Jirik_Tuňák: teď si mi zaskočil, ale myslím, že to není ten od Toyoty, ale nová konstrukce (kouknu doma do časopisu).
Jako každý rok brázdí Peugeot republiku se soutěží a dělá testovačky.
Jako každý rok brázdí Peugeot republiku se soutěží a dělá testovačky.
-> MATTESS: Tříválec? Že by tam strkali ten Toyoťáckej? A cože to projíždíš ty předváděčky? 

-> Jirik_Tuňák: jsem na něj zvědav, za 2 týdny ho projedu. Chtěl jsem zkusit nějaký ten tříválec, ale nejsou v seznamu
-> THOMMY : žabožrout zasranej
, ale tak tim líp pro tebe;-)

-> havlik: V podstatě ničím neobvyklým,spotřební materiál.. Chci mu dopřát menší zaslouženou ozdravnou kůru, teď se chystáme na dlouho odkládanej podvozek, pak jsem se ještě nedokopal k zaslepení EGRu, čekají ho nový nárazníky, a podobný kraviny 
Btw. už s ním lítam skoro přesně rok, 17tis. km, prakticky bez problémů, s ohledem na to, co už má za sebou, asi se mu u tebe fakt nelíbilo

Btw. už s ním lítam skoro přesně rok, 17tis. km, prakticky bez problémů, s ohledem na to, co už má za sebou, asi se mu u tebe fakt nelíbilo

-> THOMMY : čim trpí ?
-> Bagrr- máma mele Emu: Áno, vezmu, ale kochat se budeš muset především mojím autem

-> THOMMY : máš zakoupeno? Vezmi sebou na opravu bílého lvíčete ať se mám čím kochat

Když tu byla řeč o DS řadě, dneska jsem narazil na speciální vydání magazínu EVO,
věnující se právě těmto vozům. Fanouškům značky doporučuju
věnující se právě těmto vozům. Fanouškům značky doporučuju

-> alpin: ten v nabídce neměli, zboží přijde dneska a já můžu dělat, což by jinde nebylo tak rychlý
-> spartra: monroe nič moc , kayaba excel G treba
že se ptám, jak na tom je tlumič monroe? objednal jsem do spotřebáka L/P
katalog.haspa.cz/index.ph p?main_page=... za ca 930 kč/ks
prachovky katalog.haspa.cz/index.ph p?main_page=... sada ca 310 kč
horní uložení s ložiskem katalog.haspa.cz/index.ph p?main_page=... ca 455 kč/ks
nemám to z odkazu ale z pronda, zejtra to příjde
katalog.haspa.cz/index.ph p?main_page=... za ca 930 kč/ks
prachovky katalog.haspa.cz/index.ph p?main_page=... sada ca 310 kč
horní uložení s ložiskem katalog.haspa.cz/index.ph p?main_page=... ca 455 kč/ks
nemám to z odkazu ale z pronda, zejtra to příjde
-> škodec: Tak to každopádně, DS řada je samej skvost :-)
-> alpin: vycházím z toho
upneš silent do zveráku a natlčieš do toho rameno
alebo ho položíš na nejakú dosku alebo tak , proste tlčies rameno do silentu
jelikož lis nemám, vyšlo mě že budu tlačit ručmo
-> PetrDNX: mám pouze kladívko a trubku nebo ořech
nemám představu jak by se to lisovalo. Mě přišlo že není na co tlačit. kulatý silentbloky jdou ve svěráku.
upneš silent do zveráku a natlčieš do toho rameno
alebo ho položíš na nejakú dosku alebo tak , proste tlčies rameno do silentu
jelikož lis nemám, vyšlo mě že budu tlačit ručmo

-> PetrDNX: mám pouze kladívko a trubku nebo ořech

-> spartra: co takhle pod lisem?

-> Jirik_Tuňák: Mně vyhovuje..Ale ted už pažouta přetěžovat už nebudu když mam pickupa ...Těch motoru a převodovek co navozil chudák( měl jsem trvale vyndany zadni sedačky)))...Ted za to dostane lepší péči :o)
-> spartra: kde píšem aby si búchal rukou do toho ?
-> alpin: rada odborníka
nebo vtip, nezkoušel sem tlačit rukou, snad to do příště nezapomenu a zkusím to


-> spartra: upneš silent do zveráku a natlčieš do toho rameno
alebo ho položíš na nejakú dosku alebo tak , proste tlčies rameno do silentu
alebo ho položíš na nejakú dosku alebo tak , proste tlčies rameno do silentu
-> Kaprof 20.04.12 11:42:09: Tam je výhoda zadní nápravy s tlumičema šikmo - skoro vodorovně a absence pružin, tím pádem ti nečumí do kufru hrnky od tlumičů a líp se využije kapacita. To znamená, že co nestrčí do kufru tatík s 207kou, tak tam ségra s 205kou napříč ještě dá.
On každej krká jak je špatná, ale něco do sebe to má.

že se ptám, jak toto natlučete bez poškození té trubky z vrchu
www.nove-autodily.cz/p-12 28084/.../p-l-silentblok-r amena-zadni-febi.html?cPat h=1088...
mám pouze kladívko a trubku nebo ořech, ke konci už byl konec ty trubičky takové dojebané
www.nove-autodily.cz/p-12 28084/.../p-l-silentblok-r amena-zadni-febi.html?cPat h=1088...
mám pouze kladívko a trubku nebo ořech, ke konci už byl konec ty trubičky takové dojebané

-> Dakotta: Nevim jak u Saxa ale ja 28 kolo dám do 206ky v pohodě..Dokonce i kapota ze 120ky se vešla
jinak náprava zas není tak složitá a firmy se repasím venujou...Ja mám mimo jine dodělane mazani a zatim jsem bez problemu 
-> Jirik_Tuňák: Ja si držim taky 5,5 zhruba.. :-)


-> Jirik_Tuňák: Ja si držim taky 5,5 zhruba.. :-)
-> Jirik_Tuňák: s 3.5L nepocitam, a pri mojej jazde uz vobec..
do tych 5L sa ale snad vojde. Kufor udajne vacsi ako felda, no uvidime ci sa tam zmesti bicykel 


-> Jirik_Tuňák: No s tim upadnutim bych byl opatrnej, tchanovi na 206ce pak kolo jezdilo 5 a vic cm v podbehu dopredu dozadu, skrtalo to o podbeh atd... :)
-> Dakotta: Ahoj. Ty zadní nápravy byly méně trvanlivé než ty samé na 205kách od Peugeotu, áčka bejvají u Saxa a 106ky většinou větší než na tej 205ce, ale pokud je v prdeli, tak to poznáš snadno např. při projížďce po hrbolech, tam většinou zadní náprava klepe. Oprava stojí různě (jak kde) od 4500,- výměnným způsobem do cca 6500,- kč. Na druhou stranu může takhle buchotat ještě 10 let, určitě to neznamená, že tam něco upadne. 
Překontroluj předek, ono už to má sice rozvidlená ramena místo jednoduchého, ale zase to nemá nápravnici, takže pokud by to mělo bejt po ráně a špatně opravené, tak se pak velmi obtížně dohání geometrie. Při repasi přední nápravy se mění většinou celá ramena, ale nestojí to zase tak moc peněz. Ten motor není špatnej, jezdil už ve starém AXku. Určitě ale nebude jezdit za 3,5 litru. Přítelkyně a ségra mají (Saxo a 205ku) - oboje s benzínovejma 1.1 a i když jezdí hodně po městě, krátké trasy a ségra navíc chytne často i docela tuhou zácpu, tak s tím jezdí kolem 6 - 6,5 litru a to nejsou holky moc vyježděné. Já s tím jezdil ještě za míň - pod 6 litrů, jeden měsíc i kolem 5,5. Jedno autíčko má najetých 178 000 km a druhé 140 000. Obě jsou myslím spokojené, má to dostatečně velké kufry (284 a něco přes 290 litrů).

Překontroluj předek, ono už to má sice rozvidlená ramena místo jednoduchého, ale zase to nemá nápravnici, takže pokud by to mělo bejt po ráně a špatně opravené, tak se pak velmi obtížně dohání geometrie. Při repasi přední nápravy se mění většinou celá ramena, ale nestojí to zase tak moc peněz. Ten motor není špatnej, jezdil už ve starém AXku. Určitě ale nebude jezdit za 3,5 litru. Přítelkyně a ségra mají (Saxo a 205ku) - oboje s benzínovejma 1.1 a i když jezdí hodně po městě, krátké trasy a ségra navíc chytne často i docela tuhou zácpu, tak s tím jezdí kolem 6 - 6,5 litru a to nejsou holky moc vyježděné. Já s tím jezdil ještě za míň - pod 6 litrů, jeden měsíc i kolem 5,5. Jedno autíčko má najetých 178 000 km a druhé 140 000. Obě jsou myslím spokojené, má to dostatečně velké kufry (284 a něco přes 290 litrů).
-> palinator: jj, o tej naprave som uz cital, ze by nemala byt do „A“ ..
na Saxiku ma zaujala hlavne velmi slusna spotreba a francuzsky naladeny podvozok. Na sprintera si budem muset dosetrit.. az budem raz velky.. 


-> Dakotta:
Podle mě to moc chyb nemá, jen klasika asi zadní náprava jako většina PSA, ten motor by měl bejt slušnej, sice to nebude žádnej sprinter, ale sežere to nula nula prd a je hodně jednoduchej.
Podle mě to moc chyb nemá, jen klasika asi zadní náprava jako většina PSA, ten motor by měl bejt slušnej, sice to nebude žádnej sprinter, ale sežere to nula nula prd a je hodně jednoduchej.
Mate niekto skusenosti s Citroenom Saxo 1.5D ? Uvazujem nad kupou tohto auticka, a rad by som sa vyhol zbytocnym investiciam.. Na co si teda dat pozor pri kupe, ktorym rocnikom sa pripadne vyhnut, a podobne.. ?
Potřebuji INFO
Citroen C3
- na palubce svítí v levém dolním rohu klíček a za ním je - 1100 po pár vteřinách se pak objeví OIL OK.
předpokládám, že to je buď přetažený nebo blížící se servisní interval. Zajímá mě co to je a jak to vymazat. Díkes.

Citroen C3
- na palubce svítí v levém dolním rohu klíček a za ním je - 1100 po pár vteřinách se pak objeví OIL OK.
předpokládám, že to je buď přetažený nebo blížící se servisní interval. Zajímá mě co to je a jak to vymazat. Díkes.
