skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
tak, uz jen spodni silentbloci... horni jak je na fotce vydet, jeden totalne na kasi (prevodovka) jeten natrhlej (motor) a jeden vymackanej cca pul centaku z kazdy strany... Silenty spodni vzpery necham az bude auto ve vzduchu a rozebirat se predni naprava... celkove je ted motor o centak vejs :-D
-> Bagrr- máma mele Emu: na tomhle čerpadle je pod "nedemontovatelnym&q
uot; plechem (zalamovací šroupki), nicméně:
přišla teorie: když jsou kabely od imo ucvaklé a nezaizolované (!!), nemohlo dojít ke "kontaktu", který na původním čerpadle zavře ventil?
No kurva, pic ho stréca, jistěže.
Výsledek: vrčí to s původním čerpadlem!!!
Na novém čerpadle se po X desítkách minut povedlo demontovat plech u ventilu, diagnostikovat kabeláž a na původním se to napojilo před konektor na správný kabel = mám náhradní agregát, kterej se po cestě "prolil olejem ze všech stran", čerpadlo s pohodlně přístupným ventilem, spojku v neznámém stavu, skříň, altík a kompresor serva a dalších pár kokotin na víc, kdo chce?
(jsme celej den v práci a hraje si s tím kolega -> tyhle infa mám "po telefonu", ale už se těším, až do toho v cca 22:30 hupsnu a poskákám s tím půl okresa
)
přišla teorie: když jsou kabely od imo ucvaklé a nezaizolované (!!), nemohlo dojít ke "kontaktu", který na původním čerpadle zavře ventil?
No kurva, pic ho stréca, jistěže.
Výsledek: vrčí to s původním čerpadlem!!!
Na novém čerpadle se po X desítkách minut povedlo demontovat plech u ventilu, diagnostikovat kabeláž a na původním se to napojilo před konektor na správný kabel = mám náhradní agregát, kterej se po cestě "prolil olejem ze všech stran", čerpadlo s pohodlně přístupným ventilem, spojku v neznámém stavu, skříň, altík a kompresor serva a dalších pár kokotin na víc, kdo chce?

(jsme celej den v práci a hraje si s tím kolega -> tyhle infa mám "po telefonu", ale už se těším, až do toho v cca 22:30 hupsnu a poskákám s tím půl okresa

-> krup: otevri kapotu, koukni na cerpadlo a hledej klasickej elektroventil jako u skochtle (nejspis bude nejak zadeklovanej) po jeho najiti k nemu dotahni plus od spinacky:-) jinak na xaklubu to bylo nekolikrat probirany a mam zato ze pam ci cert to tam nadherne popsali :-)
-> Bagrr: naja, jdou do toho ale 4 dráty ..
( a aby to bylo veselejší, tak za klávesnicí je to natvrdo ucvakany a všechny dráty mají zelenou barvu
, takže nedokážem přesně identifikovat, kterejže dělá co ..
náhodu někdo schémátko?
( a aby to bylo veselejší, tak za klávesnicí je to natvrdo ucvakany a všechny dráty mají zelenou barvu

náhodu někdo schémátko?

Jinak aby to nevypadalo ze nic nedelam, francina dostala predevcirem tlumexovou kuru na predku kde bylo vareno a dneska kompletne elektrarna okolo motoru vracena na misto a pozapojovana :-)
-> krup: na chcipak na cerpadle pritahnout spinany plus a jezdime :-D Standart postup u frantiku :-D
edit: kva zase lag jak svina... musim aktualizovat castejs :-D
edit: kva zase lag jak svina... musim aktualizovat castejs :-D
-> krup: proč ? dyt to je mechanika na stop ventil přivedeš + po zapnutí klíče a víc tě nezajímá co se týká chodu motoru 

-> Bagrr- máma mele Emu: nechval dne :p
Ono bude legrace s IMO, byl doopravdy "vystříhaný" a nevyzná se v tom ani prase ..
Ono bude legrace s IMO, byl doopravdy "vystříhaný" a nevyzná se v tom ani prase ..
-> krup: tak to je cajk :-)
-> Bagrr- máma mele Emu: vyřešil jsem to celým motorem, resp koupil jsem pozůstatek xsary vč. skříně a altíku, tak mám aspoň další nd :o))
Zítra se to má montovat, tak jsem zvědavej :)
Zítra se to má montovat, tak jsem zvědavej :)
-> VeTeV: jj, je to skoda, ze citroen opousti od toho co vymyslel a cim proslul a cemu spousta lidi propadla...
A tubik je proste masakr, kterej se mi strasne libi... Takej obejvacek na kolech :-D
A tubik je proste masakr, kterej se mi strasne libi... Takej obejvacek na kolech :-D
-> sep: ty vole, s hydrou je áměn, poslední kostlivec je C5ka z toho co ještě nabízej, a i tam je to vořezaný a málokde nabízený... Dle mě je to škoda, ale když to lidi nechtějí, neb urban legendy o tom vyprávěj strašno věci, co naděláš?
a vem si i ta dnešní DS řada co Citroen valí - to je prostě fakt na dnešní dobu uniformovanejch aut úplny zjevení¨a pro Citroen hodně úspěšný... ne každej chce mít auto jak přes kopírák
-> Bagrr- máma mele Emu: tak to je úplnej masakr .-)
a vem si i ta dnešní DS řada co Citroen valí - to je prostě fakt na dnešní dobu uniformovanejch aut úplny zjevení¨a pro Citroen hodně úspěšný... ne každej chce mít auto jak přes kopírák
-> Bagrr- máma mele Emu: tak to je úplnej masakr .-)
-> VeTeV: :na tom je dost pravdy a je fakt že zvlášť Citroen v tomto dost posouval hranice,má to hydru?:-)
-> VeTeV: mno vypada to zajimave... Ale kdyz uz extrem tak TUBIK :-) To je tak osklivy a extremni auto az bych ho bral :-)
-> ZdeněkH: tak chce to cas nez to prekousnes, ale je to jiny no :-) a je to krabice, sak je to MPV, tam jde o co nejvetsi vnitrni uzitnej prostor - a to dosahnes leda z krabice no :-)
-> Nwkt: myslim si, ze kdyby ty pozice hlavnich a dennich/blinkru prehodili, tak to ty vasne nevyvola, ale pak by to nebyl citroen
-> sep: jenze nebejt Ctiroen odvaznej, nevznikla by nikdy auta co i do dneska udivujou, ale bude vsecko na jedno brdo - viz dnesni produkce Skody, kde davaj manual jak poznat rapida od octavy :-)
-> Bagrr- máma mele Emu: a co ty na tudle prapodivnost? bych to fakt docela rad videl live...
-> Nwkt: myslim si, ze kdyby ty pozice hlavnich a dennich/blinkru prehodili, tak to ty vasne nevyvola, ale pak by to nebyl citroen
-> sep: jenze nebejt Ctiroen odvaznej, nevznikla by nikdy auta co i do dneska udivujou, ale bude vsecko na jedno brdo - viz dnesni produkce Skody, kde davaj manual jak poznat rapida od octavy :-)
-> Bagrr- máma mele Emu: a co ty na tudle prapodivnost? bych to fakt docela rad videl live...
-> ZdeněkH: to zase u xanti se mi libi vic kom nez lift :-D
Já si fakt nemůžu pomoct, ale nelíbí se mě design předku ani krabicovitost celého auta. Holt já jsem sedanovej. I kombíka mám jen z nouze. Vyskytl se za zajímavé prachy a se zajímavým motorem.
-> VeTeV: :v klipu to vypadá zvláštně,v reálu no nevím,asi jsem konzerva.-)
-> ZdeněkH: Já bych udělal ještě čtvrtý světla na střechu 

-> VeTeV: proti vkusu každého soudruha nic proti, ale za mě brrrr
ja se asi zamiloval - to je tak divny az je to krasny .-)
http://www.youtube.com/wa tch?v=SrkMcoL6zqY
http://www.youtube.com/wa tch?v=SrkMcoL6zqY
Asi bych taky mohl mrknout co tam vůbec mám za čerpadlo a co mě může čekat 

-> Jarda/felda: ja egr nemel a tohle jsem na cerpadle mel nezapojeny :-D
-> Bagrr- máma mele Emu: na 205 sem egr měl taky a tyhle blbosti na čerpadle nebyli 

-> Jarda/felda: ty picoviny na cerpadle by meli ovladat zbytecnost jmenem egr... nezapojovat a o starost min :-D
K problemu: sehnat jakykoli cerpadlo z 1.9D 50kw, bosch (lucasu se vyhnout sakra velkym obloukem!!!!) namontovat, seridit predvstrik a jezdit :-)
K problemu: sehnat jakykoli cerpadlo z 1.9D 50kw, bosch (lucasu se vyhnout sakra velkym obloukem!!!!) namontovat, seridit predvstrik a jezdit :-)
-> krup: mikrospínač nahoře a jeden solenoid, osobně ani netišim k čemu to na tom čerpadle je 

-> Jarda/felda: co přesně myslíš?
(abych se mohl lépe přirpavit, pakliže to koupím.. )
(abych se mohl lépe přirpavit, pakliže to koupím.. )
-> krup: když pominu ty elektro nesmysli na něm tak sedí jak prdel na hrnec 

Můžete mě prosím někdo potvrdit, že je moje čerpadlo pohodlně nahraditelné s čerpadlem 0460484132 (xsara 1,9d 50kw 97)?
-> Jarda/felda: to já bych právě nerad, má to novou zadní nápravu, tlumiče, brzdy, čepy .. + tažny a je to "docela užitečny" auto. Navíc v ceně nižší, než jaký je náklad na instalaci tažného Hyundaijá 
Co znamné "napasovatelné" ? Třeba já došel k závěru, že čerpadlo ze stejného agregátu v.51kw mám širší trubky na obou cestách, což je pakárna přeprcávat ..
Na tom mojom krámu je čerpadlo 0460484109 a aby to bylo veselejší, tak se ani nedá moc nikde sehnat ..
pro ilustraci přikládám photo :)

Co znamné "napasovatelné" ? Třeba já došel k závěru, že čerpadlo ze stejného agregátu v.51kw mám širší trubky na obou cestách, což je pakárna přeprcávat ..
Na tom mojom krámu je čerpadlo 0460484109 a aby to bylo veselejší, tak se ani nedá moc nikde sehnat ..
pro ilustraci přikládám photo :)
-> krup: zažil sem podobnou věc nakonec sem hodil auto do šrotu
ale předtim sem zjistil že de napasovat jakýkoliv čerpadlo 1.8/1.9D peugeot/citroen
rozvody jsou snadný vačka M8 šroub, čerpadlo M8 šroub, klika se aretuje za startérem- je dobrý ho vyndat 8mm vrtákem 



Kluci, prosimpěkně, berlingo / xantia / partner / xsara a co já vim ještě, 1,9d, 50kw, rv97..
Popřebuju poradit se vstřikovacim čerpadlem: když do toho dostanu naftu "manuálně", tak ji pustí do spalováků, ale samo si ji nevezme (cesta z nádrže průchozí - ověřeno i zapojením "na přímo").
Dle informací, co jsem zatím našel má tenhle krám (bosh) podávací čerpadílko, které je součástí tělesa čerpadla a rádo se přidírá. Může to být něčím jiným? (IMO dávno vystříhané)
Máte někdo náhradní?
Koupil jsem Berlingo a ono to mrcha nejezdí
Popřebuju poradit se vstřikovacim čerpadlem: když do toho dostanu naftu "manuálně", tak ji pustí do spalováků, ale samo si ji nevezme (cesta z nádrže průchozí - ověřeno i zapojením "na přímo").
Dle informací, co jsem zatím našel má tenhle krám (bosh) podávací čerpadílko, které je součástí tělesa čerpadla a rádo se přidírá. Může to být něčím jiným? (IMO dávno vystříhané)
Máte někdo náhradní?
Koupil jsem Berlingo a ono to mrcha nejezdí

-> ZdeněkH: ja mam socana s nejvyssi moznou vybavou a zatim si nestezuju tedy az na klasicky problemy s husima krkama :-D
A hlavně má jinak naprosté minimum elektroniky tedy problémů. Mínus je trochu ta bezpečnost. Není ABS, není airbag. Aspoň vím jak jednou hrdinky umřu. Nabodnut na volantovou tyč 

-> Bagrr- máma mele Emu: Právě ta cena byla velké plus
-> ZdeněkH: jo tak to je slusna cena... sice neco do ni jeste padne, ale jinak dobra cena...
-> Bagrr- máma mele Emu: Máš pravdu, ale dvojku nebo novější model bych nesehnal s tímto motorem s velkým kufrem a hlavně za tu cenu. 8000 mi přijde slušná cena. Hledal jsem už nějakou dobu a pořád jen nepojízdné vraky, bez stk a podobně
-> ZdeněkH: jj... zni to logicky :-) zlata dvojka a jednicky mam zato od roku 96-7, ktere uz meli zapojeni jinak a spinacka uz tolik netrpela...
Tak jsem si tak chystal jídlo a přemýšlel nad tou spínačkou a alarmem a napadlo mě proč ten alarm nejspíš nefunguje. Ze stejného důvodu jako topení. Ta pojistka a odbočka jsou na stejné větvi, která už samozřejmě nefunguje jako topení.
Bagrr- máma mele Emu 16.06.13 18:27:04 napsal:
→ ZdeněkH: zeby napajeni alarmu? :-D
btw tim ze natahnul novy napajeni k vetraku me jeste vic utvrzuje ze to bude
spinackou :-)
Hej hej s tím alarmem můžeš mít pravdu. Dneska jsem tahal z A sloupků kabely se snímači vnitřního prostoru a pod přístrojovkou vlevo od volantu byl na jedné záslepce vypínače udělána nějaká dioda plus jsem u pojistkovky našel nějaké kabely ukončené jen tak fastony. Jo a u motoru je siréna. Majitel říkal že alarm stejně nefunguje.
Hmm to by nebylo špatné pokud by to bylo spínačkou to bych měl dokázat splichtit. Jen najít správné kabely a konektor. Moc se mi v tom už dnes nechtělo hrabat, protože na co hrábnu to rozdělám a rozkuchám
→ ZdeněkH: zeby napajeni alarmu? :-D
btw tim ze natahnul novy napajeni k vetraku me jeste vic utvrzuje ze to bude
spinackou :-)
Hej hej s tím alarmem můžeš mít pravdu. Dneska jsem tahal z A sloupků kabely se snímači vnitřního prostoru a pod přístrojovkou vlevo od volantu byl na jedné záslepce vypínače udělána nějaká dioda plus jsem u pojistkovky našel nějaké kabely ukončené jen tak fastony. Jo a u motoru je siréna. Majitel říkal že alarm stejně nefunguje.
Hmm to by nebylo špatné pokud by to bylo spínačkou to bych měl dokázat splichtit. Jen najít správné kabely a konektor. Moc se mi v tom už dnes nechtělo hrabat, protože na co hrábnu to rozdělám a rozkuchám
-> ZdeněkH: zeby napajeni alarmu? :-D
btw tim ze natahnul novy napajeni k vetraku me jeste vic utvrzuje ze to bude spinackou :-)
btw tim ze natahnul novy napajeni k vetraku me jeste vic utvrzuje ze to bude spinackou :-)
A co má bejt kua tohle? Od spínačky jak jdou kabely a jedny z nich se mají fiknout a vpravit relátko je pouzdro na pojistku a nějaké tenké kabely bůhvíkam. Pardon za rozmazanou fotku
A tohle je zmržené napájení větráku topení. Konektory odpojené a napojené nové napájení
Dík kouknu na to. Mimochodem takhle vypadá xanta po prvním dni u mě
-> ZdeněkH: mno ono vetsinou to vypada ze je to manel ale panel to nejni :-) mno a motorek bude taky klasika zarezlej :-) a na xaklubu mas prvni odpoved :-D
Ještě hůůů jsem zapoměl nefunguje motorek zadního stěrače to mě taky čeká
-> Bagrr- máma mele Emu: Hůůůů tos mě nepotěšil já že to bude prkotina. Korektor asi nechám na PaMa na parkovišti před barákem jaksi nemám moc možností jak to spravit. S tím topením nevím na spínačku jsem se zatím nedíval taky to na to tipuju je to klasická bolest X1, ale zase že majitel tvrdil že je to panel. Zas takovej lempl to nebyl spíš starší pán co dodržoval poctivě i dříve výměny oleje i řemene. Koule měnil před 2-3 roky takže to ujde. Vidíš spínačku bych měl udělat rovnou když mám rozebrané auto
Zítra koupím relé a něco splichtím. Blbý je, že spínačka je tedy kaput takže budu muset hledat. Asi jdu študovat návod jak na to z klubu.
Něco jsem v bodech sepsal na XA club tak snad mě s tím nevyfakují

Něco jsem v bodech sepsal na XA club tak snad mě s tím nevyfakují
-> ZdeněkH: jj xa club je pomerne mrtvej...
Jinak ohledne zadku spis bude zarezlej korektor... protoze predek se zdviha az po zadku :-) tudiz to nebude hladinou lhm... a ohledne vetraku, nebude to klasika v podobe trandaku vetraku ci vypalena spinacka?
Jinak ohledne zadku spis bude zarezlej korektor... protoze predek se zdviha az po zadku :-) tudiz to nebude hladinou lhm... a ohledne vetraku, nebude to klasika v podobe trandaku vetraku ci vypalena spinacka?
A ještě dotaz chodíš nebo někdo odtud na citroeňácká potažmo xantiácká fóra? Pokud ano kde to tak nejvíc žije? Dřív byl bezva xantiaklub, ale teď mi to tam přijde hodně chcíplé