-> Bagrr- máma mele Emu: Jo a ty barvy kabelů a čísla to máš pravdu mají v tom horší bordel než škodovka. Průse je, že hlavně na těch malých kabelech sice ty čísla i jsou trochu vidět, ale po letech střídání teplot a počasí a poničeného ochranného návleku jsou ty čísla v lepší případě rozmazaná v horším smazaná.
Hele chceš ten můj bitron na zkoušku? A napadla mě ještě jedna věc když konečně vím který bitron je od toho chlazení tak ve sklepě mám možná ještě jeden z krabice co jsem koupil za 50kč. Vím že tam je Texton a pak ještě nějaké krabičky s nápisem Bitron. Zajdu do sklepa a porovnám je. Pokud by byl správny Bitron od chlazení tak ti pisnu.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> Bagrr- máma mele Emu: Už jsem ten bitron dostal ven
Jsem se do toho pustil zase z gruntu. Demontoval jsem co jsem včera namontoval hlavně proto abych identifikoval kabeláž a případně jí ufik co nejdelší kousky. Takže jsem sundal zase brejle i například relé žhavení (fakt nechápu proč do něj někdo přidělal přídavné přímé plus když už tam jedno je, ale jde bůhví kam. Přijde mi jakoby někdo chtěl obejít zabezpečení, ale z jakého důvodu???), protože pod ním je jedna svorkovnice kam směřuje větší část tenké kabeláže od ventilátorů.
Chtěl jsem sundat i držák baterky s tím, že ho třeba i ošetřím. No sundal jsem filtrbox a dál jsem nepokročil. Ono to vypadá, že to je někde přivařené? Nevíš jak to tam je?
Tak jsem si hrál dál kolem a kolem. Nejlepší bylo přidané relátko s přímým napájením přímo z baterky. Pojistkové pouzdro psáno jen na 3A a v něm pojistka 30A. A zapojení bylo taky úžasné. Jak už jsem tu psal ohledně spínače na chladiči spínalo to plus, ale plus na cívce relátka a samotné relátko spínalo plus. Nevím proč někde si matně pamatuju, že jsem zahlídl na xantiaclubu problém, že sahara jede i po vypnutí zapalování. Zde byl totiž asi stejný problém. Když jsem původní kabel dal tam kam měl patřit rozběhl se ventilátor. Proto s tím někdo asi i blbnul a podle omotávek na kabelech to muselo být hodně dávno. Podle techničáku tipuju, že ještě v Rakousku odkud auto pochází. No celé jsem to vykuchal a vzal dom.
Další co jsem vykuchal byl Bitron. Povolit šroubky, které ho drží nešlo tak jsem ho urval. Konektor jsem pořádně oblepil izolakou, stejně tak i kabely co zbyly z konektoru co jsem ufikl. Kabely abych je případně snadno identifikoval a pořádně zaizoloval jsem nefikl všechny stejně dlouhé, ale každý je odstupňovaný. Líp se to izoluje a pokud by byl nutný návrat lépe se to najde co kam patřilo.
Stejně tak jsem ufikl konektor co vedl na druhé straně auta (čumáku) do kondenzátoru klimy. Ten tam stejně není a nebude tak k čemu by byl. A zase kabeláž odstupňovaně odfiknutá a pořádně zaizolovaná. Na téhle straně auta jsem ale nechal raději kabeláž s jakýmsi čímsi co nevím co je. Až auto zprovozním tak se na to ještě kouknu. Zatím vím jen to, že do toho vede hodně kabelů a pokračuje to někam dolů pod čerpadlo směrem k altíku a pak to mizí ve špíně a tmě. Zbývající kabeláž co vede ke světlu a k nádržce chladící kapaliny jsem aspoň vyvázal stahovacími páskami.
No a teď konečně doma takže nastuduju pořádně schémata, začnu chystat kabeláž. Ani nevím jestli mám nějaké tenké káblíky. No uvidíme. a pak to zkusíme nějak zprovoznit. Přinejhorším než seženu správný spínač na chladič bych oba ventilátory napojil na jeden kontakt. Lepší než nic a minimálně to i tak zlepší chlazení. Jen se nebudou spínat ventilátory v pořadí nejdřív jeden a pak se přidá i druhý, ale oba najednou což ale vzhledem k relátkům a samostanému napájení pro každý ventilátor je celkem fuk. Jde maximálně o hluk

Jsem se do toho pustil zase z gruntu. Demontoval jsem co jsem včera namontoval hlavně proto abych identifikoval kabeláž a případně jí ufik co nejdelší kousky. Takže jsem sundal zase brejle i například relé žhavení (fakt nechápu proč do něj někdo přidělal přídavné přímé plus když už tam jedno je, ale jde bůhví kam. Přijde mi jakoby někdo chtěl obejít zabezpečení, ale z jakého důvodu???), protože pod ním je jedna svorkovnice kam směřuje větší část tenké kabeláže od ventilátorů.
Chtěl jsem sundat i držák baterky s tím, že ho třeba i ošetřím. No sundal jsem filtrbox a dál jsem nepokročil. Ono to vypadá, že to je někde přivařené? Nevíš jak to tam je?
Tak jsem si hrál dál kolem a kolem. Nejlepší bylo přidané relátko s přímým napájením přímo z baterky. Pojistkové pouzdro psáno jen na 3A a v něm pojistka 30A. A zapojení bylo taky úžasné. Jak už jsem tu psal ohledně spínače na chladiči spínalo to plus, ale plus na cívce relátka a samotné relátko spínalo plus. Nevím proč někde si matně pamatuju, že jsem zahlídl na xantiaclubu problém, že sahara jede i po vypnutí zapalování. Zde byl totiž asi stejný problém. Když jsem původní kabel dal tam kam měl patřit rozběhl se ventilátor. Proto s tím někdo asi i blbnul a podle omotávek na kabelech to muselo být hodně dávno. Podle techničáku tipuju, že ještě v Rakousku odkud auto pochází. No celé jsem to vykuchal a vzal dom.
Další co jsem vykuchal byl Bitron. Povolit šroubky, které ho drží nešlo tak jsem ho urval. Konektor jsem pořádně oblepil izolakou, stejně tak i kabely co zbyly z konektoru co jsem ufikl. Kabely abych je případně snadno identifikoval a pořádně zaizoloval jsem nefikl všechny stejně dlouhé, ale každý je odstupňovaný. Líp se to izoluje a pokud by byl nutný návrat lépe se to najde co kam patřilo.
Stejně tak jsem ufikl konektor co vedl na druhé straně auta (čumáku) do kondenzátoru klimy. Ten tam stejně není a nebude tak k čemu by byl. A zase kabeláž odstupňovaně odfiknutá a pořádně zaizolovaná. Na téhle straně auta jsem ale nechal raději kabeláž s jakýmsi čímsi co nevím co je. Až auto zprovozním tak se na to ještě kouknu. Zatím vím jen to, že do toho vede hodně kabelů a pokračuje to někam dolů pod čerpadlo směrem k altíku a pak to mizí ve špíně a tmě. Zbývající kabeláž co vede ke světlu a k nádržce chladící kapaliny jsem aspoň vyvázal stahovacími páskami.
No a teď konečně doma takže nastuduju pořádně schémata, začnu chystat kabeláž. Ani nevím jestli mám nějaké tenké káblíky. No uvidíme. a pak to zkusíme nějak zprovoznit. Přinejhorším než seženu správný spínač na chladič bych oba ventilátory napojil na jeden kontakt. Lepší než nic a minimálně to i tak zlepší chlazení. Jen se nebudou spínat ventilátory v pořadí nejdřív jeden a pak se přidá i druhý, ale oba najednou což ale vzhledem k relátkům a samostanému napájení pro každý ventilátor je celkem fuk. Jde maximálně o hluk
-> ZdeněkH: ono totiž frantíci nehrájou na barvy kabelů, ale na čísla :-D který na některých slabších kabelech přečíst je na lupu :-D
jinak bitron demontovat nemusíš... Stačí přetahat elektriku na čidlo a po prdeli :-D tak tam bude půl kila mědi navíc no :-D tak jako tak nezávidím... S elektrikou vážně nejsem kamarád a netěší mě, že u toho mýho pekla mě čeká výměna bitronu a zjištění, proč sakra uni dálka přestala fachat... Je slyšet, že signál přijímá (cvakaj v ní relátka podle toho, jak mačkám ovladač), ale neovládá zámky... Central na klíč funguje, ale dálka prostě ne... Zatracená elektrika....
jinak bitron demontovat nemusíš... Stačí přetahat elektriku na čidlo a po prdeli :-D tak tam bude půl kila mědi navíc no :-D tak jako tak nezávidím... S elektrikou vážně nejsem kamarád a netěší mě, že u toho mýho pekla mě čeká výměna bitronu a zjištění, proč sakra uni dálka přestala fachat... Je slyšet, že signál přijímá (cvakaj v ní relátka podle toho, jak mačkám ovladač), ale neovládá zámky... Central na klíč funguje, ale dálka prostě ne... Zatracená elektrika....

Musím opravit svá včerejší tvrzení.
TU PŘEDĚLÁVKU DĚLALO PRASE
Zatím teda vše bez nastartovaného motoru. Jen s klíčkem v zapalování a vše pod proudem.
A ve fabrice se taky vyznamenali. Kabeláž je možná připravená na všechny verze s různými pičičovinami, ale ta barva kabelů je suprová. Ve svazku co jde od ventilátorů směrem bůhvíkam pod světlem Jsou minimálně tři silné kabely hnědé a pak je tam 5 tenkých (ovládacích). Z toho 4 jsou takové šedé barvy a jeden hnědý. To snad dělal slepec nebo barvoslepý idiot.
No tak co jsem zjistil.
Na chladiči je přidán spínač. Ok. Ale měl by spínat kostru! Ne on spíná plus, ale jaké! V kabeláži kolem baterky jsem objevil přidané relátko (na co proboha). Jdou do něj 4 tenké kabely. Podle tloušťky je vidět, že nejsou silové. No a jeden tento kabel vede k baterce přes zvláštní pojistku a má hodnotu 30A (proboha proč když jen spíná relé?). Když vyndám tuto pojistku spínač na chladiči nemá co spínat a samozřejmě ani toto přidané relátko nefunguje.
Relátka v trojuhelníku u sahar.
na zelených paticích to taky vypadá vesele. Kde začít.
Horní relátko na straně spolujezdce se zelenou paticí. Na silových (spínaných) kontaktech je na jedné straně +12 a na druhém kostra. Naopak na kabelech na tomto relé není ani stopa po napětí ani kostře.
Horní zelené relátko na straně řidiče (ovládá ventilátor na straně spolujezdce). Zde to vypadá vše ok hlavně i díky tomu, že se ventilátor rozběhne.
Spodní černé relátko to je taky kchůl. Na silových kontaktech najdeme plus i mínus, ale úplně nejlepší jsou konektory, které by ho měli sepnout. Na obou je +12V.
Vážně to vidím tak, že seženu ten spínač do chladiče se třemi kontakty a milý Bitron vyhodím do koše. Blbé je, že pro jeho vyndání je třeba minimálně povolit a vyhnout chladičovku.
Absolutně nechápu to další přidané relátko. K čemu? Proč?
TU PŘEDĚLÁVKU DĚLALO PRASE
Zatím teda vše bez nastartovaného motoru. Jen s klíčkem v zapalování a vše pod proudem.
A ve fabrice se taky vyznamenali. Kabeláž je možná připravená na všechny verze s různými pičičovinami, ale ta barva kabelů je suprová. Ve svazku co jde od ventilátorů směrem bůhvíkam pod světlem Jsou minimálně tři silné kabely hnědé a pak je tam 5 tenkých (ovládacích). Z toho 4 jsou takové šedé barvy a jeden hnědý. To snad dělal slepec nebo barvoslepý idiot.
No tak co jsem zjistil.
Na chladiči je přidán spínač. Ok. Ale měl by spínat kostru! Ne on spíná plus, ale jaké! V kabeláži kolem baterky jsem objevil přidané relátko (na co proboha). Jdou do něj 4 tenké kabely. Podle tloušťky je vidět, že nejsou silové. No a jeden tento kabel vede k baterce přes zvláštní pojistku a má hodnotu 30A (proboha proč když jen spíná relé?). Když vyndám tuto pojistku spínač na chladiči nemá co spínat a samozřejmě ani toto přidané relátko nefunguje.
Relátka v trojuhelníku u sahar.
na zelených paticích to taky vypadá vesele. Kde začít.
Horní relátko na straně spolujezdce se zelenou paticí. Na silových (spínaných) kontaktech je na jedné straně +12 a na druhém kostra. Naopak na kabelech na tomto relé není ani stopa po napětí ani kostře.
Horní zelené relátko na straně řidiče (ovládá ventilátor na straně spolujezdce). Zde to vypadá vše ok hlavně i díky tomu, že se ventilátor rozběhne.
Spodní černé relátko to je taky kchůl. Na silových kontaktech najdeme plus i mínus, ale úplně nejlepší jsou konektory, které by ho měli sepnout. Na obou je +12V.
Vážně to vidím tak, že seženu ten spínač do chladiče se třemi kontakty a milý Bitron vyhodím do koše. Blbé je, že pro jeho vyndání je třeba minimálně povolit a vyhnout chladičovku.
Absolutně nechápu to další přidané relátko. K čemu? Proč?
-> Bagrr- máma mele Emu: Hele ale to taky stačí. Vlevo-levý ventilátor. Vpravo-pravý ventilátor. To aby sis to jako starší člověk nepletl




-> ZdeněkH: tak to je na tom x2 se zadníma oknama v elektrice hůř... Tam mám jen jednu volnou pozici vlevo a jednu vpravo :-)
-> Bagrr- máma mele Emu: Jo jo aneb náš vzor stodváca a favorit že jo
Hele a můžu být za KINGA mám možnost vlevo od volantu dát tři vypínače.
1. vypínač - 1 ventilátor
2- vypínač - 2 ventilátor
3- vypínač - oba ventilátory najednou


1. vypínač - 1 ventilátor
2- vypínač - 2 ventilátor
3- vypínač - oba ventilátory najednou



-> ZdeněkH: tak nejjednoduší styl je vypínač na palubovce spínající oba ventilátory

-> Bagrr- máma mele Emu: Jo texton krabičku mám doma z krabice co jsem koupil díly za pár kaček.
-> Bagrr- máma mele Emu: Uvidíme až to nakopnu a ohřeju. Proč kupovat něco co by nahrazovalo jinou funkční věc. Přemýšlím jak jsem to zapojil a mělo by to být tak, že teď reaguje motor, který měl spálenou pojistku. Fakt uvidím nechce se mi do toho. Budu rád pokud prostě jen dostanu z toho auta to, že při vyšší teplotě pojedou oba ventilátory.
Čidlo by mělo spínat 87-92 a druhý stupeň 92-97 podle toho co píšou v katalogu.
Čidlo by mělo spínat 87-92 a druhý stupeň 92-97 podle toho co píšou v katalogu.
-> ZdeněkH: bitron je ve svý podstatě řj, sbírající informace z klímy, teploty motoru a podle toho spouštějící ventilátory... Zajímavý pro mě je, že je to jediná řj, kterou u x2 nenamáčkli do textonu... Prostě nemít v plánu zachovat klímu, tak už je i se svazkem z auta pryč....
-> ZdeněkH: tak jestli ti to takhle reaguje, tak už někdo obešel bitron a skoro to předělal na čidlo... To čidlo by mělo být třípinové právě proto aby seplo podle teploty buď 1. rychlost nebo 2. rychlost... První by měla být cca 95st a druhá cca 105st (jestli si to dobře vybavuju ty hodnoty...). Každopádně v tomto případě jestli to tak už je obejítý, tak bych to kompletně překuchal na čidlo... Protože zjednodušovat elektriku je vždy snazší než se snažit zprovoznit něco složitějšího, ještě ke všemu něco, co očividně bylo záměrně vyřazeno z nějakýho důvodu...
-> Bagrr- máma mele Emu: Jak to myslíš, že jsou s ním jen problémy (myšleno s bitronem)? Já teda nevím co v něm je a jak funguje, ale nemělo by to být přece tak poruchové zařízení ne?
Ty jo chlape, ale mohlo by to fachat až nastartuju. Jsem byl teď vyvenčit ohaře a rovnou něco zkusit u auta takže baterku do huby a šlo se na to.
Hledal jsem na chladiči to čidlo (ve dne bylo kurnik jinde!?). Našel jsem ho a vytáhl z něj oba dráty. Nejdřív jsem si je jen prohlížel. Na krytém fastonu bylo vidět, že do něj původně vedli celkem 3 dráty (dva uštíplé) a řekl jsem si: A kurva. No nic baterku z huby do ruky a hledal jsem svazek a šel po něm. Šel po chladiči na pravou stranu auta (stojím před autem takže vlevo spolujezdce, vpravo řidič a baterka), pak se stáčel kamsi dolů jakoby ke dnu baterky. Bohužel ve světle slabé baterky a stařecky se chvějící se ruce jsem to raději vzdal, ale zdálo se mi, že to navazuje na jakési možná dodělávané relátko. Nevím jestli dodělávané, ale každopádně relé samotné je určitě měněné protože je s takovým ouškem pro šroubek to původní relátka do patice nemají.
No a jelikož jsem vzdal hledání svazku tak jsem se vrátil k fastonům a zkusil je spojit. Ejhle zázrak rozjel se jeden ventilátor. Zase z pohledu člověka stojícího před autem vlevo (spolujezdec). Schválně jsem to ještě zkusil a fakt jel jen ten jeden.
No minimálně auto neuvařím rozjede se jeden ventilátor
Bylo slyšet cvaknutí relátka takže zítra budu zkoušet které to je a která pojistka na to reaguje, ale podle mě je nějaká šance, že by to mohlo jet na oba ventilátory.
Nechce se mi věřit, že by někdo po havárce byl takový blázen aby vyhodil ventilátor, který by měl jet hned po ohřátí (i kdyby byl roztřískaný), nevšiml si spálené pojistky a přepájel kabely u trojrelátek. Takové zvláštní. Holt to chce fakt nahodit a nechat ohřát. A pak se uvidí. Jo kdybych měl to čidlo za pár kaček z nějaké staré vrány tak to stejně přehodím bez bitronu, ale takhle bych to zkusil.
Majitel od kterého jsem auto kupoval to určitě nedělal na něj je to zjevně moc velká elektrikářská práce. Ten dovedl bravurně maximálně ono zapojení větráku topení alá barbar přes slabý vypínač. Nefunkční stahování okna přisuzoval spálenému motorku a ani ho nenapadlo zkusit k motorku připojit napětí jestli pojede nebo ne a tím vyloučit průchodku nebo vypínač. Nakonec to byli vypínače u řidiče i spolujezdce. Stačilo je vymáchat v roztoku elektrocosi a funguje to.
Kurnik jak já to dělám, že píšu takové slohové práce. Zajímavé, že ve škole když byl sloh a minimálně daný rozsah tak mi to nešlo. Tímto se omlouvám za hrubky, které určitě v textech ode mě jsou.
Hledal jsem na chladiči to čidlo (ve dne bylo kurnik jinde!?). Našel jsem ho a vytáhl z něj oba dráty. Nejdřív jsem si je jen prohlížel. Na krytém fastonu bylo vidět, že do něj původně vedli celkem 3 dráty (dva uštíplé) a řekl jsem si: A kurva. No nic baterku z huby do ruky a hledal jsem svazek a šel po něm. Šel po chladiči na pravou stranu auta (stojím před autem takže vlevo spolujezdce, vpravo řidič a baterka), pak se stáčel kamsi dolů jakoby ke dnu baterky. Bohužel ve světle slabé baterky a stařecky se chvějící se ruce jsem to raději vzdal, ale zdálo se mi, že to navazuje na jakési možná dodělávané relátko. Nevím jestli dodělávané, ale každopádně relé samotné je určitě měněné protože je s takovým ouškem pro šroubek to původní relátka do patice nemají.
No a jelikož jsem vzdal hledání svazku tak jsem se vrátil k fastonům a zkusil je spojit. Ejhle zázrak rozjel se jeden ventilátor. Zase z pohledu člověka stojícího před autem vlevo (spolujezdec). Schválně jsem to ještě zkusil a fakt jel jen ten jeden.
No minimálně auto neuvařím rozjede se jeden ventilátor

Bylo slyšet cvaknutí relátka takže zítra budu zkoušet které to je a která pojistka na to reaguje, ale podle mě je nějaká šance, že by to mohlo jet na oba ventilátory.
Nechce se mi věřit, že by někdo po havárce byl takový blázen aby vyhodil ventilátor, který by měl jet hned po ohřátí (i kdyby byl roztřískaný), nevšiml si spálené pojistky a přepájel kabely u trojrelátek. Takové zvláštní. Holt to chce fakt nahodit a nechat ohřát. A pak se uvidí. Jo kdybych měl to čidlo za pár kaček z nějaké staré vrány tak to stejně přehodím bez bitronu, ale takhle bych to zkusil.
Majitel od kterého jsem auto kupoval to určitě nedělal na něj je to zjevně moc velká elektrikářská práce. Ten dovedl bravurně maximálně ono zapojení větráku topení alá barbar přes slabý vypínač. Nefunkční stahování okna přisuzoval spálenému motorku a ani ho nenapadlo zkusit k motorku připojit napětí jestli pojede nebo ne a tím vyloučit průchodku nebo vypínač. Nakonec to byli vypínače u řidiče i spolujezdce. Stačilo je vymáchat v roztoku elektrocosi a funguje to.
Kurnik jak já to dělám, že píšu takové slohové práce. Zajímavé, že ve škole když byl sloh a minimálně daný rozsah tak mi to nešlo. Tímto se omlouvám za hrubky, které určitě v textech ode mě jsou.
-> ZdeněkH: bitron je pro tebe zbytečnej... Jednodušší a spolehlivější bude to čidlo... Tuplem, když nemáš klímu... Kdybych měl v plánu vyřadit klímu (jakože nemám :-D) tak to taky předělám na to čidlo a milej bitron zahodím velkým obloukem do kopřiv... Jsou s ním jen problémy
Už jsem našel prodejnu kde bych ho měl komplet za 351kč. Jinde jsem našel sice levněji, ale s poštovným dráž.
-> Bagrr- máma mele Emu: Už si chystám náhradní kabeláž na zapojení alá čidlo bez bitronu.
V balíku s náhradními ventilátory byl i kus kabeláže takže tu jsem si nechal a zatím z ní jen vyndal kousek z relátka k jednomu motoru. No a teď jsem identifikoval jednotlivé kabely a našel si dva, které by měli spínat podle teploty. Jednoduché jak facka. Ještě to čidlo najít někde.
V balíku s náhradními ventilátory byl i kus kabeláže takže tu jsem si nechal a zatím z ní jen vyndal kousek z relátka k jednomu motoru. No a teď jsem identifikoval jednotlivé kabely a našel si dva, které by měli spínat podle teploty. Jednoduché jak facka. Ještě to čidlo najít někde.
-> ZdeněkH: tak vidíš

-> Bagrr- máma mele Emu: no tam taky končíme. Blbost. Na poště mě čeká balíček. A v něm dáreček. Levé el. zrcátko plus ovladač a zase kousky kabeláže 

-> ZdeněkH: a to jsme jen u fukarů chladiče



-> Bagrr- máma mele Emu:
dík

-> ZdeněkH: zásahu do elektriky podle toho jak to tam teď aktalně máš, se stejně zásahu do kabeláže nevyhneš...
-> Bagrr- máma mele Emu: Jo to jsem zahlídl ve schématech, ale zatím se tomu bráním z několika důvodů. Zase překopávat elektriku, koupě čidla cca 400kč. Že já do toho hrabal 

-> ZdeněkH: na chladiči by mělo být 3 pinový čidlo aby to fungovalo bez bitronu... Každopádně je teď na tobě, jak to zapojíš... Když tam nebude klima, vyhodil bych bitron a sehnal to čidlo do chladiče...
-> Bagrr- máma mele Emu: Našel jsem i pro naftu schéma.
3. snímač teploty chladící kapaliny, kontrolka a ukazatel teploty kapaliny
4. snímač teploty chladící kapaliny, regulační zařízení (Bitron)
5. snímač teploty chladící kapaliny, vstřikovací soustava
a ještě číslo 6 pro verzi bez klimy:
6. snímač teploty chladící kapaliny, ventilátor chladiče
Kurnik kdyby to fakt nevypadalo origo tak bych řekl, že to je takhle.
Ne mrdám na to. Zítra se k autu kouknu, ale spíš bude čekat na naftu
3. snímač teploty chladící kapaliny, kontrolka a ukazatel teploty kapaliny
4. snímač teploty chladící kapaliny, regulační zařízení (Bitron)
5. snímač teploty chladící kapaliny, vstřikovací soustava
a ještě číslo 6 pro verzi bez klimy:
6. snímač teploty chladící kapaliny, ventilátor chladiče
Kurnik kdyby to fakt nevypadalo origo tak bych řekl, že to je takhle.
Ne mrdám na to. Zítra se k autu kouknu, ale spíš bude čekat na naftu
-> ZdeněkH: když mi to ještě fungovalo, tak opravdu stačilo jen odpojit konektor, žádný propojování a fukary běželi naplno... Knížka kecá... Jinak tři jsou proto, že frantíci jsou blázni... Jedno čidlo pro řj motoru, druhý pro bitron (když je klima, jinak je vynecháno a nahrazeno spínacím čidlem přímo na chladiči) a třetí pro budík na palubce...
Jo a nejlepší je schéma chladícího okruhu kde je popis kde co je a tam (jen výcuc): 2. termospínač, 3. termospínač. Takže v podstatě máš dva a jsme v prdeli. Nákres je pro benzíny a nevím jak moc se to liší u nafty. Já mám ze strany chladiče dvě nějaká čidla u filtru a termostatu a zezadu třetí. Počet odpovídá tomu jako u benzínu, ale rozmístění ne.
-> ZdeněkH: mám taky tři čidla u termostatu... Btw to tvoje mi připadá, že vyhořel ventilátor a odpálil pojistku při bouračce a došlo ke zkratu, tak to někdo měl snahu předělat na tu jednodušší variantu... Nebo někdo napáchal chladič z bezklímy a snažil se to nějak dát dohromady....
-> Bagrr- máma mele Emu: Hele teď jsem na hajzlík číst si knihu Jak na to Xantia. A náhodou jsem otevřel kapitolu 4.5 sice o benzínových motorech, ale prý nafta je na tom stejně a tam píší toto:
Ke kontrole ventilátoru chladiče odpojíme kabel termospínače a pomocí přemosťovacího spínače ho spojíme s palubní sítí. Chod ventilátoru musí být výrazný, zároveň však klidný a plynulý.
Takže je asi fakt třeba přemostit ho. Jen teda nevím jak a než riskovat problém počkám si na nový týden na naftu a prubnu to klasicky
Ke kontrole ventilátoru chladiče odpojíme kabel termospínače a pomocí přemosťovacího spínače ho spojíme s palubní sítí. Chod ventilátoru musí být výrazný, zároveň však klidný a plynulý.
Takže je asi fakt třeba přemostit ho. Jen teda nevím jak a než riskovat problém počkám si na nový týden na naftu a prubnu to klasicky
-> Bagrr- máma mele Emu: Nevím no jako u mě může být chyba v milionu věcí, ale tipuju, že jsem odpojil správné čidlo. Nevím jak to má benzín, ale na naftě u termostatu kde je palivový filtr jsou tři čidla, ale jen jedno má dva dráty. Do dvou zbylích vede vždy jen jeden kabel. To se dvěma je hnědé. Napadlo mě zkusit zítra vzít dráty z čidla na chladiči. Nevím ale jestli je spojit. Asi jo. Ono ty dráty sice vypadají jak z fabriky, ale zároveň jakoby do toho někdo hrabal. Jeden drát na tom čidlu na chladiči je obyčejný faston a druhý je taky faston, ale aspoň krytý. No zkusím je propojit a uvidím co to udělá.
Bitron nevím jestli je špatný. Nevím jak bych ho otestoval. Prvně jsem chtěl napsat, že je určitě ok protože po zapnutí zapalování a zapojení baterky jsem po chvíli někde z té strany slyšel cvaknutí relátka. Pak mi došlo, že já blbec mám naftu takže to bylo nejspíš vypnutí relátka pro žhavení.
Bitron nevím jestli je špatný. Nevím jak bych ho otestoval. Prvně jsem chtěl napsat, že je určitě ok protože po zapnutí zapalování a zapojení baterky jsem po chvíli někde z té strany slyšel cvaknutí relátka. Pak mi došlo, že já blbec mám naftu takže to bylo nejspíš vypnutí relátka pro žhavení.
-> ZdeněkH: jo ještě k tomu zkoušení, opravdu stačí odpojit čidlo... Žádný klemování... Ale barvu si opravdu nepamatuju... Btw zkoušel jsem teď u svýho a fukary nefučí... Takže mě čeká taky rozborka a zjištění co to může bejt... Nejspíš umřel bitron... Protože do odstávky fungovalo vše bez problémů...
Ale fakt mě sejří ta nafta už jsem to chtěl konečně vyzkoušet. Ale dva kiláky na benzinku už dneska nejdu. To vědět když jsem šel pro pojistku vzal jsem sebou kanystr. V pondělí bude otevřena bližší benzinka
-> Bagrr- máma mele Emu: Já už zámek měl venku, ale nějak jsem neměl odvahu jít dál do pružinek a kuliček takže na to prdím.
Jo jo krutě. Kdyby aspoň člověk něco věděl, našel ve schématech, ale tohle je děs. Nevíš pomalu co je z výroby a co dodělávka. Jsem třeba na baterce našel přidaný plusový kabel vedoucí do relé žhavení. Proč ho tam někdo přidal? Jaký má důvod? To už dnes člověk nezjistí. Stačilo mi když jsem zjistil jak nějaký dement uchytil přepadové hadičky na pístnicích vpředu. V pístnici je dirka že jo. a k tomu se pomocí takového stahovacího vehementu přichytí přepadová hadička. Nějaký debil je chytil vedle a z pístnic to teklo normálka ven. Samozřejmě kola poleptaná a zjevně i dlouhodobě protože někdo přehodil zadní dopředu takže poleptaná jsou i vzadu i když tam nic neteče. No fakt děs. Zase si říkám stálo mě to auto osmičku, nikam jsem pro to nemusel daleko jezdit a jezdí za pár šušňů nafty což oproti předchozí omeze 3,0 s automatem je kurnik rozdíl
Jo jo krutě. Kdyby aspoň člověk něco věděl, našel ve schématech, ale tohle je děs. Nevíš pomalu co je z výroby a co dodělávka. Jsem třeba na baterce našel přidaný plusový kabel vedoucí do relé žhavení. Proč ho tam někdo přidal? Jaký má důvod? To už dnes člověk nezjistí. Stačilo mi když jsem zjistil jak nějaký dement uchytil přepadové hadičky na pístnicích vpředu. V pístnici je dirka že jo. a k tomu se pomocí takového stahovacího vehementu přichytí přepadová hadička. Nějaký debil je chytil vedle a z pístnic to teklo normálka ven. Samozřejmě kola poleptaná a zjevně i dlouhodobě protože někdo přehodil zadní dopředu takže poleptaná jsou i vzadu i když tam nic neteče. No fakt děs. Zase si říkám stálo mě to auto osmičku, nikam jsem pro to nemusel daleko jezdit a jezdí za pár šušňů nafty což oproti předchozí omeze 3,0 s automatem je kurnik rozdíl
-> ZdeněkH: zámek bude zarezlej... Nevím jak se demontuje na kufru vložka, ale rozebrání samotné vložky (já měl problém s řidičovou) jsem provedl dle článku na xaklubu a naprosto nádherně funguje...
Jinak ta elektrika u tebe je hodně krutě dolebaná...
Jinak ta elektrika u tebe je hodně krutě dolebaná...
Taki jsem dneska naslepo montoval ty ventilátory zpět. Naslepo protože nebyla možnost je zkusit. Hnědý konektor u filtru i když jsem vytáhl neudělal nic (někde jsem četl něco o přemostění nevím). Tak jsem si řekl zkusím to teda holt natočit a nechám to brumlat. Došla nafta.
To je den co?
No aspoň jsem dneska sehnal velkou pojistku k motoru pro druhý ventilátor a začal jsem to skládat. Celkem to jde až na občas něco ulomeného
i díky mně. Šrouby zatím sedí spíš mi chybí sem tam nějaká matička takže aspoň dávám nové. Teď si budu hrát přes zbytek víkendu s pravým světlem. Je tam ulomený spodní držák a jiné se mi nechce kupovat jen kvůli téhle hovadině.
Zajímavá byla ale jiná věc. Hledal jsem na chladiči nějaký otvor kde by mohlo být čidlo na ventilátory. Otvor jsem tak nějak našel. Je v něm čidlo a vedou k němu dráty (dva). A podle opletení kabeláže je to původní. Přitom když se dívám na schéma tak pro verzi s bitronem vidím jen čidlo s číslem 8008 což je prý termistor teploty chladící kapaliny (klimat.). Tak jest psáno a jiné čidlo tam není.
Nemám odvahu už v tom víc šťourat. Jo mít garáž a prostory jako Bagrr tak jdu do toho rozložím čumák komplet a jdu po elektrice jak slepice po flusu, ale dělat to venku v podstatě na ulici a být odkázán na počasí a vandaly kdepak raději ne. Už takhle, že když je odpojená baterka a rozebraný čumák tak kapotu jsem sice udělal aspoň na jeden zámek, ale kufr nezamknu. Nevím jestli je tam jen jiná vložka zámku, ale klíč sice zasunu, ale už neotočím a tedy nezamknu-neodemknu.
To je den co?
No aspoň jsem dneska sehnal velkou pojistku k motoru pro druhý ventilátor a začal jsem to skládat. Celkem to jde až na občas něco ulomeného

Zajímavá byla ale jiná věc. Hledal jsem na chladiči nějaký otvor kde by mohlo být čidlo na ventilátory. Otvor jsem tak nějak našel. Je v něm čidlo a vedou k němu dráty (dva). A podle opletení kabeláže je to původní. Přitom když se dívám na schéma tak pro verzi s bitronem vidím jen čidlo s číslem 8008 což je prý termistor teploty chladící kapaliny (klimat.). Tak jest psáno a jiné čidlo tam není.
Nemám odvahu už v tom víc šťourat. Jo mít garáž a prostory jako Bagrr tak jdu do toho rozložím čumák komplet a jdu po elektrice jak slepice po flusu, ale dělat to venku v podstatě na ulici a být odkázán na počasí a vandaly kdepak raději ne. Už takhle, že když je odpojená baterka a rozebraný čumák tak kapotu jsem sice udělal aspoň na jeden zámek, ale kufr nezamknu. Nevím jestli je tam jen jiná vložka zámku, ale klíč sice zasunu, ale už neotočím a tedy nezamknu-neodemknu.
-> Bagrr- máma mele Emu: Už vidím jak přijdu do autorizáku
Já: Dobrý den mám citroena xantii r.v.95 1,9td a chtěl bych vědět k čemu jsou ty velké pojistky u motoru.
Autorizák: Cože? Xantia? To ještě jezdí? Zkuste muzeum. Případně-nejsme informace a za 500 Vám to tedy zkusíme zjistit
Na poradně jsem našel tuhle větu:
Jinak ta řada blíž ke kabině pak zleva ovládání osvětlení (40A), pojistková skříňka (80A), bezp. systém (40 A), bezp. systém (60A).
Zítra za světla kouknu jestli ty hodnoty pojistek sedí, ale stejně by mě zajímalo v mém případě jaký kurnik bezpečnostní systém, že potřebuje dvě maxi pojistky 40A+60A. Jediná bezpečnostní věc co v tom autě byla je klávesnice imobilizéru a tu jsem vyškubl a dal poličku (stejně to bylo směšné).

Já: Dobrý den mám citroena xantii r.v.95 1,9td a chtěl bych vědět k čemu jsou ty velké pojistky u motoru.
Autorizák: Cože? Xantia? To ještě jezdí? Zkuste muzeum. Případně-nejsme informace a za 500 Vám to tedy zkusíme zjistit



Na poradně jsem našel tuhle větu:
Jinak ta řada blíž ke kabině pak zleva ovládání osvětlení (40A), pojistková skříňka (80A), bezp. systém (40 A), bezp. systém (60A).
Zítra za světla kouknu jestli ty hodnoty pojistek sedí, ale stejně by mě zajímalo v mém případě jaký kurnik bezpečnostní systém, že potřebuje dvě maxi pojistky 40A+60A. Jediná bezpečnostní věc co v tom autě byla je klávesnice imobilizéru a tu jsem vyškubl a dal poličku (stejně to bylo směšné).
-> ZdeněkH: čoveče, tak ani v origo návodu nejni k čemu maxi pojistky jsou... Je tam napsáno že se máš obrátit na autorizák :-/
-> Bagrr- máma mele Emu: Právě že velké pojistky jsem tam nenašel. Ano pojistky u motoru jo, ale ty velké ne
btw pojistky jsou popsaný v článcích na xaklubu... Mám zato že i velký
-> Bagrr- máma mele Emu: Mě to přišlo spíš jako 3 než jako J, ale budiž, ale dlabu na to. Vrátil jsem ho zpátky
-> ZdeněkH - zrušená registrace 07.03.14 14:28:18: tak to netuším, leda dohledat ve schématech podle toho čísla j483 nebo co to tam je...
Já su vůl jak kráva. Jdu zjistit to zapojení do auta. Vložím baterku a čumím po hnědém konektoru u filtru. Nacházím. Jak se odjišťuje? Už nijak už ho stihl někdo ulomit a je jen nasazen (já fakt ne).
Odpojuju konektor teploty a připojuju motor.
A co?
A nic.
Já zapoměl na relátka a bez nich to jaksi fakt nejede.
Takže zítra další kolo. Nechce se mi už dneska ven.
Odpojuju konektor teploty a připojuju motor.
A co?
A nic.
Já zapoměl na relátka a bez nich to jaksi fakt nejede.
Takže zítra další kolo. Nechce se mi už dneska ven.
Co někteří pod pojmem termospínač dokáží prodávat je mi záhadou aneb termostat je termospínač, ale nevím co spíná
www.autopotreby-pm.cz/pro duct/.../236700

www.autopotreby-pm.cz/pro duct/.../236700
ty krávo já budu za spamera
Čumím na ty schémata. S bitronem a bez a v podstatě stačí z Bitronu sundat dva kabely a připojit je na to čidlo v chladiči a k čidlu ještě přivést kostru a milý Bitron bude f pi*i. To není špatný nápad vyloučím tím debilní jednotku. Musím mrknout kolik stojí to čidlo.
Čumím na ty schémata. S bitronem a bez a v podstatě stačí z Bitronu sundat dva kabely a připojit je na to čidlo v chladiči a k čidlu ještě přivést kostru a milý Bitron bude f pi*i. To není špatný nápad vyloučím tím debilní jednotku. Musím mrknout kolik stojí to čidlo.
-> Bagrr- máma mele Emu: Jo ještě dotaz nevíš neviděl jsi někde popis pojistek co jsou u motoru? Nemyslím ty malé klasické co máš i uvnitř v autě, ale takové ty velké s velkými hodnotami 40A, 60A, 80A. Jsou označené jen písmeny A až H. Já zatím zjistil jen, že E a F jsou sahary 40A každá.
-> Bagrr- máma mele Emu: Na záslepku mrknu a uvidím. S tím odpojeným čidle na staré poradně xantiaclubu je psané v jednom tématu zelené čidlo, ale někde jsem taky četl hnědé. Holt nejsem jen já barvoslepý
A s těma jednotkama jasně ten centrál je taky na houby. Spíš jsem narážel na to kolik jich je celkově různě po autě. Já jsem rád, že nemám kastlík a řídící jednotku ještě u motoru jak se nalévá kapalina do ostřikovačů. Naštěstí jsem si s centrálem poradil jednoduše. Napíchl jsem ho do magického voka u stropu.
Ale podívej se co kousek auta to nějaká jednotka. Relátko poznáš to je max 5 kontaktů, ale co třeba tohle? Dvě řady kontaktů v jedné 4 a ve druhé 5 kontaktů a co to je? Nikdo neví a neporadí
betaraybill.rajce.idnes.c z/Xantia

A s těma jednotkama jasně ten centrál je taky na houby. Spíš jsem narážel na to kolik jich je celkově různě po autě. Já jsem rád, že nemám kastlík a řídící jednotku ještě u motoru jak se nalévá kapalina do ostřikovačů. Naštěstí jsem si s centrálem poradil jednoduše. Napíchl jsem ho do magického voka u stropu.
Ale podívej se co kousek auta to nějaká jednotka. Relátko poznáš to je max 5 kontaktů, ale co třeba tohle? Dvě řady kontaktů v jedné 4 a ve druhé 5 kontaktů a co to je? Nikdo neví a neporadí
betaraybill.rajce.idnes.c z/Xantia
-> ZdeněkH: Btw jednou jednotkou to mělq řešený až X2 a taky nejni vo co stát :D Než jsem vykoumal jak napojit uni centrál s dálkou k textoní řj, tak jsem si málem odpálil celý auto :D
-> ZdeněkH: Tak mě tak napadá, máš u chladiče na vodu v nějakým dolním rohu na boky záslepku? Jestli jo, atk na férofku vyřadit bitron a zapojení předělat na to jednodušší, kdžy tam nemáš a neplánuješ mít klimu :-) Stačilo by sehnat to čidlo do chladiče a bylo by po problému :-) Jinak na zkoušku jestli fungujou sahary a zapojení bitronu by mělo stačit odpojit hnědý čidlo u termostatu při zaplým klíčku zapalovaní (tedy doufám že si správně pamatuju barvičky :D) Eventuálně jestli máš jeden bitron v záloze, byl bych vážný zajémce :D Tady nejni k sehnání a ten můj je jaksi mrtvej, díky tomu, že auto stálo bez předku jen s kapotou asi tři roky venku na dešti a sněhu...
-> haso: Ale zase ještě to jde. Hele tyhle blbosti jsou pro mě hračka když to tak vezmu. Spíš nesnáším motorové a karosářské problémy. Karosářský problém mě sice taky čeká (klasická bolest xantií u LZ dveří), ale jinak to ujde.
Měl jsem i slušná auta kde jsem za celou dobu jen lil benzín, ale to je takové odcizení se od toho auta. Takhle se v něm hrabu, nadávám na konstruktéry, ale jsem v podstatě šťastný.
Bohužel problém je, že nejsou lidi-fóra kde by ses zeptal takže si tu povídám jako blázen a sem tam mi přiletí Bagrr poradit s trochou co ví.
Jako můj poslední dotaz na citroeny.cz dá se odmontovat klima a jaké můžou být problémy? Keců 4 prdele a jen, že ničím dobré auto a podobně. Přitom klima stejně nefungovala a mám obavy, že i kdybych vyměnil údajně vadný díl (vadný díl udal prodejce) tak se najde jiný problém a náplň mi uteče a budu se s tím jen srát. Tak jsem při demontáži sahar urval chladič klimy, kondenzátor a pár trubek od toho a k tomu. No a zůstal mi i jeden volný konektor co vedl do kondenzátoru a zajímalo mě jestli můžu vyhodit relátka co jsou pro klimu a jestli se nemůže zadřít klimakompresor a přervat řemen když je potrubí otevřené a můžou tam jít nečistoti a jakože půjdou. Jedna trubka je pomalu jako nasávání otevřená přímo vpřed. Asi seberu sestřenici modelínu a nacpu to tam
No a relátka a pojistky mě zajímali protože v tomhle autě není jedna centrální řídící jednotka, ale plno podjednotek tzv. Bitron. Jedno na dojezd okna u řidiče, jiné pro řízení sahar(y) - asi jen jedné a další takové ptákoviny.
Měl jsem i slušná auta kde jsem za celou dobu jen lil benzín, ale to je takové odcizení se od toho auta. Takhle se v něm hrabu, nadávám na konstruktéry, ale jsem v podstatě šťastný.
Bohužel problém je, že nejsou lidi-fóra kde by ses zeptal takže si tu povídám jako blázen a sem tam mi přiletí Bagrr poradit s trochou co ví.
Jako můj poslední dotaz na citroeny.cz dá se odmontovat klima a jaké můžou být problémy? Keců 4 prdele a jen, že ničím dobré auto a podobně. Přitom klima stejně nefungovala a mám obavy, že i kdybych vyměnil údajně vadný díl (vadný díl udal prodejce) tak se najde jiný problém a náplň mi uteče a budu se s tím jen srát. Tak jsem při demontáži sahar urval chladič klimy, kondenzátor a pár trubek od toho a k tomu. No a zůstal mi i jeden volný konektor co vedl do kondenzátoru a zajímalo mě jestli můžu vyhodit relátka co jsou pro klimu a jestli se nemůže zadřít klimakompresor a přervat řemen když je potrubí otevřené a můžou tam jít nečistoti a jakože půjdou. Jedna trubka je pomalu jako nasávání otevřená přímo vpřed. Asi seberu sestřenici modelínu a nacpu to tam

-> ZdeněkH: stym autom mas veru radosti...