skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Nwkt: V tech 130ti jeste i jo, pak se to ale zacina uz rapidne zhorsovat :)
-> suri 18.03.17 13:28:12: Přijde mi to takové trochu barevně antikorozně ochranně úsporné.
Jinak z tech dvou bych sel taky do 1.4 tsi. Jak rika suri, maximalne se da sada rozvodu s prestavovacem a je to v pohode.
Obcas se taky pridirala hridelka klapky obtoku v turbu. Ale nic castyho nebo se vyskytujiciho na vsech autech
Obcas se taky pridirala hridelka klapky obtoku v turbu. Ale nic castyho nebo se vyskytujiciho na vsech autech
-> blue-dog 19.03.17 20:42:34: tak 1,4 je kopec súkromných áut , málo km a dobré výbavy aspoň čo som videl ...
jednu som kedysi v ponuke mal , dokonca mala aj strešné okno čo som vždy chcel ale nakoniec som nemenil a nechal si čo mám
jednu som kedysi v ponuke mal , dokonca mala aj strešné okno čo som vždy chcel ale nakoniec som nemenil a nechal si čo mám
-> suri: díky za radu, my jsme se dívali na tu 1.4 TSI a nevěděli jsme právě poruchy a dynamiku. Ale asi půjdeme do té 1.4 TSI. 

-> Milan 136: jj bez spojlera
Všetko je o prioritách , osobne by som šiel do 1,4TSI , tá v podstate okrem hrkotejúceho prestavovača vačky nemá nejaké extra problémy , a aj ten prestavovač a rozvod po výmene je väčšinou už nafurt .. má to 6 stupňovú prevodovku , lepšiu spotrebu , lepšiu dynamiku
1,6mpi je starší bezproblémový motor pokiaľ nežerie olej , spotreba vyššia , výkon horší , na dialnici celkom vysoké otáčky motora ...
záleží na prioritách no , u vás v čr je kopec 1,4tsi vo výbave v akej 1,6 nenájdeš , elegance, navi , xenony a iné , kopec pekných kusov
1,6mpi je starší bezproblémový motor pokiaľ nežerie olej , spotreba vyššia , výkon horší , na dialnici celkom vysoké otáčky motora ...
záleží na prioritách no , u vás v čr je kopec 1,4tsi vo výbave v akej 1,6 nenájdeš , elegance, navi , xenony a iné , kopec pekných kusov
-> suri: ja porad koukam, co to je divnyho nahore na fotce a on to naraznik...
Dneska jsem odrezil a ocistil ten nosnik, tak jeste nabarvit a bude to fajn :-)
-> vlkousek: oboje ma svy mouchy
-> MisakusX: tovarni lpg spolehlivy? To je asi nejaka nahoda. Prodali jsme jich par a des a hruza. Nekolikrat dokola vymeneny snad vse krom nadrze...
Dneska jsem odrezil a ocistil ten nosnik, tak jeste nabarvit a bude to fajn :-)
-> vlkousek: oboje ma svy mouchy
-> MisakusX: tovarni lpg spolehlivy? To je asi nejaka nahoda. Prodali jsme jich par a des a hruza. Nekolikrat dokola vymeneny snad vse krom nadrze...
-> MisakusX: díky za odpověď, o té 1.6 mpi uvažujeme + mám ještě dotaz jaká je akcelerace auta když je naložené, máš zkušenost? V zimě jezdíme na hory takže proto se ptám.


-> MisakusX: Tichý na dálnici? To bych teda neřekl 

-> vlkousek: Mám skvělou zkušenost s 1,6 MPi 74kw (2012) v kombinaci s továrním LPG. auto má najeto 250 000, olej nežere a podle servisky s motorem problém nikdy nebyl. Není to žádný trhač asfaltu, ale je to dynamicky tak akorát i na předjíždění na okreskách, nechá se hezky vytáčet. Motor je tichý i na dálnici, prakticky není slyšet, jen takové ševelení, servis je levný, díly do motoru také. Problém je, pokud žere olej, ale to je tak nějak u každého auta.
Potřeboval bych poradit, chtěli by jsme si koupit škodu Octavii 2generace, ale nevíme jaký motor, přemýšlíme nad 1.6 mpi a 1.4 tsi, máte někdo z vás zkušenosti s těmito motory a který je podle vás lepší. Máme zájem celkem o 1.4 TSI ale nevíme jaká je životnost atd. Předem děkuji za rady. 

-> Milan 136 18.03.17 11:40:52: paráda , gula musi byt , tato liatinova je super , aj super uchytenie nie ako tie westfalie
Paku jsem mel vyndanou, vse radne vycisteno, promazano. Chodi to krasne ted

-> suri: Hak by byl. Na to, ze jsem z toho sekacem odsekaval asi 3mm vrstvu rezu, tak to nevypada tak spatne. Je to vyrezly, ale nevadi. Bude to stejne ulozeny v rezerve...
-> saskyn2 17.03.17 21:05:20: Ale na prodeje nových i ojetých to očividně vliv nemá. 

-> saskyn2: jojo, pohled do sacich kanalu na 1.8/2.0 TSI je super. Kdyz se menily sani na zaruku, tak to takhle vypadalo i ve 20 tkm

CCZA najeto poctivých 80. Takhle vypadaji ventily. Já pořád říkám na servis zlatá nafta.
-> palinator: Slusny parametry. Docela by me zajimalo, jak se to projevi na zivotnosti celyho motoru a vseho kolem... Pac 445 Nm je uz docela sila :)
-> palinator 15.03.17 19:13:27: je to možný něco takovýho měl
-> palinator: mam dojem ze ano
-> suri: díky moc
-> jerrom 13.03.17 16:15:24: 1J0615301M 280mm
Ahoj, byl by prosím někdo ochotný zjistit jaký rozměr předních kotoučů by měla mít tato Octavia I (TDI AGR) TMBGG41U822618435.
-> minno 11.03.17 20:12:18: zapúzdrené sú tu len tie dve horné , výhody neviem ale v reále tam olej zrejme aj tak ide popri prachovke ... dole sú hriadele uložené vo valčekových ložiskách , hore tieto guličkové zapúzdrené , diferák kuželové a na kolesách ihličkové s plastovou klietkou ... je to veľmi pekná a jednoduchá prevodovka , a celkom kvalitne urobená ... ak sa tam mení odpovedajúci olej tak musí byť večná , však v tejto sa používalo kadečo čo tam nepatrilo , nemenilo sa , dostávala na prdel a to poriadne a aj tak je v peknom stave
-> Nwkt: Ještě jsem přední okno (naštěstí) nemusel měnit. Takže je tam stále bez dešťáku...
-> suri: -> MVM: aha :)
-> suri: A ešte toto: Vždy som sa čudoval, aká je výhoda zapúzdrených ložísk s trvalou tukovou náplňou v prevodovke? Menšia hlučnosť? (lepšie vymedzené vôle ložísk), alebo? Nevyschne ten tuk po rokoch? Nie je lepšie mazať to olejovou náplňou?
-> suri: A ešte toto: Vždy som sa čudoval, aká je výhoda zapúzdrených ložísk s trvalou tukovou náplňou v prevodovke? Menšia hlučnosť? (lepšie vymedzené vôle ložísk), alebo? Nevyschne ten tuk po rokoch? Nie je lepšie mazať to olejovou náplňou?
-> StepaNoFUN: To tam ještě nemáš to okno s dešťákem?




Z "leštěnky" už zase děláme pracanta... Tohle je po první (nejmenší) fůře, monemntálně je bláto až na střeše...
-> minno: náhon tachometra ,ale takú poruchu som ešte nevidel
-> minno: To je ozubené kolo náhonu tachometru. To druhé kolečko Ti buď spadne do převodovky .. a nebo v lepším případě zůstane na konci lanka tachometru 

-> suri: neviem identifikovať, čo je to žlté...vyzerá to ako tvrdý vosk z nového dielu :)
-> minno 11.03.17 18:49:14: viz první foto
-> suri: tak načo to rozoberáš, keď je to OK? :)
inak na margo stavu , má to dosť ťažkých 274000km , ložiská na diferáku viz foto , stav celej prevodovky čo sa týka stavu ozubení a ložísk prevyšuje hociktorú koncernovú prevodovku ...
Nedávno sa tu nadávalo že OIII prevodovky nič nevydržia, tak ja tu mám moju Feldovú , cárach jeden :D
-> Nwkt: Uvidíme co napíše. Kdyžtak se s ním zkusím nějak domluvit...
-> StepaNoFUN: Akorát tam dělá takovej uni konektor z GME. Kterej rád vypadává, možná by ti tam mohl hodit nějakej automotive, pokud se domluvíš 

-> Nwkt: Díky. Psal jsem mu..
-> StepaNoFUN: joshak@centrum.cz
-> Nwkt 03.03.17 09:40:24: To by docela šlo... Kde se to dá koupit, nebo objednat? Bylo by to asi jednodušší, než měnit tu komfortku a řešit další kraviny jako nový ovladače, atd...
-> Milan 136: Případně mám ELM a mobilní aplikaci ...
-> Nwkt: taky jsem na ten polar fis do dvojky koukal, ale je to zbytečný a drahý vzhledem k vlastnictví vag comu
-> Bohyn: -> Athlonek: Pěkná věcička, ale taky drahá jak prase
-> Athlonek: Kamarád má na Golfu GTD IV. a pěkná vychytávka. Kromě čtení a mazání chyb se mu graficky zobrazuje tlak na turbu

-> StepaNoFUN: 2700 myslím