skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> palinator: to ne. Do EA 189 to šlo dělat pouze za jízdy, u EA 288 to jde dělat na místě. Zvýšené otáčky, pomalu až benzinový chod kvůli předvstřiku a nic nehoří a nelítá z toho
-> Milan 136 20.03.17 20:28:10: Že se u toho stojí před barákem s hasičákem v ruce a motor během několika minut postupně přechází mezi 3000-4000 ot./min, přičemž každou chvíli vyplivne ven oblak sazí, celý auto smrdí spáleninou a pod autem se taví asfalt.
A pricina. Byly otrepeny hrany zubu, tak jsem tam dal i rozvodak
Dotaz na 1.8T. Hadička od Blow off do sani. Když zkusím nasát tak podtlak neudělám. Předpokládám poruchu. Ale kdyz do ní zkusím fouknout tak to nejde. Rozumíte tomu někdo?
-> palinator: co má na mysli? Moc komický mi to nepřijde...
-> palinator: Co myslíš komický? Komický je pokud někdo zapne jídzní regeneraci během stání 

-> Milan 136:
Jak vůbec vypadá u VAG servisní regenerace DPF? U PSA jsem to už viděl, tak se ptám jestli je to stejně "komický".
Jak vůbec vypadá u VAG servisní regenerace DPF? U PSA jsem to už viděl, tak se ptám jestli je to stejně "komický".
-> M@rtin: na volnoběh je to vcelku stejně jedno, tam jsou tak malý teploty výfukových plynů, že to stejně neregeneruje
-> saskyn2: To jo, já to pak nechám klidně 30minut před rozvodnou vrčet ....
-> saskyn2 20.03.17 18:48:15: v tom počte áut čo jazdí je to minimum ... je dobré ak si vieš aj niektoré veci obstarať , ale bežný smrteľník ťažko rozdýcháva odídený vstrek na 1,6 ktorý stojí najmenej 300eur ak neodíde aj čerpadlo . To isté EGR čo je tiež celkom drahá oprava . Detto spojka ... Všetky tie autá to čaká a ľudia to kupujú a plačú že ich dieselová felicia ich nikdy nenechala a toto je už druhý krát odtiahnuté v servise s nepeknou cenovkou ...
-> suri: Tak ono snad není moc lidí který maji DPF auto na tak krátké trasy, aniž by alespoň jednou za čas nejeli někam dál
Jinak na 2.0CR je to dpf asi nesmrtelný, běžně auta se 400t fungujou dobře, max děláme čidla, hlavně od kuny to spodní za dpf. Ta 1.6 je už trochu horší, to jsem už někdy dělal.

-> saskyn2 20.03.17 18:39:57: a koľko si v reále vymenil DPF v stave že sa meniť muselo ? asi ich veľa nebolo
-> Tuner#2 20.03.17 18:19:57: Nevím jaký možnosti myslíš a co ti kdo povídá za báchorky. „To, že neumíš odhalit chybu neznamená, že je benzín horší motor než nafta“ nevím co myslíš, naopak si nepamatuju, že by odemě odjelo nějaký auto se kterým jsme si nevěděli rady. Konec konců vozej mi sem i věci se kterými si nevěděli rady v autorizáku. Takže to se mnou asi nebude tak špatný. Bohužel samozřejmě některý práce jsou lepší/rychlejší/jednodušš í, některý jsou větší opruz. Nicméně nezlob se na mě, ale Ty o moderních autech víš velký kulový. Tím bych to uzavřel.
-> suri 20.03.17 18:20:31: Ano, CR s DPF je bezproblémový, ale stejně s tím nemůžeš jezdit 6km trasy jak tady psal kolega. Musíš alespon třeba po 300 km jet souvislejší trasu aby se dpf dokázal zregenerovat. JJ, CCZA
-> suri 20.03.17 18:20:31: Ano, CR s DPF je bezproblémový, ale stejně s tím nemůžeš jezdit 6km trasy jak tady psal kolega. Musíš alespon třeba po 300 km jet souvislejší trasu aby se dpf dokázal zregenerovat. JJ, CCZA
-> Tuner#2: Saskyn asi opravuje CCZA 2,0TSi čo je trošku prekomplikovanejší motor
-> suri 20.03.17 18:23:19: Však řeč a dotaz tady byl o 1,6MPI. FSI jsem pro komplikace nechtěl i když tehdy v merku taky bylo.
-> Tuner#2: ono pri tých FSI to niekedy nie je sranda a treba vedieť kde začať aby to veľa nestálo , ten kto nemá vercajk , schémy a nevie čo kde hľadať sa narobí dosť .
-> saskyn2 20.03.17 18:16:29: A který auto dneska nemá DPF? V podstatě i většina ojetin, bohužel už ve stavu OFF a nebo mrtvej, takže opravdu dnes je "výhodné" koupit ojetou naftu.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 20.03.17 18:11:18: záleží z čoho presadneš , mne to nad stovku otravne hlučí...-> saskyn2: aj tie DPF na to ako s nimi strašia tak sú celkom bez problému
-> saskyn2 20.03.17 18:14:01: Možnosti máme oba úplně stejný, okruh přátel, známých a kolegů v práci mám poměrně široký a přes švagra se ke mě taky lecos dostane. To, že neumíš odhalit chybu neznamená, že je benzín horší motor než nafta... Tím bych to raději uzavřel.
-> M@rtin: Njn, DPF je na krátký trasy smrt.
-> Tuner#2: Mám myslím srovnání o dost lepší než Ty a závěr je zcela opačný. Ale jo, na 10km do práce to asi stačí.
-> saskyn2 20.03.17 18:02:48: To jo služební 1,6TDi není moc stavěná na na 6km cesty z hotelu na rozvodnu. Ke konci tejdne už ani volnoběžný otáčky neklesaj pod 1000, kdy to čistí DPF
-> saskyn2 17.03.17 21:05:20: Tak jsem si zase jednou připadal jak kokot. Cukání hlavně za tepla, na diagnostice vynechávání zapalování. Začalo to svíčkama, přes cívky, pak PCV ventil, pak už jsme byli tak ve schíze že jiný sání s klapkama vstřiky a všemi čidly a škrtící klapkou. Když to škubalo dál tak jsem začal mít tik v noze oproti nárazníku
No nakonec to bylo vadné vysokotlaké čerpadlo. Den a půl práce metodou pokus-omyl. Mít takovejhle oprců víc tak se na to fakt vyseru. Ještě že ty díly jsou skladem , že to člověk nemusí kupovat. By mě zajímalo kterej kokot tenhle motor navrhoval, normální by bylo mít nějaký hlášení na tlak paliva, místo toho je tam na vše jen hláška vynechání zapalování, jak v dobách nějaký filcky.

-> saskyn2 20.03.17 18:02:48: Ne nebudou, to vím zcela určitě, stačí mě poslouchat story lidí z mého okolí... Na 15-20km do práce se rozhodně TDI nevyplatí ani náhodou.
-> suri 20.03.17 17:38:16: Já si nestěžuju, ale mám 2005. Jak dalece je v tom rozdíl nevím...
-> suri 20.03.17 17:38:16: Já si nestěžuju, ale mám 2005. Jak dalece je v tom rozdíl nevím...
-> saskyn2: záleží aj od ročníku , 2005 má kopu drobností čo už ja v 2012 nemám
-> suri 20.03.17 17:38:16: Soukromá 1,6MPi tišší jak služební 1,6 TDi 

-> Nwkt 19.03.17 20:23:39: No všeobecně je odhlučnění na Oktávce hodně ošizený, např oproti Passatu. -> Tuner#2 - zrušená registrace 20.03.17 16:44:51: Na ježdění okolo komína bych nechtěl naftu s DPF, ale jinak náklady na servisování nafty budou nižší než u benzínu.
-> Tuner#2: neviem , mne tá OII príde všetko možné len nie tichá
-> Nwkt 19.03.17 20:23:39: Do 130ti což jsou cca. 4000rpm to je krásně tiché.
Já jsem s 1,6 MPI spokojen, nedávno jsme byli v Brně a přes vysočinu úplně v pohodě jsem stačil dálničnímu tempu v levém pruhu i v kopcích. Nicméně na dálnice to není úplně vhodný adept a lépe tomu sedí ježdění kolem komína což je náš případ, kde bych nechtěl naftu s jejíma náklada ani zadarmo.
Já jsem s 1,6 MPI spokojen, nedávno jsme byli v Brně a přes vysočinu úplně v pohodě jsem stačil dálničnímu tempu v levém pruhu i v kopcích. Nicméně na dálnice to není úplně vhodný adept a lépe tomu sedí ježdění kolem komína což je náš případ, kde bych nechtěl naftu s jejíma náklada ani zadarmo.
-> profman: To neznamená že je ok
-> Nwkt: Koukal jsem ale nic... Například u fabie mi vypadl uplně a ani jsem si toho nevšiml a složil jsem tunel jak má být. ale tenhle se nehnul.
-> profman: Koukni na spínač ručky
-> Jirik_Tuňák1983: to je v pohode , sú horšie miesta, tu ide spojler a je to celé zakryté -> Milan 136: pár túrb bolo ale asi všetko v záruke , už som o tom ani nepočul potom
Potrebuju poradit, po vymene brzdovych celisti a dotazeni rucky zacala piskat kontrolka brzd. Lanko rucni brzdy je povolene jako bylo pred tim. Brzdovky je dost. Kontrolka nesviti stale ale nepravidelne treba po 5km. Ted neni zrovna cas na nejaky pokusy. Po cem mam jit? Diky
-> Nwkt: V tech 130ti jeste i jo, pak se to ale zacina uz rapidne zhorsovat :)
-> suri 18.03.17 13:28:12: Přijde mi to takové trochu barevně antikorozně ochranně úsporné.
Jinak z tech dvou bych sel taky do 1.4 tsi. Jak rika suri, maximalne se da sada rozvodu s prestavovacem a je to v pohode.
Obcas se taky pridirala hridelka klapky obtoku v turbu. Ale nic castyho nebo se vyskytujiciho na vsech autech
Obcas se taky pridirala hridelka klapky obtoku v turbu. Ale nic castyho nebo se vyskytujiciho na vsech autech
-> blue-dog 19.03.17 20:42:34: tak 1,4 je kopec súkromných áut , málo km a dobré výbavy aspoň čo som videl ...
jednu som kedysi v ponuke mal , dokonca mala aj strešné okno čo som vždy chcel ale nakoniec som nemenil a nechal si čo mám
jednu som kedysi v ponuke mal , dokonca mala aj strešné okno čo som vždy chcel ale nakoniec som nemenil a nechal si čo mám
-> suri: díky za radu, my jsme se dívali na tu 1.4 TSI a nevěděli jsme právě poruchy a dynamiku. Ale asi půjdeme do té 1.4 TSI. 

-> Milan 136: jj bez spojlera
Všetko je o prioritách , osobne by som šiel do 1,4TSI , tá v podstate okrem hrkotejúceho prestavovača vačky nemá nejaké extra problémy , a aj ten prestavovač a rozvod po výmene je väčšinou už nafurt .. má to 6 stupňovú prevodovku , lepšiu spotrebu , lepšiu dynamiku
1,6mpi je starší bezproblémový motor pokiaľ nežerie olej , spotreba vyššia , výkon horší , na dialnici celkom vysoké otáčky motora ...
záleží na prioritách no , u vás v čr je kopec 1,4tsi vo výbave v akej 1,6 nenájdeš , elegance, navi , xenony a iné , kopec pekných kusov
1,6mpi je starší bezproblémový motor pokiaľ nežerie olej , spotreba vyššia , výkon horší , na dialnici celkom vysoké otáčky motora ...
záleží na prioritách no , u vás v čr je kopec 1,4tsi vo výbave v akej 1,6 nenájdeš , elegance, navi , xenony a iné , kopec pekných kusov
-> suri: ja porad koukam, co to je divnyho nahore na fotce a on to naraznik...
Dneska jsem odrezil a ocistil ten nosnik, tak jeste nabarvit a bude to fajn :-)
-> vlkousek: oboje ma svy mouchy
-> MisakusX: tovarni lpg spolehlivy? To je asi nejaka nahoda. Prodali jsme jich par a des a hruza. Nekolikrat dokola vymeneny snad vse krom nadrze...
Dneska jsem odrezil a ocistil ten nosnik, tak jeste nabarvit a bude to fajn :-)
-> vlkousek: oboje ma svy mouchy
-> MisakusX: tovarni lpg spolehlivy? To je asi nejaka nahoda. Prodali jsme jich par a des a hruza. Nekolikrat dokola vymeneny snad vse krom nadrze...
-> MisakusX: díky za odpověď, o té 1.6 mpi uvažujeme + mám ještě dotaz jaká je akcelerace auta když je naložené, máš zkušenost? V zimě jezdíme na hory takže proto se ptám.


-> MisakusX: Tichý na dálnici? To bych teda neřekl 

-> vlkousek: Mám skvělou zkušenost s 1,6 MPi 74kw (2012) v kombinaci s továrním LPG. auto má najeto 250 000, olej nežere a podle servisky s motorem problém nikdy nebyl. Není to žádný trhač asfaltu, ale je to dynamicky tak akorát i na předjíždění na okreskách, nechá se hezky vytáčet. Motor je tichý i na dálnici, prakticky není slyšet, jen takové ševelení, servis je levný, díly do motoru také. Problém je, pokud žere olej, ale to je tak nějak u každého auta.