-> gim 02.10.23 20:32:58: Jo, třeba ta technická u auta co moc nenajede dokáže s celkovou ekonomikou zahejbat docela dost. Stejně tak cena pojistky.
To s tím poměrem prodejní a kupní ceny... hodně asi záleží, jestli si člověk ten servis udělá sám nebo ne. Pokud jo, tak souhlas, tam je to ideál. Takhle jsem měl GLSku i Fábii, šly pryč za vyšší (GLS) / stejnou (Fábie) cenu, co jsem je koupil. Pravda, "sám" bylo místy s vydatnou Bukajovo pomocí

Ale prostě to v servisu stálo jen cenu dílů a mýho času (kterýho tenkrát bylo trochu víc). Kdybych ty věci co jsem tam řešil měl řešit v servisu, tak bych to bylo podstatně méně růžové se obávám.
Ale tohle se může povést i s relativně dražším autem. Suzuki jsme kupovali za 180t Kč, servis byl dohromady asi za 15 (a to vše vlastně jen pravidelná údržba/prevence - všechny kapaliny včetně automatu, filtry, svíčky, klima, kontrola ventilových vůli) a po roce a půl ježdění (najeto asi 17t km) šlo pryč za 165t Kč a to hlavně protože jsem ho chtěl poslat pryč rychle a šlo bráchovo přítelkyni, tak jsem nechtěl šponovat cenu v rodině. Kdybych měl víc času, tak jsem za něj zase těch 180t dostal (a prodávat ho o rok-dva později, tak nejspíš i víc, jak říkáš, trochu vyjímečná situace).
To samé první Saab 9-3... koupený za 70t Kč od kolegy, najelo se na něm u nás za necelé 3 roky skoro 50t km a pak šel segře a 50t Kč a nemyslím, že bych jí dal špatnou cenu.
No a pak jsou opačné případy, jako třeba moje Alfa 156, že jo
