skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Luky: už jsem si všim,že to jde zvětšit
-> doking: vylepšení webu... 

-> Bukaj: No ale to je mi moc pěkný mutant..! Teď nemám po ruce vůbec žádnou fotku, ale na tý tvý je vidět takový prolis.. a starší auta v něm mají nabodovaný jakousi výztuhu, malou plechovou misku.. Nevím zcela jistě, ale v 01/1968 už tam nebyla ani miska, ani prolis..
-> Bukaj: proč jsou ta fota,tak malá?
-> Jozka: Zajímavé
A jak že je to s rozdílem B sloupků? Nějak tu po ruce nemám žádnou 68...
(tedy kromě mé Levandulky, která je sice expedicí model 68 (10/1967), ale kastle je snad čistokrevná 67 ...
Tohle je její B sloupek...:

A jak že je to s rozdílem B sloupků? Nějak tu po ruce nemám žádnou 68...
(tedy kromě mé Levandulky, která je sice expedicí model 68 (10/1967), ale kastle je snad čistokrevná 67 ...
Tohle je její B sloupek...:
-> Bukaj: a já si tady plácám játro..
Nicméně tu mřížku širokou jsem našel ještě i na autě, expedovaným z Boleslavi 7.VII. 1967..

Nicméně tu mřížku širokou jsem našel ještě i na autě, expedovaným z Boleslavi 7.VII. 1967..
A 67 De Luxe s koženkou (pozor, De Luxe mělo tuto koženku už v modelu 66, ale pod ní byla stále stará mřížka až do krajů plata):
A model 67 až 69 - (bohužel nemám k autu lepší přístup, proto mizerné fotky):
-> mirecek.666: Zadní plato do modelu 66 (včetně) - na fotce model 65, ale kastle De Luxe 66, která se mi tu válí o má stejně:
Ještě jeden rozdíl (ale taky bohužel až 67 vs. 68) mě napadl, o kterým ne úplně všichni vědí: došlo k přetrasování kabelovýho svazku v zadní části, takže starší kastle mají v meziprostoru větracího kanálu příchytky pro kabely k LZ koncovýmu světlu.
-> mirecek.666: Nějaký u mě na externím harddisku.. ale 66-ku jsem si bohužel nenafotil při likvidaci. Umím dobře odlišit modely 68, 68 a 67, žádnej typickej rozdíl mezi 68 a 67 mě nenapadá, změn bylo dost málo a většinou jinde (světlomety, vnitřní zrcátko, konzola řazení apod.), teda krom zadních blatníků. Traduje se zesílení uchycení přední nápravy, ale to neumím..
Ad zadní plato - do roku 1967 byla (u standartů) mříž "přiznaná", takže kolem ní byl pryžovej profil a pro něj prolis nepřerušenej kolem dokola, takovej ovál přibližně, pozdější kastle byly vybavený užší mříží se dvěma prolisy příčnými. No a když vyfotíš střed B sloupku s kováním zámku P dveří, tak ti řeknu (nebo někdo jinej), jestli to náhodou není model 1968..

Ad zadní plato - do roku 1967 byla (u standartů) mříž "přiznaná", takže kolem ní byl pryžovej profil a pro něj prolis nepřerušenej kolem dokola, takovej ovál přibližně, pozdější kastle byly vybavený užší mříží se dvěma prolisy příčnými. No a když vyfotíš střed B sloupku s kováním zámku P dveří, tak ti řeknu (nebo někdo jinej), jestli to náhodou není model 1968..
-> Jozka: ty rozdíly prolisech se daj někde najít? řekněm že číslo už je tak jak má být, to jsem si taky myslel že je na to štítku, protože i naše 64tka i 65tka to tak měly. Můžu případně i něco ofotit
-> Koblet: bohužel ani jedno nemám:-)
-> Enggik: zapomněl jsem poděkovat, 

-> mirecek.666: Toho odstínu "slonový kosti" se přesně ani nejde dopátrat, NHKG to patlali, čím je napadlo.. Již dávno se dohledalo, že RAL k tý barvě není, tak se něco se vždycky přibližně namíchá a hotovo..
Origo 66 kastle by měla mít ražený číslo na štítku se zakulacenými konci, nabodovaném na plášti chladiče, nikoliv přímo na plášti, jako pozdější.. Krom náběhů chlazení na žábrový blatníky se dá rozlišit od pozdějších třeba dle B sloupků nebo tvaru prolisů v zadním platu.. trochu blbý je, že kdyby někdo nabodoval ten malej štítek na kastli 67, která už měla přímo ražený, asi by se to nepoznalo = k výraznějším změnám došlo až v létě 67.
Origo 66 kastle by měla mít ražený číslo na štítku se zakulacenými konci, nabodovaném na plášti chladiče, nikoliv přímo na plášti, jako pozdější.. Krom náběhů chlazení na žábrový blatníky se dá rozlišit od pozdějších třeba dle B sloupků nebo tvaru prolisů v zadním platu.. trochu blbý je, že kdyby někdo nabodoval ten malej štítek na kastli 67, která už měla přímo ražený, asi by se to nepoznalo = k výraznějším změnám došlo až v létě 67.
-> mirecek.666 05.01.14 21:16:14: strieborne od 15tej, viď skoda-mb.prekladys.com/ na lavom menu "klič"...
-> mirecek.666: Ja mam cislo vyrazene jeste na kastli vedle stitku. Potrebujes cislo kastle, cislo motoru a nebo cislo technicaku. Podle toho by meli snad dohledat v archivu ostatni udaje jako barva a datum vyroby.
tak jsem našel, že stříbrná až od 15cté série, nicméně jaký to má být odstín? a kdyby se našla dobrá duše, která by mi poradila se zbytkem dotazu, budu vděčnej:-)
mohl by mi někdo ze zasvěcených říct jakou barvu mají mít disky na MB model 66? Jestli ještě slonovou a nebo stříbrnou. Jinak na karoserii jsou ještě nádechy pro žábry. Pak bych měl ještě jeden dotaz, dle čeho by šlo poznat o jaký ročník a sérii by mohlo jít, když štítek ani motor nejsou původní? Jediný co vim takže to má být 66ka. Díky
-> Enggik: Téměř nic. Bral jsem tohle víko jako legendu.. kdysi mi známej téměř dva roky sliboval, že mi ho u nějaký exmanželky i s příslušenstvím najde, doveze a daruje, posléze zmínka v nějakým starým SM nebo jiný tiskovině, před vánocema ta kniha a až teď konečně po cca 18ti letech fotka..
-> afro100:
-> Jozka: Slyšel jsi o tom snad ještě něco víc?



-> Jozka: Slyšel jsi o tom snad ještě něco víc?
-> Enggik 30.12.13 19:11:05: Tý (de)zinformace jsem si v knize taky všimnul.. A divím se ještě víc, že nebyla úplně úplná.
-> afro100: hovno budu zhanat zvaraca na hlinik a dovarat hlinikove valčeky alebo diery na hallov snimac z feldich prevodoviek 

-> Enggik: ty blaaho .. a teraz budu vsetci zhanat prsa z mbxa a pachat napinaky :D :D
-> Enggik: To bude ono, slyšel jsem, že to bylo v plánu, ale nikdy jsem to neviděl, podle mých informací se to do sériové výroby nedostalo...

-> Medák: O MB se tedy zajímám jen okrajově, ale nebude to pozůstatek, toho o čem píše Alois Pavlůsek ve své nové knížce o MB. ,,K prodloužení životnosti řetězu rozvodových kol byla zahájena montáž mechanického napínáku rozvodového řemenu" s datací k srpnu 1967.
Ale jak jsem psal, zajímán se o MB jen okrajově, tak o tomhle jsem vážně četl prvně, a naživo se s tím nikdy nesetkal

Ale jak jsem psal, zajímán se o MB jen okrajově, tak o tomhle jsem vážně četl prvně, a naživo se s tím nikdy nesetkal


-> Medák: Tak to vidím prvně

potřebuji poradit s víkem rozvodů. je z motoru 1100 MBX 1969 a má navíc jakýsi nálitek. V katalogu je nálitek taky vidět, ale na žádným jiným autě není. Ví někdo k čemu to je ??
nálitek je slepý, bez závitu
nálitek je slepý, bez závitu
-> Bukaj: Nu, na tom určitě taky něco bude..
Dle mého názoru jsou dečky také pro lepší vytápění interiéru - aby ventilátor topení nenasával příliš chladný vzduch. S dečkami má vzduch v "mezistěně" (meziprostoru přepážek) šanci se alespoň částečně ohřát o zadní stěnu u motoru a do výměníku nejde ledový...
-> Petr98: Termostat vždycky něco pustí, minimálně přes odvzdušňovací otvor. Když jsme sjížděli Stelvio dolů, tak jsme pochopitelně brzdili motorem a dole byl podchlazený na nějakých 50-60 stupňů - a to byl konec srpna.
-> Petr98:
Jenže jak je pod nulou, tak větrák táhne (závisle na otáčkách samozřejmě) přes chladič tolik ledovýho vzduchu, že si termostat ani nevšimne, že motor běží.. Zejména při puštěným topení, který sotva zprůhlední přední okno. I proto se na zimu nahazovaly velký řemenice..
Aktuálně po výměně chladiče za repasovanej ze 110LS o zadeklování mřížek uvažuju dečka nedečka, přes nízký otáčky teď trvá celou věčnost, než se rafika teploměru vůbec ukáže na stupnici. Dal bych tatíkovo silovou megařemenici, ale po X letech nepoužvání nemám tuchu, jak dlouhej k ní patří řemen..

Aktuálně po výměně chladiče za repasovanej ze 110LS o zadeklování mřížek uvažuju dečka nedečka, přes nízký otáčky teď trvá celou věčnost, než se rafika teploměru vůbec ukáže na stupnici. Dal bych tatíkovo silovou megařemenici, ale po X letech nepoužvání nemám tuchu, jak dlouhej k ní patří řemen..

Tak asi pro zamezení foukaní v motorovým prostoru :-),přece jen je rozdíl,když neustále probíhá výměna vzduchu,pak se to ohřívá pomaleji ,než když je v místě pořád stejná dávka,která se postupně i když asi jen nepatrně rychleji ohřeje, i když to by museli regulovat i proud vzduchu od vozovky
-> Jozka: ale mají kluci pravdu. V knížce se píše, že roletka slouží k rychlejšímu ohrati motoru na provozní teplotu..... Ale od toho je přece v motoru termostat, ne????
-> sliwowitz: / -> Danster: Jistej rozdíl to s dečkama je, na volnoběh se dečka od lamel "odlepí" a podfoukne, navíc po nějaký době provozu dostávala koženka tvar přesýpacích hodin a fičelo kolem ní po stranách trvale..
-> sliwowitz: Já ti nevím,prostě tam byly no,asi pro dobrý pocit.
-> sliwowitz: Upřímně já jsem účel taky nikdy nepochopil u MB když je funkční roletka chladiče jsou dečky na kapsách zbytečný. Můj děda je nikdy na svém MB neměl a stačila roletka chladiče

a aky maju ucel zrovna u MB, ked ma roletku?
-> Danster: Ano potvrzuji, nekde je doma pohledam...
-> J3STER: Taky potvrzuji že existovali a ještě na žábrovku existovala myslím jedna verze která měla čtvercový otvor.
-> J3STER: existují,měl jsem je také kdysi z naší původní rodinné,ale vzhledem k vlastnění klasické mřížky jsem je pustil dál.
-> Duri: Posledně jsem to procvakal děrovacíma kleštěma a bodnul CéÓčkem.. což je skoro originál - ale výsledek experimentu s tekutým kovem by mě zajímal, svařování se neobejde bez poškození vnějšího laku..
-> Duri 02.12.13 20:43:18: kvalitný tekutý kov to udrží
Pani, prosim o radu. Ako riesite odtrhnute vzpery zadnej kapoty?
Nejaky sposob, co by aj vydrzal a podla moznosti neznicil lak na druhej strane. Je to asi dost bezny problem, na jednom aute to byvaly majitel vyriesil stylom - prevrtam a znitujem
Ci len proste zavarit?
Nejaky sposob, co by aj vydrzal a podla moznosti neznicil lak na druhej strane. Je to asi dost bezny problem, na jednom aute to byvaly majitel vyriesil stylom - prevrtam a znitujem

Ci len proste zavarit?
-> Bukaj 27.11.13 22:39:32: .. což je docela žádoucí.. Jsem takový útlý zatím nenašel, ale zas tak moc jsem nehledal..
-> Jozka: Jestli myslíš to bílý, tak šířku základny má stejnou, jako originál, jen má větší ten "zobáček", co jde přes lícovou (horní) stranu lišty...