skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> VeTeV: No tak to se jentak nevidí... Pán očividně potřeboval natáhnout co nejvíce cenu a ještě si přividělat tak, abys to hned tak nepoznal....
-> VeTeV: Ty rávo, tak toho klempíru bych asi dojel vlastnoručně zabít... Takhle podělat...
bohužel jsem podělal toto - respektive to světlo mě klempíra vyměnil za to co jsi mě dal z bouračky a moje dobrý si nechal - takže když jsem zjistil, že to světlo je jeden velkej lepenec a přo pokusu to rozpůlit se ještě štíplo sklo, mám zase o starost navíc :-(
-> Bagrr- máma mele Emu: no uvidíme - já akorát dodělal tu stahovačku - už to zase stahuje 

-> Bagrr- máma mele Emu: No to neni. Ja myslel, ze to echt pojistili, aby to jo zrezlo 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: hliníkovej brzdič na litinovým rameni... Mosaz tam neni... Ale už jen to že je hliník přímo proti litině neni dobře...
-> Bagrr- máma mele Emu: Elektrokoroze? Copak, je tam v litinovym brzdici hlinikovej sroub s mosaznou podlozkou? 

-> VeTeV: můj fígl na zadní brzdiče jsem ti prozradil a myslim, že to bude asi nejrozumnější řešení problému s elektrokorozí... Ty brzdiče co sem ti ukazoval takhle připravím a pak je bouchnu na to svoje peklo... A nechám se překvapit zda moje doměnka jest správná a oddálí to alespoň o dva roky problém s vyhýbáním brzdičů... Eventuálně můžem tenhle postup aplikovat i u tebe :-)
-> Bagrr- máma mele Emu: ale mám za co - bez zázemí a tvých zkušeností bych se s tím asi pral o pár dní déle - sice autogen mám, ale na budíkách je 0, 5t lis jaksi nemám..... nicméně, jak jsem řikal, vše je jednou poprvé ( i ta Škodovka) a člověk se s tím pak naučí žít - a dnes už vím jak na předek (ne že bych ho chtěl měnit za měsíc znovu), ale jeden nikdy neví a hlavně by to snad šlo povolit lépe :-)
s tím zadkem to mě opravdu rozsekalo - včera jsem ještě v polospánku prohlížel různé obrázky co jsem našel po netu a pořád jen doufám, že bude třeba udělat jen zadní brzdy spolu se zadním ložiskem náboje... jinak jsem koukal, že PaM psal, že když prohazuje ty zadní brzdy, tak je podmazával měděnou pastou, což mu zase bylo vytknuto, že i tak dochází k oxidaci, stejnak jak při spoji Al na Fe a výsledkem bylo doporučení pomazat spoj tímto: www.adep.cz/detail_in.php ?id_prod=13... - je to pasta bez kovu, teplu odolná, takže to by mohlo relativně pomoci...
jinak je to presně jak říkáš - já se na ten nákup dopředu připravil a holt když už to mám rozhodit, tak ať se to dělá celý najednou - nejsem bláhový a vím, že to těch 180 nanovo už nedá, ale když to ujedu 40 tis, budu spokojenej - to mám na dva roky klid :-) a to že se snažím auto ( byť spotřebáka) udržet v kondici je jednak moje povaha - nemám rád zbytečnou práci a jednak i moje svědomí by mě nedalo a jezdit na rozsypanym podvozku a čekat kdy se kde co posere - potřebuju auto, na které se můžu spolehnout, když je třeba. Mnohdy s ním vyrazím na několikasetkilometrový nájezdy v kuse a to není jako když jezdíš kolem komína, kdy tě pokaždý někdo dotáhne...
ještě jednou fakt velikej dík - tak při příštím nákupu u Boba ti přivezu nějaký dárky - příští rok snad už bude veseleji, než letos...
s tím zadkem to mě opravdu rozsekalo - včera jsem ještě v polospánku prohlížel různé obrázky co jsem našel po netu a pořád jen doufám, že bude třeba udělat jen zadní brzdy spolu se zadním ložiskem náboje... jinak jsem koukal, že PaM psal, že když prohazuje ty zadní brzdy, tak je podmazával měděnou pastou, což mu zase bylo vytknuto, že i tak dochází k oxidaci, stejnak jak při spoji Al na Fe a výsledkem bylo doporučení pomazat spoj tímto: www.adep.cz/detail_in.php ?id_prod=13... - je to pasta bez kovu, teplu odolná, takže to by mohlo relativně pomoci...
jinak je to presně jak říkáš - já se na ten nákup dopředu připravil a holt když už to mám rozhodit, tak ať se to dělá celý najednou - nejsem bláhový a vím, že to těch 180 nanovo už nedá, ale když to ujedu 40 tis, budu spokojenej - to mám na dva roky klid :-) a to že se snažím auto ( byť spotřebáka) udržet v kondici je jednak moje povaha - nemám rád zbytečnou práci a jednak i moje svědomí by mě nedalo a jezdit na rozsypanym podvozku a čekat kdy se kde co posere - potřebuju auto, na které se můžu spolehnout, když je třeba. Mnohdy s ním vyrazím na několikasetkilometrový nájezdy v kuse a to není jako když jezdíš kolem komína, kdy tě pokaždý někdo dotáhne...
ještě jednou fakt velikej dík - tak při příštím nákupu u Boba ti přivezu nějaký dárky - příští rok snad už bude veseleji, než letos...

Každopádně je jen dobře, že větev takhle postupoval, alespoň je to auto udržovaný... Já měním opravdu až když je to těsně před hranici... Tedy krom brzd... Protože si nemůžu dovolit vysypat v částku odpovídající tomu z čeho celý měsíc žiju do podvozku... Proto taky jsem kvetl... Což se větvi omlouvám... On postupoval, tak jak by se mělo, když už, tak už všechno... Já většinou jen to co se vysype, nebo to co už je těsně před hranicí životnosti...
Každopádně Větefko, nemáš vůbec zač... A s tim že bych ti volal o pomoc nepočítej, to spíš zavoláš dřív ty se zadníma brzdama, než já se hnu z místa...
Každopádně Větefko, nemáš vůbec zač... A s tim že bych ti volal o pomoc nepočítej, to spíš zavoláš dřív ty se zadníma brzdama, než já se hnu z místa...
-> VeTeV: ti říkám u mě po 230t to byl jeden čep řízení, tyčky obě a levý ložisko a zadní silenty ramen... A hadičky ty tvoje byly lepší než na 90% zdejších vozů... Prostě jednou už jsem to tu psal, s tvým podvozkem krom brzd, ty bych asi taky hodil nový bych ještě dva až tři roky, tzn cca 50-60t km dal aniž by mě to tankovalo... To se spíš bojím toho zadku a všech 4 ložisek... Sám jsi na jámě pak viděl co to obnáší a říkám ti že s těma pístnicema jsem se pral dva dny... A trubičky ruply, sotva jsem je vyndal z brzdičů... Takže tak... Se zadkem ke mě už nechoď :-D ale jo, ty brzdy a náboje etě jo, ale ložiska ramen, od toho se distancuju :-D
-> Radek Retro eLeSo: jj, pravda... jinak k těm hadičkám- kromtoho, že tam pasovali, tak veškeré hadičky na LHM jsou označeny nějak zeleným proužkem, nebo jako v tomto případě zeleným plast kroužkem :-) príma, že tam pásly, i když Bagrra brala zase závrať, že ty původní mají před sebou ještě nálet v řádu desetitíců km .-)
-> VeTeV: já netvrdim že sou super ale značka Rixenberg měla svoje jméno a jestli po vstupu barum tam serou něco šitovýho to fakt nevim
ale víme svoje ne??


-> VeTeV:
Já jen že mi řikal bratranec, že jeho mistr nechce o oleji na těsnění ani slyšet, že když se to namaže vazelinou, jde to ještě líp povolit, že ten olej se nasákne do gumy. Já teda na VeBe taky mazal olejem, rukou dotáh, ale rukou už nepovolil. Něco na tom asi bude, až budu měnit zase, tak to vyzkoušim.
Já jen že mi řikal bratranec, že jeho mistr nechce o oleji na těsnění ani slyšet, že když se to namaže vazelinou, jde to ještě líp povolit, že ten olej se nasákne do gumy. Já teda na VeBe taky mazal olejem, rukou dotáh, ale rukou už nepovolil. Něco na tom asi bude, až budu měnit zase, tak to vyzkoušim.
-> Radek Retro eLeSo: hmm - nicméně se drolí jak písek... jsem rád, že mám spotřebáka i svůj život batolik rád, že to nemusím dojíždět na kov...
-> palinator: já dávám olej a není pak problém - kdyby se k filtru dalo dostat normálním klíčem na povolení - nelze, ale od posledně jsem zvyklej
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak to bylo dle mě nenamazný..
jinak auto už do servisu asi nesvěřím - neb ty silenty co měly být vyměněny před dvěma lety, byly prostě původní... nasrat na todle
a musím konstatovat, že todle auto mě zase jen překvapilo - byť je to Frantík - aby po 180 tis byl původní podvozek v takové kondici jako jsem měl já, to je síla.. on i Jiřík měl podvozek původní a na hrbu podobnou porci - ale frantíci jsou mrdky :-))
-> palinator: já dávám olej a není pak problém - kdyby se k filtru dalo dostat normálním klíčem na povolení - nelze, ale od posledně jsem zvyklej

-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak to bylo dle mě nenamazný..
jinak auto už do servisu asi nesvěřím - neb ty silenty co měly být vyměněny před dvěma lety, byly prostě původní... nasrat na todle
a musím konstatovat, že todle auto mě zase jen překvapilo - byť je to Frantík - aby po 180 tis byl původní podvozek v takové kondici jako jsem měl já, to je síla.. on i Jiřík měl podvozek původní a na hrbu podobnou porci - ale frantíci jsou mrdky :-))
-> VeTeV: Fajn :-) Minule to bylo peklo s filtrem.
a poslední spam našeho seriálu - spousta odpadu - v pozadí zánovní čepy, jenž Bagřík uschoval, a prasklé kolečko na poloose u čidla ABS - tak už vím proč občas poblikávala kontrolka - nicméně, teď potřebuju splašit jiný kroužek a pokusit se ho tam dostat zpět (měnit poloosu kvůli tomu nechci a zároveň mě sere ta rozsvícená kontrolka..) - ale je to podivné a i Bagřík na to koukal jak z jara...
ještě jednou strašně moc díky za pomoc a doufám, že sežereš ten guláš

ještě jednou strašně moc díky za pomoc a doufám, že sežereš ten guláš

-> VeTeV:
Prej je nejlepší vzít těsnění vazelínou.
Prej je nejlepší vzít těsnění vazelínou.
-> VeTeV 19.11.11 18:40:31: destičky barum je jen přebal původních Rixenberg(němčouři) a kvalita v poho

výměna oleje (total) a odzvdušnění – pecka, sice rampa pro Tatrovky, takže poněkud nižší, ale na chytání oleje do konve na zalévání okurek je to v pohodě…
jinak jak se ptal záškodník – filtr šel opět šroubovákovou metodou, nicméně, posledně jsme namazali gumu, takže to nebylo hodina jak posledně
jinak jak se ptal záškodník – filtr šel opět šroubovákovou metodou, nicméně, posledně jsme namazali gumu, takže to nebylo hodina jak posledně

todle se přece nemění - dokud to není na plech, nemá smysl o tom ani uvažovat - jinak destičky Barum jsem fakt nečekal 

hangár z jiného pohledu - v pozadí je schován autogen, jehož služeb jsme taky využili - i přesto spodní čep poměrně slušně vzdoroval - ani namlácení majzlíku do útrob čepu nepomáhalo a to se Bagřík snažil co palice dovolila 

takovej hangár bych taky bral - bych to auto postavil celý nový a bez vzduchu a drastických metod mistra Bagříka - ty jeho hlášky ať vše beru vzduchem, přesvědčování ložiska, že majzlík je pevnější (nebyl a mám z něj hřeben :-)) mě naprosto odzbrojovaly
vypadá to opravdu dobře - kotouče a desky Bendix, veškeré čepy Meyle (kde i Bagrr koukal na kvalitu za nabízené peníze - ale ukáže se provozem) a ložiska SKF, hadice Bosch
-> VeTeV: Jak sel povolit filtr, nebylo to jak minule?
vypadá to pěkně - dokonce i ty hadičky od kterých mě Bagrr vytrvale odrazoval jsem vyměnil - ale staženou prdel jsem měl řádně - ono protočit nebo nějak pošramotit tu trubky by byla asi konečná 

Zdravím vespolek - koukám, Bagrr už to vše vykecal, než jsem stihl doject... nicméně v první řadě mu patří VELIKÁNSKÝ DÍK ZA ÚTOČIŠTĚ I POMOC, rád Ti naoplátku vypomohu s tou tvojí...jinak jistě ti to citroenářský pánbůh se zelenou krví oplatí na pipíškovi 
Jak již Bagřík psal - naprosto mě rozsekal stav původního podvozku - čepy spodní i dolní naprosto OK, u jedné tyčky stabíku pravda jeden čepík povolil, zadní silenty byly KO, ale dokonce i ty ložiska nebyla v prdeli...
nejhorší byly asi již jednou měněný brzdy, ale jak psal Bagrr, dle zdejších měřítek se to dalo dojezdit naplech - to že se už obložení sypalo nechám stranou :-))
Jinak cesta zpět super - nic nebouchá, nic nemlátí, auto se jen příjemně pohupuje - sice ve vyjetých kolejích je to trošku boj, ale chce jít ještě na geometrii
setkání dárce a obdarované - škoda, že je opět nepojízdná

Jak již Bagřík psal - naprosto mě rozsekal stav původního podvozku - čepy spodní i dolní naprosto OK, u jedné tyčky stabíku pravda jeden čepík povolil, zadní silenty byly KO, ale dokonce i ty ložiska nebyla v prdeli...
nejhorší byly asi již jednou měněný brzdy, ale jak psal Bagrr, dle zdejších měřítek se to dalo dojezdit naplech - to že se už obložení sypalo nechám stranou :-))
Jinak cesta zpět super - nic nebouchá, nic nemlátí, auto se jen příjemně pohupuje - sice ve vyjetých kolejích je to trošku boj, ale chce jít ještě na geometrii
setkání dárce a obdarované - škoda, že je opět nepojízdná
-> Bagrr- máma mele Emu: Jenom aby se mu to cestou domů někde nerozsypalo. :o)
-> THOMMY : tak kdybychom půlku tý doby neprokecali, tak to auto stojí zpátky na všech 4 už včera :-D přední náprava je tak na třičtvrtě dne ve dvou amatérech bez prostojů :-D ono to jde rychle až na pár zádrhelů, který brzdí... Třeba ségrovky ložisek nábojů, spodní kulový čepy...
-> Bagrr- máma mele Emu: Pěkně, fakt jsem moc nevěřil tomu, že to stihnete, tak jsem myslel, že se stavím teď navečer, nebo zejtra... A ono prd
-> havlik: I prd :-D Schoval sem si akorát řídící čepy a plochej řemen :-D řemen měl akorát sedřený nápisy, jinak byl při ohybu bez jedinýho náznaku zpuchření :-D A čepy řízení by leckdo záviděl v jakym stavu jsou :-D Btw brzdy by se nejmenovanému zdejšímu členojc líbili, desky tak ještě dva až tři mm obložení a kotouče tak půlku tloušťky :-D Jeho piksla přecyk nádherně brzdila a brzdy se mění až když zareznou :-D
-> Bagrr- máma mele Emu: sis to rovnou montoval na tu svojí Xantii ne?

-> Bagrr- máma mele Emu: Ale zase ví,co v tom má

Akce Větev ukončena :-D Aneb měníme podvozek na kterym by se bez povšimnutí dalo najet ještě tak 50t km jak nic za novej :-D Po rozebráni zjištěno že v háji je akorát jedna tyčka stabíku a zadní silenty ramen :-) Namontováno nové: Tyčky stabíku, silenty ramen všechny, čepy všechny, ložiska, kotouče, destičky a hadičky brzd :-D No to říkám Větev extrémista :-D
Nejčastější moje věta proti Větvi: "Větev vem to vzduchem..." "Větev neser vem to tim vzduchem..." "Toho se neboj, mám to osvědčený..." "Větev, teď nekoukej bude to drastický..." Větev fakt tohle chceš vyměnit?"
Každopádně včera auto rozebráno a napůl složeno a dneska dosloženo a nalit novej olejíček do motoru a odvzdušněný brzdy :-)
Nejčastější moje věta proti Větvi: "Větev vem to vzduchem..." "Větev neser vem to tim vzduchem..." "Toho se neboj, mám to osvědčený..." "Větev, teď nekoukej bude to drastický..." Větev fakt tohle chceš vyměnit?"
Každopádně včera auto rozebráno a napůl složeno a dneska dosloženo a nalit novej olejíček do motoru a odvzdušněný brzdy :-)
-> VeTeV 18.11.11 07:38:20: Já jsem si ho raději nechal vyměnit od kámoše. 

-> Bagrr- máma mele Emu: startér nech bejt - semtam podivne zachrastí a jen při letmém pohledu, kde že se nachází, jsem usoudil, že to bych musel bejt notně zechcanej abych to byl schopen vyměnit 

-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Tož to já to nahážu tam kde je místo a pak to beru plus mínus tam kde ta nejpodobnější součístka leží :-D
-> Bobesh: Prej to dělá radši než montovat tažáky.
A přitom mu to tak krásně jde, klukoj šikovnýmu.
Si to skládej na zem postupně vedle sebe do lajny, aby jsi nezapoměl pořadí.


Si to skládej na zem postupně vedle sebe do lajny, aby jsi nezapoměl pořadí.

-> PetrDNX: Nojo,to se ti to poudá,když to děláš obden a můžeš to skládat poslepu s jednou rukou za hlavou
jen si musím pamatovat,v jakém gardu jsem to demontoval,abych to zase stejně postupně složil


-> Bagrr- máma mele Emu: -> Bobesh: Je to jen o zvyku

-> Bobesh: JJ, tak si tak říkám že nejlepčí v tomhle byl 2.0 8V tam bylo všude ještě docela dost místa a i sací bylo docela rozumně tvarovaný :-D Když koukám na tu 1.8 16V co teď mám, modlím se aby mi neumřel startér :-D Všude pičovin okolo banda a ke všemu přístup ouplně na hov*o
Tak už jsem doma,sice zmrzlej ale auto chytá na první nažhavení na všechny 4 hrnky,takže spokojenost
zrovna jsem přetěsnil i ventilvíko.
-> Bagrr- máma mele Emu: Daremnej přístup je k čemukoliv. Naše 2.1TD a V6ka jsou na to nejhorší,všude plno a kvůli jedný věci rozděláváš dalších pět. Když jsem na tom začal opravy a jednou z prvních prací byla výměna termostatu (dovedně skrytého zezadu dole na spodku bloku u nápravnice),posílaj jsem všechny obyvatele země galského kohouta včetně ducha De Gaulla do pr.ele. Ale to je holt daň z komfortu

-> Bagrr- máma mele Emu: Daremnej přístup je k čemukoliv. Naše 2.1TD a V6ka jsou na to nejhorší,všude plno a kvůli jedný věci rozděláváš dalších pět. Když jsem na tom začal opravy a jednou z prvních prací byla výměna termostatu (dovedně skrytého zezadu dole na spodku bloku u nápravnice),posílaj jsem všechny obyvatele země galského kohouta včetně ducha De Gaulla do pr.ele. Ale to je holt daň z komfortu

-> THOMMY 17.11.11 13:44:02: Asi to samý co bych s ní udělal já... Motor a vinko do stříbrný :-D a zybtek klasická likvidace by bagrr :-D
-> VeTeV 17.11.11 14:14:10: Hele dopadne to ještě hůř :-D Na původním místě zůstane pouze motor s převodofkou :-D
-> suri: ani ne, jakejkoli frantík má přístup k rozvodům jak k penězům :-D Ikdyž třeba u xa V6 bych teda určitě rozvody nechtěl měnit :-D
Bobesh 17.11.11 13:36:53 napsal:
Jen kvůli mizerným žhavičům musely dolů sací parohy. jj francúzi sú radosť , minule sranie sa z rozvodami na 306 combi ,to bola akcia , kokotnejšie auto na prístup sa ťažko hľadá ...
Jen kvůli mizerným žhavičům musely dolů sací parohy. jj francúzi sú radosť , minule sranie sa z rozvodami na 306 combi ,to bola akcia , kokotnejšie auto na prístup sa ťažko hľadá ...
-> Bobesh: ja kdyz to vidim. je me dopredu zle - snda to u Bagrrika nedopadne podobne
-> THOMMY : me to zatim drzi, ale to auto je zatim stale drzak

-> THOMMY : me to zatim drzi, ale to auto je zatim stale drzak