že se vám do toho pletu, když už máme 1,6-16v 80kw, v berlingu.
olej zatím nebere, pokud chceš jet svižnějc musí se točit, od 3t.ot/min do 7t.ot/min, pak tomu odpovídá i spotřeba 10-12l/lpg, díky dlouhý převodovce i častěji řadit aby jsi uržel tempo
dá se stím i loudat kolem 2-2,5t. ot, opět se musí více řadit
-> VeTeV: o mizení oleje jsem pro změnu slyšel u 16v :-D jinak 8v se musi pravidelně měnit olej a dopřát mu total... 8v jsou spíš náchilnější při zanedbání výměny oleje, nebo špatným oleji na přidírání vačky... Ale co jsem měl já ten 2.0 8v (ten z xm), tak až na houpání na volnoběh, který bylo něčím elektrickým, byl naprosto v cajku i po 450t na krku :-D první umřel, protože rupl řetízek co žene olejový čerpadlo...
-> Bagrr- máma mele Emu: jo to je fakt, že16v je vysokootáčková potvora, co se sebere až od 2,5 tis otáček... pak sice táhne, ale pro krávu to asi není uplně to nejlepší..nevím jak 2litr, ale ta 1,8 má vrchol posazenej nad 4 tis... co mě překvapilo, že je 2ka celá v litině... možná jediné co mě napadá, říkalo se, že 8v papkají trošku více olej a pak takové ty klasiky, jako že do 250tis odejde startér :-)) rozvody řemen, nevím jaký je interval, ale u 1,8 16v je to tuším 120 tis.
-> Luboš: jestli ho tam dávali, volil bych osvědčenou klasiku v podobě 2.0i 8v... Měl jsem ho v krátký xantii... Sice "jen" 89kw oproti cca 115kw u 2.0 16v, ale křivka kroutícího momentu podobná naftě... Prostě ten motor táhnul nehorázně odspodu... Ve městě nebyl problém nechat za 5 a jet 50 a na konci města jen šlápnout na plyn a zrychlit na 90... Sice nepatrně vyšší spotřeba a o dost nižší výkon jak 16v ale už jen kvuli tomu průběhu krouťáku by byl lepší pro takovou almaru ;-)
-> Luboš: tak nafta u frantíku chce svoje a hlavně rozumné zacházení... možná tam budou v paletě i staré 8v jednotky, ale to chce asi pohledta na netu...
-> VeTeV: takže jsou to starý poctivý benzíny s původem někde v polovině 80', ne? S tou spotřebou tak nějak počítám, ale při tom způsobu využití auta by diesel dost trpěl, nebo se pletu?
Mohl by někdo poradit, jakou motorizaci vybrat u modelu 806/Evassion? Roční nájezd km předpokládám do 10tis s vysokou převahou krátkých jízd, takže asi spíš z benzínových motorů. Nějaké vlastní zkušenosti? Díky.
-> havlik: Tak jasný :-) A já volím kompromis :-D Zlatý nezávislý ramena v ložiskách :-) Xanťa s obyč hydrou mě taky neskutečně překvapila co ustojí... To už ta activa fakt musí bejt neurvatelná :-D První hydra co jsem měl ta hydractivka krátká to drželo ouplně neskutečně oproti dlouhý ale dlouhá je furt neskutečná jak drží stopu oproti konkurenci :-) Jo chtěl bych si jednou sjet s activou :-) To musí bejt nehorázný peklo v zatáčkách :-)
-> THOMMY : já myslim že to tý 406 jen prospěje:) sice nevim jak s tim jezdíš ty ale to co to zvládalo v létě na tech zimákách a vylítanejch tlumičich bylo oproti oktávce atd neskutečný
-> VeTeV: No vzhledem k tomu že zadek jsi měl už gumu schovanou a předek jsi měl tak cca 5cm od lemu, to máš baj voko o 4-5cm nížs než serie :-) vzadu má bejt mezera na dva prsty a vepředu se musí vejít pěst mezi kolo a lem :-D
-> THOMMY : Tak jasný no :-D Ale proč dělat břichoplaza z konforťáku? :-D A vůbec máš si kupovat postupně díly na zadní nápravu a ne pjužiny a tlumíče :-D
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Zatim mi teda ještě na šišku nespadla :-D Já ani jinou možnost nemám, neboť tyčka vzpěrná u mě jaksi chybí na svém místě :-D Beztak to chci předělat na plynový vzpěry ala XM :-)
-> Bobesh: To mě naučila už před lety 405ka která má dvě dirky pro vzpěru :-D Xanťa má pro změnu panty s dorazem až za svislou polohou, tzn že se haoupna zapře vahou ještě za svislou polohou, takže nepadá a drží :-) A drží docela dost, že i vítr ji jentak neshodí :-)
-> Jirik_Tuňák: To sem ho naučil já :-D Páč u mě jaksi nejni ta vzpěrná nožka, tak to votvírám takhle :-D A vono je pak i voukol motoru víc světla a nic tě nemlátí do hlavičky :-D